Bitcoin Forum
March 28, 2024, 10:54:12 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: beginnend bitcointrader  (Read 253 times)
Casa72 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile
May 11, 2020, 02:52:07 PM
 #1

hallo,
ik ben een beginnend bitcointrader.
voor mij is deze hele handel en wandel helemaal nieuw, en heb totaal geen verstand van hoe en wat.
ik heb me wel veel ingelezen op forums en andere sites om uiteindelijk iets met bitcoin te gaan doen.
ik heb een E wallet aangemaakt bij green adress en wil bitcoin gaan kopen via bitonic.
lijkt mij om te beginnen de gemakkelijkste weg.

is er iemand die me kan zeggen of ik alvast op de goede weg zit met mijn e wallet bij green adress en kopen via bitonic?

verder wil ik graag weten hoe dat met afrekenen met satoshi gaat wanneer ik wil verkopen. hoe zit dat met die tarieven?
standaard staat dit bij greenadress ingesteld op 1.00 per byte. dit zegt me totaal niets. als ik 100 euro bitcoin wil verkopen, hoeveel satoshi moet ik dan betalen hierover met die standaard 1.00?
als ik  dit aanpas en omhoog zet krijg ik dan eerder mijn geld voor wat ik verkoop of hoe zit dat eigenlijk?

b.v.d.

groetjes....casa
1711623252
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1711623252

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1711623252
Reply with quote  #2

1711623252
Report to moderator
1711623252
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1711623252

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1711623252
Reply with quote  #2

1711623252
Report to moderator
You can see the statistics of your reports to moderators on the "Report to moderator" pages.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1711623252
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1711623252

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1711623252
Reply with quote  #2

1711623252
Report to moderator
onichang
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 41
Merit: 2


View Profile
May 11, 2020, 03:25:25 PM
 #2

Ik moet je eraan herinneren om het Btc nummer te beveiligen dat je al hebt. Pass, privatekey, ... en meer. Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Casa72 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile
May 11, 2020, 04:08:53 PM
 #3

Ik moet je eraan herinneren om het Btc nummer te beveiligen dat je al hebt. Pass, privatekey, ... en meer. Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Wat is een btc nummer? En welke pass en privatkey?
Het enige dat ik heb is een nummer waar ik mee inlog op m'n greenadress account.
Bedankt alvast voor je reactie..

Groetjes...
JorisK
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 199
Merit: 128



View Profile
May 11, 2020, 06:58:17 PM
Merited by El duderino_ (2)
 #4

"ik ben een beginnend bitcointrader"

Mijn advies: doe het wat rustiger aan en leer eerst wat bitcoin is, hoe het werkt, waarom het ooit bedacht is enz. Daarna pas verdiepen in daytraden (wat een vak apart is).

Ik denk dat er een grote kans is dat je er vroeg of laat achter gaat komen dat handelen in BTC verliesgevend is omdat je je emoties niet weet te beheersen en investeren in BTC een stuk lucratiever is.

Succes!

onichang
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 41
Merit: 2


View Profile
May 12, 2020, 02:12:53 PM
 #5

Ik moet je eraan herinneren om het Btc nummer te beveiligen dat je al hebt. Pass, privatekey, ... en meer. Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Wat is een btc nummer? En welke pass en privatkey?
Het enige dat ik heb is een nummer waar ik mee inlog op m'n greenadress account.
Bedankt alvast voor je reactie..

Groetjes...

Wauw, geweldige vragen! Ik denk dat Google alle informatie heeft die je nodig hebt, lees en vind het op forums en zoekmachines! Dit zijn gemakkelijk toegankelijke universele documenten.

Quote
doe het wat rustiger aan en leer eerst wat bitcoin is, hoe het werkt, waarom het ooit bedacht is enz. Daarna pas verdiepen in daytraden (wat een vak apart is).
Casa72 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile
May 12, 2020, 03:46:16 PM
 #6

Ik moet je eraan herinneren om het Btc nummer te beveiligen dat je al hebt. Pass, privatekey, ... en meer. Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Wat is een btc nummer? En welke pass en privatkey?
Het enige dat ik heb is een nummer waar ik mee inlog op m'n greenadress account.
Bedankt alvast voor je reactie..

Groetjes...

Wauw, geweldige vragen! Ik denk dat Google alle informatie heeft die je nodig hebt, lees en vind het op forums en zoekmachines! Dit zijn gemakkelijk toegankelijke universele documenten.

Quote
doe het wat rustiger aan en leer eerst wat bitcoin is, hoe het werkt, waarom het ooit bedacht is enz. Daarna pas verdiepen in daytraden (wat een vak apart is).

Sorry maar ik heb al veel gegoogled, maar wat ik vind en lees daar word ik als leek niet wijs uit.
Ik probeer hier iemand te vinden die me in een beetje primitieve dorpstaal kan vertellen of ik iig goed zit met mijn e wallet en met bitonic waar ik m'n eerste 100€ Bitcoin nu gekocht heb.
Het fijt is dat ik idd niet wil gaan handelen, maar gewoon Bitcoin wil gaan kopen voor de lange termijn zeg maar.
Maar nog steeds word ik niet wijs uit hoe dat werkt met Satoshi bij greenadress. Het staat ingesteld op 1 Satoshi per byte. Zegt me helemaal niets. Ik wil weten wat ik kwijt ben als ik mijn 100€ aan Bitcoin weer ga verkopen.
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
May 12, 2020, 08:25:35 PM
Merited by El duderino_ (2)
 #7

Ik heb geen idee waar je het over hebt. Waarom koop je bitcoins als je niet weet wat adres en private key zijn? Hoe is het überhaupt mogelijk ze aan te kopen zonder die kennis?

