Bitcoin Forum
May 05, 2024, 04:41:29 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Electrum n'envoie que les frais  (Read 342 times)
jccla (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 12


View Profile
July 31, 2023, 06:41:12 PM
Last edit: July 31, 2023, 06:54:09 PM by jccla
Merited by Halab (4), paid2 (1), kopi72 (1)
 #21

bon j'ai pu résoudre mon problème avec le forum version anglaise

pour info et pour ceux qui ont eu le même soucis que moi  Wink

J'ai augmenté les frais à 30sat et ça a été accepté directement \o/

Un peu cher pour une transaction de moi à moi lol mais bon c'est reglé  Roll Eyes

Merci à vous tous pour votre aide

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

The "original transactions" are all the transactions which are currently in the mempool which will be evicted by the replacement. So if the unconfirmed transaction you intended to replace has 5 unconfirmed children, then you must pay a fee higher than the total of all 6 unconfirmed transactions which are to be evicted.

The total size of OP's 4 transactions is 2,933 WU. The total fee paid is 3,891 sats. The combined fee rate therefore is 5.307 sats/vbyte.

To replace the first transaction and evict the other 3 child transactions, his replacement transaction would need to pay a fee of at least 4,031 sats for a 140 vbyte transaction, which would be a rate of 28.8 sats/vbyte.

So I would agree with hosseinimr93, and pay 30 sats/vbyte to be on the safe side.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714884089
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714884089

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714884089
Reply with quote  #2

1714884089
Report to moderator
1714884089
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714884089

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714884089
Reply with quote  #2

1714884089
Report to moderator
F2b
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 2078
Merit: 863


View Profile
July 31, 2023, 09:39:07 PM
 #22

So if the unconfirmed transaction you intended to replace has 5 unconfirmed children, then you must pay a fee higher than the total of all 6 unconfirmed transactions which are to be evicted.

Ah ben j'aurais appris un truc aujourd'hui !

Pourtant, est-ce que ce ne serait pas plus logique, du point de vue des mineurs, de privilégier une transaction à 11 sat/vB (par exemple) par rapport à cinq transactions à 10 sat/vB (toujours par exemple) ? Certes ça fait moins de frais au total, mais vu que ça prends moins de place ce qui compte c'est les frais rapportés à la place que ça prend, non ?
paid2
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 686
Merit: 2071


Crypto Swap Exchange


View Profile WWW
July 31, 2023, 09:51:40 PM
Merited by Halab (4), jccla (1)
 #23

The "original transactions" are all the transactions which are currently in the mempool which will be evicted by the replacement. So if the unconfirmed transaction you intended to replace has 5 unconfirmed children, then you must pay a fee higher than the total of all 6 unconfirmed transactions which are to be evicted.

Merci d'etre venu nous partager la solution !

@F2b , je suppose que les frais ont ete si grands (30 sat/vB) pour pouvoir contenir l'augmentation de fees de la parent transaction + double depense des 3 child car le TXID de la parent a change et rendu obsolete le TXID des 3 child ? C'est bien ca ? Je n'y avais pas du tout pense en tout cas, c'est interessant !

Quote
To replace the first transaction and evict the other 3 child transactions, his replacement transaction would need to pay a fee of at least 4,031 sats for a 140 vbyte transaction, which would be a rate of 28.8 sats/vbyte.



(pardon pour les accents manquants, je suis sur un ordi ou je n'ai pas le choix du layout clavier donc pas de qwerty international possible)

█▀▀▀











█▄▄▄
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
e
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
█████████████
████████████▄███
██▐███████▄█████▀
█████████▄████▀
███▐████▄███▀
████▐██████▀
█████▀█████
███████████▄
████████████▄
██▄█████▀█████▄
▄█████████▀█████▀
███████████▀██▀
████▀█████████
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
c.h.
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▀▀▀█











▄▄▄█
▄██████▄▄▄
█████████████▄▄
███████████████
███████████████
███████████████
███████████████
███░░█████████
███▌▐█████████
█████████████
███████████▀
██████████▀
████████▀
▀██▀▀
light_warrior
In memoriam
Copper Member
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 602
Merit: 922



View Profile
September 04, 2023, 07:31:57 PM
Merited by Saint-loup (1)
 #24

bon j'ai pu résoudre mon problème avec le forum version anglaise

pour info et pour ceux qui ont eu le même soucis que moi  Wink

J'ai augmenté les frais à 30sat et ça a été accepté directement \o/

Un peu cher pour une transaction de moi à moi lol mais bon c'est reglé  Roll Eyes

Merci à vous tous pour votre aide

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

The "original transactions" are all the transactions which are currently in the mempool which will be evicted by the replacement. So if the unconfirmed transaction you intended to replace has 5 unconfirmed children, then you must pay a fee higher than the total of all 6 unconfirmed transactions which are to be evicted.

The total size of OP's 4 transactions is 2,933 WU. The total fee paid is 3,891 sats. The combined fee rate therefore is 5.307 sats/vbyte.

To replace the first transaction and evict the other 3 child transactions, his replacement transaction would need to pay a fee of at least 4,031 sats for a 140 vbyte transaction, which would be a rate of 28.8 sats/vbyte.

So I would agree with hosseinimr93, and pay 30 sats/vbyte to be on the safe side.

Félicitations pour avoir résolu votre problème. Mais si vous reprenez les mots de quelqu'un d'autre, ils devraient au moins être mis en évidence. Le texte anglais de votre message n'est pas le vôtre, il appartient à l'honorable o_e_l_e_o. Sinon, ce n'est pas joli.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=5461588.msg62628997#msg62628997
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!