Bitcoin Forum
December 14, 2024, 11:47:15 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 28.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Kimlik Doğrulama  (Read 1044 times)
worthyou (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 335
Merit: 250


View Profile
February 15, 2016, 09:46:38 PM
Last edit: June 30, 2017, 10:05:31 AM by worthyou
 #1

edit
sonerbo
Copper Member
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1358
Merit: 523


View Profile
February 15, 2016, 09:54:57 PM
 #2

bu dediğinizi ancak çocuğa çip takarak yabilirsiniz gibime geliyor Smiley
cakir
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1274
Merit: 1000


★ BitClave ICO: 15/09/17 ★


View Profile WWW
February 15, 2016, 10:24:28 PM
 #3

1- İşe yaramaz. Ekranların parmak izi tanıma özelliği yok, her bir dokunma hareketini öğrencinin yaptığını bilemezsin, böyle bir özellik olsa bile o kadar verinin işlenmesi (her bir dokunmanın vs) çok maliyetli olur gerek yok. Ek olarak çocuk parmak izine okutup babasına verir vs.

2- Öğrencilerin gizliliğini ihlal etmeden bir yöntem geliştirilebilir. Kamera ile çocukları izlemek yerine Face recognition (yüz tanıma) kullanıp. Belli aralıklarla (Örneğin 1-60 saniye arası rasgele) fotoğraf çekilir, öğrenci olup olmadığı kontrol edilir. Yüz tanıma logları True-False şeklinde tutulabilir. Fotoğraflar işlendikten sonra silinmelidir.
Ama yüz tanıma yazılımı çok gelişmiş olmalı (Bir tablet bunu gerçekleştirebilecek işlem gücüne sahip mi bilemiyorum) Ek olarak fotoğrafın çekildiği anda çocuğun yüzünün yarısı tablete bakıyorsa vs gibi durumlar söz konusu yarım yüz ile yüz tanıma yapabilirmisin bilemiyorum.

Eğitim ile ilgili şahsi görüşüm; ilk öğretim boyunca teknolojiyi bulaştırmamakta fayda var. Temel bilgisayar dersleri orta okulda verilebilir ama ilk okul düzeyinde tabletler vs öğrencilerin "yaratıcılığını" öldürür. Kağıt kalem kullanmak iyidir.
Neden el ile yazmak iyidir dersen
1- El kasları, motor refleksleri geliştirir
2- Aynı anda birden çok beyin fonksiyonu eş zamanlı çalışır, Düşünmeyi artırır. Basitçe 2 açıklama yapayım;
Tablette öğrenciye bir soru sorulur, öğrenci gözüyle okur, beyniyle soruyu çözer, parmağıyla işaretler geçer. Ardışıl 3 farklı kontrol mekanizması çalışır.
El ile cevabı girmesi gerektiğinde; öğrenci gözüyle okur, beyniyle soruyu çözmeye başlar, eğer gerekiyorsa kağıt üzerinde ara işlemler yapar, ara işlemler kontrolü artırır ve doğru çözüme erişirken bir adım önde olur, (tablette bu seçenek yok) bir yandan düşünürken bir yandan kağıda yazma işlemini gerçekleştirir, yazarken beynin kasları kontrol eden kısmı da çalışır, el becerileri gelişir, kasları gelişir. Tabletle gelecek olan tembelliğe, hazırcılığa alışmak yerine emek harcar.

Kesinlikle şunu demiyorum: "teknoloji kötüdür çocuklarınızdan uzak tutun".  Tam aksine ebeveyn kontrolünde yeteri kadar, araştırma yapmak için, kullanılabilir. Bir dönem TEGV'in Trabzon Ateş Böceği'nde temel bilgisayar eğitimi vermiş birisi olarak eğitim verdiğimiz konulardan birisinin "internette yer alan bilgilerin güvenilirliğinin sorgulanması" olduğunu da belirtmem gerekir. İlköğretim öğrencilerini birkaç gruba ayırıp bu gruplara çeşitli sorular sorup internet üzerinden araştırma yapmalarını söylüyorduk. Gelen cevapların bir kısmı doğru bir kısmı da yanlış oluyordu doğal olarak. Öğrencilerle beraber vardığımız kanı "internette karşımıza ilk çıkan bilginin doğru olmayabileceği" idi. (Ebeveyn kontrolü bu yüzden önemli, İlkokul çağındaki öğrencilerin bu bilgi/yanlış bilgi deryasında danışmana ihtiyaçları var).

