Bitcoin Forum
June 17, 2024, 02:57:48 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 [3]  All
  Print  
Author Topic: [Website] Bitcoin-Norge.org  (Read 5884 times)
TheKoziTwo
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1552
Merit: 1047



View Profile
April 14, 2013, 06:03:59 PM
 #41

Man trenger ikke konkret en juridisk organisasjon for å få til noe som helst, man trenger mennesker som faktisk gjør noe.
+100 000 000 000 000 000 000

der_troll
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 602
Merit: 251



View Profile
April 14, 2013, 07:31:57 PM
 #42

Og igjen, dette er ikke for å være negativ - men for å være realistisk. Jeg har styrt veldig mange prosjekter, og mange ganger er det jeg som sitter med mesteparten av jobben, fordi resten er (unnskyld uttrykket) slappinger.

Veldig bra jobb du har gjort med wikien. Tror den hjelper mange! Hadde spesielt vært bra om noen journalister kom inn på "Informasjon til media"-siden Smiley

(Hvis noen føler seg kallet til å opprette en organisasjon så tror jeg de skjønner at det innebærer jobb.)
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 14, 2013, 07:42:56 PM
 #43

Og igjen, dette er ikke for å være negativ - men for å være realistisk. Jeg har styrt veldig mange prosjekter, og mange ganger er det jeg som sitter med mesteparten av jobben, fordi resten er (unnskyld uttrykket) slappinger.

Veldig bra jobb du har gjort med wikien. Tror den hjelper mange! Hadde spesielt vært bra om noen journalister kom inn på "Informasjon til media"-siden Smiley

(Hvis noen føler seg kallet til å opprette en organisasjon så tror jeg de skjønner at det innebærer jobb.)

Takk for det, men jeg ville gjøre det uavhening av positive tilbakemeldinger eller ikke. Jeg er klar over at de fleste sitter litt på sidelinjen uansett hva det gjelder, men de fleste setter pris på folk som tar initiativ i den ene eller andre retning, så lenge det er et positivt initiativ.

Angående en organisasjon, så må jeg stresse igjen at det jeg skriver er ikke for å være negativ, selv om det sikkert fort kan tolkes slik, men snarere et realitisk syn. Jeg har en del år på baken, og erfaringen tilsier at det er lett å få folk til å snakke, men å få dem til å gjøre noe er vanskeligere, og jo mindre 'what's in it for me?' det er å hente, jo vanskeligere er det. Den virkelige ildsjelf som gjør ting uten å forvente noe tilbake er sjelden vare i dagens samfunn.
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 16, 2013, 12:03:29 AM
 #44

Har stengt for bruker-registrering, da det har kommet noen spam-brukere, som jeg måtte slette innleggene til. Får slenge opp en captcha eller lignende tiltak i nærmeste fremtid. Om noen ønsker å regge seg for å bidra i mellomtiden, send meg en pm, så fikser vi det.
thomashrev89
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 190
Merit: 100



View Profile
April 16, 2013, 04:06:28 PM
 #45

siden ser bra ut : ) cred

Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 18, 2013, 03:56:40 AM
 #46

siden ser bra ut : ) cred

Takk - trenger mer info til innlegging dog.

http://bitcoin-norge.org/w/index.php?title=Bitcoin-b%C3%B8rser

Har oppdatert noe om børser. Om noen har noen efaringer med børser de vil dele, si gjerne fra. Må legge til brukere manuelt for tiden, siden jeg ikke har fikset captcha registrering (ble for mange spambrukere med åpen reggning), men send meg en melding om du vil legges til og ønsker å redigere.
Grix
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 536
Merit: 500



View Profile WWW
July 25, 2013, 02:46:56 PM
 #47

Bitlasers.com holder til i norge. Fint om du kunne lagt til listen. Vi selger lasere og tilbehør.

