Bitcoin Forum
March 28, 2024, 10:02:50 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 3 4 5 »  All
  Print  
Author Topic: Maandelijkse updates voor btc  (Read 1932 times)
El duderino_ (OP)
Legendary
*
Online Online

Activity: 2464
Merit: 11773


BTC + Crossfit, living life.


View Profile
November 09, 2019, 06:39:43 PM
Last edit: February 13, 2020, 08:31:37 PM by El duderino_
Merited by friends1980 (1), xtraelv (1)
 #1

Ik ga beginnen vanaf Juli dit jaar al dateren de mails van Augustus 2017, maar laat ons niet zover terug gaan Roll Eyes

Juli:

De afgelopen maand heeft de Bitcoinprijs zich geconsolideerd rond de 10 000 USD. Na de hevige prijsactie van afgelopen maand is dit positief, na enkele groeispurts en hun correctie lijkt een nieuwe steun gevonden van waaruit de prijs terug positief momentum kan verderzetten. Altcoins blijven zwarte sneeuw zien en de meeste maken nieuwe laagtepunten tegenover Bitcoin. Onze beslissing om slechts kleine allocaties te nemen zorgt ervoor dat hun impact op de portfolio beperkt is. De fundamentals voor Altcoins zijn altijd al wankel geweest en het lijkt dat de markt dit nu ook na jaren vertraging wat meer lijkt in te zien.Het first-mover advantage van Bitcoin en de all-round veel betere fundamentele eigenschappen maken het de motor van de door ons verwachte volgende cryptocurrency groeibeweging.

Augustus:

Als we kijken naar de prijsactie van Bitcoin was de maand augustus er één met twee gezichten. Een sterke stijging om de maand te starten.
Deze appreciatie kende een  terugval vanaf het punt waar de prijs eind juni/begin  juli ook een terugval had.

Dit impliceert dat er in deze prijszone een neerwaartse druk is op de prijs. Dit is niet verrassend na een quasi verticale prijsstijging sinds 1 april.

We eindigden de maand op bijna exact hetzelfde prijsniveau als we gestart waren. 

Dit maakt dat we tijdens de zomermaanden een zijwaartse beweging van de de prijs hebben gezien. 
We verwachten dat de volatiliteit tijdens het laatste kwartaal weer zal toenemen.

Voor de altcoins in onze portfolio was augustus weer een donkerrode maand.  Er lijkt op dit moment weinig tot geen  interesse te zijn voor de zogenaamde  alternatieven voor Bitcoin. 

Naast de prijsactie houden wij ook rekening met fundamentele zaken die invloed hebben op de prijs van Bitcoin.
Zo zal Bakkt op 23 september zijn langverwachte futures contracten beginnen aanbieden die het voor  grote financiële instituties makkelijker moet maken om te investeren in het ecosysteem. Voor zij die hier graag wat meer over willen weten kan ik het volgende artikel aanbevelen:
https://medium.com/bakkt-blog/cleared-to-launch-8dfc3e6f9ed0

Wij kijken ook naar eventuele macro economische ontwikkelingen en een eventuele correlatie met de prijs van Bitcoin.
Zo volgen wij de handelsoorlog tussen de VS en China op de voet alsook de strubbelingen in Hong Kong aangezien dit op termijn een positief effect kan hebben op de prijs van Bitcoin.

September:

Het derde kwartaal van 2019 is afgerond. Voorafgaand aan dit kwartaal hebben we een van de sterkste kwartalen gezien in prijstoename in de geschiedenis van Bitcoin. Ergens is het dan ook niet onlogisch dat we een correctie hebben gezien tijdens het afgelopen kwartaal. 

Als we kijken naar de prijsevolutie van de laatste drie maanden zien we dat de prijs een zijwaartse beweging heeft gemaakt wat wijst op een equilibrium tussen kopers en verkopers in de markt.
Echter heeft de prijs de laatste week van september een daling in dubbele cijfers gekend. Tussen de piek eind juni en de huidige dagprijs zit een verschil van 40%. Dit is significant maar het is belangrijk dat we alles in perspectief bekijken.
Bitcoin is nog steeds de best presterende asset in de wereld in 2019 met een rendement van +100%.
Ook hebben we in de voorgaande cycli gezien dat correcties tussen 30-40% in de opwaartse spiraal niet uitzonderlijk zijn.

