Bitcoin Forum
April 23, 2024, 01:45:36 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: betalings løsninger.  (Read 2030 times)
Badonkadonk (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
October 22, 2012, 02:41:13 PM
 #1

Finnes det noen gode betalings løsninger her i norge som f.eks BFL bruker når man betaler med btc?

ettersom jeg har skjønt så veksles btc til dollar for dem via bitinstant eller lignende...
bare tenker det ville vært lettere å få butikker eller online shops som mpx, komplett etc til å starte opp med btc handling om noe sånnt var i søkelyset Smiley

mailet for en stund siden både mpx og komplett om dem hadde noen planer om å implementere en BTC løsning og svaret jeg fikk var litt "lol"..

"Det er ingen umiddelbare planer om dette. Vi setter betalingssikkerhet høyt. Inntil videre bruker vi mer kjente betalingsløsninger som VISA og Mastercard."

Even in the event that an attacker gains more than 50% of the network's computational power, only transactions sent by the attacker could be reversed or double-spent. The network would not be destroyed.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713879936
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713879936

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713879936
Reply with quote  #2

1713879936
Report to moderator
1713879936
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713879936

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713879936
Reply with quote  #2

1713879936
Report to moderator
1713879936
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713879936

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713879936
Reply with quote  #2

1713879936
Report to moderator
securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
October 25, 2012, 02:50:22 PM
 #2

Det var da hvertfall bedre enn å bli ignorert  Undecided

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
Badonkadonk (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
October 25, 2012, 03:27:13 PM
 #3

joa, men om vi bare får til en grei løsning og får promotert den så hadde ting blitt så mye lettere Wink

ser ut som at dem har fått en del god promo i finland, men ser ut til at vi mangler folk med initiativ her til lands  Angry

securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
October 25, 2012, 04:05:13 PM
 #4

Dette er antagelig en god sak for Piratpartiet, bare de får stiftet seg selv.

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
Kris
Donator
Hero Member
*
Offline Offline

Activity: 640
Merit: 500


View Profile
November 01, 2012, 01:04:18 AM
 #5

Der har altid været https://walletbit.com
Badonkadonk (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
November 03, 2012, 04:12:56 PM
 #6

jo walletbit er jo en løsning, men har dem en bank løsning som konverterer til nok / sek / dkk f.eks?
jeg tror at metoden btc <> dollar <> nkr blir litt mye med tanke på pris på veksling av valutta`er etc...

jeg tror at den eneste måten for å få firmaer til å bruke btc som en betalings løsning, er å ha en konverterings løsning som
f.eks:

1: kunde betaler med bitcoin
2: bitcoins blir solgt via btc exchange / walletbit etc
3: firmaet får riktig kurs in på sin konto i sin korrekte valluta.
4: allt går like kjapt / lett som med kortbetaling over nett.

samme som man betaler med visa / mastercard etc, ingen ekstra jobb for firmaet eller kunden.

Kris
Donator
Hero Member
*
Offline Offline

Activity: 640
Merit: 500


View Profile
November 07, 2012, 12:22:20 AM
 #7

jo walletbit er jo en løsning, men har dem en bank løsning som konverterer til nok / sek / dkk f.eks?
jeg tror at metoden btc <> dollar <> nkr blir litt mye med tanke på pris på veksling av valutta`er etc...

jeg tror at den eneste måten for å få firmaer til å bruke btc som en betalings løsning, er å ha en konverterings løsning som
f.eks:

1: kunde betaler med bitcoin
2: bitcoins blir solgt via btc exchange / walletbit etc
3: firmaet får riktig kurs in på sin konto i sin korrekte valluta.
4: allt går like kjapt / lett som med kortbetaling over nett.

samme som man betaler med visa / mastercard etc, ingen ekstra jobb for firmaet eller kunden.

Er lige om hjørnet.  Wink
MrHiss
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
December 10, 2012, 02:00:40 PM
 #8

Er for lite volum av btc i Norge til at noen større nettbutikker og lignende vil ha noen interesse av å sette opp en betalingssløning for å kunne ta betaling i btc. I tillegg blir bitcoin forsatt sett på som noe skummelt av de generelle medier og ikke noe en vil bli assosiert med for øyeblikket.

