Bitcoin Forum
April 24, 2024, 01:01:18 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: AED kopen met Crypto?  (Read 138 times)
AEDmaster (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile WWW
February 07, 2020, 08:17:16 AM
 #1

Goedemorgen allemaal?

Wij hebben een vraag, betreffende betalingen, middels een cryptocurrency.

Het zit namelijk zo. Wij hebben een webshop voor AED's en aanverwante AED artikelen en merken dat er regelmatig vragen komen of het ook mogelijk is om een AED te kopen met crypto. Het belangrijkste is voor ons is de afnemer. Dat houdt dat wij enkel AED merken aanbieden die aan de hoogte gestelde eisen voldoen. Wij streven er naar om maximale service te verlenen. Hierdoor hebben wij een zeer goede naar opgebouwd en dit willen wij graag zo houden.

Nu komen er van onze klanten steeds vaker geluiden of het ook mogelijk is om AED te kopen en met crypto te betalen. Dit zijn veelal jonger bedrijven, zoals start ups die erg dynamisch zijn. Ze willen dit doen met de volgende crypto's: Bitcoin, Ethereum en zelfs krijgen wij af en toe een vraag voor NLG en ARK. Wij zouden dit graag willen aanbieden en uiteindelijk staan wij achter elk soort betaalmiddel. Dus wat ons betreft mag iedereen een AED kopen met crypto.

Dus vervolgens hebben wij deze vraag bij onze accountant uitgezet. Echter adviseert hij juist om dit niet te doen. De voornaamste reden is witwassen en je eigen morele verantwoordelijkheid. Oftewel als je deel uitmaakt van een witwas netwerk, bewust al dan onbewust, dan kun je hier ook aansprakelijk voor worden gesteld. Wat ik eigenlijk een beetje raar vindt, want je weet ook niet altijd waar het geld van een klant vandaag komt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast vragen wij ons af welke mogelijkheden er zijn om crypto als betaaloptie toe te voegen. Moet je dan alle crypto's toevoegen of juist een enkele, omdat er regelmatig berichten in het nieuws zijn betreffende scams.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!


Met vriendelijke groeten,


AEDmaster










1713963678
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713963678

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713963678
Reply with quote  #2

1713963678
Report to moderator
1713963678
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713963678

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713963678
Reply with quote  #2

1713963678
Report to moderator
I HATE TABLES I HATE TABLES I HA(╯°□°)╯︵ ┻━┻ TABLES I HATE TABLES I HATE TABLES
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713963678
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713963678

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713963678
Reply with quote  #2

1713963678
Report to moderator
1713963678
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713963678

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713963678
Reply with quote  #2

1713963678
Report to moderator
1713963678
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713963678

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713963678
Reply with quote  #2

1713963678
Report to moderator
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
February 07, 2020, 08:44:40 AM
 #2

...
Dus vervolgens hebben wij deze vraag bij onze accountant uitgezet. Echter adviseert hij juist om dit niet te doen. De voornaamste reden is witwassen en je eigen morele verantwoordelijkheid. Oftewel als je deel uitmaakt van een witwas netwerk, bewust al dan onbewust, dan kun je hier ook aansprakelijk voor worden gesteld. Wat ik eigenlijk een beetje raar vindt, want je weet ook niet altijd waar het geld van een klant vandaag komt.
...

Vreemde reactie inderdaad. Want wat als iemand contant wil betalen? Dan is de kans vele malen groter dat dit voor witwassen wordt gebruikt.

Bovendien: je kunt diverse crypto accepteren zonder dat je zelfs maar druk hoeft te maken over hoe dat nu allemaal werkt, door gebruik te maken van payment providers. Op die manier kun je bijv. ook creditcards of andere betaalvormen accepteren.

Een voorbeeld:
https://www.bitkassa.nl/nl/bitcoin-accepteren
Je krijgt dan de betaling gewoon in euro bijgeschreven.

