Bitcoin Forum
May 06, 2024, 06:46:04 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Indlsag om SR & Bitcoin paa Dansk TV2  (Read 1663 times)
minorman (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 945
Merit: 1003



View Profile
November 12, 2012, 09:05:01 PM
 #1

Her til aften (12/11) paa "station2" paa TV2 var der et laengere indslag om SR og bitcoin. Er det ikke foerste gang bitcoin omtales i prime time paa en dansk TV kanal?



 ██▄                ██        ▄███████▄        ██                  ██      ▄█████████▄ 
 ████              ██      █                  █      ██                  ██      ██                ██
 ██  ▀█            ██    ▄█                  █▄    ██                  ██    ██                  ██
 ██    █▄          ██    ██                  ██    ██                  ██    ▀█                     
 ██      █▄        ██    ██                  ██    ██                  ██      ██                   
 ██        █▄      ██                                  ██                  ██       ▀████████▄   
 ██          █▄    ██    ██                  ██    ██                  ██                        ██ 
 ██            █▄  ██    ██                  ██    ██                  ██                          ██
 ██              █▄██    ██                  ██    ▀█                  █▀    ▄▄                  █▀
 ██                ███      █                  █        █                  █      ██                ██ 
 ██                  ▀█        ▀███████▀            ▀███████▀         ▀█████████▀   











Nousplatform Youtube     
1715021164
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715021164

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715021164
Reply with quote  #2

1715021164
Report to moderator
1715021164
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715021164

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715021164
Reply with quote  #2

1715021164
Report to moderator
1715021164
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715021164

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715021164
Reply with quote  #2

1715021164
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
TheKoziTwo
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1552
Merit: 1047



View Profile
November 13, 2012, 01:13:07 PM
 #2

Is this posted online somewhere? Would like to see it.

fimp
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 304
Merit: 250



View Profile WWW
November 13, 2012, 03:44:32 PM
 #3

Her til aften (12/11) paa "station2" paa TV2 var der et laengere indslag om SR og bitcoin. Er det ikke foerste gang bitcoin omtales i prime time paa en dansk TV kanal?
Jeg så det ikke, men fik fortalt at Bitcoin ikke blev nævnt ved navn. Du siger altså, at Bitcoin blev omtalt direkte?

fimp
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 304
Merit: 250



View Profile WWW
November 13, 2012, 04:27:35 PM
 #4

Nu har jeg set det. Bitcoin blev omtalt som "anonym digital valuta". Silk Road blev også nævnt og vist med screenshots.

Jeg er ved at lægge klippet op på youtube.

fimp
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 304
Merit: 250



View Profile WWW
November 13, 2012, 10:40:36 PM
 #5

Her er klippet: http://www.youtube.com/watch?v=gu3g5EUN-ck

TheKoziTwo
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1552
Merit: 1047



View Profile
November 13, 2012, 11:08:02 PM
 #6

Good stuff, thanks for the upload.

securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
November 16, 2012, 07:59:28 PM
 #7

Spennende reportasje. Takk!

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
kairoger
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
January 20, 2013, 11:44:20 AM
 #8

DMT og Kokain  Grin God mix på denne dansken!
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
January 26, 2013, 12:52:36 PM
 #9

Interessant reportasje.

Nå er vel ikke bitcoin anonymt by default, om man kjøper penger gjennom en exchanger, så finnes det en kobling til real life identitet, og det skal også være mulig å koble en bitcoinadresse til en ip-adresse dersom man kjører standardklienten, men klart man kan ta noen skritt for å  gjøre seg mer anonym om ønskelig.

Ser de drar frem to statlige elementer i reportasjen, det ene er eksperten på toksilogi, som på tradisjonelt vis advarer mot at dette er meget farlig, psykisk, fysisk og kan også være dødelig. Dessverre, vil ikke disse ordene hans ha noen som helst innvirkning på brukerene.

Samtidig kan vi også se tollerne som leter etter narkotika, og det blir bare et større og større problem, så kampen kan trolig aldri vinnes.

