Bitcoin Forum
May 02, 2024, 06:08:42 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Opzoek naar echt werkend day trading patroon  (Read 252 times)
HanumanDG (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 1


View Profile
September 27, 2020, 05:01:12 PM
 #1

Hola allemaal,

Ik probeer me al een tijdje in het daytraden van cryptocurrencies te verdiepen. Heb al wel wat crypto gekocht en verkocht. Ook wel wat winst gemaakt, maar ik heb nog niet echt een rock solid patroon kunnen ontwikkelen.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb is traden obv de pair BTC/EUR. En dan puur gebruik maken van de dagelijkse volatiliteit. Dat zou op zich genoeg moeten zijn als je het juiste patroon hebt.

Om maar gelijk met de deur in huis vallen Smiley. Zijn er mensen die volgens een bewezen winstgevend daytrading patroon handelen en die dat met ons zouden willen delen?

Uiteraard zijn ook alle andere tips en tricks zeer welkom!

Alvast een een diepe buiging in de richting van iedereen die wat voor info dan ook wil delen!

Thanks!

Cheers!
1714630122
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714630122

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714630122
Reply with quote  #2

1714630122
Report to moderator
"Your bitcoin is secured in a way that is physically impossible for others to access, no matter for what reason, no matter how good the excuse, no matter a majority of miners, no matter what." -- Greg Maxwell
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714630122
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714630122

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714630122
Reply with quote  #2

1714630122
Report to moderator
1714630122
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714630122

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714630122
Reply with quote  #2

1714630122
Report to moderator
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
September 28, 2020, 06:36:33 AM
 #2

[...] Zijn er mensen die volgens een bewezen winstgevend daytrading patroon handelen en die dat met ons zouden willen delen? [...]

Dat (patroon) bestaat niet. Zeker niet in Crypto. Je zou al minstens van drie patronen kunnen spreken (bull, bear, sideways) en zelfs dan zijn de patronen zo ingewikkeld dat ik i.i.g. gebruik maak van een trading bot om de algoritmes daarin te vatten (en bij te stellen naar gelang de markt verandert).

En iedereen die beweert om een dergelijk patroon te hebben zal er geld voor vragen om hem met jou te delen. Dan kun je zelf al bedenken hoe winstgevend dat patroon gaat zijn (ja, voor de "verkoper")...

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
September 30, 2020, 01:25:41 PM
 #3

[...] Zijn er mensen die volgens een bewezen winstgevend daytrading patroon handelen en die dat met ons zouden willen delen? [...]

Dat (patroon) bestaat niet. Zeker niet in Crypto. Je zou al minstens van drie patronen kunnen spreken (bull, bear, sideways) en zelfs dan zijn de patronen zo ingewikkeld dat ik i.i.g. gebruik maak van een trading bot om de algoritmes daarin te vatten (en bij te stellen naar gelang de markt verandert).

En iedereen die beweert om een dergelijk patroon te hebben zal er geld voor vragen om hem met jou te delen. Dan kun je zelf al bedenken hoe winstgevend dat patroon gaat zijn (ja, voor de "verkoper")...

Mogen we weten welke bot je zelf gebruikt, sbogovac? Ik heb zelf nog nooit met een bot aan trading gedaan. Heb eigenlijk ook nog niet actief naar threads over bots op het forum gezocht, en heb er geen greintje ervaring mee of kennis erover. Maar ik kan me voorstellen dat het ook geen compleet zaligmakend concept is, anders zou iedereen enkel nog met bots traden. Of zie ik dat verkeerd?

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
September 30, 2020, 02:10:01 PM
 #4

[...]Mogen we weten welke bot je zelf gebruikt, sbogovac?

Tuurlijk; ik gebruik zelf Gunbot.

[...]Ik heb zelf nog nooit met een bot aan trading gedaan. Heb eigenlijk ook nog niet actief naar threads over bots op het forum gezocht, en heb er geen greintje ervaring mee of kennis erover. Maar ik kan me voorstellen dat het ook geen compleet zaligmakend concept is, anders zou iedereen enkel nog met bots traden. Of zie ik dat verkeerd?