Helaas zijn Mollie en Adyen juist gestopt met acceptatie.
JorisK
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 199
Merit: 128



View Profile
February 07, 2020, 08:52:15 AM
Merited by friends1980 (1), brobbel (1)
 #3

Beste AEDMaster,

Je accountant heeft duidelijk geen kennis van Bitcoin / Crypto, ik kan het hem niet echt kwalijk nemen want het is nogal een futuristische wereld.

Je kan betalingen op een aantal manieren ontvangen:
 - Via Bitpay (een bedrijf die de Bitcoin betaling afhandeld en jullie betaald in euro's
 - Via btcpayserver, een software implementatie op je website, je ontvangt dan geen euro's maar letterlijk btc (complexe implementatie)
 - Manueel offertes maken met een wallet

Voorbeelden van Bitpay zijn er genoeg, thuisbezorgd.nl gebruikt het bijvoorbeeld. De 2e optie is complex en vereist een webdeveloper met ook nog eens kennis van bitcoin. De 3e is het eenvoudigst, je maakt een wallet aan, zet het ontvangstadres op je factuur en wacht tot de transactie binnen is Smiley

Ik raad je af andere crypto te accepteren dan bitcoin. Mensen die met een andere coin willen betalen kunnen hun coin zo omzetten naar bitcoin.





brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
February 07, 2020, 12:14:14 PM
 #4

...
Ik raad je af andere crypto te accepteren dan bitcoin. Mensen die met een andere coin willen betalen kunnen hun coin zo omzetten naar bitcoin.
...

Wanneer je die accepteert middels bitpay of een andere payment provider die het omzet in euro, dan maakt dat toch niets uit?
JorisK
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 199
Merit: 128



View Profile
February 07, 2020, 05:42:30 PM
 #5

...
Ik raad je af andere crypto te accepteren dan bitcoin. Mensen die met een andere coin willen betalen kunnen hun coin zo omzetten naar bitcoin.
...

Wanneer je die accepteert middels bitpay of een andere payment provider die het omzet in euro, dan maakt dat toch niets uit?

Uiteraard, die opmerking telt niet voor payment providers.
AEDmaster (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile WWW
February 08, 2020, 08:36:43 AM
 #6

...
Dus vervolgens hebben wij deze vraag bij onze accountant uitgezet. Echter adviseert hij juist om dit niet te doen. De voornaamste reden is witwassen en je eigen morele verantwoordelijkheid. Oftewel als je deel uitmaakt van een witwas netwerk, bewust al dan onbewust, dan kun je hier ook aansprakelijk voor worden gesteld. Wat ik eigenlijk een beetje raar vindt, want je weet ook niet altijd waar het geld van een klant vandaag komt.
...

Vreemde reactie inderdaad. Want wat als iemand contant wil betalen? Dan is de kans vele malen groter dat dit voor witwassen wordt gebruikt.

Bovendien: je kunt diverse crypto accepteren zonder dat je zelfs maar druk hoeft te maken over hoe dat nu allemaal werkt, door gebruik te maken van payment providers. Op die manier kun je bijv. ook creditcards of andere betaalvormen accepteren.

Een voorbeeld:
https://www.bitkassa.nl/nl/bitcoin-accepteren
Je krijgt dan de betaling gewoon in euro bijgeschreven.

Helaas zijn Mollie en Adyen juist gestopt met acceptatie.


Bedankt voor je reactie. Op het moment maken wij alleen gebruik van Mollie, als betaalprovider.... Jammer dat zij gestopt zijn. Dat is nu niet echt het signaal waar ik op zit te wachten, want zij doen dat waarschijnlijk ook weer met een reden.

Ik zal eens naar bitkassa gaan kijken.

Bedankt voor je informatie!
AEDmaster (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile WWW
February 08, 2020, 08:50:56 AM
 #7

Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe.

