Bitcoin Forum
May 07, 2024, 07:34:20 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 3 [4] 5 »  All
  Print  
Author Topic: Decred  (Read 7873 times)
Abou Talha
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 700
Merit: 500


View Profile
May 27, 2016, 07:14:19 PM
 #61

Après une longue période de shakeout, la fusée enfin sera propulsée. Je compte encore en acheter d'ici peu. Alors que beaucoup ont les yeux rivés sur Lisk ou autres, ils seront surpris de voir s'éveiller celle-ci dans les semaines qui viennent. Je le rappelle, Decred deviendra un moyen de paiement dans le monde, et il y en a seulement un peu moins de 2 millions actuellement.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715067260
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715067260

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715067260
Reply with quote  #2

1715067260
Report to moderator
1715067260
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715067260

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715067260
Reply with quote  #2

1715067260
Report to moderator
1715067260
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715067260

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715067260
Reply with quote  #2

1715067260
Report to moderator
Abou Talha
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 700
Merit: 500


View Profile
June 01, 2016, 02:31:35 PM
 #62

Smart contracts arrivent pour Decred. Cool

https://twitter.com/decredproject/status/737884294866214912

Decred, c'est une fusion de Bitcoin et d'Ethereum. Il est encore temps de monter à bord de la fusée.

https://coinmarketcap.com/currencies/decred/#charts
Abou Talha
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 700
Merit: 500


View Profile
June 08, 2016, 07:35:50 PM
 #63

Feuille de route tout juste publiée.

Hello everyone,

The developers have put forward a development roadmap for the software that details short-term, medium-term, and long-term goals. These are actionable goals, many of which already receive active development, but they are considered actionable as development activity in these directions will produce the stated outcomes, which users will see, be able to use, and benefit from in the software.

In the drafting of this development roadmap, it was important not to forecast too far into the future, so that Decred may remain versatile and adaptable to changing conditions in the field. Users can have confidence that these goals are on the developers' minds as they continue working toward them and will begin taking form as progress manifests in the different areas. Attainment of these goals will lay a very strong foundation both through the software and the project upon which to continue building and eventually expand into new areas.

All of these goals aim to work together to establish Decred as a global decentralized network and platform for accessible representation through collective voting and consensus-based decision-making on issues. And that's where it starts.

Short-term (Current) Goals
Daemon
  • Sync in the new database from btcd to prepare for voting on hard and soft forks.
  • Integrate existing Decred consensus rules into the new format inherited from btcd.
  • Demonstrate voting on a simple hardfork.
  • Clean up codebase, extend test coverage, better integrate new btcd features that were quickly merged in.
  • Clean up cryptographic libraries and remove the interface from chainec. Instead, use simple wrappers to reduce overhead.
  • Integrate latest Bitcoin softforks.

Wallet
  • Speed up calls that are heavily used by dcrstakepool, such as getstakeinfo.
  • Add new RPC functionality to the gRPC interface, preparing it for general use.

Governance
  • Make voting simple and easy to use across platforms, from the stake pool to the wallet.
  • Create a website to track voting and easily display information about voting to the end user.
  • Create the initial Decred Assembly and begin making decisions to steer development in public.

GUI
  • Finish the GUI for Windows and polish the externals for presentation.
  • Wire in stake related components of the GUI.
  • Create a one click file to setup and start the GUI, with Tor integration for connectivity.
  • Add a simple functionality to look up and update the daemon and wallet if a new version comes out.

Stakepool
  • Speed up stakepool by using asynchronous calls to the various wallets.
  • Handle situations in which the wallets are desynced without causing failure.
  • Allow external modification of the server's state, e.g. allow triggering maintenance mode.

Scripting language and IDE
  • Finalize the specifications and syntax for the scripting language.
  • Complete the initial implementation of the scripting language, with emphasis on optimization and ease of use.
  • Ensure the scripting language is backwards compatible with Bitcoin scripting, so that the entire Bitcoin-derived ecosystem benefits.

Mining
  • Get gominer functional and into production across multiple platforms.
  • Create specifications and a proof-of-concept implementation for a new mining protocol based on stratum.

Medium-term (3-6 Months) Goals
Daemon
  • Discuss and implement new opcodes to further extend the functionality of the scriping language.
  • Implement multipeer syncing.
  • Design specifications and an implementation for a merkle tree tracking the UTXO set, to enable very fast syncing.

Wallet
  • Separate voting into its own independent process, similar to dcrticketbuyer.
  • Discuss and add basic privacy features, such as single use accounts and merge avoidance.

