Bitcoin Forum
April 25, 2024, 04:11:34 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Komplett - spør om de vil ta bitcoin.  (Read 2782 times)
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
February 12, 2013, 05:46:31 PM
 #1

Komplett.no, en nettbutikk sikkert mange av dere kjenner til, ta kontakt med dem på risros at komplett punktum no og spør om de ikke vil akseptere bitcoin, legg gjerne inn noen punkter om hvorfor du mener de bør gjøre dette.

Jeg sendte de en melding og spurte om de ikke ville ta bitcoin. Smiley
1714018294
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714018294

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714018294
Reply with quote  #2

1714018294
Report to moderator
1714018294
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714018294

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714018294
Reply with quote  #2

1714018294
Report to moderator
1714018294
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714018294

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714018294
Reply with quote  #2

1714018294
Report to moderator
The Bitcoin network protocol was designed to be extremely flexible. It can be used to create timed transactions, escrow transactions, multi-signature transactions, etc. The current features of the client only hint at what will be possible in the future.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714018294
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714018294

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714018294
Reply with quote  #2

1714018294
Report to moderator
1714018294
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714018294

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714018294
Reply with quote  #2

1714018294
Report to moderator
1714018294
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714018294

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714018294
Reply with quote  #2

1714018294
Report to moderator
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
February 21, 2013, 01:25:40 PM
 #2

Jeg har mast litt mer på dem, mas gjerne på dem dere også, så kanskje de innfører bitcoin betaling!
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
February 22, 2013, 10:59:11 AM
 #3

Hatt en e-mail samtale med dem, og de vil kanskje se på saken i fremtiden, men pr. dags dato så vil de holde seg til de betalingsmetoder de allerede har satt opp.
abrkn
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 232
Merit: 150



View Profile WWW
 
March 20, 2013, 09:48:39 AM
Last edit: March 15, 2015, 03:43:38 AM by abrkn
 #4

 

keybase.io/abrkn/key.asc
knutase
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
March 20, 2013, 11:43:46 AM
 #5

Skulle hatt en Norsk betalingsløsning  Grin
Men det finnes gode alternativer; https://bitpay.com/
Selve klienten vil nok oversettes til Norsk, så snart BTC blir litt mer "tradisjonelt" her i gamle-Landet  Cheesy
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
March 20, 2013, 01:42:11 PM
 #6

Mangler en norsk merchant solution for å gjøre dette.

Komplett er tekniske nok til å ikke trenge en egen merchant solution. Handler om interesse. Hadde jeg vært daglig leder der, hadde jeg gjort det tvert..
jinni
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 255
Merit: 250


View Profile
April 03, 2013, 03:21:34 PM
 #7

Mailet komplett og de sier at det vil bli for kostbart for dem å sette det opp. Med tanke på at et blir komplisert å flette det inn i det systemet de allerede har og at det derfor blir mye programmering som må til.

Kanskje på tide at noen av konkurrentene deres kommer på banen?
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 03, 2013, 04:21:29 PM
 #8

Mailet komplett og de sier at det vil bli for kostbart for dem å sette det opp. Med tanke på at et blir komplisert å flette det inn i det systemet de allerede har og at det derfor blir mye programmering som må til.

Kanskje på tide at noen av konkurrentene deres kommer på banen?

Jeg sa til dem at jeg kunne hjelpe dem gratis med å sette det opp. Ingen respons på det. Wink

For kostbart er bare en dårlig unnskyldning. Sannheten er at btc ikke har nok markedspenetrasjon ennå til å gjøre dette lukrativt for dem. Men jeg tror de underestimerer oppmerksomheten de ville få angående dette. Men de sitter nok og følger med, når de mener tiden er den rette, så vil de akseptere bitcoins. Det blir litt som store bedrifter som har hjemmeside på facebook. De har ikke dette fordi de liker facebook, men fordi det er der kundene er. Dersom 90% av kundene ikke ville betale med NOK, men med BTC, så skulle du se det bli satt fart på implementasjonen deres! Smiley

Jeg vil anbefale å kjøpe fra bitcoinstore.com i mellomtiden, billigste fraktmåte er 9-11 dager med skip til norge, jeg har bestilt derfra og er storfornøyd, til og med med mva så blir totalsummen billigere enn hos komplett, og med 0% markup hos bitcoinstore, så er det penger å spare her.
Rockefoten
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 134
Merit: 100