Det kan jo dog hende at noen starter det som et markedsføringsstunt. Med en pressemelding vil det lett bli tatt opp i aviser og lignende. Vil nok også ha en viral markedsførings effekt ved at en vil få diskusjoner i sosiale medier og blogger.
Badonkadonk (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
December 10, 2012, 04:31:01 PM
 #9

en krone er en krone, og det koster ingen ting å legge til en betalings løsning som dette.

jeg vet jeg ville handlet mer komponenter som usb hub`s og sånne småting om dem tok btc som betaling.
og kan godt tenke meg at flere ville gjort det også.

men jeg får vel holde meg til www.bitcoinstore.com inntil videre.

men som du sier, så har vel mediene gjort btc til noe skummelt inntil videre  Angry

MrHiss
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
December 10, 2012, 08:44:32 PM
 #10

Jo, skulle ønske at mediene hadde et annet fokus enn silkroad + bitcoin.
Badonkadonk (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
December 11, 2012, 12:26:40 PM
 #11

Jo, skulle ønske at mediene hadde et annet fokus enn silkroad + bitcoin.

Silkroad er vel akkurat grunnen til at dem ser på det som negativt.
dem ser ikke så mye på alle dem andre tjenestene der ute some bitcoinstore, vpn`s etcetcetc

"allways look at the bright side of life"  Cool

fimp
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 304
Merit: 250



View Profile WWW
December 11, 2012, 01:07:00 PM
 #12

www.walletbit.com tilbyder udbetaling til norske bankkonti nu.

MAZE
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 57
Merit: 0


View Profile
December 26, 2012, 05:45:08 PM
 #13

Får håpe at det blir en nogen lunde løsnings på dette i nermeste fremtid!

Tror nokk grunnen til interessen ligger i et såpass nytt system, så med tiden kommer det seg.
kairoger
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
January 20, 2013, 11:14:45 AM
 #14

www.walletbit.com tilbyder udbetaling til norske bankkonti nu.
Spennende! Men hvordan skal man kunne forklare dette til norske skattemyndigheter ?
fimp
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 304
Merit: 250



View Profile WWW
January 20, 2013, 11:27:13 AM
 #15

www.walletbit.com tilbyder udbetaling til norske bankkonti nu.
Spennende! Men hvordan skal man kunne forklare dette til norske skattemyndigheter ?
Du får det udbetalt i norske kroner på din bankkonto, så det bogføres på samme måde som alt andet.

Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
February 01, 2013, 10:54:40 PM
 #16

"Det er ingen umiddelbare planer om dette. Vi setter betalingssikkerhet høyt. Inntil videre bruker vi mer kjente betalingsløsninger som VISA og Mastercard."

Får sende de en mail jeg også og spørre hvor bitcoin er på betalingsvalg for checkout, om det er noe bug med sia demmes. Og deretter pointe til bitcoinstore.com og si at det er jo bedre å kjøpe derfra da når dere er så trege at dere ikke har lagt inn mulighet for bitcoin ennå. Dere vet at dere slipper gebyrene kortselskapene tar, og at det aldri blir chargebacks slik som med VISA ? Smiley
Badonkadonk (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
February 03, 2013, 10:13:28 AM
 #17

"Det er ingen umiddelbare planer om dette. Vi setter betalingssikkerhet høyt. Inntil videre bruker vi mer kjente betalingsløsninger som VISA og Mastercard."

Får sende de en mail jeg også og spørre hvor bitcoin er på betalingsvalg for checkout, om det er noe bug med sia demmes. Og deretter pointe til bitcoinstore.com og si at det er jo bedre å kjøpe derfra da når dere er så trege at dere ikke har lagt inn mulighet for bitcoin ennå. Dere vet at dere slipper gebyrene kortselskapene tar, og at det aldri blir chargebacks slik som med VISA ? Smiley

synes vi alle skulle gjort det, kanskje dem får giret ut av revers  Cheesy

Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
February 03, 2013, 11:17:02 AM
 #18

www.walletbit.com tilbyder udbetaling til norske bankkonti nu.
Spennende! Men hvordan skal man kunne forklare dette til norske skattemyndigheter ?

Hvorfor er det slik med nordmenn at vi er så innsausa i lover og regler at det hele tiden må nevnes dette med skattemyndigheter osv. ?

Saken er jo ganske enkel, du oppgir det du får inn om ønsker å holde deg inne med norsk lov. Evt. ringer skattevesenet og spør om det er noe du lurer på.

Bitcoin er banebrytende, og den som har fulgt med vil skjønne dette. Det eksisterende systemet for bankoverføringer er for komplisert og tunggrodd.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!