Het is zoals met elke tool: de tool is enkel zo "goed" als de operator. Bullshit in, blijft bullshit out. Als je MS Word installeert ben je immers ook niet opeens een begenadigd schrijver...


0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
September 30, 2020, 04:05:44 PM
Last edit: September 30, 2020, 06:12:42 PM by friends1980
 #5

[...]Mogen we weten welke bot je zelf gebruikt, sbogovac?

Tuurlijk; ik gebruik zelf Gunbot.

[...]Ik heb zelf nog nooit met een bot aan trading gedaan. Heb eigenlijk ook nog niet actief naar threads over bots op het forum gezocht, en heb er geen greintje ervaring mee of kennis erover. Maar ik kan me voorstellen dat het ook geen compleet zaligmakend concept is, anders zou iedereen enkel nog met bots traden. Of zie ik dat verkeerd?

Het is zoals met elke tool: de tool is enkel zo "goed" als de operator. Bullshit in, blijft bullshit out. Als je MS Word installeert ben je immers ook niet opeens een begenadigd schrijver...

Cool, die kende ik in elk geval al van naam ja. Bestaat er zoiets als een tutorial om ermee te leren werken - naast het traden uiteraard?

Ik heb de laatste maanden hier en daar een schrikkeldagje en mijn honger naar nieuwe kennis is momenteel niet te stillen. Lijkt me weer een nieuwe uitdaging. Cool

(waarvoor dank Smiley)

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
September 30, 2020, 08:11:40 PM
 #6

[...]Gunbot[...]
Cool, die kende ik in elk geval al van naam ja. Bestaat er zoiets als een tutorial om ermee te leren werken - naast het traden uiteraard?

Ik heb de laatste maanden hier en daar een schrikkeldagje en mijn honger naar nieuwe kennis is momenteel niet te stillen. Lijkt me weer een nieuwe uitdaging. Cool

(waarvoor dank Smiley)

Het is een redelijk lastig beest om te temmen, dus eigenlijk hoort de reseller je te helpen met de initiele setup en is hij de eerste lijn support. Maar dan is er natuurlijk ook nog een Wiki en zijn er verscheidene Telegram groepen (waaronder een Nederlandse)...

Ik zou je wel aanraden om als instapper gewoon een tweede hands licentie (ja, zo lastig is het dus inderdaad) aan te schaffen (ik zie de standaard versie regelmatig voor 0.01 BTC voorbij komen). Er is daar een OTC kanaal voor waarmee je via escrow de licentie kunt overnemen. als je dan wilt upgraden naar BitRage of MarketMaker kun je gewoon Gunthy tokens bijkopen (het is een ERC20 token gebaseerd licentiesysteem), i.p.v. dat je gelijk een erg grote uitgave doet om vervolgens tot de conclusie te komen dat het allemaal toch minder leuk is dan je je had voorgesteld...

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
HanumanDG (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 1


View Profile
October 11, 2020, 02:27:14 PM
 #7

Maar deze dude doet dat toch ook op deze manier? Hij moet ook een soort van partoon hebben. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het niet bestaat. Ja ik begrijp ook wel dat niet iedereen er te koop mee loopt. Maar het moet mogelijk zijn. Denk ik Grin. Ik geeft het iig nog niet op in mijn zoektocht  Grin

https://www.youtube.com/watch?v=X2LM8aQp-aE&t=2s
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
October 11, 2020, 05:17:46 PM
 #8

Nou, als je 't vindt, laat ons dan zeker iets weten, dan worden we met z'n allen samen gezellig slapend rijk... Cool

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 13, 2020, 11:59:09 AM
 #9

Maar deze dude doet dat toch ook op deze manier? Hij moet ook een soort van partoon hebben. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het niet bestaat. Ja ik begrijp ook wel dat niet iedereen er te koop mee loopt. Maar het moet mogelijk zijn. Denk ik Grin. Ik geeft het iig nog niet op in mijn zoektocht  Grin

https://www.youtube.com/watch?v=X2LM8aQp-aE&t=2s

Natuurlijk zijn er trends en patronen. Heel de TA is daar ook op gebaseerd. En het gebruik van bots (algoritmes) staat of valt daarmee. Maar zoals een spreuk in "bot-land" al zegt: "Cool when a strategy works! Until it doesn't". En dus juist die trendbreuken zijn erg lastig te voorspellen/automatiseren. Daar zit gewoon geen patroon in (en al helemaal niet in de "rollercoasterland" die Crypto heet)...