Dit valt te verklaren doordat investeerders met een beleggingshorizon op korte termijn hun winsten willen realiseren. Dit geeft een negatieve druk op de prijs aangezien het aanbod de vraag op korte termijn overstijgt.

Wij willen nogmaals benadrukken dat onze visie gebaseerd is op de lange termijn. Als passief beheerd fonds willen wij vermijden om de ultieme appreciatie in prijs mis te lopen door kortstondig onze blootstelling aan de markt te verlagen.

Wij blijven steeds op onze hoede mochten er signalen zijn dat we een nieuwe bear-market ingaan maar we willen absoluut geen emotionele of impulsieve beslissingen nemen. Een bekend gezegde van beurslegende Warren Buffett is hier op zijn plaats: ‘’Be fearful when others are greedy and greedy when others are fearful’’.
Wij zien de prijsdaling van het afgelopen kwartaal als een opportuniteit voor velen om hun blootstelling aan de markt te verhogen.

Op het vlak van macro-economische ontwikkelingen zien we dat we wereldwijd op de rand van een recessie staan. We belanden in een recessie wanneer de economische groei 2 maanden op een rij negatief is.
Het wordt interessant om te zien hoe Bitcoin als niet-gecorreleerde asset gaat reageren in deze nieuwe economische omgeving.
Bitcoin is namelijk ontstaan in de nasleep van de financiële crisis in 2008. Nadien hebben we gezien dat centrale banken wereldwijd hun balans hebben vergroot door geld te drukken en schulden op te stapelen.
Hierdoor zijn alle assets die gewogen worden tegen de munt van een land zoals vastgoed, aandelen en ook Bitcoin enorm in waarde zijn gestegen. Een zogenaamde asset inflatie.

We zien dat de reactie op een eventuele recessie de centrale banken doet teruggrijpen naar dit fenomeen van het printen van geld en opstapelen van schulden. Aangezien dit nog geen voorgaande kent wordt het afwachten hoe meer risicovolle beleggingen zoals Bitcoin gaan presteren.

De verwachting blijft echter dat we in de loop van 2020 een nieuw hoogtepunt zullen bereiken.

Oktober:

Na de sterke daling van de prijs op het einde van september zagen we een zijwaartse beweging van de prijs voor een aantal weken. De volatiliteit kende een sterke daling.

Een daling van de prijsschommelingen gaat vaak vooraf aan een sterke toename in deze schommelingen. Dit bleek ook nu weer het geval. De derde week van oktober viel de prijs meer dan 10% gevolgd door een enorme prijstoename van meer dan 40% op 1 dag. Dit is de 4e grootste stijging op 1 dag in de historie van Bitcoin.

We proberen niet steeds een reden te zoeken waarom de prijs zo een sterke stijging heeft maar in dit geval is er wellicht een direct verband tussen een nieuwsfeit en de appreciatie van de prijs.

De Chinese overheid bracht via Chinese media een bericht naar buiten waarin Xi Jingping (president van China) het belang van de adoptie van Blockchain technologie voor China onderstreepte. Dit kwam als een grote verrassing aangezien China tot op heden maatregelen nam om de ontwikkeling van zaken omtrent Blockchain technologie af te remmen.

Wanneer de inwoners van een land met meer dan een miljard inwoners een nieuwsbericht te zien krijgen waarin hun president positief spreekt over een nieuwe technologie zal dit automatisch interesse opwekken bij een deel van de bevolking. Zeker in een land waar de censuur in de media enorm hoog is.

Op de korte termijn wordt zo een nieuwsfeit gebruikt door marktparticipanten om de prijs naar een hoger niveau te tillen. Wanneer de storm omtrent zo een nieuwsfeit gaat liggen zal moeten blijken of het ook effectief de vraag naar Bitcoin en alternatieven doet stijgen vanuit China.

Op macro economisch gebied zijn er de afgelopen maand ook een aantal ontwikkelingen gebeurd die invloed kunnen hebben op de prijs van Bitcoin de komende maanden. Afgelopen woensdag heeft de Federal Reserve (centrale bank van de Verenigde Staten) zijn rentevoet opnieuw verlaagd. Dit met de bedoeling om de economie te stimuleren. Een verlaagde rente zorgt ervoor dat mensen sneller een lening zullen aangaan en het geld op hun spaarboekje sneller zullen uitgeven. Deze beslissing stuwde de S&P500 (Aandelenindex met 500 grootste Amerikaanse bedrijven) naar nieuwe hoogtes. Dit toont aan dat de belegger zijn appetijt voor risicovolle beleggingen opnieuw hoog is. Dit is het economische sentiment waar een risicovolle belegging als Bitcoin nood aan heeft.