Normaliter is het zo dat als bijvoorbeeld persoon A een AED gaat kopen, dan ben je als AED-winkel verantwoordelijk over de echtheid van de identiteit van de klant. Stel dat de klant een AD koopt met zijn creditcard, maar achteraf blijkt deze persoon te beweren dat hij dit niet was. Oftewel iemand anders heeft de bestelling geplaatst, dan krijgt de persoon zijn geld, van de bank, terug.

Vervolgens legt de bank deze vraag weer neer bij de webwinkel en zij moeten aan kunnen tonen dat ze voldoende actie hebben ondernomen om de identiteit, van de klant, vast te stellen. Oftewel de webwinkel moet het geld weer terug betalen aan de bank, want zij blijven eindverantwoordelijk...

Misschien dat daarom er ''moeilijk'' wordt gedaan over crypto betalingen, want het walletadres kan altijd gecheckt worden, maar de wallet is niet aan een persoon gekoppeld en dus is het onmogelijk om de identiteit vast te stellen.

Althans dat is mij eigen ''logische'' conclusie.

Ik zal wederom bij mijn accountant neerleggen om hier toch een duidelijker antwoord op te krijgen.

De wet- en regelgeving is behoorlijk zwart-wit en er is weinig ruimte voor interpretatie.
JorisK
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 199
Merit: 128



View Profile
February 08, 2020, 12:12:44 PM
 #8

Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe.

Normaliter is het zo dat als bijvoorbeeld persoon A een AED gaat kopen, dan ben je als AED-winkel verantwoordelijk over de echtheid van de identiteit van de klant. Stel dat de klant een AD koopt met zijn creditcard, maar achteraf blijkt deze persoon te beweren dat hij dit niet was. Oftewel iemand anders heeft de bestelling geplaatst, dan krijgt de persoon zijn geld, van de bank, terug.

Vervolgens legt de bank deze vraag weer neer bij de webwinkel en zij moeten aan kunnen tonen dat ze voldoende actie hebben ondernomen om de identiteit, van de klant, vast te stellen. Oftewel de webwinkel moet het geld weer terug betalen aan de bank, want zij blijven eindverantwoordelijk...




Toch wat vraagjes:
 
- Gaat het hier om een echte winkel of een webwinkel?
- In geval van een echte winkel, hoe gaat dat dan met cash betaling?
- Je bent verantwoordelijk voor de echtheid van de identiteit van je klant. Is dit iets speciaals dat enkel geld voor AED verkooppunten?

whoeier
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 532
Merit: 101


View Profile WWW
February 10, 2020, 08:36:43 AM
 #9

Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe.

Normaliter is het zo dat als bijvoorbeeld persoon A een AED gaat kopen, dan ben je als AED-winkel verantwoordelijk over de echtheid van de identiteit van de klant. Stel dat de klant een AD koopt met zijn creditcard, maar achteraf blijkt deze persoon te beweren dat hij dit niet was. Oftewel iemand anders heeft de bestelling geplaatst, dan krijgt de persoon zijn geld, van de bank, terug.

Vervolgens legt de bank deze vraag weer neer bij de webwinkel en zij moeten aan kunnen tonen dat ze voldoende actie hebben ondernomen om de identiteit, van de klant, vast te stellen. Oftewel de webwinkel moet het geld weer terug betalen aan de bank, want zij blijven eindverantwoordelijk...

Misschien dat daarom er ''moeilijk'' wordt gedaan over crypto betalingen, want het walletadres kan altijd gecheckt worden, maar de wallet is niet aan een persoon gekoppeld en dus is het onmogelijk om de identiteit vast te stellen.

Althans dat is mij eigen ''logische'' conclusie.

Ik zal wederom bij mijn accountant neerleggen om hier toch een duidelijker antwoord op te krijgen.

De wet- en regelgeving is behoorlijk zwart-wit en er is weinig ruimte voor interpretatie.


