Bitcoin Forum
June 24, 2026, 07:31:01 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 31.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2] 3 »  All
  Print  
Author Topic: Dolar fiyatlarında yeni rekor: 3.4760  (Read 4778 times)
redhack
Legendary
*
Offline

Activity: 2069
Merit: 1045


View Profile
December 02, 2016, 12:48:17 PM
 #21

Ahahahaha kıvranıyor millet bozdursun diye, yalvar yalvar daha bunlar iyi günlerin. Grin

Erdoğan: "Son günlerde hani bir döviz meselesi çıkardılar, 'Dolar şöyle oldu, böyle oldu' ne olursa olsun. Ben milletime şunu hatırlatıyorum, sevgili milletim, sizleri Allah için seviyorum, yastığının altında döviz olanlar gelsin parasını altına dönüştürsün, gelsin parasını TL'ye dönüştürsün. Türk lirası değer kazansın, altın değer kazansın. Ne lüzumu var, gideceğiz, dövize değer kazandıracağız Gelin bunu yapın. Bu adımı attığımız sürece birilerinin oyunu da bozulacaktır. Hiç endişe etmeyin, bu oyunu kısa zamanda bozarız. Bundan önce de bunu yaptılar, 2007-2008'de de yaptılar. O zaman ne dedim: 'Teğet geçecek.' Aynı şeyi yine söylüyorum, teğet geçecek''
Aqualung89
Hero Member
*****
Offline

Activity: 1680
Merit: 530


View Profile
December 02, 2016, 01:06:52 PM
 #22

Cumhurbaşkanı konuştukça daha kötü oluyor bugün yarın amerikaya bomba atılsa dolar 5 olur euroda 6 olur. Kaldıki trump konuşmaya başlasın yine yükselmeye başlar bana kalırsa bunun sonu yok. Çok fazla uymamak lazım bunlara.
oli123123
Legendary
*
Offline

Activity: 1445
Merit: 1000



View Profile
December 02, 2016, 02:45:28 PM
 #23

Cumhurbaşkanı konuştukça daha kötü oluyor bugün yarın amerikaya bomba atılsa dolar 5 olur euroda 6 olur. Kaldıki trump konuşmaya başlasın yine yükselmeye başlar bana kalırsa bunun sonu yok. Çok fazla uymamak lazım bunlara.
Açıkçası ben düşeceğini kesinlikle düşünmüyorum bu saatten sonra. Yükseliş bekliyorum sene sonuna kadar.
ozgr
Legendary
*
Offline

Activity: 1946
Merit: 1071


View Profile
December 02, 2016, 07:47:16 PM
 #24

Cumhurbaşkanı konuştukça daha kötü oluyor bugün yarın amerikaya bomba atılsa dolar 5 olur euroda 6 olur. Kaldıki trump konuşmaya başlasın yine yükselmeye başlar bana kalırsa bunun sonu yok. Çok fazla uymamak lazım bunlara.
Açıkçası ben düşeceğini kesinlikle düşünmüyorum bu saatten sonra. Yükseliş bekliyorum sene sonuna kadar.
Hiç belli olmaz şangay birliği avrasya için enerji konusunda aktif bir güç sahibi olursak
musul kerkük meselesi ve petrolü çözersek 1.5 bile olur ama nerde o kafa..
hunterwolf
Legendary
*
Offline

Activity: 1108
Merit: 1002



View Profile
December 03, 2016, 05:37:40 AM
 #25

Cumhurbaşkanı konuştukça daha kötü oluyor bugün yarın amerikaya bomba atılsa dolar 5 olur euroda 6 olur. Kaldıki trump konuşmaya başlasın yine yükselmeye başlar bana kalırsa bunun sonu yok. Çok fazla uymamak lazım bunlara.
Açıkçası ben düşeceğini kesinlikle düşünmüyorum bu saatten sonra. Yükseliş bekliyorum sene sonuna kadar.
Hiç belli olmaz şangay birliği avrasya için enerji konusunda aktif bir güç sahibi olursak
musul kerkük meselesi ve petrolü çözersek 1.5 bile olur ama nerde o kafa..