De waarschijnlijkheid dat de correctie vanaf de tijdelijke top van eind juni ten einde is lijkt ons zeer groot.
Dit alles geeft ons goede hoop op een sterke afsluiting van 2019 en de maanden daaropvolgend.

XhomerX10 designed my nice avatar HATs!!!!!  Thanks Bro
Activity + Trust + Earned Merit == The Most Recognized Users on Bitcointalk
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1711620170
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1711620170

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1711620170
Reply with quote  #2

1711620170
Report to moderator
1711620170
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1711620170

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1711620170
Reply with quote  #2

1711620170
Report to moderator
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
November 11, 2019, 12:17:42 PM
 #2

Damn mic dat is verdomd interessant. Heeft je vriend een website waarop we die analyses zelf te lezen kunnen krijgen? Zoniet zou ik vriendelijk bij je willen aandringen om van deze maandelijkse updates een gewoonte te maken.

Ik had mij overigens voorgenomen om mijn uitgedeelde Merits voor Legendary members wat te beperken, aangezien het toch wel de bedoeling is vooral lower ranks een duwtje in de rug te geven, maar bij deze post kan ik toch niet anders. Je verdient er eigenlijk 10, vergeef mij dat ik mij tot 1 beperk. Ik houd de rest voor lower ranks.

Om on-topic te gaan. De stijging wordt ons nu toch al een paar maanden aangekondigd, maar ik zie eerlijk gezegd momenteel geen grote oorzaken die BTC opvallend kunnen doen stijgen. Als Jingping over het belang van blockchain spreekt, haal ik mijn schouders op. Ik weet niet of er überhaupt (nog) een correlatie bestaat tussen BTC als munt en blockchain als concept. Onwetende beleggers stuwen de koers dan wel 40% hoger, maar die koers bestendigen is veel moeilijker. Ik zie ook steeds minder invloed van macro-economische factoren, en als ze er zijn, dan dus ook steeds van korte duur (Syrië? Fed? Brexit? Nouja...).

Ik duim natuurlijk wel met iedereen mee en van mij mag de prijs morgen naar een miljard euro. Dan spreken we af voor een cocktail onder een paar palmbomen (zal dus niet in de Nederlanden zijn). Cool

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
El duderino_ (OP)
Legendary
*
Online Online

Activity: 2464
Merit: 11773


BTC + Crossfit, living life.


View Profile
November 11, 2019, 04:36:00 PM
 #3

^
Hey, nee hij is zelf eigenlijk met BTC-crypto begonnen op de Mtgox piek van +1k usd... Daar die periode was hij ervan overtuigd dat dit iets uitzonderlijk was waarin hij zich helemaal verdiepte en zoveel mogelijk kennis op deed als hij kon.

Hij raadde veel vrienden en mensen aan hierover te leren en een beetje aan te kopen wanneer ze konden, hij zelf is een succesvol pokerspeler en schuimde alle BTC-poker places af en kocht zoveel mogelijk/won zoveel mogelijk BTC als hij kon destijds (wat een goede zaak was) natuurlijk heel die periode zakte BTC-prijs enkel tot sub 200$ .... Waar natuurlijk al zijn vrienden en kennissen eerder lachte en hem gek verklaarde ipv aan te kopen (momenteel zitten al deze mensen natuurlijk in zijn fonds wnn de prijs +- 3.2K stond Augustus-September 2017) Vele belden hem in de bullrun natuurlijk met vele vragen waar het moeilijk is om met iedereen bezig te zijn enz daarom was instap tot zij  fonds voor vele een makkelijk startpunt en daarnaast zelf beetje te kunnen onderzoeken en kopen enz...