Anders werden we inderdaad (zoals friends1980 al zegt) allemaal slapend rijk...  Grin

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
HanumanDG (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 1


View Profile
October 13, 2020, 03:42:32 PM
 #10

Nou, als je 't vindt, laat ons dan zeker iets weten, dan worden we met z'n allen samen gezellig slapend rijk... Cool

Ja tuurlijk deel ik het dan!
HanumanDG (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 1


View Profile
October 13, 2020, 03:48:42 PM
 #11



Natuurlijk zijn er trends en patronen. Heel de TA is daar ook op gebaseerd. En het gebruik van bots (algoritmes) staat of valt daarmee. Maar zoals een spreuk in "bot-land" al zegt: "Cool when a strategy works! Until it doesn't". En dus juist die trendbreuken zijn erg lastig te voorspellen/automatiseren. Daar zit gewoon geen patroon in (en al helemaal niet in de "rollercoasterland" die Crypto heet)...

Anders werden we inderdaad (zoals friends1980 al zegt) allemaal slapend rijk...  Grin
[/quote]

Een patroon dat 80% van de tijd werkt bijv. is ook goed genoeg. Hoeft niet perfect te zijn.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 13, 2020, 08:15:46 PM
Last edit: October 13, 2020, 08:29:00 PM by sbogovac
Merited by friends1980 (2)
 #12

[...] Een patroon dat 80% van de tijd werkt bijv. is ook goed genoeg. Hoeft niet perfect te zijn.

Echt niet! Al heb je een patroon dat 99% van de tijd heeft gewerkt kan die 1% je complete wallet naar de filistijnen helpen... zoek eens alleen al op dit forum naar "rekt" zou ik zo zeggen. Dat is nu juist de #1 beginnersfout waarom de echte traders zoveel geld afhandig maken van beginners... "like taking candy from a baby".

Maar ik zou zeggen: open een trading account en zet er $100 op (t'is "maar" €85) en ga je gang!  Grin

En ik gooi'r gelijk een hulplijntje bij uit: https://www.investopedia.com

Oh, en een simpel, prima werkend patroontje: koop net (max. 1/3) boven de onderste BB en verkoop tegen een vast winstpercentage van 1/3 onder de bovenste BB (moet je natuurlijk wel een coin selecteren met iets meer volatiliteit dan BTC en genoeg om dat winstpercentage > 0,5% te laten zijn, rekening houdend met de aan- en verkoopkosten).

PS als je slim bent open je gelijk de %R erbij en let je op een stijgende of dalende trend, bij voorkeur op 1 timeframe trager dan de timeframe waar je op aan het handelen bent...

PS2 ik zou wel aanraden om tegelijk een SL order net onder de BB te plaatsen zodat je als je er toch naast zit met je trade er met zo min mogelijk kleerscheuren uitstapt...

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
October 14, 2020, 08:15:17 AM
 #13

^ Dat is nu eens het prototype van een top-post, zie. Cool ^

Niet zeker of ik het hier of in de Engelstalige boards onlangs nog heb gepost, maar ook babypips.com is een interessante tip. Ik kan evenwel niet uit je posts afleiden of je een beginner bent of niet, OP, maar aangezien je al wat ervaring hebt met daytraden, zul je de basics vermoedelijk al onder de knie hebben.

Aarzel niet ook jouw tips te delen hè, OP!

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
HanumanDG (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 1


View Profile
October 14, 2020, 08:30:48 PM
Merited by friends1980 (1)
 #14

^ Dat is nu eens het prototype van een top-post, zie. Cool ^

Niet zeker of ik het hier of in de Engelstalige boards onlangs nog heb gepost, maar ook babypips.com is een interessante tip. Ik kan evenwel niet uit je posts afleiden of je een beginner bent of niet, OP, maar aangezien je al wat ervaring hebt met daytraden, zul je de basics vermoedelijk al onder de knie hebben.