Så hva skal man gjøre ? Myndigheter er glad i penger, så det er i grunn rart det ikke er legalisert, slik at man har narkopol, akkurat som man har vinmonopol. Da ville man fått det mer under kontroll i det minste, og kvaliteten på varene kunne også blitt garantert for, samt at brukere kunne få kyndig hjelp, istedetfor å bare bli foret med skremselspropaganda.

Dessuten regner jeg med at denne reportasjen er laget for å fokusere på et bestem problem, narkotikahandel over nett, men det er jo en perfekt reklame. Mange mennesker kommer nok til å søke på nettet for å finne ut mer om dette etter en slik reklame.

De fleste er nok mer ute etter spenning og morro, enn de tenker på evt. konsekvenser. Så de kjøper noe og tar det. Som regel går det nok bra, men noen ganger kan det gå riktig galt. Da hadde det kanskje vært bedre å hatt statlige narkopol med veiledning og garanti på renhet, man kunne da fått hjelp ifht. dosering, og de ansatte hadde taushetsplikt. Evt. at man lisensierte dette bort til private aktører, og staten fikk en viss andel av fortjenesten.

Jeg vet ikke helt, men noen ganger kan det virke som at det å prøve å bekjempe narkotikaproblemet er litt som å sitte og tråkke motstrøms. Jeg tror at det er der hvor unge mennesker rekrutteres at man bør sette inn energien, altså ved roten til problemet, og ikke bare prøve å lappe på symptomene (stoppe postforsendelser). Om noen først har begynt med en eller flere typer stoffer, så er det ikke bare enkelt å få dem til å stoppe, da er det lettere å forhindre nye til å begynne, så jeg mener det er der myndighetene burde lagt inn innsatsen.

Dessuten synes jeg at ærlig opplysningsvirksomhet er mye bedre enn skremselspropaganda. F.eks. kunne man i skolen lært elevene kritisk tenkning ved å presentere begge sider av en sak, f.eks. både la en bruker snakke for seg, og la politiet snakke.

Dessuten, når det kommer til skadevirkninger, psykiske, fysiske, dødsfall osv, så er det viktig at det fremlegges fakta og statistikk, ikke bare at man veiver med armene og sier at det er skadelig. Om ungdom ser at det er 30% sjanse for irreversibel bivirkning av et bestemt stoff, så kanskje de faktisk lar være å ta det stoffet, men om man bare sier diffust at det er farlig, så er det neppe noen som bryr seg.

Til syvende og sist lurer jeg også på hvor mye staten skal blande seg inn i enkeltpersoners privatliv, skal staten være en overformynder som sier hva du har lov til og ikke, eller skal no-victim crimes rett og slett opphøre å bli klassifisert som forbrytelser?

Jeg ser f.eks. at fengsler i Amerika fylles opp med fanger som har begått små narkotikaforbrytelser, og jeg undres om dette er noe samfunnet er tjent med ?

Hva om man istedetfor å fengsle slike mennesker, heller ga de hjelp til å bli rusfrie, til å få utdannelse og jobb, slik at de får en mening i livet ? Mange slike mennesker føler at samfunnet overser dem, og mener at de ikke har noen fremtid, og da er ofte narkotika enkelt å ty til, man kan tjene penger, og man kan glemme.

Jeg synes samfunnet som helhet bør begynne mer å behandle roten av problemet og ikke bare lappe på symptomene.
Beepbop
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 126
Merit: 100



View Profile
January 26, 2013, 01:12:55 PM
 #10

Da hadde det kanskje vært bedre å hatt statlige narkopol med veiledning og garanti på renhet, man kunne da fått hjelp ifht. dosering, og de ansatte hadde taushetsplikt. Evt. at man lisensierte dette bort til private aktører, og staten fikk en viss andel av fortjenesten.
Dette har vi allerede i Norge. De kalles Boots, Ditt Apotek og Apotek 1.  Wink

Det ville rett og slett ikke vært politisk eller juridisk forsvarlig å dele ut opiater, LSD, osv. til friske personer. Det er vanskelig nok med bivirkninger for dem som faktisk trenger sterke midler.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!