Zelf zit ik ook in zijn fonds uit sympathie voor overal waar hij mij in betrokken heeft en om mij heel de weg in BTC enz te begeleiden ....
Uiteindelijk is het minder interessant voor mij omdat bij uitgaan een % word afgehouden (zeer redelijk) maar voor mij geen must Roll Eyes


Toch geloof ik en vind ik het een zeer goede zaak voor al de mensen die erin zijn gegaan, natuurlijk iets minder voor hun die op of toch bijna de peik van de bullrun zijn ingestapt... hun cijfers zij  uiteraard nog negatief maar dat is voor al de mensen die daar kochten hetzelfde.

Elke maand dat die een informatieve mail naar de mensen stuurt zal ik die hier ook vermelden....


XhomerX10 designed my nice avatar HATs!!!!!  Thanks Bro
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
November 12, 2019, 09:58:10 PM
 #4

Ben ook steeds nieuwsgierig om je persoonlijke visie over de "actuele toestand" te horen, mic. Uiteraard zonder je te willen aanzetten tot beleggersadvies Wink maar ik hoor heel graag wat jij - en anderen - voorspellen voor de komende weken en maanden - en dus ook begin 2020. Zoals hierboven al duidelijk werd, blijft mijn visie voorlopig realistisch met een lichte neiging tot pessimisme... Cool

Er zou weer wat meer leven in de Nederlandstalige threads mogen komen. We hebben al betere tijden gekend! Cheesy

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 13, 2019, 09:05:21 AM
 #5

... Dan spreken we af voor een cocktail onder een paar palmbomen (zal dus niet in de Nederlanden zijn). Cool

We hebben een stukje Nederlanden waar ook palmbomen groeien  Wink
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
November 13, 2019, 05:55:20 PM
 #6

... Dan spreken we af voor een cocktail onder een paar palmbomen (zal dus niet in de Nederlanden zijn). Cool

We hebben een stukje Nederlanden waar ook palmbomen groeien  Wink

Damn ja. Ik woon in de Zuidelijke Nederlanden, dus denk ik niet spontaan aan die paradijsjes! Ik voel dat onze onderhandelingen voor een geschikte locatie niet lang zullen aanslepen... Cool

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
TheNewAnon135246
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2198
Merit: 1989


฿uy ฿itcoin


View Profile
November 13, 2019, 07:28:07 PM
 #7

Anders spreken jullie af in een plaatselijke Intratuin, palmbomen zat! Grin.
El duderino_ (OP)
Legendary
*
Online Online

Activity: 2464
Merit: 11773


BTC + Crossfit, living life.


View Profile
November 13, 2019, 08:37:16 PM
 #8

Anders spreken jullie af in een plaatselijke Intratuin, palmbomen zat! Grin.

Of ga naar het Nederlandse Curaçao ....

XhomerX10 designed my nice avatar HATs!!!!!  Thanks Bro
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
November 13, 2019, 09:52:04 PM
 #9

Anders spreken jullie af in een plaatselijke Intratuin, palmbomen zat! Grin.

Of ga naar het Nederlandse Curaçao ....

Ik denk dat dat is, wat brobbel hierboven bedoelde...  Tongue Cheesy Nu had ik net mijn reply verplaatst om het hier weer wat ernstiger te maken... Grin

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
Iced
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 627
Merit: 208


Belgian based crypto-enthusiast


View Profile
November 19, 2019, 07:57:48 PM
 #10

Meer hiervan, aangenaam lezen dit.  Grin

No signature for now
El duderino_ (OP)
Legendary
*
Online Online

Activity: 2464
Merit: 11773


BTC + Crossfit, living life.


View Profile
December 20, 2019, 02:42:26 PM
Merited by friends1980 (1)
 #11

November update


Na de enorme prijsstijging op het einde van november zagen we een ommekeer in het sentiment. Het nieuws dat China na jarenlange afkeer van Blockchain technologie plots positieve signalen omtrent de technologie de wereld instuurde zorgde voor wijdverspreid positivisme voor de prijs op zowel korte als lange termijn. Een maand later ziet heeft dit positivisme plaats moeten maken voor realisme.

De volledige prijstoename van meer dan 40% is gereset, en ondertussen hebben we voor het eerst sinds mei 2019 Bitcoin zien traden beneden 7000$. De China hype is ondertussen gaan liggen en het blijkt niet zo te zijn dat dit nieuws de prijs op de korte termijn naar nieuwe hoogten zal stuwen. Het was zeker niet onrealistisch om dit te denken na de enorme prijsappreciatie. Maar zoals zo vaak valt dit enkel vast te stellen in de weken nadat de feiten hebben plaatsgevonden.