Hoeveel je gaat kwijt zijn, hangt bij mijn weten compleet af van de tarieven van de dienst waar je hebt gekocht. Ik denk dat je je vragen dus beter aan Bitonic richt. Ofwel je vragen anders formuleert, want het is duidelijk dat niemand er hier wat van snapt.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
May 13, 2020, 06:13:55 AM
Merited by El duderino_ (2), friends1980 (1)
 #8

...

Sorry maar ik heb al veel gegoogled, maar wat ik vind en lees daar word ik als leek niet wijs uit.
Ik probeer hier iemand te vinden die me in een beetje primitieve dorpstaal kan vertellen of ik iig goed zit met mijn e wallet en met bitonic waar ik m'n eerste 100€ Bitcoin nu gekocht heb.
Het fijt is dat ik idd niet wil gaan handelen, maar gewoon Bitcoin wil gaan kopen voor de lange termijn zeg maar.
Maar nog steeds word ik niet wijs uit hoe dat werkt met Satoshi bij greenadress. Het staat ingesteld op 1 Satoshi per byte. Zegt me helemaal niets. Ik wil weten wat ik kwijt ben als ik mijn 100€ aan Bitcoin weer ga verkopen.


Algemeen (wallet):
Je hebt een bitcoin wallet nodig. Daarvoor zijn diverse programma's beschikbaar als Bitcoin Core (het "officiële" programma) en Electrum. Ook zijn er wallets beschikbaar waar je eventueel meerdere soorten crypto (dus niet alleen bitcoin) op kunt zetten zoals Jaxx en Exodus. Daarnaast zijn er mogelijkheden met zgn. hardware wallets (een soort USB stick) als Ledger en Trezor. Of je kunt zelfs een papieren wallet gebruiken (dan staan de codes op papier)

Een wallet bestaat uit twee sleutels (keys), namelijk een public key (jouw adres) en een private key (jouw sleutel). De private key moet je dus NOOIT aan iemand anders geven.
Een wallet kan ook werken met een serie woorden, die worden door het programma dan vertaald naar de bijbehorende sleutels.

Die set met woorden en/of de private key moet je veilig (dus NIET online) bewaren. (Tenminste: als je er zeker van wilt zijn dat je bitcoins niet "zomaar" verdwijnen doordat iemand eenvoudig misbruik gemaakt heeft van jouw private key)
En daar gaat het volgens mij al fout bij jou: Greenaddress is een online dienst die wallets aanbiedt. M.a.w. je hebt dus niet een eigen portemonnee ("wallet") maar je huurt een -onveilig- kluisje bij iemand anders. En die iemand geeft een semi-veilig gevoel door met PGP en PIN te werken, maar in feite heeft hij gewoon jouw sleutel... en dat is leuk zolang hij te vertrouwen is EN hij zelf niet wordt gehackt o.i.d.

Algemeen (bitcoin versturen):
Het "overmaken" van bitcoins kost geld. Normaal gesproken is dat afhankelijk van hoe druk het is op het netwerk en hoe snel je het geregeld wilt hebben. Bij veel gebruikersvriendelijke wallets (Trezor/Exodus etc.) bepalen zij wat op dat moment de beste prijs is om jouw transactie te versturen. In rustige tijden is dat prima, maar bij drukte kan het zijn dat je veel moet betalen. Bij andere wallets geven zij een voorstel om te betalen, maar kun je dit zelf aanpassen. Verlaag je de prijs, duurt het waarschijnlijk langer voordat de transactie rond is, verhoog je de prijs verhoog je de kans dat de transactie snel wordt uitgevoerd.
Hoe dat precies bij GreenAddress zit weet ik niet. Ik heb geen ervaring met hen - maar als ik op hun site kijk maken zij het behoorlijk en onnodig ingewikkeld om de schijn van veiligheid op te houden. Dus voor die specifieke vraag raad ik je aan om bij hen zelf te informeren. Maar meer nog is mijn advies om bijv. een andere wallet te nemen - Ledger/Trezor (als je hardware wilt) of Electrum/Exodus (als je software wilt). Van deze 4 weet ik sowieso dat er genoeg gebruikers zijn die je kunnen helpen.
Casa72 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile
May 13, 2020, 06:32:41 AM
 #9

@brobbel.
Hey super bedankt.
Dit is info waar ik weer wat verder mee kom.

Groetjes casa..
Knepala
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 504
Merit: 259



View Profile
August 04, 2020, 09:19:20 PM
 #10

Hey,

Bekijk ook zeker eens de guide die ik onlangs heb geschreven.


https://medium.com/@sambrans/mastering-trading-with-leverage-a-lucid-guide-b918696384f0


Staan enkele handige links en tips in voor eenmaal je meer actief wilt gaan traden.

Btcachiever
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
December 29, 2020, 04:51:19 PM
 #11

Hi allemaal,

Ik heb een vraag... ik heb €300 aan btc op mijn wallet. Ik zou die willen overzetten op een andere wallet en vervolgens omzetten in euro’s op mijn rekening.

Hoe zou ik dat kunnen doen?
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
December 30, 2020, 02:28:58 PM
 #12

Hi allemaal,

Ik heb een vraag... ik heb €300 aan btc op mijn wallet. Ik zou die willen overzetten op een andere wallet en vervolgens omzetten in euro’s op mijn rekening.

Hoe zou ik dat kunnen doen?

Ik vind zelf BitStamp het handigst /veiligst.

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!