View Profile
April 03, 2013, 08:28:09 PM
 #9


Jeg sa til dem at jeg kunne hjelpe dem gratis med å sette det opp. Ingen respons på det. Wink

For kostbart er bare en dårlig unnskyldning. Sannheten er at btc ikke har nok markedspenetrasjon ennå til å gjøre dette lukrativt for dem. Men jeg tror de underestimerer oppmerksomheten de ville få angående dette. Men de sitter nok og følger med, når de mener tiden er den rette, så vil de akseptere bitcoins. Det blir litt som store bedrifter som har hjemmeside på facebook. De har ikke dette fordi de liker facebook, men fordi det er der kundene er. Dersom 90% av kundene ikke ville betale med NOK, men med BTC, så skulle du se det bli satt fart på implementasjonen deres! Smiley

Jeg vil anbefale å kjøpe fra bitcoinstore.com i mellomtiden, billigste fraktmåte er 9-11 dager med skip til norge, jeg har bestilt derfra og er storfornøyd, til og med med mva så blir totalsummen billigere enn hos komplett, og med 0% markup hos bitcoinstore, så er det penger å spare her.

For å være helt ærlig tror jeg ikke Komplett ville tjent noe på å akseptere Bitcoin per i dag. Bitcoin er temmelig marginalt i Norge enn så lenge, selv om interessen kanskje er økende.
Så inntil videre er jeg enig i at Bitcoinstore virker som et godt alternativ - tenkte å prøve dem selv. Det er jo litt artig med en nettbutikk som er åpne på hvor mye de til enhver tid har solgt for.  Smiley Det ser forresten ut som at det går ganske bra med salget der i disse dager, de ser ut til å ligge litt foran skjema mtp 30. juni!
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 03, 2013, 08:55:33 PM
 #10


Jeg sa til dem at jeg kunne hjelpe dem gratis med å sette det opp. Ingen respons på det. Wink

For kostbart er bare en dårlig unnskyldning. Sannheten er at btc ikke har nok markedspenetrasjon ennå til å gjøre dette lukrativt for dem. Men jeg tror de underestimerer oppmerksomheten de ville få angående dette. Men de sitter nok og følger med, når de mener tiden er den rette, så vil de akseptere bitcoins. Det blir litt som store bedrifter som har hjemmeside på facebook. De har ikke dette fordi de liker facebook, men fordi det er der kundene er. Dersom 90% av kundene ikke ville betale med NOK, men med BTC, så skulle du se det bli satt fart på implementasjonen deres! Smiley

Jeg vil anbefale å kjøpe fra bitcoinstore.com i mellomtiden, billigste fraktmåte er 9-11 dager med skip til norge, jeg har bestilt derfra og er storfornøyd, til og med med mva så blir totalsummen billigere enn hos komplett, og med 0% markup hos bitcoinstore, så er det penger å spare her.

For å være helt ærlig tror jeg ikke Komplett ville tjent noe på å akseptere Bitcoin per i dag. Bitcoin er temmelig marginalt i Norge enn så lenge, selv om interessen kanskje er økende.
Så inntil videre er jeg enig i at Bitcoinstore virker som et godt alternativ - tenkte å prøve dem selv. Det er jo litt artig med en nettbutikk som er åpne på hvor mye de til enhver tid har solgt for.  Smiley Det ser forresten ut som at det går ganske bra med salget der i disse dager, de ser ut til å ligge litt foran skjema mtp 30. juni!

Ja - de fleste bedrifter er kun styrt av et profittmotiv, og sett ut fra det - så gir det mening å ikke bruke tid og ressurser på det man får marginalt igjen for. Eneste grunnen til at de måtte akseptert bitcoin på dette tidspunkt var om noen med innflytelse i selskapet bestemte seg for det av ikke-komersialistiske grunner, dvs. en idealistisk person. Alt her i livet handler ikke om kroner og ører for alle. Smiley
uberoxide
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0



View Profile
April 04, 2013, 08:57:39 AM
 #11

Det vore stort om Komplett kunde ta betalt i BTC! Tråkigt bara att det är så små marginaler, som tidigare nämnt.
Jag tror det tar en lång stund (ett par år till) innan det finns ett riktigt värde i att implementera BTC för någon som Komplett.
MaTachi
Member
**
Offline Offline

Activity: 98
Merit: 10


Hack the planet!