We zien nu dat de bull trend die gestart is op 1 april 2019 is gebroken. Dit houdt in dat de structuur van de prijs geen nieuwe toppen meer maakt maar dat we steeds opeenvolgende lagere hoogtes en dalen vormen. Tot deze structuur opnieuw wordt gebroken is onze verwachting dat de prijs op de korte tot middellange termijn geen significante toename zal kennen. We nijgen eerder naar een verdere prijsdaling tot het niveau van 6000$ per Bitcoin. Dit is echter giswerk en het verandert ook niets aan onze visie op de lange termijn.

Als investeerder is het namelijk belangrijk dat de gemiddelde trend doorheen de jaren opwaarts beweegt. Dit is nog steeds het geval bij Bitcoin. De prijsfluctuaties op de korte termijn zijn irrelevant als je een beleggingshorizon hebt van 3-5 jaar. We zien ook dat Bitcoin in 2019 nog steeds de best presterende asset is wereldwijd is.

Als we even terugkoppelen naar de voorgaande cycli die Bitcoin heeft doorgemaakt zien we absoluut niets om ons zorgen over te maken. Toen Bitcoin in december 2013 het onwaarschijnlijke niveau van 1000$ bereikte en daarna een enorme terugval kende, duurde het welgeteld 162 weken vooraleer we dit niveau terug bereikt hadden.

In december 2017, ongeveer exact 4 jaar later bereikte Bitcoin het niveau van bijna 20.000$. Na de terugval die we gezien hebben doorheen 2018 en de enorme prijstoename in 2019 zijn we nog maar 100 weken ver in deze cyclus. Onze verwachting is dus dat 2020 een positief jaar zal zijn voor Bitcoin. Ergens in de komende maanden verwachten we dat de prijs een nieuw plateau zal vormen waarvan we de volgende opwaartse trend zullen starten.


Lol was zijn laatste mail vergeten te posten Roll Eyes


XhomerX10 designed my nice avatar HATs!!!!!  Thanks Bro
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
December 22, 2019, 03:14:07 PM
 #12

Sterke analyse, zo achteraf gezien. Als BTC weer richting 6000$ zakt, koop ik bij. Dat zou de eerste keer zijn sinds 2017 (dat ik koop, bedoel ik)!

De hele China-hype is belachelijk. Dat ze hun eigen muntje willen bedenken, verwondert mij niet van een etatistisch land - ze staan met velen in dezelfde rij. Maar dat is op geen enkele manier positief nieuws voor BTC. Als ze BTC zo fantastisch zouden vinden, zouden ze immers geen eigen munt creëren - duh. Dat een groot stuk van de community in die hype meeloopt, zegt veel over hoeveel kleine kinderen nog in deze markt rondlopen...

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
El duderino_ (OP)
Legendary
*
Online Online

Activity: 2464
Merit: 11773


BTC + Crossfit, living life.


View Profile
January 07, 2020, 07:25:04 PM
Last edit: January 07, 2020, 07:53:42 PM by micgoossens
 #13

December:

Het jaar 2019 ligt achter ons alsook een volledig decennium. Dit lijkt ons een goed moment om hier even op terug te kijken. Tien jaar geleden stond Bitcoin nog in zijn kinderschoenen als monetair experiment van enkele cryptografen die vanuit hun zolderkamer volop werkte aan het uitbouwen van een protocol voor 'correct geld'.

Als we dan even stilstaan bij hoever we tot op de dag van vandaag gekomen zijn is dit zonder meer bewonderenswaardig te noemen.

Een nieuwe asset klasse is ontstaan met vandaag een marktkapitalisatie van bijna 200 miljard.

Er wordt geschat dat ongeveer 1% van de wereldbevolking reeds crypto in zijn bezit heeft.

Overheden, centrale banken, multinationals, allen zijn ze op een of andere manier bezig met deze technologie.

Wat het voor ons als investeerders vooral interessant maakt is het feit dat deze markt nog steeds in zijn kinderschoenen staat ondanks de ontwikkeling en de infrastructuur die het afgelopen decennium zijn uitgebouwd.

