Bitcoin Forum
April 23, 2024, 12:27:56 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Betalen met bitcoins? Maar mijn investering dan???  (Read 1432 times)
Gabrie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 30
Merit: 0


View Profile
December 27, 2014, 08:13:05 PM
 #1

Hi
Zit beetje met een dilemma. Ik ben ingestapt in bitcoins toen de koers nog lekker omhoog schoot (dec2013) en heb nu een paar BTC. Maar de daling afgelopen jaar hakt er natuurlijk flink in. Pas bij een koers van 670 euro speel ik "quitte". Nu zou ik toch ook graag zo nu en dan een klein bedrag met BTC betalen, gewoon om het doen. Maar eigenlijk ben ik dan beetje dief van mijn eigen portemonnaie.

Hoe gaan jullie er mee om? Toch maar kleine bedragen uitgeven? Of nu nog weer bijkopen, maar dat vind ik ook wel tricky gezien het feit dat de koers altijd NOG lager kan :-)

Gr
Gabrie
 
You can see the statistics of your reports to moderators on the "Report to moderator" pages.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
bitspender
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 658
Merit: 500



View Profile
December 27, 2014, 10:01:28 PM
 #2

Nu btc nog +/- 300€ waard is, zou ik ze spenderen.
Ik zie de toekomst van btc niet meer rooskleurig in.

Neem daarbij dat Paycoin (XPY) plots enorm veel bitcoin millionairs heeft gemaakt, die allemaal vroeg of laat gaan uitcashen, en ik kan enkel maar voorspellen dat de koers nog meer zal gaan dalen.
Gabrie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 30
Merit: 0


View Profile
December 29, 2014, 06:26:04 PM
 #3

Well, that escalated quickly :-)

http://i1.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/353/279/e31.jpg
Netnox
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2044
Merit: 1008



View Profile
December 30, 2014, 12:00:31 AM
 #4

Flink inchashen gaat in 2016 gebeuren wanneer de block halving plaats vindt, ik zou nu alvast bitcoins sparen voor dat moment.
Gabrie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 30
Merit: 0


View Profile
December 30, 2014, 02:20:58 PM
 #5

Daar ben ik nu ook heel erg over aan t denken. Alles is op dit moment verliesgevend en dan gok ik liever nog op iets moois in 2015 / 2016 / 2017 dan nu met veel verlies uitstappen. Zelfs als bitcoin totaal zou verdwijnen.
bram_vnl
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1148
Merit: 1000


View Profile
December 30, 2014, 02:25:16 PM
 #6

Flink inchashen gaat in 2016 gebeuren wanneer de block halving plaats vindt, ik zou nu alvast bitcoins sparen voor dat moment.

een gok of bijna zeker?
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
December 30, 2014, 02:53:53 PM
 #7

Flink inchashen gaat in 2016 gebeuren wanneer de block halving plaats vindt, ik zou nu alvast bitcoins sparen voor dat moment.

Ik zie't eerder andersom:

1. fundamenteel: de waarde van bitcoin is een decentrale manier van overhevelen van liquide middelen. Dit was van grote waarde voor handelaren (lees: vooral boeren) in landen met een (relatief) hoge inflatie en met regimes die de handel in vreemde (lees: harde) valuta niet tolereren (aan zeer strikte banden leggen). Deze intrinsieke waarde is echter verloren gegaan: a. de omzetting van BTC naar FIAT valuta is nu (voor de "normale" man) wel erg strikt gereguleerd; en, b. Bitcoin zelf heeft het laatste jaar een grotere inflatie ondervonden dan de meeste valuta.

2. technisch: is de Bitcoin eigenlijk al door de bodem gezakt en een ommekeer is op (korte) termijn niet in zicht. De (grote) BTC-farms hebben nu eenmaal een inherente verkoopdruk; zij moeten BTC blijven verkopen. Ze hebben simpelweg de luxe niet om (bijvoorbeeld tot 2016) - een groot deel van - hun BTC vast te houden, ze moeten namelijk ondertussen wel hun OPEX blijven betalen (huurkosten/hypotheeklasten, elektriciteitskosten, beheerskosten et cetera) en dan heb ik het nog niet eens over de afschrijvingskosten (kun je voor kiezen om die te "nemen") en dividenduitkeringen (geloof het of niet, maar veel "investeerders" denken nu eenmaal korte termijn...

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
clochard
Member
**
Offline Offline

Activity: 99
Merit: 10


View Profile
January 02, 2015, 02:24:29 PM
 #8

Als je Bitcoin wilt uitgeven dan zorg je toch gewoon dat je telkens wat bijkoopt? Ik koop af en toe voor een euro of 50 bij Bitonic aan Bitcoins en zorg dat dit op mijn mobiele wallet staat. Dit stelt mij in staat om Bitcoins te spenderen voor kleine bedragen, zonder dat ik daarvoor Bitcoins uit mijn cold wallet hoef te halen.

Daarnaast maak ik vaak kleine bedragen in Bitcoin over naar vrienden, als zij wat drankjes of andere zaken hebben voorgeschoten. Op die manier probeer ik het gebruik ook nog wat te verspreiden.

Dat je door de wisselkoers dan een paar procent verliest, dat neem ik op de koop toe. Ik vind het vooral leuk om het systeem te stimuleren, nu het nog niet zoveel gebruikt wordt.



kuusj98
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 812
Merit: 1000


I <3 VW Beetles


View Profile
January 05, 2015, 07:07:51 PM
 #9

Je kunt ook gewoon een bepaald bedrag wegzetten in een "spaarpot".
Ik heb dat zelf dan nog niet maar ik heb zelf ook geen gigantische bedragen.

Nu uitgeven is echt het domste wat je kunt doen, er heerst gewoon paniek en daardoor zakt de koers zo ver in.
Waarom zitten wij nog in een economische crisis? Omdat niemand een rooie cent uitgeeft, er zullen vast een hoop mensen zijn die op een grote hoop geld blijven zitten omdat ze elk moment hun baan kunnen verliezen. Daar schiet je niks mee op.

Is een beetje tegengesteld voorbeeld maar komt op hetzelfde neer, als iedereen paniek heeft kan dat nooit positief uitpakken. De euro is vandaag bijvoorbeeld op z'n nieuwe laagste punt tegenover de dollar komen te staan, AEX gaat met 2,x% omlaag. Easy as that.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 05, 2015, 07:54:34 PM
 #10

Paniek? Dat duurt dan wel erg lang.

Crisis zitten we niet (momenteel alweer) niet in, de recessie is alweer een kwartaaltje of wat omgebogen naar groei...

AEX heeft de laatste dagen idd een dipje, maar over de laatste paar jaar heb ik toch een rendement van gemiddeld bijna 27% per jaar...

En dat de Euro op zijn laagste punt staat is al helemaal niet waar, kijk maar eens naar de koers zo'n 12, 13 jaar geleden... 0'89c geloof ik uit m'n hoofd...

Ik ben bang dat het met BTC fundamenteler fout zit...

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!