Bitcoin Forum
March 28, 2024, 10:42:40 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Salg av ved  (Read 2746 times)
Visterflo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
March 24, 2013, 08:55:23 AM
 #1

Jeg er bonde og selger ved. Jeg kunne tenke meg å selge ved for bitcoins. Jeg liker tanken på å koble en slik ny, abstrakt valuta med noe så håndfast som ved. I tillegg ser jeg for meg at det finnes lister over tilbydere som aksepterer betaling i bitcoins, og at det vil ha en markedsføringsverdi å bli listet der. Ved er ikke akkurat egnet for global distribusjon, så jeg tenker meg levering i Østfold/Oslo, eller at kjøper henter ved på gården min.

Jeg er helt uerfaren med bitcoin, og vil gjene ha noen råd og kommentarer fra erfarne brukere.
Bitcoin mining is now a specialized and very risky industry, just like gold mining. Amateur miners are unlikely to make much money, and may even lose money. Bitcoin is much more than just mining, though!
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1711622560
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1711622560

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1711622560
Reply with quote  #2

1711622560
Report to moderator
securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
March 24, 2013, 10:13:46 AM
 #2

Supert tiltak, og fin timing til påskekos foran peisen.
Start med å hente ned bitcoin-klienten på bitcoin.org. Lag et godt passord. Dette er din digitale lommebok.

Deretter finnes det flere kjekke alternativer for å flytte bitcoin mellom brukerne. Det er sikkert flere her på forumet som kan hjelpe deg, men i sin mest grunnleggende form foregår det slik:

Du ber "lommeboken" din om å gi deg en mottaksadresse (tenk kontonummer). Kunden din overfører til denne, og du kan se verdien er sendt/mottatt innen minutter. Det hjelper å være online Wink

Du kan opprette så mange adresser du vil, så du kan lett se hva som kommer fra hvilken kilde.

Lykke til!

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
March 24, 2013, 10:15:59 AM
 #3

Første gang du starter bitcoinklienten tar det overaskende lang tid for den å synkronisere seg med resten av bitcoin-verden.
Dette er helt normalt, men føles litt uvant.

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
Visterflo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
March 24, 2013, 10:22:20 AM
 #4

Finnes det noen liste over norske tilbydere som aksepterer betaling i bitcoins?
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
March 24, 2013, 10:35:04 AM
 #5

Finnes det noen liste over norske tilbydere som aksepterer betaling i bitcoins?

Nei, men det er kanskje nå på tide at vi oppretter dette. Jeg kan se om jeg ikke får satt opp et domene i løpet av kommende uke med en wiki, så kan vi bidra i fellesskap å legge inn noe informasjon til norske brukere der. Hva mener dere ?

Blant annet en liste over vekslere og merchants ville vært en god ide. Samt også noen noob-guides osv.

Å mikse ved med bitcoin var en heidundrandes god ide. Vil også gjøre oppmerksom på at bitcoins du evt. får betalt i for ved kan brukes til å kjøpe veldig mye forskjellige greier fra utlandet, sjekk listen her:

https://en.bitcoin.it/wiki/Trade

Man kan kjøpe alt mulig, f.eks. elektronikk, gull, sølv, smykker, elektroniske tjenester, urter og medisiner.

Om du trenger hjelp Visterflo, ikke vær redd for å spørre - finnes mange her med mye kunnskap. Også, bitcoin.org siden er nylig oppgradert - og har blitt mye bedre - veldig informativt der.

Det viktigste er dog at du sikrerer din wallet bra, ha gjerne en ekstra kopi lokalt og offsite. Skal du lagre penger i bitcoins er cold-wallets også en ide. Les litt rundt, og forsøk å lære, og om du har spørsmål så kom med dem. We're happy to help! Smiley

Visterflo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
October 19, 2013, 09:25:49 AM
 #6

Vinteren er her, er det noen bitcoinbrukere som vil kjøpe ved?
Apraksin
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 420
Merit: 251


Moon?


View Profile
October 21, 2013, 10:36:22 PM
 #7

Hva koster ett vedlass i BTC da?
bitcoinsnorge.no
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile WWW
October 21, 2013, 11:25:34 PM
 #8

Vi jobber med en nettside som lanseres snart til dette formålet.

www.bitcoinsmarked.no - Kjøp og salg av varer med Bitcoins i Norge.



Vi har følgende funksjoner etablert.
-Facebook integrasjon (logger deg på med facebook kontoen)
-Selger konto, bedrifter og privatpersoner oppretter selger konto hvor de kan legge ut varer/tjenester.
-Selger man varer, håper vi på at selgere aksepterer fee på 2,9 % igjennom oss.
-Selger man tjenester - Så er det gratis å legge ut. Kjøpere kontakter da direkte selger for nærmere avtale.
-Betalingen skjer slik at Bitcoins Norge AS tar imot betalingen først, derretter etter 7 dager blir bitcoins overført selger. Slik at kjøper kan sikre seg mot at varen blir levert før selger faktisk får BTC.
-alle selgere kan kommenteres, gi poeng score osv.