View Profile WWW
April 06, 2013, 07:26:31 AM
 #12

Det vore stort om Komplett kunde ta betalt i BTC! Tråkigt bara att det är så små marginaler, som tidigare nämnt.
Jag tror det tar en lång stund (ett par år till) innan det finns ett riktigt värde i att implementera BTC för någon som Komplett.

Mm, en sådan stor spelare som Komplett skulle nog inte tjäna på att bemöda sig med Bitcoin. Jag tvivlar också på att de besitter kompetens för att implementera och hantera en sådan lösning.

@DanielJonss. On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 06, 2013, 10:38:31 AM
 #13

Det vore stort om Komplett kunde ta betalt i BTC! Tråkigt bara att det är så små marginaler, som tidigare nämnt.
Jag tror det tar en lång stund (ett par år till) innan det finns ett riktigt värde i att implementera BTC för någon som Komplett.

Mm, en sådan stor spelare som Komplett skulle nog inte tjäna på att bemöda sig med Bitcoin. Jag tvivlar också på att de besitter kompetens för att implementera och hantera en sådan lösning.

Om man er litt forut for sin tid, så er det ikke dumt å implementere det allerede nå. Når det kommer til IT-kompetansen kan nok en hvilken som helst programmerer evne å sette seg inn i bitcoins. Komplett har mange programmerere, så man skal ikke undervurdere dem på det punktet.
MaTachi
Member
**
Offline Offline

Activity: 98
Merit: 10


Hack the planet!


View Profile WWW
April 06, 2013, 11:14:21 AM
 #14

Det vore stort om Komplett kunde ta betalt i BTC! Tråkigt bara att det är så små marginaler, som tidigare nämnt.
Jag tror det tar en lång stund (ett par år till) innan det finns ett riktigt värde i att implementera BTC för någon som Komplett.

Mm, en sådan stor spelare som Komplett skulle nog inte tjäna på att bemöda sig med Bitcoin. Jag tvivlar också på att de besitter kompetens för att implementera och hantera en sådan lösning.

Om man er litt forut for sin tid, så er det ikke dumt å implementere det allerede nå. Når det kommer til IT-kompetansen kan nok en hvilken som helst programmerer evne å sette seg inn i bitcoins. Komplett har mange programmerere, så man skal ikke undervurdere dem på det punktet.
Jag betvivlar inte på att de skulle kunna sätta en programmerare på att göra det möjligt att betala med bitcoins i kassan. Dock innebär det en mängd ytterligare frågor och problem. T.ex., ska bitcoins:en automatiskt växlas till NOK vid köp? Om så, hur hanterar man då återbetalningar? Om man istället har det som bitcoins, hur hanteras säkerheten när man inte kan förlita sig på en bank? Med tanke på de små marginalerna i elektronikbranchen, hur hanterar man risken med de stora svängningarna i Bitcoin-priset? Jag förväntar mig inte att du ska besvara dessa frågor, men att tillåta bitcoins som betalningsmedel innebär uppenbarligen en rad problem.

@DanielJonss. On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 06, 2013, 11:19:40 AM
 #15

Det vore stort om Komplett kunde ta betalt i BTC! Tråkigt bara att det är så små marginaler, som tidigare nämnt.
Jag tror det tar en lång stund (ett par år till) innan det finns ett riktigt värde i att implementera BTC för någon som Komplett.

Mm, en sådan stor spelare som Komplett skulle nog inte tjäna på att bemöda sig med Bitcoin. Jag tvivlar också på att de besitter kompetens för att implementera och hantera en sådan lösning.

Om man er litt forut for sin tid, så er det ikke dumt å implementere det allerede nå. Når det kommer til IT-kompetansen kan nok en hvilken som helst programmerer evne å sette seg inn i bitcoins. Komplett har mange programmerere, så man skal ikke undervurdere dem på det punktet.
Jag betvivlar inte på att de skulle kunna sätta en programmerare på att göra det möjligt att betala med bitcoins i kassan. Dock innebär det en mängd ytterligare frågor och problem. T.ex., ska bitcoins:en automatiskt växlas till NOK vid köp? Om så, hur hanterar man då återbetalningar? Om man istället har det som bitcoins, hur hanteras säkerheten när man inte kan förlita sig på en bank? Med tanke på de små marginalerna i elektronikbranchen, hur hanterar man risken med de stora svängningarna i Bitcoin-priset? Jag förväntar mig inte att du ska besvara dessa frågor, men att tillåta bitcoins som betalningsmedel innebär uppenbarligen en rad problem.