Aarzel niet ook jouw tips te delen hè, OP!

Ik zou idd ff iets meer context moeten geven van mijn kant. Mijn doel is om uiteindelijk een algo te bouwen die (bijna) zelf trade. Moet mogelijk zijn. Maar de reis er naartoe vind ik minimaal net zo interessant. Ik kijk voor inspiratie ook veel videos van live traders op youtube. Just Google it Smiley.

Ik ben bekend met investopedia. Eerlijk gezegd ben ik er niet echt kapot van. Ik bouw liever mijn eigen algo. So far heb ik een data set gebouwd obv deze API https://www.cryptocompare.com/.

De data set die ik opbouw zijn in feite candlesticks berekenen obv ohlc waarden en dan voor de time frames van 1 t/m 15 min. Die set word realtime geupdate. Zo krijg je een dataset waarop je kunt gaan scannen voor bepaalde patronen. Dit gebeurd geheel automatisch uiteraard. Zo'n data set kun je alleen met scripts scannen met het blote oog is onmogelijk. Zo'n scanner heb ik gedeeltelijk gebouwd. Maar ik zit nu vast want ik weet niet waarop ik moet scannen. Ik sta open om bijv samen te werken met een ervaren trader. Ik bouw de software wel.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 16, 2020, 12:11:42 PM
 #15

[...] Mijn doel is om uiteindelijk een algo te bouwen die (bijna) zelf trade. Moet mogelijk zijn. Maar de reis er naartoe vind ik minimaal net zo interessant. Ik kijk voor inspiratie ook veel videos van live traders op youtube. Just Google it Smiley. [...]

In principe een goed plan, maar - zoals gezegd - helaas:

Cool when a strategy works! Until it doesn't

Dus het risico bestaat dat je iets bouwt waar een heleboel moeite in gaat ztten maar dat dus heel erg beperkt houdbaar is...

[...] De data set die ik opbouw zijn in feite candlesticks berekenen obv ohlc waarden en dan voor de time frames van 1 t/m 15 min. Die set word realtime geupdate. Zo krijg je een dataset waarop je kunt gaan scannen voor bepaalde patronen. Dit gebeurd geheel automatisch uiteraard. Zo'n data set kun je alleen met scripts scannen met het blote oog is onmogelijk. Zo'n scanner heb ik gedeeltelijk gebouwd. Maar ik zit nu vast want ik weet niet waarop ik moet scannen. Ik sta open om bijv samen te werken met een ervaren trader. Ik bouw de software wel.

Ik gebruik hier zelf Gunbot voor, die bot onderhoudt de API met alle ccxt conforme handelsplatformen en met tradingview, en heeft een hele trits "ingebakken" strategieën die allemaal ook weer individueel in te stellen zijn.

Maar - wellicht veel belangrijker nog -hij heeft ook de mogelijkheid om een "autoconfig" te gebruiken wat niets anders is dan een compleet customizable "strategie" die je schrijft in Javascript. Doodsimpel (om over de trits aan script/sjablonen die beschikbaar zijn nog maar te zwijgen), en je houdt je dan alleen bezig met het schrijven van de variabelen/filters/parameters waar je strategie zich aan moet houden i.p.v. al het andere geneuzel... en dusdanig snel dat het je ook niet al teveel moeite kost om te switchen op het moment dat de markt je strategie overbodig maakt...


0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
October 28, 2020, 11:40:05 AM
 #16

Ik heb zo goed als geen trading-ervaring en ik durf er ook niet echt aan te beginnen. Mijn hodl-"strategie" (wat eigenlijk niet meer is dan pure verlamming omdat mijn 50-sth-hours-a-week job mij te weinig tijd laat om de charts te volgen van aandelenbeurzen en dus al helemaal niet van de 24/7 cryptobeurzen) heeft mij een mooi resultaat opgeleverd, maar alleen omdat ik nog net op het goede moment heb ingekocht... En omdat daarbovenop nog wel wat mooie winsten van bounties en vertaalwerk zijn gekomen.

