Bitcoin Forum
July 27, 2024, 04:14:09 PM *
News: Help 1Dq create 15th anniversary forum artwork.
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Intressant libertarianistiskt populistparti  (Read 832 times)
grass (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
February 26, 2013, 11:17:57 PM
 #1

Hörde ryktas i twitterflödet att vaken-forumet nu har startat parti.

  • riksdagen gör pengar
  • decentralisering
  • nollinflation
  • anti bank
  • yttrandefrihet
  • markbundet bredbandsnät
  • gratis bostadslån

http://www.defria.se/
Jonny Heggheim
Member
**
Offline Offline

Activity: 74
Merit: 10


View Profile
March 08, 2013, 10:15:26 PM
 #2

gratis bostadslån
Jeg skjønner ikke at de kan kalle seg liberalistisk parti når de har dette som valgsak, det er jo motsatt av filosofien til liberalistiske personer. Bortsett fra de politiske, vil jo "gratis" boliglån føre til at huskjøpere får mer i gjeld og at boligprisene stiger...
MrVivaldi
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 37
Merit: 0



View Profile
March 09, 2013, 03:02:49 PM
 #3

Lösningen till kollektivistiska problem är inte mer kollektivism. Det är av det motsatta tänkande, individualism. Du måste frigöra dig själv.
grass (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
March 10, 2013, 11:49:10 AM
 #4

gratis bostadslån
Jeg skjønner ikke at de kan kalle seg liberalistisk parti når de har dette som valgsak, det er jo motsatt av filosofien til liberalistiske personer. Bortsett fra de politiske, vil jo "gratis" boliglån føre til at huskjøpere får mer i gjeld og at boligprisene stiger...

Det håller jag med om, även om jag själv inte ser mig som en puritansk liberalist.

Jag tror just det är för att kunna säkerställa 100%:ig kapitalteckning för bankernas utlåning (motverka fractional reserve banking) , avveckla Riksbanken, samt att fortsättningsvis ha en kanal för att få ut valuta på marknaden.

En kanske något svag parallel kan dras till kryptovalutan Ripple, som låter folk tigga i forumet eller bli merchants. Här skulle distributionen skötas av Riksdagen via bostadslån.

Sen kan man ju avfärda allt och bara prata utopier och silvermynt hela dagarna. Wink
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!