Bitcoin Forum
May 10, 2024, 12:32:21 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Synchorniseren lukt niet..  (Read 4025 times)
maarcr (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
January 14, 2016, 05:43:36 PM
 #1

Hey!

Ik heb zo'n jaar geleden bitcoin core geinstalleerd en alle data gesynchroniseerd. Nu start ik Bitcoin core opnieuw om bitcoins aan te schaffen, alleen naast de balk waar normaal staat: "synchroniseren". Staat nu "Geen bron voor blokken beschikbaar".

Ik heb de computer opnieuw opgestart, ik heb geen firewall, internet verbinding is goed. Hij staat al 2 dagen in die modus. Kan iemand mij vertellen hoe ik het synchroniseren weer kan hervatten?

MVG

Marcel
1715344341
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715344341

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715344341
Reply with quote  #2

1715344341
Report to moderator
1715344341
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715344341

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715344341
Reply with quote  #2

1715344341
Report to moderator
1715344341
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715344341

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715344341
Reply with quote  #2

1715344341
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
randy8777
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 896
Merit: 1000


View Profile
January 14, 2016, 06:05:31 PM
 #2

het beste is om de nieuwste versie van de bitcoin core client te installeren. als je zeker wilt zijn dat alles goed staat dan moet je ff het volgende doen.

- via de %appdata% command krijg je een schermpje met daarin allemaal mappen, en dan even de bitcoin map verwijderen. zorg er wel voor dat je een backup hebt van je wallet.dat file als de wallet die in de map zit bitcoins bevat.

- nieuwste bitcoin core client downloaden van bitcoin.org en die installeren. de nieuwe client zorgt ervoor dat die bitcoin map die je hebt verwijderd weer terug komt met up2date bestanden.

dat zou voldoende moeten zijn om je op gang te helpen.
maarcr (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
January 14, 2016, 06:33:58 PM
 #3

Okay dat moet me wel lukken!

Ik durfde al geen nieuwe versie te installeren dacht straks ben ik alle data kwijt. Hoe of waar kan ik de %appdata% command doen?
(Mijn newbie status spreekt voor zich.. Wink

Bedankt alvast!
rally
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 630
Merit: 250



View Profile
January 14, 2016, 06:40:37 PM
 #4

Okay dat moet me wel lukken!

Ik durfde al geen nieuwe versie te installeren dacht straks ben ik alle data kwijt. Hoe of waar kan ik de %appdata% command doen?
(Mijn newbie status spreekt voor zich.. Wink

Bedankt alvast!


DIe appdata vind je bij :
users - appdata - roaming .
Daarin moet je een map Bitcoin vinden.
Deze verwijderen, maar wel eerst een backup nemen van je wallet dat.

Daarna moet je bitcoin opnieuw installeren.
Bij het opstarten zul je zien dat er een andere wallet dat file staat in die nieuwe map in roaming en je een nieuw bitcoin adres hebt gekregen. Je stopt even de download. Verwijdert die dat.file uit die map en kopieert er je backup dat file in.
Wanneer je bitcoin wallet dan opnieuw opent zou uw oud bitcoin adres er weer moeten in staan en zullen uw btc binnenkomen. Maar dat zal wel een serieus tijdje duren.

maarcr (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
January 14, 2016, 07:11:56 PM
 #5

users? Hoe kom ik bij users? moet ik dat ergens typen?

Kom er niet uit..
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
January 14, 2016, 07:29:17 PM
 #6

Welk besturingssysteem gebruik je precies en in welke taal?
maarcr (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
January 14, 2016, 07:45:43 PM
 #7

Ik heb Bitcoin Kern

in het Nederlands maar ik vind ook nergens "gebruikers".




maarcr (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
January 14, 2016, 08:17:41 PM
 #8

Anybody?

Waar kan ik een commandoregel typen in bitcoin ?
rally
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 630
Merit: 250



View Profile
January 14, 2016, 08:20:10 PM
 #9

Anybody?

Waar kan ik een commandoregel typen in bitcoin ?


Gebruik je windows als besturingssysteem in het Nederlands of engels?

maarcr (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
January 14, 2016, 08:39:43 PM
 #10

nederlands
rally
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 630
Merit: 250



