Bitcoin Forum
April 19, 2024, 04:15:41 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: minning aprateur  (Read 1111 times)
,./,./ (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
May 20, 2014, 06:18:17 PM
 #1

ik ben op zoek naar een nieuwe laptop/computer.

maar omdat ik met mijn computer/laptop ook altcoins/bitcoins wil minnen. vroeg ik me af waar moet ik vooral op letten om een goede laptop/computer te hebben om bitcoins te minnen....

dan heb ik het over de specificaties...

iemand ideeën, waar ik op moet letten
"In a nutshell, the network works like a distributed timestamp server, stamping the first transaction to spend a coin. It takes advantage of the nature of information being easy to spread but hard to stifle." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713500141
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713500141

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713500141
Reply with quote  #2

1713500141
Report to moderator
lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
May 20, 2014, 06:21:18 PM
Last edit: May 20, 2014, 06:33:37 PM by lamaa1
 #2

Laptop? Schrap dat iig maar alvast. Laptops hebben niet genoeg cooling om je video kaartje mee te koelen.

Wil je specifiek een computer, of gewoon een apparaat waarmee je kunt minen?
Ik zou iig voor AMD kaarten gaan
Goede ventilatie
Goede voeding (bespaar hier niet op, mensen onderschatten dit best wel).

Je weet dat je waarschijnlijk geen ROI hebt?

Wat is ongeveer je budget?
,./,./ (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
May 20, 2014, 07:07:41 PM
 #3

het gaat me niet eens om het budget. en/of het rendabel is.

gaat meer om, waar zou ik op moeten letten (de specificaties) om het best te kunnen gaan minnen. (waar zou ik de meeste bitcoins/altcoins mee binnen halen in bepaalde tijd)
maardein
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 420
Merit: 250


View Profile
May 21, 2014, 09:31:45 AM
 #4

Dan de videokaart. Een krachtige videokaart is het best voor minen met een pc. Maar zoals al gezegd is dit niet rendabel, en zijn laptops hier niet voor gemaakt, dus grote kans dat hij het sneller begeeft.

BTC: 1788UegKXGXXicfPcbZ1bmSUJ99ZWRCF7p
LTC: LZ2rCcoxK4X8wRRynqdxoimd4d3TDNk7Lk
PMP: PApSSdorQds5tQysymwDXPAN3viJLFTUs8
,./,./ (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
May 21, 2014, 09:48:24 AM
 #5

Dan de videokaart. Een krachtige videokaart is het best voor minen met een pc. Maar zoals al gezegd is dit niet rendabel, en zijn laptops hier niet voor gemaakt, dus grote kans dat hij het sneller begeeft.

maar stel je voor dat ik een computer koop.

op welke onderdelen (specificaties) moet ik dan op letten om zoveel mogelijk bitcoins te minnen
Raw-H
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
May 21, 2014, 10:03:35 AM
 #6

Dan de videokaart. Een krachtige videokaart is het best voor minen met een pc. Maar zoals al gezegd is dit niet rendabel, en zijn laptops hier niet voor gemaakt, dus grote kans dat hij het sneller begeeft.

maar stel je voor dat ik een computer koop.

op welke onderdelen (specificaties) moet ik dan op letten om zoveel mogelijk bitcoins te minnen

De videokaart. Deze moet van AMD zijn, vuistregel geldt: hoe duurder, hoe meer rekenkracht, hoe meer je kan minen.

Echter, kan je hier geen bitcoins meer mee minen, wel scrypt (litecoin/dogecoin), scrypt-n, X11 en nog wel wat.
lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
May 21, 2014, 01:06:39 PM
 #7

Behuizing: Genoeg koeling en ruimte zodat de video kaarten erin kunnen
Voeding: Genoeg wattage, zorg dat je niet op het randje gaat zitten hiermee. Eigenlijk als je 700 watt nodig hebt een 800 watt voeding pakken.
Processor: Ligt eraan waar je hem nog verder voor wilt gebruiken
RAM: Hoorde dat AMD kaarten deels je RAM (tot 2GB per kaart) konden gebruiken, weet niet of dit klopt en in hoe verre dit invloed dit heeft in het minen. Dus 8 of 16 GB
Koeling: Waterkoeling misschien een optie? Aangezien AMD kaarten redelijk warm worden. Of gewoon wat fans wat wel handig is.
Video kaarten: Uiteraard AMD, miss de merken pakken die goede koelmogelijkheden gebruikt met hun kaarten.

Bitcoin mine je miss met 2 Ghash (met 3 kaarten), er zijn volgens mij al USB miners die 11 Ghash doen. Dus litecoin of een andere coin dan bitcoin is aan te raden.
,./,./ (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
May 22, 2014, 08:56:05 PM
 #8

maar waar moet ik opletten

als ik een computer of laptop koop om zoveel mogelijk bitcoins te kunnen minnen?

-64 bit....
-hoeveel ram (maakt het uit
-etc
-etc
-etc


ik bedoel meer die dingen
lamaa1
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 250


View Profile
May 22, 2014, 09:08:37 PM
 #9

maar waar moet ik opletten

als ik een computer of laptop koop om zoveel mogelijk bitcoins te kunnen minnen?