Åpenbart - og det er også spørsmål en virksomhet som vil akseptere bitcoin må se på og finne svarene på.
Beepbop
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 126
Merit: 100



View Profile
April 06, 2013, 11:26:02 AM
 #16

Hvis det hadde vært en norsk betlingsformidler ville det ha vært mye enklere for dem, da de kunne mottatt NOK eller en annen valuta som de trenger for å betale leverandøren med, og betalingsformidleren hadde tatt seg av veksling. Eventuelle ekstrakostnader kunne ganske enkelt blitt lagt oppå prisen for det som betales i BTC, og betalingsformidleren tar seg av valutarisko for BTC.

Selv om en betalingsformidler hadde eksistert, så vil bedriften bli nødt til å sette seg såpass inn i det at de kan sjekke om dette er lovlig, skrive en fornuftig kontrakt med betalingsformidleren og implementere det i nettbutikken sin. Selv om Herodes kunne ha gjort det sistnevnte for dem gratis, er de to første punktene noe som ledelsen må bruke arbeidstimer på - du kan ikke outsource det.
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 06, 2013, 11:50:03 AM
 #17

Hvis det hadde vært en norsk betlingsformidler ville det ha vært mye enklere for dem, da de kunne mottatt NOK eller en annen valuta som de trenger for å betale leverandøren med, og betalingsformidleren hadde tatt seg av veksling. Eventuelle ekstrakostnader kunne ganske enkelt blitt lagt oppå prisen for det som betales i BTC, og betalingsformidleren tar seg av valutarisko for BTC.

Selv om en betalingsformidler hadde eksistert, så vil bedriften bli nødt til å sette seg såpass inn i det at de kan sjekke om dette er lovlig, skrive en fornuftig kontrakt med betalingsformidleren og implementere det i nettbutikken sin. Selv om Herodes kunne ha gjort det sistnevnte for dem gratis, er de to første punktene noe som ledelsen må bruke arbeidstimer på - du kan ikke outsource det.

Korrekt. Som jeg sa tidligere, så ville ikke bitcoin-akseptanse skje før de mener at dette er gunstig for dem, og det kan selvsagt ta litt mer tid. Jo flere som maser om det, jo større er sjansen for at de kommer til å se nærmere på det. Fortsatt er bitcoinpotensiale i forhold til salg for dem marginalt, og da vil ingen som har profittønske som hovedprioritet se så veldig nøye på det. Men om ett år eller to år, så kan situasjonen være en helt annen.
Beepbop
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 126
Merit: 100



View Profile
April 06, 2013, 12:09:52 PM
 #18

Vi har jo et felles europeisk finansmarked. WalletBit ligger jo i Danmark, så de kunne være aktuelle som betalingsformidler. Det ville være litt mer å sette seg inn i for butikken, men enklere å ha med å gjøre enn noen i USA for eksempel.
Missionary
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100



View Profile WWW
April 11, 2013, 05:35:59 AM
 #19

Det är synd att Komplett inte ännu har hoppat på tåget med tanke på att vi var flera på kontoret som minade redan tidig vår 2011. Jag försökte redan då få dem att börja acceptera Bitcoins, men utan lycka.

Uppmärksamheten som skulle komma från att vara "först" bland de stora och etablerade är inte att underskatta. Det skulle ge resonans långt utanför Norden med tanke på att Komplett är en såpass stor tillverkare av egna datorsystem.

I am an evangelical missionary heading to China. Donations are welcome here (dedicated wallet): 1H8iswayfTaRb6oe2WjMCRmchBJHYyfx9z
You can find more information about my plans here: http://btcmission.com
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 11, 2013, 11:56:25 AM
 #20

Det är synd att Komplett inte ännu har hoppat på tåget med tanke på att vi var flera på kontoret som minade redan tidig vår 2011. Jag försökte redan då få dem att börja acceptera Bitcoins, men utan lycka.

Uppmärksamheten som skulle komma från att vara "först" bland de stora och etablerade är inte att underskatta. Det skulle ge resonans långt utanför Norden med tanke på att Komplett är en såpass stor tillverkare av egna datorsystem.

Enig - de kunne til og med hatt en egen seksjon for 'mining gear'. hehe.
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!