Dediklerin olup düşse de 2TL altına düşmesi çok zor. Ben bu yaşa geldim, dövizde yüksek oranlarda düşüş olduğunu hatırlamıyorum. Anca yerinde sayardı, yanılıyor olabilirim.
Ancak şangay birliğinin faydası olacağı da pek mantıklı gelmiyor bana ekonemik olarak. keşke olsa da memleketimize faydası olsa. 
Şu bakımdan mantıklı gelmiyor. Çinin enerji ihtiyacı var ithal ediyor, rusya ve diğer üye ülkeler de petorl veya doğalgaz var ihraç ediyor. Çin zaten ucuz üretimin anavatanı.
Biz ne yapacağız? enerji veremezsin, ürün satamazsın, satsan da devede kulak olur. Anca çinin ürettiği malın karayoluyla avrupaya taşınması gibi bir fikir olduğunu duydum ordan da ne çıkar bilinmez.
Aqualung89
Hero Member
*****
Offline

Activity: 1680
Merit: 530


View Profile
December 03, 2016, 09:36:16 AM
 #26

Cumhurbaşkanı konuştukça daha kötü oluyor bugün yarın amerikaya bomba atılsa dolar 5 olur euroda 6 olur. Kaldıki trump konuşmaya başlasın yine yükselmeye başlar bana kalırsa bunun sonu yok. Çok fazla uymamak lazım bunlara.
Açıkçası ben düşeceğini kesinlikle düşünmüyorum bu saatten sonra. Yükseliş bekliyorum sene sonuna kadar.
Hiç belli olmaz şangay birliği avrasya için enerji konusunda aktif bir güç sahibi olursak
musul kerkük meselesi ve petrolü çözersek 1.5 bile olur ama nerde o kafa..

Dediklerin keşke olsada düştüğünü görsek en azından şu hayattan göçmeden ama nerde artık bugün yarın her şeyi zam gelmeye başlar şimdi cumhurbaşkanı teğet geçecek diyorda bu sefer teğet geçmiyor bizi. Şuda var kendisini teğet geçiyor sonuçta bizi geçmesi önemli bir durum değil nasolsa. Cheesy

İnsan ne ekerse onu biçer bizde şu anda ektiğimizi biçiyoruz. Bu dolar ve euro yükselmeye devam ettikçe herhalde bizde bir şey almamaya devam etcez büyük ihtimalle her şey ateş pahası oluyor.
cabsav
Legendary
*
Offline

Activity: 2912
Merit: 1150


View Profile
December 03, 2016, 10:05:32 AM
 #27

Cumhurbaşkanı konuştukça daha kötü oluyor bugün yarın amerikaya bomba atılsa dolar 5 olur euroda 6 olur. Kaldıki trump konuşmaya başlasın yine yükselmeye başlar bana kalırsa bunun sonu yok. Çok fazla uymamak lazım bunlara.
Açıkçası ben düşeceğini kesinlikle düşünmüyorum bu saatten sonra. Yükseliş bekliyorum sene sonuna kadar.
Hiç belli olmaz şangay birliği avrasya için enerji konusunda aktif bir güç sahibi olursak
musul kerkük meselesi ve petrolü çözersek 1.5 bile olur ama nerde o kafa..
dediklerinin ilk satırının etkisi 0 olur. sangay birliği ile tr nin hicbir alakası yok. satısımızın %5i bile değil sangay 5lisine. bize fayda getirecek bir birlik değil.
musul kerkuk meselesini cozebilmek icin amerikanın gercekten kölesi olman lazım. oradaki petrolu sana ancak al sen cıkar bize gönder biz işleyelim sanada %10 verelim falan seklinde olur. oda yapacağın askeri yatırımı bile karsılamaz. 3tl altı dolar doların 1 tl olması kadar imkansız artık.
hero1111
Hero Member
*****
Offline

Activity: 1582
Merit: 520


View Profile
December 03, 2016, 11:21:58 AM
 #28

Başbakanın bir açıklaması vardı dolar diyor ocak 20 ye kadar bu şekilde devam eder , cumhurbaşkanı da diyor sakın dolar almayın varsa bozdurun biz sizin dolarlarınızı alalım biz kazanalım yeter siz çok kazandınız , nasıl bir yönetim şeklidir bu ya , cumhur konuşmasa herşey yolunda olacak ama adam konuştukca doların altıda odun atıyor bir çıkarımı var bilemedim Smiley
Cashcash
Sr. Member
****
Offline

Activity: 644
Merit: 250


🤖UBEX.COM 🤖


View Profile
December 03, 2016, 02:01:05 PM
 #29

Bu rekorların sonu yok.