View Profile
January 14, 2016, 08:56:22 PM
 #11

nederlands

Dus als je reeds Bitcoins had op je wallet.dat moet je eerst en vooral een backup ervan nemen en die ergens opslaan.
Dan is het best om de map :
C: users (ik vermoed dat er bij jou C: "gebruikers" staat, aangezien je een nederlandstalige versie gebruikt.
In de map gebruikers (bij mij staat die onder de twee mappen : - program files en program data) moet je map zien "appdata" (maar hoe dat juist in het nederlands vertaald wordt, weet ik niet). In die map 'appdata' moet je een submap zien "roaming". In deze map "roaming" staat er dan een map "bitcoin". In de map bitcoin zul je een hoop andere mappen en bestanden zien staan. Daarin zie je die "wallet" staan. Daar staan eigenlijk uw bitcoins op die je al in bezit hebt.
Je mag eigenlijk deze map volledig verwijderen en je installeert Bitcoin Kern opnieuw.
Na de installatie (die je blijkbaar al eens hebt gedaan), zul je zien dat er een nieuwe map "bitcoin" is opgemaakt op dezelfde plaats als hierboven omschreven.
In je bitcoin portemonnee zul je zien bij het opstarten dat er een nieuw bitcoinadres is in je portemonnee. Daarom moet je kort na het opstarten, "bitcoin kern" opnieuw sluiten.
Dan ga je naar die map hierboven beschreven, verwijder je die wallet file en kopieer je je backup file erin.
Als je dan bitcoin kern opnieuw opstart, zul je kunnen zien dat je bitcoin adres nu wel het juiste is.
Dan kan de download van alle blokken beginnen en zullen je bitcoins binnenkomen naargelang de blokken binnenkomen. De download van al die blokken kan wel meerdere uren in beslag nemen. Of misschien zelfs een paar dagen voordat je weer volledig gesynchroniseerd bent.

maarcr (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
January 14, 2016, 11:14:44 PM
 #12

Als ik naar C : gebruikers ga staat er alleen de mappen : Default Migrated, Marcel, Openbaar en UpdatusUser
Als ik vanuit C naar 'program files' ga staat daar de map Bitcoin, vervolgens 2 mappen: Daemon en doc.
plus nog de snelkoppeling naar bitcoin kern de "read me" en de uninstall optie.

In doc staat 1 map: release notes en een hele rits type "MD Bestanden".

onder andere "multiwallet-qt.md"

Dat is het dichtste wat ik bij je beschrijving kom.. maar het lijkt me sterk dat dit juist is.

Gr en bedankt alvast
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
January 15, 2016, 03:44:16 AM
 #13

Als je nu had gezegd welke versie van Windows je gebruikt had ik je kunnen vertellen waar je precies %appdata% had moeten typen, dat was het makkelijkste geweest.

Maar goed, we zijn er op deze manier ook bijna..

Je moet dus naar C:\Gebruikers\Marcel gaan. In deze map staat de map appdata. Dit is alleen wel een verborgen map, dus om hem te kunnen zien zal je in je mapopties onder het tabblad weergave wel de optie 'verborgen bestanden, mappen en stations weergeven' moeten selecteren.

Mocht je venster nu een adresbalk hebben dan zou je daarin achter C:\Users\Marcel ook het volgende kunnen typen: \appdata
hierna druk je dan op enter en dan zit je ook in de map.
rally
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 630
Merit: 250



View Profile
January 15, 2016, 07:48:13 AM
 #14

Als je nu had gezegd welke versie van Windows je gebruikt had ik je kunnen vertellen waar je precies %appdata% had moeten typen, dat was het makkelijkste geweest.

Maar goed, we zijn er op deze manier ook bijna..

Je moet dus naar C:\Gebruikers\Marcel gaan. In deze map staat de map appdata. Dit is alleen wel een verborgen map, dus om hem te kunnen zien zal je in je mapopties onder het tabblad weergave wel de optie 'verborgen bestanden, mappen en stations weergeven' moeten selecteren.

Mocht je venster nu een adresbalk hebben dan zou je daarin achter C:\Users\Marcel ook het volgende kunnen typen: \appdata
hierna druk je dan op enter en dan zit je ook in de map.

Ja, dat klopt, had er niet aan gedacht dat je kon verborgen mappen hebben.
Je moet inderdaad dan een map "marcel" vinden.
Hoop dat het nu gelukt is, anders moet je maar bijkomende vragen stellen.
We zullen je proberen te helpen. In het begin had ik daar ook problemen mee, maar het is altijd leuk om geholpen te worden.

rally
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 630
Merit: 250



View Profile
January 15, 2016, 10:39:48 PM
 #15

Hey!

Ik heb zo'n jaar geleden bitcoin core geinstalleerd en alle data gesynchroniseerd. Nu start ik Bitcoin core opnieuw om bitcoins aan te schaffen, alleen naast de balk waar normaal staat: "synchroniseren". Staat nu "Geen bron voor blokken beschikbaar".

Ik heb de computer opnieuw opgestart, ik heb geen firewall, internet verbinding is goed. Hij staat al 2 dagen in die modus. Kan iemand mij vertellen hoe ik het synchroniseren weer kan hervatten?

MVG

Marcel

Marcel,

Is het dan gelukt om BITCOIN Kern opnieuw te installeren met de uitleg die we hebben gegeven.
Het downloaden van de volledige blokken kan wel enige tijd in beslag nemen hoor.

Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!