Is dergelijke bewijslast, die in deze voor de winkel van belang is ongeacht welk betaalmiddel, niet hoe dan ook op te vragen? Ergo kopie ID-kaart (BSN en overige juridische zaken afgeschermd), of KVK documentatie oid. (lang geleden dat ik me hersens hierover kraakte en pre-digid tijdperk).

Want to win XTZ & a ledger? Follow the link and join the campaign: https://bit.ly/2PSh8HN
Yes that is a referral.. no I don't earn from this, Yes I do compete in the same campaign.
AEDmaster (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile WWW
January 12, 2021, 02:03:04 PM
 #10

AED merk Zoll kan via paypal gekocht worden met BTC

Nu alle Crypto's weer aan het stijgen zijn en de interesse verder toeneemt leek het mij verstandig om kenbaar te maken dat het vanaf heden bij AEDmaster mogelijk is om een AED met crypto te kopen. Steun de cryptobelievers!

Het AED merk Zoll heeft, naast medische apparatuur zoals; mechanische hartmassage, beademingsapparaten en temperatuursystemen ook uitmuntende defibrillatoren. De meest gebuikte AED is de Zoll Plus en de Zoll 3. Dit AED merk is zowel geschikt voor een ervaren als minder ervaren AED bediener. Met een ervaren AED bediener bedoelen wij iemand die als hulpverlener werkt zoals een BHV-er. 
Beide apparaten maken gebruik van de zogenaamde (unieke) realtime feedback. Hierbij wordt de hulpverlener stap voor stap op een duidelijke en eenvoudige wijze door het reanimatie proces begeleidt. De hulpverlener wordt ook begeleidt of de essentiële compressie (diepte meting van massage) en ritme van de massage.

Zoll plus
De Zoll Plus AED wordt niet standaard met kinderelektroden geleverd. Deze kinderelektroden moeten apart worden aangeschaft. Tijdens de reanimatie wordt de hulpverlener ondersteund middels overzichtelijk pictogrammen, die op het apparaat worden weergegeven. De Zoll plus onderscheid zich van andere AED’s door realtime reanimatie feedback te geven over diepte en snelheid van de hartdrukmassage. Dit zorgt voor een reanimatie van hoge kwaliteit.

Zoll 3
De Zoll 3 AED is zowel te verkrijgen als een half- en volautomaat. De Zoll 3 heeft een speciale kind stand. Hierdoor zijn er geen aparte kinderelektroden nodig. De IP waarde is 55. Hierdoor is de defibrillator tegen stof en water bestand. Daarnaast beschikt het over een LCD scherm.
Verschil Zoll Plus en Zoll 3

Het verschil tussen de Zoll 3 en Zoll plus zit voornamelijk in scherm. De Zoll 3 is uitgerust met LCD scherm, waarmee ondersteuning wordt gegeven tijdens reanimatie. Dus naast stem is er ook beeld. Hierdoor wordt de AED bediener er makkelijker doorheen gesleept.
AED keurmerk en training

Zoll is, net zoals Defibtech één van de AED merken die over zowel het FDA al CE keurmerk beschikt. Dat hout in de dat de kwaliteit van de AED is gewaarborgd. Verder adviseren wij altijd een AED cursus te volgen, zodat u bekent raakt met het apparaat. Het is namelijk zeer moeilijk om in een crisissituatie juist te handelen. Dus wanneer het slachtoffer een hartstilstand heeft is het van groot belang dat u rustig blijft en weet wat u moet doen. Train altijd met de AED die u zelf ook heeft. Kiest u ervoor om geen cursus te volgen koop? dan altijd een volautomatische AED.

Bewaaradvies AED
Als laatste is het zeer belangrijk dat u de AED uit de zon houdt en beschermt tegen extreme kou. Daarom raden wij u aan de AED in een geschikte kast te bewaren. Het is een elektrisch apparaat wat kwetsbaar is voor weersinvloeden.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!