Als er zoiets bestaat als een "zeer eenvoudig patroon voor beginners met weinig tijd", dan zou ik het leuk vinden als iemand die wil delen. Ik ben mij er zeer goed van bewust dat ik in mijn situatie geen hoge winsten zal kunnen maken, maar met de huidige prijzen wordt het misschien wel eens tijd dat ik effe wat fiat (of USDT of zo) incasseer, in afwachting van een correctie die er toch wel onvermijdelijk zal zitten aan te komen.

Clichés als "buy low sell high" en "buy the rumour etc" ken ik al... Wink

Don't worry, ik zal elke tip als een mening zien en niet als trading advice Wink

Oh ja, doe geen moeite mij PM's te sturen met aanbiedingen aub, want die report ik onmiddellijk.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
February 04, 2021, 07:05:12 PM
 #17

[...] Een patroon dat 80% van de tijd werkt bijv. is ook goed genoeg. Hoeft niet perfect te zijn.

Echt niet! Al heb je een patroon dat 99% van de tijd heeft gewerkt kan die 1% je complete wallet naar de filistijnen helpen... zoek eens alleen al op dit forum naar "rekt" zou ik zo zeggen. Dat is nu juist de #1 beginnersfout waarom de echte traders zoveel geld afhandig maken van beginners... "like taking candy from a baby".

Maar ik zou zeggen: open een trading account en zet er $100 op (t'is "maar" €85) en ga je gang!  Grin

En ik gooi'r gelijk een hulplijntje bij uit: https://www.investopedia.com

Oh, en een simpel, prima werkend patroontje: koop net (max. 1/3) boven de onderste BB en verkoop tegen een vast winstpercentage van 1/3 onder de bovenste BB (moet je natuurlijk wel een coin selecteren met iets meer volatiliteit dan BTC en genoeg om dat winstpercentage > 0,5% te laten zijn, rekening houdend met de aan- en verkoopkosten).

PS als je slim bent open je gelijk de %R erbij en let je op een stijgende of dalende trend, bij voorkeur op 1 timeframe trager dan de timeframe waar je op aan het handelen bent...

PS2 ik zou wel aanraden om tegelijk een SL order net onder de BB te plaatsen zodat je als je er toch naast zit met je trade er met zo min mogelijk kleerscheuren uitstapt...

Nou ja, ik ben een beetje verrast dat deze post al bijna van vier maand geleden is. Time flies. Undecided Ik vroeg me af, sbogovac, welk platform je gebruikt om je BB's en je %R te visualiseren.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
February 04, 2021, 08:04:33 PM
Merited by brobbel (5)
 #18

[...] Ik vroeg me af, sbogovac, welk platform je gebruikt om je BB's en je %R te visualiseren.
Ik gebruikte altijd Tradingview. Maar elk zichzelf respecterend handels-platvorm (in mijn geval vooral Binance) heeft die indicatoren (op zijn minst, maar vaak heel Tradingview) geïntegreerd in hun eigen visualisaties. Daarnaast heeft mijn (Gun-)bot deze ondertussen ook geïntegreerd... 


0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
friends1980
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
February 06, 2021, 07:33:47 AM
 #19

[...] Ik vroeg me af, sbogovac, welk platform je gebruikt om je BB's en je %R te visualiseren.
Ik gebruikte altijd Tradingview. Maar elk zichzelf respecterend handels-platvorm (in mijn geval vooral Binance) heeft die indicatoren (op zijn minst, maar vaak heel Tradingview) geïntegreerd in hun eigen visualisaties. Daarnaast heeft mijn (Gun-)bot deze ondertussen ook geïntegreerd...  



+2 (in afwachting van sMerits Cheesy) en bedankt voor de zoveelste supertip.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
February 07, 2021, 04:39:34 PM
 #20

[...l]
+2 (in afwachting van sMerits Cheesy) en bedankt voor de zoveelste supertip.

Graag gedaan! En mocht je nog geïnteresseerd zijn in een Gunbot licentie, PM me dan even...  Grin

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!