Vi vurderer følgende løsninger i tillegg.
1. Automatisk pris-setting. Slik man feks. legger inn beløp man ønsker å selge for i norske kroner, så regner vi ut automatisk i sanntid hva selger skal ha i BTC.   (selv om vi er "litt" prinsipiellt i mot dette ;-)  )



Siden er kun BETA foreløpig, så vi trenger litt tips på hva som kan gjøre den fullkommen?

(Obs obs Herodes... Skrivefeilene skal vi ordne :-) )


Mvh Bitcoinsnorge.no
Visterflo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
October 22, 2013, 08:25:23 AM
 #9

Jeg selger 60-liters sekker med blandingsved for 60 kr fritt levert i rimelig nærhet til E6-strekningen Sarpsborg-Oslo. Ved betaling i Bitcoin ser jeg for meg en omregning til kursen på avtaletidspunktet eller leveringstidspunktet. Jeg har aldri gjort dette før, men siden vi vil møtes ved levering av veden regner jeg med at vi vil klare å bli enige om kurs etc på en måte som tilfredsstiller begge parter.
Badonkadonk
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
October 22, 2013, 06:57:44 PM
 #10

det var jo en grei pris, kan høre med modern om dem trenger no ved.

kult å kunne si man har kjøpt ved for bitcoins liksom hehe Smiley

edit:
hvor mye får du med på et lass forresten?

Visterflo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
October 23, 2013, 05:58:52 AM
 #11

Jeg får fint 10 sekker i bilen.
Apraksin
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 420
Merit: 251


Moon?


View Profile
October 23, 2013, 05:16:05 PM
 #12

Høres bra ut det. Kjøpte inn høstens første vedlass for ikke så lenge siden, men skal absolutt vurdere en bitcoinhandel når det blir tid for påfyll.
Visterflo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
October 25, 2013, 02:56:05 PM
 #13

Jeg skal til Oslo førstkommende tirsdag om noen er interessert.
Badonkadonk
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
October 25, 2013, 06:35:30 PM
 #14

Jeg skal til Oslo førstkommende tirsdag om noen er interessert.

jeg hørte med modern etc, dem har ikke fyrt med ved siden dem fikk varmepumpa i fjor høst Smiley
men kan si ifra om jeg hører om noe.

Visterflo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
November 23, 2013, 04:39:01 PM
 #15

Nå har jeg hatt denne notisen her i snart 8 måneder, men ikke solgt en sekk ved! Er det andre steder jeg har større muligheter til å nå Bitcoin-brukere, eller utvikler gruvedriften så mye varme at kjøling er det eneste dere trenger?
Badonkadonk
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
November 23, 2013, 05:41:41 PM
 #16

Nå har jeg hatt denne notisen her i snart 8 måneder, men ikke solgt en sekk ved! Er det andre steder jeg har større muligheter til å nå Bitcoin-brukere, eller utvikler gruvedriften så mye varme at kjøling er det eneste dere trenger?

har ikke slått på en ovn i huset siden jeg startet med bitcoin mining for 1.5 år siden hvertfall Wink

HaldenCoin
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 12
Merit: 0


View Profile
November 23, 2013, 10:50:37 PM
 #17

Jeg kjøper 4-6 favner hver høst og kan tenke meg å betale med bitcoin.
Trenger høykvalitets bjørkeved.

Hvor mye ville du tatt pr favn inkl levering?
Visterflo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
November 26, 2013, 11:53:02 AM
 #18

Jeg selger bare blandingsved i 60-liters sekker. Siden jeg ikke selger bjørkeved, inneholder sekkene mine også endel bjørk, samt eik, svartor, rogn, furu, gran, hegg, osp, eple, lind, kirsebær, gråor og pære. Enkelte andre tresorter kan forekomme. Dette er vedproduksjon som bidrar til åpne landskap i østfold. Selv foretrekker jeg å fyre med blandingsved. Når det er kaldt, og jeg vil ha opp temperaturen i rommet raskt, er osp glimrende. Den er lett, og avgir energien sin raskt. Når jeg legger meg vil jeg gjerne bruke en solid eikekubbe som ligger og gløder til langt ut mot morgenen. Og når vi har gjester blir det god steminig av gran og furu som knitrer og spraker i ovnen. Bjørk er kjedelig!
Visterflo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 9
Merit: 0


View Profile
January 29, 2014, 06:57:08 AM
 #19

Det er fortsatt kalde dager her nord, er det noen som trenger noe ved?
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!