Scripting language and IDE
  • Have scripting language IDE functional. Integrate new opcodes into the scripting language.

Long-term (6+ Months) Goals
  • Investigate low-cost bidirectional sidechains that operate as PoS chains feeding from the main chain. Discuss the integration of other popular scripting languages or advanced privacy features on a PoS sidechain.
  • Begin integration of the Golang implementation of the Lightning Network.
  • Discuss the application of smart contracts to governance, and building a traditional corporate structure aided by smart contracts. If possible, transfer the development subsidy funds to more decentralized ownership.

Sincerely,
Decred Project

Source: Development Roadmap
perl
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1918
Merit: 1190


View Profile
June 08, 2016, 11:38:33 PM
 #64

j'en ai prit pour 2BTC pour rigoler Smiley
Enfin hiers Smiley
Abou Talha
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 700
Merit: 500


View Profile
June 29, 2016, 08:39:33 PM
 #65

Pour ceux qui ne l'auraient pas remarqué, la fusée Decred est en marche. Il est encore temps de prendre son ticket.

http://coinmarketcap.com/currencies/decred/#charts
Hypolite
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1245
Merit: 1027



View Profile
June 30, 2016, 02:36:40 PM
 #66

La fusée va se crasher ou bien elle va continuer sa route Huh?

ungaro59
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 679
Merit: 507



View Profile
June 30, 2016, 05:46:27 PM
 #67

Pour ceux qui ne l'auraient pas remarqué, la fusée Decred est en marche. Il est encore temps de prendre son ticket.

http://coinmarketcap.com/currencies/decred/#charts

Comme d'hab ta "fusée" a des ratées, elle s'est déja re-crashée !  Grin (Laisse tomber abou, pourquoi tu te persuades toujours que tu fais le coup de ta vie?? A chaque fois, c'est la cata.. Tsss)

Participez à l'aventure bitcoin. Hébergez un noeud bitcoin sur Raspberry pi ou Orange pi. Tutos complets : http://bitcoinfullnodeonraspberrypi.blogspot.fr/
perl
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1918
Merit: 1190


View Profile
June 30, 2016, 06:34:46 PM
 #68

Note que mes 2BTC .

Je les ai recuperer Smiley Pas sur que tu recupere tes fond abou .

J’espère pour nous que tu as placer des fonds que l'on t'a confié Smiley
Abou Talha
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 700
Merit: 500


View Profile
July 01, 2016, 05:22:54 PM
 #69

Pour ceux qui ne l'auraient pas remarqué, la fusée Decred est en marche. Il est encore temps de prendre son ticket.

http://coinmarketcap.com/currencies/decred/#charts

Comme d'hab ta "fusée" a des ratées, elle s'est déja re-crashée !  Grin (Laisse tomber abou, pourquoi tu te persuades toujours que tu fais le coup de ta vie?? A chaque fois, c'est la cata.. Tsss)

LOL. Tu sembles ignorer ce que sont qu'un bear trap et qu'une phase d'accumulation. Quoi qu'il en soit, j'ai pris une nouvelle ration de DCR sous les 300k sats.  Cool
Abou Talha
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 700
Merit: 500


View Profile
October 04, 2016, 07:40:29 PM
 #70

J'espère que vous êtes en train d'acheter du Decred. Ça va péter le feu.
perl
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1918
Merit: 1190


View Profile
October 26, 2016, 07:56:18 PM
 #71

LOL. Tu sembles ignorer ce que sont qu'un bear trap et qu'une phase d'accumulation. Quoi qu'il en soit, j'ai pris une nouvelle ration de DCR sous les 300k sats.  Cool

Abou, la je crois que tu peu encore accumuler maintenant .
sandiman
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 501



View Profile
October 27, 2016, 10:16:44 AM
 #72

Abou va finir par attiser les foudres de son boss  Cry Roll Eyes
ungaro59
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 679
Merit: 507



View Profile
October 27, 2016, 05:40:34 PM
 #73

Moins j'ai remarqué un truc étonnant, Plus daesh recule, et plus le decred recule ! Donc, on est pas prêt de le voir monter celui la  Cheesy

Participez à l'aventure bitcoin. Hébergez un noeud bitcoin sur Raspberry pi ou Orange pi. Tutos complets : http://bitcoinfullnodeonraspberrypi.blogspot.fr/
Abou Talha
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 700
Merit: 500


View Profile
November 29, 2016, 07:33:22 PM
 #74

Decred est à son plus bas point, il est temps pour ceux qui souhaitent réaliser un gros profit de s'en procurer.