Met de huizenprijzen op hun hoogste punt ooit alsook de aandelenindexen zien wij in Bitcoin de enige asymmetrische belegging voor de komende jaren. Hiermee bedoelen we dat het genomen risico gerechtvaardigd wordt door het enorme potentieel dat deze markt biedt

Daarbij komt nog eens dat overheden hun balans steeds blijven uitbreiden, wat bullish is voor een schaars goed als Bitcoin dat volledig onafhankelijk is van een centrale entiteit. Bitcoin is voor ons als een soort verzekering tegen het onverantwoorde beleid van deze entiteiten.

Het afgelopen jaar hebben we gezien dat Bitcoin zichzelf heeft afgescheiden van de rest van de markt. Waar Bitcoin een sterke prijstoename heeft gekend was dat bij de grote meerderheid van de markt niet het geval. We kunnen dit verklaren doordat Bitcoin groter is, meer liquiditeit heeft, op meerdere exchanges verhandeld kan worden, geregulariseerde future contracten heeft en volledig autonoom is.

Om een voorspelling te kunnen doen voor de prijs in 2020 kijken we nogmaals terug naar de vorige cycli die Bitcoin heeft doorgemaakt. In mei 2020 zal de beloning voor zij die het Bitcoin netwerk beveiligen halveren. Dit zorgt ervoor dat er minder neerwaartse druk op de prijs komt. Dit deed zich eerder voor in 2012 en in 2016. Deze jaren werden telkens positief afgesloten gevolgd door een enorme prijstoename in het daaropvolgende jaar.

We kunnen hier ons echter slechts baseren op 2 datapunten uit het verleden waardoor deze voorspelling met een korrel zout genomen moet worden. Het verleden rijmt vaak maar is absoluut geen garantie voor de toekomst.

Daarom zullen wij u ook in 2020 elke maand voorzien van een overzicht met onze bevindingen en nieuwe inzichten en ontwikkelingen.

Vooraleerst een gezond en gelukkig 2020 gewenst voor iedereen!




XhomerX10 designed my nice avatar HATs!!!!!  Thanks Bro
nickenburg
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 434
Merit: 511


View Profile
January 08, 2020, 04:47:11 PM
 #14

Daarom zullen wij u ook in 2020 elke maand voorzien van een overzicht met onze bevindingen en nieuwe inzichten en ontwikkelingen.

Vooraleerst een gezond en gelukkig 2020 gewenst voor iedereen!

Dankjewel jullie ook!!

Een goede analyse voor December ook, denken jullie dat dit jaar de dominantie van Bitcoin dit jaar zal afnemen en dat er wat Altcoins weer wat omhoog zullen gaan?
En kunnen jullie ook een analyse voor een paar goede Altcoins er aan toe voegen, of doen jullie daar niet aan?
Wat is het gevolg van de oorlog in het midden oosten voor de Cryptocurrency is dat positief of negatief?

Bedankt!
El duderino_ (OP)
Legendary
*
Online Online

Activity: 2464
Merit: 11773


BTC + Crossfit, living life.


View Profile
January 09, 2020, 12:11:09 AM
 #15

Daarom zullen wij u ook in 2020 elke maand voorzien van een overzicht met onze bevindingen en nieuwe inzichten en ontwikkelingen.

Vooraleerst een gezond en gelukkig 2020 gewenst voor iedereen!

Dankjewel jullie ook!!

Een goede analyse voor December ook, denken jullie dat dit jaar de dominantie van Bitcoin dit jaar zal afnemen en dat er wat Altcoins weer wat omhoog zullen gaan?
En kunnen jullie ook een analyse voor een paar goede Altcoins er aan toe voegen, of doen jullie daar niet aan?
Wat is het gevolg van de oorlog in het midden oosten voor de Cryptocurrency is dat positief of negatief?

Bedankt!

via Imgflip Meme Generator

Zo ziet het portfolio crypto-gerelateerd eruit, in 2017 was het BTC gedeelte een stuk kleiner maar door de dominantie en progressie van BTC tov de rest zijn andere cryptoassest afgebouwd wat volgens mij de beste strategie is.
Eigenlijk zou ik iedereen aanraden die met crypto bezig is maximaal 15-20% in Alt’s te riskeren en nooit minder als  80% in BTC te hebben.

XhomerX10 designed my nice avatar HATs!!!!!  Thanks Bro
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 09, 2020, 10:41:11 AM
 #16

[...]Eigenlijk zou ik iedereen aanraden die met crypto bezig is maximaal 15-20% in Alt’s te riskeren en nooit minder als  80% in BTC te hebben.