-64 bit....
-hoeveel ram (maakt het uit
-etc
-etc
-etc


ik bedoel meer die dingen

-64 bit aangezien je meer als 4 GB ram gebruikt
-8 gb ram minimaal
-Ik zou gaan voor een goed gekoelde r9 290x kaart(en)
-Moederbord:ASRock H61 Pro BTC is een speciaal moederbord voor bitcoin minen, maar daar moet je jezelf maar effe in verdiepen
-Voeding: 800 watt (gold, bronze, silver of platinum) lijkt me handig als je 2x een 290x erop aansluit
-Behuizing: Iets met genoeg koeling, Cooler Master HAF XB EVO, behuizing heb ik verschillende keren gezien bij ene minepc
-Processor, boeit eigenlijk niet aangezien je die niet nodig hebt voor het minen.
-Opslag: HDD of SSD, maakt niet uit, kan vrij klein zijn aangezien je daar alleen je mining software op hebt draaien.

Ben volgens mij niks vergeten, zover ik weet. Tenzij ik het nu fout begrijp
yelloyello
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 210
Merit: 100


View Profile
May 26, 2014, 09:06:24 PM
 #10

minning aprateur = mining apparatuur
minnen = minen

No hard feelings hoor, maar als je minen gaat zul je ook URL's etc. in moeten voeren. Spelling komt dan echt precies.
,./,./ (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
May 30, 2014, 09:04:33 AM
 #11

sorry voor mijn spelling, maarja ik ben ook niet thuis in de minning wereld....

dus wat belangrijk is:

- een computer/laptop wat goed kan ventileren
-64 bit
-zoveel mogelijk ram geheugen?

Raw-H
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
May 30, 2014, 09:25:25 AM
 #12

Wat ga je eigenlijk gebruiken?

De videokaarten van de computer of heb je een ASIC die je aansluit op de pc??
,./,./ (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
May 30, 2014, 12:19:56 PM
 #13

Wat ga je eigenlijk gebruiken?

De videokaarten van de computer of heb je een ASIC die je aansluit op de pc??

ik wil alleen een computer/laptop kopen, niks daarom heen....
Raw-H
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
May 30, 2014, 01:23:42 PM
 #14

Wat ga je eigenlijk gebruiken?

De videokaarten van de computer of heb je een ASIC die je aansluit op de pc??

ik wil alleen een computer/laptop kopen, niks daarom heen....

Dan klopt dat rijtje wel, meer dan 8gb RAM heb je trouwens niet nodig! De videokaart zal alleen het geheugen van zichzelf aanspreken, dat je per videokaart 2gb aan RAM nodig hebt is een fabeltje.
nickenburg
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 434
Merit: 511


View Profile
June 04, 2014, 10:48:24 PM
 #15

Een laptop zou ik zowiezo niet nemen om te gaan minen.
Ook als je maar 1 videokaart gaat nemen zou ik meteen voor de beste gaan, ik geloof dat hij hier al is genoemt de
Kaart: R9 290x

Dat is op het moment de beste kaart om mee te minen geloof ik, en dat is ook het belangrijkste onderdeel om mee te minen.
De gpu doet in pricipe al het werk om te minen, daarom hebben mining rigs ook vaak een slechte cpu om stroom mee te besparen.

Maar jij wilt gewoon een computer waar je ook nog andere dingen mee gaat doen dus ik zou gewoon een redelijk goede cpu er bij nemen,
zodat je toch nog misschien een game kan spelen.

Max 8gb ram inderdaad.
Voorderest is de koeling heel belangrijk want als je videokaart koeltjes blijft krijgt hij ook geen rejected shares, dus mine je beter.

mikerbiker6
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
June 07, 2014, 11:27:48 AM
 #16

Bitcoins minen doe je met asics, litcoins mine je met asics.
Wil je een gpu rig bouwen ga dan voor scrypt-N coins zoals vertcoin.
ook is goede beluchting belangrijk, laptop is dus echt uitgesloten.
Desktop werkt eigenlijk ook al niet goed genoeg tenzij je een zeer open kast hebt,
dit vond ik wel een mooie video erover:

https://www.youtube.com/watch?v=fzK-twEBKF4


Participate and Earn on the Letstalkbitcoin forum letstalkbitcoin.com
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
June 09, 2014, 04:06:01 PM
Last edit: June 09, 2014, 04:29:04 PM by Don007
 #17

Ik zou je keuze om mining apparatuur aan te schaffen echt heroverwegen, momenteel gaat het je echt niet veel opbrengen (en al helemaal niet als je op zoekt bent naar GPUs). Ik denk dat je het beste in de cryptocurrency zelf kunt investeren, en al dan niet door short-term te traden (t.o.v. altcoins) je kapitaal wat kunt uitbreiden. Als je echt hashrate wilt kopen, dan kun je denk ik beter bij de bekende websites zoals Cex.io en PBmining.com wat Gh/s kopen. Er zijn ook al dergelijke websites voor Scrypt hashrate.

Mocht je toch een desktop kopen (omdat je die voor andere doeleinden nodig hebt) en daarbij af en toe wilt minen (ook al is het niet winstgevend), dan moet je inderdaad zorgen dat je een AMD GPU (= videokaart, grafische kaart) koopt. Daarnaast wat 4 GB / 8 GB werkgeheugen en natuurlijk een geschikte voeding en je bent wat dat betreft op de goede weg. (Verder vereist je desktop natuurlijk een processor, HDD / SSD, moederbord, behuizing, en fans).

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!