Ik weet zo even niet in welk (sub)forum ik dit moet posten dus ik doe het maar even hier.
Op CATAWIKI is een persoon die flink geld verdient door verkoop van zogenaamde Bitcoinmunten. Verkoper zet er wel bij GEEN WAARDE maar impliceert in de tekst dat het bitcoinwaarde zou (kunnen) bevatten en dat de munten van zware kwaliteit zijn met 24 karaats laagje. Mooi niet dus, dit zijn nikkelen of ijzeren munten met een flinterdun laagje goud maar zeker geen 24karaats.
Op ebay koopt je ze voor nog geen $2 en hoogste bod staat nu op Catawiki op 99 euro voor 20 muten!... arme koper...
Ik heb catawiki al gemaild maar de veilingmeester vind dat er niks vreemds in de aangeboden kavel staat. Ik heb e.e.a. uitgelegd over bitcoinmunten, welke wel en geen waarde hebben, link naar die china-prul op ebay maar helaas ze trekken er zich niets van aan. Slechte zaak dat catawiki aan dit soort praktijken mee doet, maar ja, ze vangen ±10% van koper en ±10% van verkoper dus wat boeit hun het... echt slecht.
Link naar veiling:
http://veiling.catawiki.nl/kavels/3675341-collectie-van-20-bitcoinsDus u bent gewaarschuwd ! (mocht je het zelf al niet in de gaten hebben)