https://coinmarketcap.com/currencies/decred/

Je sais que tout investissement est sujet à risques ; il y a cependant des risques bien considérés, et nous sommes ici pour du profit. L'année dernière, je vous ai avertis sur plusieurs occasions sans que vous ne m'ayez suivi, comme avec Factom, qui est passé de 16k sats en décembre 2015 à près de 900k sats trois mois plus tard...
Decred est à environ 60 cents à l'heure où j'écris : quand vous le verrez à 10 ou 20$ cet hiver, ne venez pas me dire que je ne vous aurez pas prévenus. Les smart contracts approchent, le système d'auto-gouvernance aussi.
De l'aveu de Vitalik :

https://twitter.com/decredproject/status/799754104675274752

Sachez aussi qu'il y a une importante communauté sur Decred et une immense accumulation ces derniers mois.

A bon entendeur. Wink
sandiman
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 501



View Profile
November 29, 2016, 10:10:49 PM
 #75

Decred est à son plus bas point, il est temps pour ceux qui souhaitent réaliser un gros profit de s'en procurer.

https://coinmarketcap.com/currencies/decred/

Je sais que tout investissement est sujet à risques ; il y a cependant des risques bien considérés, et nous sommes ici pour du profit. L'année dernière, je vous ai avertis sur plusieurs occasions sans que vous ne m'ayez suivi, comme avec Factom, qui est passé de 16k sats en décembre 2015 à près de 900k sats trois mois plus tard...
Decred est à environ 60 cents à l'heure où j'écris : quand vous le verrez à 10 ou 20$ cet hiver, ne venez pas me dire que je ne vous aurez pas prévenus. Les smart contracts approchent, le système d'auto-gouvernance aussi.
De l'aveu de Vitalik :

https://twitter.com/decredproject/status/799754104675274752

Sachez aussi qu'il y a une importante communauté sur Decred et une immense accumulation ces derniers mois.

A bon entendeur. Wink

Toute ses infos d'insider pour n'avoir qu'un jolie sac en plastique floqué Decred (et encore, à 3 centimes le sac, c'est peut-être un peu chère)
Djinou94
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 1000


View Profile
March 19, 2017, 05:11:24 PM
 #76

Après un an de sommeil il revient et tape son precedent haut a 550k satoshi
Son prix en $ est beaucoup plus elevé vu la hausse du BTC depuis
C'est un bon invest a condition d'avoir acheté au moment qu'il fallait, ce n'est peu être que le comencement
Rdv dans un an
Abou Talha
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 700
Merit: 500


View Profile
March 19, 2017, 06:54:30 PM
 #77

Dans un an ? Cheesy Tu voulais dire dans un mois ?

https://github.com/decred/dcrd/milestone/15

On parle aussi de nouvelles exchanges, comme Coinbase, chez qui la Decred Team vient de présenter son projet.
Il n'y a, sur le marché, plus qu'1% du total supply , qui n'est que de 4 millions ; beaucoup profitent du POS.
Le cours vient juste de voir sa correction à 500k ; c'est le moment ou jamais de monter à bord.
Perso, j'en ai acheté à 2 $, puis à 1 $, et à un peu plus de 50 cents ; je n'ai encore rien vendu de mon magot.
Djinou94
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 1000


View Profile
March 20, 2017, 10:48:46 AM
 #78

Dans un mois la V1 a 100%?
Ca peut faire une Dash cette histoire
Système de PoS ticket de lotterie ou sont bloqué les fonds, je crois que les dev ont 30% du supply qui ne toucheront pas jusqu'au 1er trim 2018
Coblee a laché LTC on dirait pour DCR c'est pas anodin

Abou Talha
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 700
Merit: 500


View Profile
March 20, 2017, 12:48:14 PM
 #79

Avec la hype derrière Bitcoin, Ethereum, Monero et Dash, la vague est toute belle pour Decred, que je vois bien à minimum 50 dollars le pic.
Coblee n'a pas lâché LTC, qui est toujours dans le Top 10 ; c'est juste la phase d'accumulation. Avec la hype du moment et le nouveau halving de LTC et BTC dans 2 ans, LTC est un investissement prioritaire. Rappelons aussi que le Yuan poursuit sa chute.
Djinou94
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1036
Merit: 1000


View Profile
March 26, 2017, 12:39:23 PM
 #80

50$ t'a dit?  Grin
La naissance d'un géant
Pages: « 1 2 3 [4] 5 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!