BTC: 1Fahk2aa4NS4Qds4VDAL4mpNArDEdV2K5K
LaserShowGen Laser Show Software
Helios Laser Show Hardware
helgur
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
July 25, 2013, 10:59:44 PM
 #48

Herodes: Fix URL med mod_rewrite, så blir det enklere for søkemotorer å indeksere siden din og det blir langt mer tiltalende adresser, samt enklere å lenke til artikler på siden Smiley
Herodes (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
July 27, 2013, 02:50:11 PM
 #49

Herodes: Fix URL med mod_rewrite, så blir det enklere for søkemotorer å indeksere siden din og det blir langt mer tiltalende adresser, samt enklere å lenke til artikler på siden Smiley

Takk for forslag og engasjement. Dessverre har jeg mistet all motivasjon og lyst på å gjøre mer dugnadsarbeid på denne fronten. Om noen ønsker å ta over siden, så kan de få gjøre det mot å betale det det har kostet å opprette den, dersom de klarer å overbevise meg om at de har gode intensjoner og ønsker å drifte siden på en god måte.

helgur
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
September 02, 2013, 12:59:53 AM
 #50

Hei, vil bare opplyse alle sammen om at jeg har tatt over ansvaret for driften av bitcoin-norge.org. Jeg har implementert rene URL'er og jobber nå med en ny forside på Wikien og å omstrukturere en del av informasjonen som allerede ligger der. Jeg oppfordrer alle som har et ønske om å drive almenopplysning rundt Bitcoin i Norge om å hjelpe til med å bidra, jeg jobber allerede med stoffet og legger ut hva jeg klarer og har tid til. Dere som allerede er registrert på siden har fortsatt samme tilgang som før.

Utkast til ny forside ligger her - http://www.bitcoin-norge.org/wiki/Sandkasse

Det er langt ifra ferdig så det hadde vært fint med en håndstrekning Wink Det kan også hende det ikke er alt som er korrekt, rett gjerne på feil hvis dere ser det eller kom med konstruktive forslag. All hjelp mottas med takk! Smiley

Jeg har også åpnet wikien for redigering av almenheten (med noen begrensninger såklart), det er enkelt å tilbakestille informasjonen hvis det skulle bli noe hærverk. Jeg får se hvordan dette går og heller gjøre endringer til tilgangen underveis. Siden har jo ikke all verden av trafikk så jeg tror ikke det skulle by på noen problemer med en gang.

PS: Hvis dere gjør noen store endringer på artiklene er det fint om dere legger ut litt info om hvorfor redigeringen ble gjort på den aktuelle diskusjonsiden av artikkelen dere redigerer
abrkn
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 232
Merit: 150



View Profile WWW
September 02, 2013, 07:06:11 AM
Last edit: March 15, 2015, 03:20:07 AM by abrkn
 #51

-

keybase.io/abrkn/key.asc
helgur
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
September 02, 2013, 01:06:45 PM
 #52

Den wikien har jo ingen spam beskyttelse ved registrering?

Kommer til å jobbe litt med å implementere captcha for registrering og redigering av sider (når anonyme brukere gjør det)
abrkn
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 232
Merit: 150



View Profile WWW
September 02, 2013, 01:07:57 PM
Last edit: March 15, 2015, 03:20:17 AM by abrkn
 #53

-

keybase.io/abrkn/key.asc
helgur
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
September 02, 2013, 01:35:20 PM
 #54

Hmmm, ja du har jo et poeng i at tradisjonell captcha ikke fungerer særlig godt

Jeg kjenner ikke til wikia.com, man kan vel ikke laste ned wikiprogramvaren de bruker? Så vidt jeg vet bruker de en egenmodifisert utgave av mediawiki?

Kommer til å se litt på hvordan jeg lager extensions og snekre sammen min egen spambeskyttelse
abrkn
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 232
Merit: 150



View Profile WWW
September 02, 2013, 01:36:13 PM
Last edit: March 15, 2015, 03:20:27 AM by abrkn
 #55

-

keybase.io/abrkn/key.asc
baltus
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
February 10, 2014, 08:37:28 PM
 #56

BTC
Norske nettbutikker som nylig har tatt i bruk bitcoin som betalingsalternativ:

www.androidtv.no       (gadget butikk)
www.digiminner.no          (noe gadgets men i hovedsak digitaliseringtjenester)
www.superduperdeal.no   (en deal side ala groupon og lets deal)
www.hobbydyrkeren.no    (en side for hobby gartnere åpner 11/2)
www.bitcoininfo.no          (en info side som selger noe bitcoinrelaterte produkter, samt oversikt over trygg netthandel med bitcoin som betaling lansering 13/2)
Pages: « 1 2 [3]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!