Ik - persoonlijk - vind dit een erg "2017" gedachte... er zijn zeker Alts die fundamenteel gezond zijn (denk aan ETH en bijbehorende Dapps, bijvoorbeeld) die je op deze (kort door de bocht) manier (heel erg) tekort doet...


[...] denken jullie dat dit jaar de dominantie van Bitcoin dit jaar zal afnemen en dat er wat Altcoins weer wat omhoog zullen gaan? [...]

Ik zag een leuk artikel voorbij komen met een vooruitblik op de komende 10 jaar:

What will happen to cryptocurrency in the 2020s

In het kort:

- schaalvergroting
- privacy
- consolidate
- toepasbaarheid
- start-ups
- opkomende markten
- institutionalisering
- Central Bank Digital Currencies (CBDCs)
- volwassen marktstructuur
- decentralisatie
- "billionaire flippening"  Grin

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
El duderino_ (OP)
Legendary
*
Online Online

Activity: 2464
Merit: 11773


BTC + Crossfit, living life.


View Profile
January 09, 2020, 01:58:59 PM
 #17

[...]Eigenlijk zou ik iedereen aanraden die met crypto bezig is maximaal 15-20% in Alt’s te riskeren en nooit minder als  80% in BTC te hebben.

Ik - persoonlijk - vind dit een erg "2017" gedachte... er zijn zeker Alts die fundamenteel gezond zijn (denk aan ETH en bijbehorende Dapps, bijvoorbeeld) die je op deze (kort door de bocht) manier (heel erg) tekort doet...


Het is te zeggen wat je fundamenteel gezond wil noemen: een sfeer van gecentraliseerde beslissingen, invloedrijke oprichter en een totaal unscalable blockchain. Heb je al eens geprobeerd een eigen ethereum node te draaien? Dit is echt onmogelijk met normale hardware. De verschillen met btc op deze aspecten zijn opmerkelijk en zullen op lange termijn enkel maar meer uitgesproken zijn. Dit zijn fundamentele keuzes die gemaakt zijn en die een inferieur systeem impliceren.

XhomerX10 designed my nice avatar HATs!!!!!  Thanks Bro
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 10, 2020, 08:19:29 AM
 #18

[...]Eigenlijk zou ik iedereen aanraden die met crypto bezig is maximaal 15-20% in Alt’s te riskeren en nooit minder als  80% in BTC te hebben.
Ik - persoonlijk - vind dit een erg "2017" gedachte... er zijn zeker Alts die fundamenteel gezond zijn (denk aan ETH en bijbehorende Dapps, bijvoorbeeld) die je op deze (kort door de bocht) manier (heel erg) tekort doet...
Het is te zeggen wat je fundamenteel gezond wil noemen: een sfeer van gecentraliseerde beslissingen, invloedrijke oprichter en een totaal unscalable blockchain. Heb je al eens geprobeerd een eigen ethereum node te draaien? Dit is echt onmogelijk met normale hardware. De verschillen met btc op deze aspecten zijn opmerkelijk en zullen op lange termijn enkel maar meer uitgesproken zijn. Dit zijn fundamentele keuzes die gemaakt zijn en die een inferieur systeem impliceren.

Het zijn inderdaad "idealistische" keuzes die "linksom of rechtsom" gemaakt zijn/worden. In dit specifieke voorbeeld snap ik wat je zegt, maar daar tegenover staan een trits aan keuzes die het in de huidige commerciële werkelijkheid wel fundamenteel gezonde keuzes maken (en waarom er ook zoveel ERC gerelateerde tokens zijn, wederom iets met kaf en koren enzo...)

Maar er zijn ook meer (en heel andere) voorbeelden te vinden. Zo is er bijvoorbeeld Gunthy; een blockchain die enkel als doel/gebruik heeft licentiemanagement (voor GunBot). Dat is gewoon een prima toepassing voor blockchaintech.

En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat men zichzelf heel erg beperkt als men in zo'n sterke mate alleen focust op BTC. Je hebt dan kans dat je zomaar opeens "van de ene op de andere dag" "rechts ingehaald wordt"... Wat gisteren nog "disruptief" was kan morgen alweer achterhaald zijn... zeker vandaag de dag.

