Bitcoin Forum
May 14, 2024, 06:51:56 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bitcoin Adres  (Read 4613 times)
Katsuchiyo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
April 18, 2013, 08:40:06 PM
 #1

Kan iemand mij vertellen wat mijn bitcoin adres is?
Ik weet dat je adressen hebt om mee te ontvangen, maar mijn vraag is welk adres krijgt een ontvanger te zien?

Hoop dat iemand me verder kan helpen
1715669516
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715669516

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715669516
Reply with quote  #2

1715669516
Report to moderator
1715669516
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715669516

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715669516
Reply with quote  #2

1715669516
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715669516
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715669516

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715669516
Reply with quote  #2

1715669516
Report to moderator
1715669516
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715669516

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715669516
Reply with quote  #2

1715669516
Report to moderator
Gws24
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 537
Merit: 524


View Profile
April 18, 2013, 09:25:22 PM
 #2

Toevallig heb ik hier vandaag zelf ook naar lopen want ik begreep het eerst ook niet maar de volgende post beschreef aardig goed hoe het werkt:

DeathandTaxes in Where does the change go?

Quote
The QT wallet doesn't show you how much each address has it shows you how much ALL of your addresses combined have.  So when the wallet says "100 BTC" it actually means "the sum of the unspent outputs sent to addresses that I know the private key for equal 100 BTC".

Address #3 in your query above is another address inside your wallet.  It might be easier if you post the tx id but here is an example.


You have 100 BTC you want to send 50 BTC to Address A.

Your wallet will find a set of unspent outputs >= 50 BTC.  These may come from more than one address in your wallet.  You may see some transactions have dozens of inputs.  

The wallet will find the sum of the unspent outputs to use as an input in this new tx.  Lets say it is 53 BTC.
The wallet will create a tx sending 50 BTC to the address you specify but since the input set is 53 BTC (and you can't partially spend an unspent output) it will then take a BRAND NEW address from your wallet and direct the other 3 BTC there.

So:
Input:
(collection of unspent outputs to addresses in your wallet) - 53 BTC

Output
Address A - 50 BTC
Change Address (a never before used address from your wallet) - 3 BTC

Input = Output.  The old unspent outputs become spent and the tx creates two new unspent outputs which will be inputs for future txs.

Komt er dus op neer dat je naast de adressen die je ziet staan bij 'receiving' nog meer adressen hebt die je niet ziet waarop wisselgeld wordt gestort. Als je dus al een aantal transacties hebt gedaan heb je al een aantal wisselgeld adressen die je niet ziet. De ontvanger ziet meestal dus een combinatie van die wisselgeld adressen en je 'receiving' adressen. De standaard client bitcoin-qt gebruikt vanwege redenen van anonimiteit steeds nieuwe adressen en dat maakt het allemaal een beetje lastig te volgen! Een quote van ergens anders op het forum:
Quote
The wallet and especially the "accounts" within the wallet are just a virtual structure created to support you with bookkeeping. Unfortunately the standard client has the nasty habit to draw the coins for an outgoing transaction from the existing balance of all addresses of a given "account".  Moreover, it returns some additional "change amount" to another address within your "account"

In andere clients zoals armory, bitinstant of online via de blockchain.info wallet kan je een vast adres opgeven voor wisselgeld en ook kiezen van welk adres je bitcoins verzend.

In principe hoef je hier niks mee te doen want de bitcoins komen gewoon aan maar ik moest toevallig vandaag btc naar iemand sturen die van meerdere mensen btc ging ontvangen en dan is het wel handig om aan te kunnen geven met welk adres je gestuurd hebt zodat de ontvanger weet dat jij betaald hebt. Dit kan dus voor zover ik weet niet met de standaard client maar alleen met de andere clients!

imho zou dit in de faq moeten staan want ik denk dat veel mensen hier moeite mee hebben.
Koekiemonster
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 321
Merit: 250


Bitbuy.nl!


View Profile
April 18, 2013, 09:36:51 PM
 #3

Een quote van ergens anders op het forum:
Quote
The wallet and especially the "accounts" within the wallet are just a virtual structure created to support you with bookkeeping. Unfortunately the standard client has the nasty habit to draw the coins for an outgoing transaction from the existing balance of all addresses of a given "account".  Moreover, it returns some additional "change amount" to another address within your "account"

In andere clients zoals armory, bitinstant of online via de blockchain.info wallet kan je een vast adres opgeven voor wisselgeld en ook kiezen van welk adres je bitcoins verzend.

