Hallo allemaal,
Crypto currencies hebben ook m'n aandacht.
Ik wou binnenkort wat Nextcoin (NXT, € 0.007552) en Ripple (XTR, € 0.004934) aanschaffen. Hierover lees en hoor (*) ik dat dezen innovatiever zijn dan Bitcoin; Ze hebben de potentie om door te breken.
De prijzen zoals bovengenoemd zijn natuurlijk heel aantrekkelijk.
Maar nu lees ik op
BesteBank.org - Altcoins en echte vrijheid het advies, dat ik als beginner beter met bv Peercoin zou kunnen beginnen.
M'n vraag is, tegen welke obstakels kan ik met Nextcoin en Ripple aanlopen? De afwezigheid van een hardware wallet? (Ja, online je coins bewaren is natuurlijk minder safe.)
En natuurlijk interesseer ik me ook voor Bitcoin. Maar... ik vind de prijs op dit moment vrij hoog staan.
Doel is voor mij niet speculeren. Maar het veilig weg zetten van een deel van m'n spaargeld.
Graag hoor ik jullie advies.
(*) Mooie (korte) uitleg wat deze altcoins inhouden staat hier:
De week van Bitcoin #8: Ripple, Litecoin, Mastercoin, Open Transactions, Quarkcoin, Nextcoin en meer (youtube).
Ripple,
BesteBank.org zegt hierover:
“ … Toch, wat we even goed moeten beseffen is dat dit vrij laten stromen van
Ripple een beetje half-vrij is. Het muntje is gebaseerd op het Ripple protocol en deze is ontwikkeld door het bedrijf
Ripple Labs. Dit bijzonder
fintech bedrijf in San Fransisco is opgericht geworden door Chris Larsen (CEO) en Jed McCaleb (CEO).
Het heeft geld ontvangen van vele grote jongens waaronder Google Ventures en China Growth Capital.
Maar, misschien doordat Ripple wordt ontwikkeld door een zeer professioneel bedrijf en Ripple Labs staan andere partijen en overheden meer open om de mogelijkheden van Ripple te omarmen waardoor ook de adoptie van Ripple veel sneller kan gaan dan die van Bitcoin. Het netwerk heeft veel belangstelling van vele banken zoals de Fidor Bank om een betere dienstverlening voor hun klanten te ontwikkelen. … "
Ook handig:
NXT Coin wiki