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
El duderino_ (OP)
Legendary
*
Online Online

Activity: 2464
Merit: 11773


BTC + Crossfit, living life.


View Profile
January 10, 2020, 11:22:39 PM
 #19

[...]Eigenlijk zou ik iedereen aanraden die met crypto bezig is maximaal 15-20% in Alt’s te riskeren en nooit minder als  80% in BTC te hebben.
Ik - persoonlijk - vind dit een erg "2017" gedachte... er zijn zeker Alts die fundamenteel gezond zijn (denk aan ETH en bijbehorende Dapps, bijvoorbeeld) die je op deze (kort door de bocht) manier (heel erg) tekort doet...
Het is te zeggen wat je fundamenteel gezond wil noemen: een sfeer van gecentraliseerde beslissingen, invloedrijke oprichter en een totaal unscalable blockchain. Heb je al eens geprobeerd een eigen ethereum node te draaien? Dit is echt onmogelijk met normale hardware. De verschillen met btc op deze aspecten zijn opmerkelijk en zullen op lange termijn enkel maar meer uitgesproken zijn. Dit zijn fundamentele keuzes die gemaakt zijn en die een inferieur systeem impliceren.

Het zijn inderdaad "idealistische" keuzes die "linksom of rechtsom" gemaakt zijn/worden. In dit specifieke voorbeeld snap ik wat je zegt, maar daar tegenover staan een trits aan keuzes die het in de huidige commerciële werkelijkheid wel fundamenteel gezonde keuzes maken (en waarom er ook zoveel ERC gerelateerde tokens zijn, wederom iets met kaf en koren enzo...)

Maar er zijn ook meer (en heel andere) voorbeelden te vinden. Zo is er bijvoorbeeld Gunthy; een blockchain die enkel als doel/gebruik heeft licentiemanagement (voor GunBot). Dat is gewoon een prima toepassing voor blockchaintech.

En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat men zichzelf heel erg beperkt als men in zo'n sterke mate alleen focust op BTC. Je hebt dan kans dat je zomaar opeens "van de ene op de andere dag" "rechts ingehaald wordt"... Wat gisteren nog "disruptief" was kan morgen alweer achterhaald zijn... zeker vandaag de dag.


Het grote aantal ERC tokens is niet per se een uitsluitend positieve evolutie. Als je een open platform hebt waar iedereen een bepaalde standaard kan implementeren (een beetje zoals websites als paddestoelen uit de grond schoten in de beginfase van het internet), dan krijg je uiteraard wat permissionless innovation. Wat we echter gezien hebben is een hoop scams of underdelivery.  Grote wealth transfer dat door ERC tokens werd vergemakkelijkt. Deze potentieele wildgroei van applicaties op de main ethereum chain is ook de reden dat hij zo onschaalbaar is.

Blockchain technologie heeft zijn toepassingen en hier ben ik minder pessimistisch in als sommige maximalists. De manier hoe het netwerk beheerd/beveiligd wordt, hoe beslissingen en consensus bereikt worden en hoe de tokendistributiemechanismen eruit zien zijn echter heel belangrijk. Als je op dit gebied naar BTC kijkt zie je toch wel solide dynamieken die in geen enkel ander netwerk aanwezig zijn. BTC is de enige die aanspraak kan maken op eigenschappen van hard of sound money. Technologie is hier ver ondergeschikt aan de fundamentele infrastructuur en game theoretische fundamenten waarop BTC gebouwd is. ETH en andere cryptos verbleken wanneer ze tegen deze achtergrond worden gehouden.

XhomerX10 designed my nice avatar HATs!!!!!  Thanks Bro
JorisK
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 199
Merit: 128



View Profile
January 12, 2020, 12:54:54 PM
 #20

BTC is de enige die aanspraak kan maken op eigenschappen van hard of sound money. Technologie is hier ver ondergeschikt aan de fundamentele infrastructuur en game theoretische fundamenten waarop BTC gebouwd is. ETH en andere cryptos verbleken wanneer ze tegen deze achtergrond worden gehouden.

Ik begrijp uberhaupt niet dat mensen ETH en BTC met elkaar vergelijken.

De een beschouwt men als digitaal goud met een cap op de supply, de ander is (imho) een tokenplatform met geen supply cap.

In mijn optiek appels met peren vergelijken.
Pages: [1] 2 3 4 5 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!