Son olarak böyle bir şeyi devlet de denedi yalama olan sistemsiz eğitim sistemimiz dahilinde. Fatih projesi ne oldu? Öğrenciler daha mı akıllandı? Öğrencilere dağıtılan o tabletler ne işe yaradı? Yoksa bu öğrenciler daha fazla mı teknoloji bağımlısı, hazırcı, emek harcamayan, sorgulamayan ve üretmeyen bir hale getirildiler.

Sizden kişisel ricam: böyle bir şeyi lütfen yapmayın. Ticari kaygılarınız varsa başka alanlara yönelin. Zaten içine edilmiş eğitim sistemimizin ve gelecek nesillerin daha fazla bozulmasına bir katkı da siz yapmayın.



                  ,'#██+:                 
              ,█████████████'             
            +██████████████████           
          ;██████████████████████         
         ███████:         .███████`       
        ██████               ;█████'      
      `█████                   #████#     
      ████+                     `████+    
     ████:                        ████,   
    ████:    .#              █     ████   
   ;███+     ██             ███     ████  
   ████     ███'            ███.    '███, 
  +███     #████           ,████     ████ 
  ████     █████ .+██████: █████+    `███.
 ,███     ███████████████████████     ████
 ████     ███████████████████████'    :███
 ███:    +████████████████████████     ███`
 ███     █████████████████████████`    ███+
,███     ██████████████████████████    #███
'███    '██████████████████████████    ;███
#███    ███████████████████████████    ,███
████    ███████████████████████████.   .███
████    ███████████████████████████'   .███
+███    ███████████████████████████+   :███
:███    ███████████████████████████'   +███
 ███    ███████████████████████████.   ███#
 ███.   #██████████████████████████    ███,
 ████    █████████████████████████+   `███
 '███    '████████████████████████    ████
  ███;    ███████████████████████     ███;
  ████     #████████████████████     ████ 
   ███#     .██████████████████     `███+ 
   ████`      ;██████████████       ████  
    ████         '███████#.        ████.  
    .████                         █████   
     '████                       █████    
      #████'                    █████     
       +█████`                ██████      
        ,██████:           `███████       
          ████████#;,..:+████████.        
           ,███████████████████+          
             .███████████████;            
                `+███████#,               
DeepCoin
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 1001


View Profile
February 15, 2016, 10:40:20 PM
Last edit: February 15, 2016, 11:11:13 PM by DeepCoin
 #4

Bu konu uzerine bir kac fikrim var. uygun bir zamanda uzun uzun yazarim. sadece sunu belirteyim, cocujlarin ekrana dokundugunda parmaklarinin kapladigi yuzey ile yetiskinlerin farklidir ayrica yetiskinlerin vucud direnci ile cocuklarinki farklidir. Detayli fikrimi daha genis bir zamanda yazacagim belki bu mesajdan 6 saat sonra falan.





Ihtiyaciniz olan patent bilgileri.

http://www.google.com/patents/WO2014099192A1?cl=en
kenanzz
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 1000


View Profile
February 15, 2016, 10:50:46 PM
 #5

Ben bu kadar ayrıntılı bilgilere sahip değilim ama ödevi çocuğun yaptığını anlamak için cevaplar dokunmatik şıklı şeklinde değilde sesli olarak cevaplanabilir yada samsung galaxy tab larda kullanılan s-pen ler gibi tablete cevap el yazısı şeklinde girilebilir her çocuğa tablet verilmeden önce 3-5 sayfalık bir sesli metin okutulup tabletin ses hazinesine kaydedilebilir yada el yazısı işlenebilir eşleşme olmadığında sistem uyarı verebilir.
cakir
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1274
Merit: 1000


★ BitClave ICO: 15/09/17 ★


View Profile WWW
February 15, 2016, 11:27:02 PM
 #6

@worthyou Elimden geldiğince projeye katkıda bulumak isterim.
Eğitim bilimleri çok fazla bilgimin olduğu bir alan olmasa da bazı şeylere aşinayım Smiley

Ben klasik metodla (Davranışçı yaklaşımla) eğitim öğretim hayatıma başlayıp ve bu şekilde bitirdiğim için kendimi şanslı hissediyorum. Şu anki nesil böyle değil, sürekli metodlar değişiyor her sene bir başka şey geliyor öğretmenler hazır değil, verilen seminerler yetersiz vs vs çok fazla sıkıntı var bu konuda. Eski öğretmenler (her ne kadar eksik olsa da) yeni sisteme adapte olamıyorlar vs bu konu uzar gider, şikayet ettiğimizle kalırız bu kısımları atlayalım en iyisi Smiley (Bunu yazmazsam içimde kalır: Yapılandırmacı yaklaşımı getirip "Çoklu Zeka"yı dışarıda bırakan *üstün* eğitim sistemimiz o kadar başarılı oldu ki her sene sistem değişiyor Smiley )

