Ik denk wat overstock momenteel doet een goed ding is.
Zij bieden korting aan verkopers die bitcoin accepteren (bron:
http://blogs.wsj.com/moneybeat/2014/07/02/bitbeat-overstock-boosts-commitment-to-bitcoin-draper-holding-presser/)
Hierdoor gaan meer verkopers het accepteren, deze ontvangen dan bitcoin en het is dan voordeliger om die bitcoin (als bitcoin) uit te geven dan om het eerst om te wisselen naar fiat. Daardoor gaan die verkopers ook weer anderen overtuigen om het te accepteren enzovoorts.
Een goede manier om een steentje bij te dragen is om ook aan de consumentenkant voordeel te bieden, een kleine korting voor klanten die betalen via bitcoin zal wel een gunstig effect hebben denk ik. Je kunt bijvoorbeeld zelf meedoen door bitcoin te accepteren voor goederen op marktplaats of ebay of tweakers of....etc.
Ik heb dit jaar al zo'n 30 spullen van mijn zolder verkocht via marktplaats en ik vraag elke keer, wilt u betalen met SEPA/paypal/bitcoin/litecoin/dogecoin.
Maar niemand die voor crypto kiest. Het wordt dus tijd dat ik een voordeel biedt voor bitcoin betalers, niet dat ik er wat aan heb, maar om het te stimuleren.
Wat vinden jullie ervan?