Bitcoin Forum
May 25, 2024, 04:58:54 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bitcoinfare mk II  (Read 1042 times)
helgur (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
December 12, 2012, 04:29:28 PM
 #1

Har knotet litt bak tastaturene og lagd et litt bedre grensesnitt for bitcoinsbetaling til drosjebedriften min. Applikasjonen mangler litt kjøtt på bena, men alt det funksjonelle skal være på plass. Når jeg får tid til å perfeksjonere dette kan det også tenkes at tjenesten kan migreres til andre formål og forretninger som ønsker å utveksle bitcoins for varer og tjenester.

Funksjon: Tanken er å tilby et klippekort/debitkort for bitcoins. Brukeren oppretter et kort fra siden og viser denne når vedkommende ønsker å betale for seg.

Bruk: Fra hovedsiden taster du inn antall kilometer du ønsker å fylle på. Dette blir omgjort i sanntid til bitcoins, så du kan se hva de reelle kostnadene blir. Kan også tenkes at jeg legger til en valutakalkulator senere så du også kan få en oversikt over hvor mye det kommer på i kr. Når du har opprettet kortet får du en QR kode du enten kan skrive ut, eller lagre på f.eks telefonen din. Dette fremvises ved drosjeturen og sjåføren (det blir da meg) taster inn antall kilometer og dette trekkes fra kortet. Brukeren må selvfølgelig taste inn en pin kode for å bekrefte betalingen, slik som på tradisjonelle terminaler.

Jeg har også mekket sammen et kontrollpanel som brukeren kan logge seg på for å sjekke saldo, transaksjonshistorikk m.m. Tanken er også at jeg kommer til å legge til noen fancy grafer og kaker (nam) som kommuniserer med MtGox API o.l. så man kan ha en oversikt over BTC markedet fra denne siden. Jeg trenger bare å vrenge hjernen litt rundt hvordan jeg skal få dette til å fungere i et samspill. Har ikke kommet så langt enda.

Her er URL'en: http://btcpunchcard.helges.net/

Forslag/kritikk til funksjon og design mottas gjerne :-3

PS/Edit: Jeg glemte å nevne gullroten ved å bruke dette (i mitt tilfelle spesifikt). Bestiller du et klippekort slipper du kostnader for fremkjøring, du betaler bare for antall kilometer fra A-B
helgur (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
December 13, 2012, 06:51:28 AM
 #2

Har lagt til en graf som viser BTC-Kronevalutakurs i saldopanelet. Kursen blir oppdatert hver time og man kan se endringene gjennom 24 timer i kursen

https://i.imgur.com/OYNP4.png
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
December 13, 2012, 07:35:27 PM
 #3

meget tøffe greier.
MrHiss
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
December 16, 2012, 07:52:20 AM
 #4

Hadde jeg bodt i nærheten ville jeg tatt en tur. Bra initativ, håper du får noen kunder på det snart Smiley
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!