Bitcoin Forum
May 11, 2024, 01:43:17 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Tien aanhoudingen in grootschalige bitcoinszaak  (Read 6300 times)
Bulletje
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
January 25, 2016, 08:46:58 AM
 #21

Of je begint een corporatie/stichting in Zwitserland, betaalt netjes de opgelegde belastingen en kosten aan de beheerders/accountants die't voor je regelen en onderhouden. Dan ben je ongeveer de helft kwijt (25% belasting en 25% kosten) maar is alles netjes voor je witgewassen zonder gedoe.

Het probleem is niet dat ze te hoge bedragen hebben gewisseld, maar juist te lage. Ze hadden gelijk met een paar miljoen naar de lokale grote jongens moeten gaan (ABN, Rabo, ING hebben hier allemaal prima ervaringen mee) en vragen naar deze constructie. Vinden ze helemaal geen probleem en valt voor hen ook prima uit te leggen buiten hun meldingsplicht om. Maar ja, dan hadden ze er ook zo'n 4 a 5 miljoen Euro (die 25%) aan verdiend...

Make sure you back up your wallet regularly! Unlike a bank account, nobody can help you if you lose access to your BTC.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
racquemis
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 174
Merit: 100


View Profile
January 27, 2016, 01:11:31 PM
 #22

Bitcoin en de media.... het zullen nooit dikke vrienden worden  Roll Eyes
sbogovac (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
January 27, 2016, 07:19:43 PM
 #23

Ben juist zo bang dat de media BTC juist heel leuk vinden... Als ze voor sensationele headlines als clickbait zorgen...  Roll Eyes

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Furio
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 938
Merit: 1000

BTC | LTC | XLM | VEN | ARDR


View Profile
February 01, 2016, 03:19:32 PM
 #24

Zag het vandaag ook voorbij komen op het nieuws. Al zou Bitcoin niet bestaan dan zouden criminelen ook andere betaal middelen gebruiken. Niet elke crimineel gebruikt Bitcoins.
Dat gebruiken ze ook zeer zeker Wink Het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken mijns inziens.

Waarom? Als je een paar basisregels consequent uitvoert ben je niet te traceren hoor Wink

sbogovac (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
February 01, 2016, 03:41:21 PM
 #25

[...] Als je een paar basisregels consequent uitvoert ben je niet te traceren hoor [...]

Zoals welke (basisregels)?

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Furio
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 938
Merit: 1000

BTC | LTC | XLM | VEN | ARDR


View Profile
February 01, 2016, 04:08:20 PM
 #26

[...] Als je een paar basisregels consequent uitvoert ben je niet te traceren hoor [...]

Zoals welke (basisregels)?

Ik denk dat ik jou dit niet hoef uit te leggen toch, stap 1, nooit via een bankoverschrijving je bitcoins verkopen, stap 2, nooit met je eigen desktop of met je eigen ip adres welke account dan ook benaderen, en zo zijn er nog een aantal, zoals je .dat files maar max een aantal transacties uitvoeren, en daarna weggooien, geen historie aan jouw persoon te binden dan...

En zo zijn er nog een paar Smiley

Deze gasten hadden alle bitcoins verkocht via 1(!) bankrekening, waarin een paar dagen duizenden zo niet tienduizenden euro's werden gepint, alle alarmbellen gaan met dat soort acties af, echt mongolians Smiley

sbogovac (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
February 01, 2016, 08:33:55 PM
 #27

[...] Als je een paar basisregels consequent uitvoert ben je niet te traceren hoor [...]
Zoals welke (basisregels)?
Ik denk dat ik jou dit niet hoef uit te leggen toch [...] En zo zijn er nog een paar [...]

"Humor me"...  Roll Eyes

Ik zou't best wel verhelderend vinden om ze zo eens op een rijtje gezet te zien...

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
Furio
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 938
Merit: 1000

BTC | LTC | XLM | VEN | ARDR


View Profile
February 02, 2016, 06:23:32 AM
 #28

[...] Als je een paar basisregels consequent uitvoert ben je niet te traceren hoor [...]
Zoals welke (basisregels)?
Ik denk dat ik jou dit niet hoef uit te leggen toch [...] En zo zijn er nog een paar [...]

"Humor me"...  Roll Eyes

Ik zou't best wel verhelderend vinden om ze zo eens op een rijtje gezet te zien...

Google is your friend Smiley heb er toch echt een paar gedeeld  Roll Eyes

Bulletje
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
February 03, 2016, 06:38:07 PM
 #29

Drie "basale" stappen:

Stap 1:
Kies je device: dit kan een dedicated laptop zijn (bij voorkeur met Linux/OSX en sowieso met encryptie ingeschakeld) of een usb met het bestuuringssyteem "staarten" (in het Engels, maar let op: als je dit Engelstalige woord met OS Googlet dan sta je gelijk op de radar bij onze vrinden aan de andere kant van de oceaan). In beide gevallen uiteraard ontraceerbaar aangeschaft (met cash bijvoorbeeld) en gebruik makend van een Tor-browser (standaard in staarten ingebouwd).

Stap 2.:
Gebruik een niet-traceerbaar netwerk: dat kan een openbare hotspot zijn (niet echt mijn voorkeur vanwege verscheidene kwetsbaarheden), dit kan een geleend netwerk zijn (zoek eens op: WIFI password sniffer) of een openbare computer waar je dus die USB insteekt en opnieuw opstart.

Stap 3:
Zorg ervoor dat er GEEN kruisbestuiving plaats vindt met jouw traceerbaar internetgebruik. En juist deze stap gaat bijna altijd fout. In ieder geval in de gevallen die tot identificatie hebben geleid blijkt dit keer op keer de zwakste schakel... Zo is het bijvoorbeeld heel simpel om via metadata iemands persoonlijke mobiele telefoon aan dezelfde plekken als bovenstaande hardware te koppelen (en die persoonlijke HW neem je dus NIET mee wanneer je met je dedicated HW op stap gaat om anoniem te internetten!).

Interessant leesvoer:

Tor Project

Edward Snowden Explains How To Reclaim Your Privacy
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
February 05, 2016, 06:25:51 AM
 #30

Zijn er in deze zaak bekende hier van Bitcointalk opgepakt?

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
Furio
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 938
Merit: 1000

BTC | LTC | XLM | VEN | ARDR


View Profile
February 09, 2016, 05:59:58 AM
 #31

Zijn er in deze zaak bekende hier van Bitcointalk opgepakt?

Nee het waren een stel stomme online drugscriminelen, die tonnen geld via 1(!!!!) bankrekening in een tijdsbestek van een paar weken hebben gepint....

Ik geloof dat zelfs bij de nsa een paar alarmbellen afgingen....

Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
February 10, 2016, 11:07:52 PM
 #32

Zijn er in deze zaak bekende hier van Bitcointalk opgepakt?

Nee het waren een stel stomme online drugscriminelen, die tonnen geld via 1(!!!!) bankrekening in een tijdsbestek van een paar weken hebben gepint....

Ik geloof dat zelfs bij de nsa een paar alarmbellen afgingen....
Waarschijnlijk allemaal via Bitonic of zo uitbetaald

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!