Bitcoin Forum
May 03, 2024, 06:19:52 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Ervaring met Banken [VL & NL]  (Read 460 times)
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 28, 2021, 12:31:55 PM
Merited by El duderino_ (7)
 #21

[...] Want bewijzen dat je geld zijn oorsprong heeft uit terrorisme of uit witwas praktijken, dat kunnen ze niet, als ik zie hoe snel ze hun beslissingen nemen.[...]

Ze hoeven helemaal niks te bewijzen. Het is een private onderneming. Ze hebben hun gebruikersovereenkomst "gewoon" aangepast naar precies de smaak waar de wetgever/fiscus/DNB et cetera van houden: omgekeerde bewijslast. Zij verdenken jou ergens van maar jij moet maar "gewoon" jouw onschuld aantonen. (En zelfs dan - zoals je merkt - kan het ze geen barst interesseren want: onkunde/onwetend/onwil/teveel werk/druk van boven/druk van buitenaf, kies er maar één).

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
1714760392
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714760392

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714760392
Reply with quote  #2

1714760392
Report to moderator
1714760392
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714760392

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714760392
Reply with quote  #2

1714760392
Report to moderator
"Your bitcoin is secured in a way that is physically impossible for others to access, no matter for what reason, no matter how good the excuse, no matter a majority of miners, no matter what." -- Greg Maxwell
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
E-riko
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 22
Merit: 24


View Profile
October 28, 2021, 01:02:24 PM
 #22

[...] Want bewijzen dat je geld zijn oorsprong heeft uit terrorisme of uit witwas praktijken, dat kunnen ze niet, als ik zie hoe snel ze hun beslissingen nemen.[...]

Ze hoeven helemaal niks te bewijzen. Het is een private onderneming. Ze hebben hun gebruikersovereenkomst "gewoon" aangepast naar precies de smaak waar de wetgever/fiscus/DNB et cetera van houden: omgekeerde bewijslast. Zij verdenken jou ergens van maar jij moet maar "gewoon" jouw onschuld aantonen. (En zelfs dan - zoals je merkt - kan het ze geen barst interesseren want: onkunde/onwetend/onwil/teveel werk/druk van boven/druk van buitenaf, kies er maar één).


dan zou ik om den duur hopen dat crypto massaal adoptie kent bij 'het volk' en dat we geen 'marginale' minderheid zijn die ze kunnen afstoten als klant

da komt wel, enkel is de vraag, hoe snel

als alternatief, als banken crypto beginnen omarmen, verandert hun perspectief ook ineens en bijgevolg hun benadering naar hun crypto cliënteel die af en toe incashed.

Dat de komende maanden spannend worden, staat alvast vast.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 28, 2021, 01:32:44 PM
 #23

[...] dan zou ik om den duur hopen dat crypto massaal adoptie kent bij 'het volk' en dat we geen 'marginale' minderheid zijn die ze kunnen afstoten als klant [...]

Hoop is uitgestelde teleurstelling.

[...]als alternatief, als banken crypto beginnen omarmen, verandert hun perspectief ook ineens en bijgevolg hun benadering naar hun crypto cliënteel die af en toe incashed.[...]

Banken (en overheden) hebben crypto al omarmd. De technologie erachter is immers geniaal. Maar dan wel hun eigen crypto.

[...]Dat de komende maanden spannend worden, staat alvast vast.

#bwoah

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
E-riko
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 22
Merit: 24


View Profile
October 28, 2021, 02:12:12 PM
 #24



Hoop is uitgestelde teleurstelling.

oh nee, zo van die zonnetjes in huis....ken er al genoeg in mijn directe omgeving

Laat mij zeggen, het zou mooi zijn, en het zal wel komen dat een groot deel van 'de mensen' dat inziet.
Maar sta er niet per sé voor te trappelen, omdat dat de volatiliteit dat ook zal minderen.

Ik merk wel dat er meer en meer mensen zich bewust worden van crypto, met heel concrete voorbeelden in mijn directe omgeving.
Niet toevallig aan het einde van een bullrun uiteraard.

[...]

Banken (en overheden) hebben crypto al omarmd. De technologie erachter is immers geniaal. Maar dan wel hun eigen crypto.

Ik had het anders moeten verwoorden: dat banken er publiekelijk voor uitkomen en bijgevolg zich niet op negatieve wijze moeien ten gevolge van de financiële keuzes die hun cliënten maken.


#bwoah

Ja, hier volg ik u duidelijk niet.
Als ge hierdoor niet opgewonden geraakt, snap ik niet hoe dat je hier nonchanlant op kan reageren.

Ofwel ben je een dusdanige early adapter dat de recentste jaren u nix doen en je er je neus voor ophaalt, ofwel zit je er sowieso al financieel knusjes bij.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 28, 2021, 02:32:04 PM
 #25

[...]Ik merk wel dat er meer en meer mensen zich bewust worden van crypto, met heel concrete voorbeelden in mijn directe omgeving.
Niet toevallig aan het einde van een bullrun uiteraard.[...]