In principe hoef je hier niks mee te doen want de bitcoins komen gewoon aan maar ik moest toevallig vandaag btc naar iemand sturen die van meerdere mensen btc ging ontvangen en dan is het wel handig om aan te kunnen geven met welk adres je gestuurd hebt zodat de ontvanger weet dat jij betaald hebt. Dit kan dus voor zover ik weet niet met de standaard client maar alleen met de andere clients!

imho zou dit in de faq moeten staan want ik denk dat veel mensen hier moeite mee hebben.

Ik zou diegene wel aanraden om juist zelf voor iedere persoon een ander adres aan te maken. Anders maak je het jezelf onnodig moeilijk.

Als je overigens benieuwd bent waarvandaan je bitcoins zijn gekomen is het het makkelijkst om even op blockchain.info je ontvangstadres te zoeken, dan zie je bijvoorbeeld: https://blockchain.info/address/16sYPMHWeTamCPbH4SmkEtnbEZXhcuwKZ8

https://www.bitbuy.nl - Koop eenvoudig, snel en goedkoop bitcoins bij Bitbuy!
Bitcointalk topic over Bitbuy!
Katsuchiyo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
April 18, 2013, 10:33:50 PM
 #4

Bedankt voor de snelle reacties!

Ja ik gebruik Bitcoin-Qt, heb nu een ontvang adres gestuurd aan degene die mijn coins ontvangt (adres welke ik heb gebruikt om bitcoins te kopen). Is dit nu wel of niet juist? Hij zegt confirmed dat hij can mijn bitcoin adres heeft ontvangen.

pieppiep
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 502


View Profile
April 19, 2013, 04:19:30 AM
 #5

Bedankt voor de snelle reacties!

Ja ik gebruik Bitcoin-Qt, heb nu een ontvang adres gestuurd aan degene die mijn coins ontvangt (adres welke ik heb gebruikt om bitcoins te kopen). Is dit nu wel of niet juist? Hij zegt confirmed dat hij can mijn bitcoin adres heeft ontvangen.


Het kan kloppen, maar hoeft niet.
Als jij adres-x hebt en daar 5 coins op hebt ontvangen en nu 2 coins wilt versturen naar mij op adres-y, dan maakt jou software zelf een nieuw adres-z aan maakt van de 5 coins er 2 over naar mijn adres en 3 naar jou nieuwe adres.
Omdat de software dit zelf regelt merk je er niets van maar is het geheel wel iets annoniemer.
Er is ook software die de rest naar je eigen adres overmaakt, die is ietsje minder annoniem.
Voor zover ik weet maakt bitcoin-qt nieuwe adressen aan.
Katsuchiyo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
April 19, 2013, 08:28:52 AM
 #6

Aha, is het aan te raden om dan een andere wallet te gebruiken? Het is met Bitcoin-qt niet mogelijk "niet anoniem" coins te sturen?
wasta
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 58
Merit: 1


View Profile
May 10, 2013, 10:50:53 PM
 #7

Aha, is het aan te raden om dan een andere wallet te gebruiken? Het is met Bitcoin-qt niet mogelijk "niet anoniem" coins te sturen?

Even eerst naar een onlinesite je btc's sturen die ze door een tumbler haalt, van dat online adresaccount kan je anoniem aankopen doen. Sites als Silkroad hebben een tubler ingebouwd die je bitcoins anoniem maken


Indien je zelf delft is er na te gaan van waar die btc komt/gemaakt is. Wederom naar een site als Silkroadmarketplace sturen. Met een withdrawel krijg je niet je eigen gemaakte bitcoins terug, maar andere bitcoins uit de ""tumbler"". Kijk je nu naar je bitcoin zie je geen google geo-plaatje met een pijl op je huis, zoals er wel te zien was voor de bitcoin door de tumbler was gehaald.

De bitcoin is pseudo anoniem.
De btc is niet anoniem per definitie en niet anoniem default.
Je zal de bitcoin anoniem moeten maken.

De bitcoins die jij betaald voor een item, zijn niet dezelfde bitcoins die de verkoper van het item, ontvangen zal.
 Zoals bijvoorbeeld bij Silkroad het geval is, door de tumbler die er beveiliging tussen zit.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!