Författare:
GazetaBitcoinUrsprungs-tråden:
List of useful Bitcoin block explorers
Notering: den här tråden skapades av 1miau. Den 18:e December 2023 så begärde dock båda vi att theymos ändrar trådägaren till mig. 1miau bekräftar att det jag sagt här stämmer med vad vi kommit överens om
här
Jag har samlat några av de mest kända block-utforskare för Bitcoin, vilket inkluderar en hel kolumn egenskaper som t.ex. en funktion som visar inbyggda SegWit bech32-adresser, eller en funktion som gör det möjligt att identifiera en utgående transaktion från kapslade SegWit P2SH adresser. Slutligen har jag betygsatt de från min sida baserat på hur användbar själva blockutforskaren är. Ju bättre betyg den får, desto mer detaljerad är själva utforskaren.
Bitcoin blockutforskare *: *Efter att ha utvärderat vår tabell-layout, så har vi disskuterat några potentiella ändringar och efter att ha utfört en
enkät, så beslutade vi att implementera
dessa förändringar.
Du kan fortfarande hitta
vår gamla tabell-layout här.
**
Vad är Bitcoin adresser som börjar med "3"? lättförklarat. ***Du kan sväva din mus på varje punkt, därav en skylt dyker upp, som visar upp några kommentarer som medlemmarna tagit upp som föreslagit varje en av blockutforskarna. Svävar-formatet för kommentarer
föreslogs av SFR10 här.
****Vissa element visar inte/fungerar inte riktigt som det ska, men för det mesta fungerar det bra.
PrivacyG har skrivit en lista med alla blockutforskare ovan som fungerar
utan JavaScript.
Du kan hitta PrivacyGs bidrag här för att veta mer.
Blockutforskare som tagits bort Alla blockutforskare som tagits bort från vår lista.
Ursprungs-tråden låter dig rösta på vilken blockutforskare som du tycker är din favorit. Varje person kommer ha två röster, och du kan ändra de när du vill, t.ex. när en blockutforskare gör vissa förändringar eller om vissa funktioner tas bort / läggs till eller om den helt och hållet slutar fungera.
Andra sidor / .onion länkar:
Om du har en bra blockutforskare för Bitcoin som jag missat att skriva in, så kan du posta på tråden här och betygsätta den direkt. Du kan använda följande mall:
[table]
[tr]
[td]Namn (länk)[/td]
[td]Stöttas Bech32/Bech32m (P2TR)?[/td]
[td]Är Segwit (P2SH) identifierbar?**[/td]
[td]Fungerar den utan JS?[/td]
[td]Betygsattes av[/td]
[/tr]
[tr]
[td]________________________[/td]
[td]________________________________[/td]
[td]_________________________[/td]