Flipped Classroom dediğin model bana Proje Yaklaşımı'nı hatırlattı. (Bir başka eğitmenlik eğitimimde öğrendiğim konuydu bu). "Bilginin kaynağı kitaptır, eğitmenler sadece yönlendiricidir" yaklaşımındaki bilginin kaynağı kitap'tan tablete kaymış gibi duruyor. Aslında Çoklu Zeka Kuramı'nı da işin içine katınca Tablet'in kitaplardan daha fazla etkili olabileceğini düşünüyorum. Kitaplar malesef her zeka türüne hitap edemiyor. (İşitsel, Müziksel zekaya hitap eden ders materyalleri tabletlerde kullanılabilir).

Eğer eğitim materyalleri sadece tablet ile sınırlı kalmazsa, hazırlanan dijital eğitim materyalleri öğrencileri kitaplara yönlendirirse ortaya şahane bir şeyler çıkabilir. (Sadece kitaba yönlendirme değil, sosyal olarak ebeveynlere de yönlendirme yapılmalı diye düşünüyorum, Aile bireyleriyle soru-cevap vb şekilde iletişim kurma, sosyal zekanın gelişimi için).


                  ,'#██+:                 
              ,█████████████'             
            +██████████████████           
          ;██████████████████████         
         ███████:         .███████`       
        ██████               ;█████'      
      `█████                   #████#     
      ████+                     `████+    
     ████:                        ████,   
    ████:    .#              █     ████   
   ;███+     ██             ███     ████  
   ████     ███'            ███.    '███, 
  +███     #████           ,████     ████ 
  ████     █████ .+██████: █████+    `███.
 ,███     ███████████████████████     ████
 ████     ███████████████████████'    :███
 ███:    +████████████████████████     ███`
 ███     █████████████████████████`    ███+
,███     ██████████████████████████    #███
'███    '██████████████████████████    ;███
#███    ███████████████████████████    ,███
████    ███████████████████████████.   .███
████    ███████████████████████████'   .███
+███    ███████████████████████████+   :███
:███    ███████████████████████████'   +███
 ███    ███████████████████████████.   ███#
 ███.   #██████████████████████████    ███,
 ████    █████████████████████████+   `███
 '███    '████████████████████████    ████
  ███;    ███████████████████████     ███;
  ████     #████████████████████     ████ 
   ███#     .██████████████████     `███+ 
   ████`      ;██████████████       ████  
    ████         '███████#.        ████.  
    .████                         █████   
     '████                       █████    
      #████'                    █████     
       +█████`                ██████      
        ,██████:           `███████       
          ████████#;,..:+████████.        
           ,███████████████████+          
             .███████████████;            
                `+███████#,               
mmmtr
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 420
Merit: 250



View Profile
February 16, 2016, 12:16:35 AM
 #7

Yanlış anlamayın beni neden bu güvensizlik ? Siz karşınızdaki bu güvensizliği bu şekilde hissettiriyorsunuz karşınızdakine .Karşınızdaki ise diyor ki bana güvenmiyor deyip kendisine güvenmiyor.Bi tabletten girdin nereden çıktın diyeceksiniz haklısınız bir yere bağlayacağım bunu . Atalarımız ne güzel ağaç yaşken eğilir . Siz bizim geleceğimiz olan yeni nesile birşeyleri başarmanın tadını tattırın bu tarz projelerde annesi babası yapmak istese bile karşı çıkacaktır. Bu zamanda çocuklara matematik fizik kimya bilgisayar bunun gibi şeyleri öğretmekten önce insani değerleri öğretmeyi deneseniz keşke işte o zaman herşey daha kolay olurdu ...
olcaytu2005
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1024



View Profile
February 16, 2016, 12:26:38 AM
 #8

@deepcoin, bütün dokunuşları çocuk yapıyor olsa bile yanında bulunan ebeveynleri ya da bir başkası ona yardım edebilir. Benim anladığım kadarıyla evde ders okulda ödev yazılmış. Bu durumda okulda anne babası ödeve yardım edemez. Evde dersi takip etmesinde anne babasının ne gibi bir kötü etkisi olabilir?
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!