Precies dat.

[...]Ik had het anders moeten verwoorden: dat banken er publiekelijk voor uitkomen en bijgevolg zich niet op negatieve wijze moeien ten gevolge van de financiële keuzes die hun cliënten maken. [...]

Blijven hopen.  Grin

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
E-riko
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 22
Merit: 24


View Profile
October 28, 2021, 05:07:38 PM
 #26

Blijven hopen.  Grin
maakt op zich niet uit, zolang ik zonder al te veel issues met mijn bank kan incashen.....
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 28, 2021, 06:01:11 PM
Merited by El duderino_ (9)
 #27

[...]maakt op zich niet uit, zolang ik zonder al te veel issues met mijn bank kan incashen.....

En daar zit de crux hem dus net. De "banken" zijn zo langzaamaan de "concurrentie" (de decentrale crypto) de nek aan het omdraaien...

Banken en politici houden namelijk helemaal niet van concurrentie (en hebben de macht om die dus te elimineren).

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
E-riko
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 22
Merit: 24


View Profile
October 28, 2021, 07:20:50 PM
 #28

[...]maakt op zich niet uit, zolang ik zonder al te veel issues met mijn bank kan incashen.....

En daar zit de crux hem dus net. De "banken" zijn zo langzaamaan de "concurrentie" (de decentrale crypto) de nek aan het omdraaien...

Banken en politici houden namelijk helemaal niet van concurrentie (en hebben de macht om die dus te elimineren).

Klopt helemaal.
Maar op dit moment zien we niet waar dit eindigt.
Speculeren en doemdenken.

BTC stoppen kan men toch niet.
Regulieren, des te meer.

ECB heeft al verklaard bitcoin niet als een bedreiging te zien.
Bedrijven en welgestelden hebben al publiekelijk btc op hun balance sheet.
Een BTC (futures) ETF is er al.
Een land (klein ja) aanvaard btc al als betaalmiddel.

Allemaal dingen die jaren terug ondenkbaar waren, zelfs een paar maand terug ondenkbaar.

Zal niet eindigen met een zwart wit verhaal, maar ergens tussenin afgaande wat er zich het afgelopen jaar alleen al heeft afgespeeld.

En anders verhuis ik naar Zwitserland 🤣
friends1980 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1582
Merit: 1059


nutildah-III / NFT2021-04-01


View Profile
October 30, 2021, 08:17:52 AM
 #29

(...)

dan zou ik om den duur hopen dat crypto massaal adoptie kent bij 'het volk' en dat we geen 'marginale' minderheid zijn die ze kunnen afstoten als klant

Dat bedoelde ik net in mijn vorige posts mbt Keytrade: adoptie maakt niets uit. Ook fiat-klanten zullen worden afgestoten als ze de afkomst van hun fondsen niet of onvoldoende kunnen aantonen. En met een beetje pech - en als het bedrag hoog genoeg is - riskeer je zelfs nog dat het dossier aan "de autoriteiten" wordt gemeld.

Vijf jaar geleden zou crypto bij voorbaat als verdacht zijn aangemerkt, ongeacht het bedrag. Vandaag vragen ze alleen nog maar naar de oorsprong - wat standaard is voor zo goed als alle fondsen, crypto of niet.

Of we dat goed of slecht vinden, is stof voor een andere thread. Maar die adoptie is al veel dichterbij dan je denkt.

Weet overigens dat die adoptie betekent dat je er alle gevolgen moet bijnemen. En dat je de droom van decentralisatie dan dus voorgoed mag opbergen.

nutildah-III - First BitcoinTalk NFT Transaction ever - 2021-04-01 [666 fBTC]
JohanM
Member
**
Offline Offline

Activity: 137
Merit: 35


View Profile
November 15, 2021, 10:08:37 AM
 #30

Sowieso, ga ik met mijn lokale kantoormanager/bank proberen een afspraak te pinnen voor ik ga incashen, bij voorkeur face to face, wat bij KBC wel gelukkig kan, om zo klaar en duidelijk te zijn van mijn kant en om mogelijke 'represailles' van hun kant te anticiperen...

Zorg er voor dat voor je gesprek met KBC bank dat je een rekening bij een andere bank hebt.
E-riko
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 22
Merit: 24


View Profile
November 16, 2021, 11:03:08 AM
 #31

ik denk erover na en al was het maar om mijn loon te kunnen blijven ontvangen op een bepaalde plaats

maar vanaf ik dat moet doen, is het teken dat het incashen al niet verloopt zoals gepland
en dan is het fingers crossed dat de nieuwe bank mijn reeds ingecashed geld wel wil ontvangen, dus eigenlijk zijn we er dan nog steeds niet

de lijst met betrouwbare banken tav crypto is ofwel klein ofwel niet duidelijk tav hun standpunt ivm crypto
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!