GLOBAL DECENTRALIZED ADVERTISING EXCHANGE

Token sale: MAY 21

                                  ▄█▄      ▄█▄        
                                 █████    █████       
                        ▄██▄     ▀█▀      ▀█▀        
                ▄█▄    ▀██▀                           
         ▄     ▀█▀                        ▄█▄        
        ▀█▀                      ▄█▄     █████       
                        ▄██▄    █████     ▀█▀        
   ██          ▄█▄    ▀██▀     ▀█▀                  
         ▄     ▀█▀                        ▄█▄        
        ▀█▀                      ▄█▄     █████       
                        ▄██▄    █████     ▀█▀        
   ██          ▄█▄    ▀██▀     ▀█▀                  
                ▀█▀                                    
          ▄                      ▄█▄      ▄█▄        
         ▀█▀           ▄██▄    █████    █████       
   ██          ▄█▄    ▀██▀     ▀█▀      ▀█▀        
                ▀█▀                                    
           ▄                      ▄█▄     ▄█▄        
          ▀█▀            ▄██▄   █████   █████       
    ██            ▄█▄   ▀██▀    ▀█▀     ▀█▀        
             ▄    ▀█▀                                 
            ▀█▀                         ▄█▄           
       ██              ▄█▄   ▄██▄    █████          
                  ▄    ▀█▀   ▀██▀     ▀█▀           
                 ▀█▀                                   
            ██                   ▄██▄                 
                    ▄     ▄█▄   ▀██▀                 
                   ▀█▀    ▀█▀                          

▄█   ▄█  ▄█        ▄█████▄   ▀█▄     ▄█▀
██   ██  ██▄▄▄▄▄   ██▀   ▀██    ▀█▄  ▄█▀
██   ██  ██▀▀▀▀██  ██▀▀▀▀▀▀▀      ████   
██   ██  ██   ██  ██▄   ▄█    ▄██▀▀██▄   
▀██████▀  ▀██████▀  ▀███████▀   ▄██▀   ▀██▄
Telegram
Facebook
ANN Thread
Youtube
LinkedIn
Twitter
Medium
Reddit
Github
CanErik
Hero Member
*****
Offline

Activity: 756
Merit: 541



View Profile
December 04, 2016, 07:51:52 AM
 #30

Merhaba;

Trump'da RTE gibi abuk sabuk çııkışlar yapıp USD üzerinde dalgalanmalara neden olursa ancak o zaman ülkemizde dolar düşer diyorum. Görünüş itibarı ile de bu ihtimal olmaz olmaz değil. Ülkemde doların düşmesini sağlayacak bir neden göremiyorum, ha RTE gider o başka ama o da ağaçtaki balık kadar gerçek şu ara.

İyi dileklerimle
mhanbostanci
Legendary
*
Offline

Activity: 3794
Merit: 1737



View Profile WWW
December 04, 2016, 08:33:42 AM
 #31

Neden bu kadar tartışılıyor bu konu anlamadım ben.


2.ocak.2012 dolar kuru 1.8859 TL
2.ocak.2013 dolar kuru 1.7793 TL
2.ocak.2014 dolar kuru 2.1757 TL yıllık artış %22
2.ocak.2015 dolar kuru 2.3491 TL yıllık artış %8
2.ocak.2016 dolar kuru 2.9475 TL yıllık artış %25
2.ocak.2017 dolar kuru bu yılda %25 artarsa : 3,6983 TL

merkez bankası döviz satış kurlarından yararlanılmıştır.
bakınız : http://www.tcmb.gov.tr/wps/wcm/connect/TCMB+TR/TCMB+TR/Main+Menu/Istatistikler/Doviz+Kurlari/Gosterge+Niteligindeki+Merkez+Bankasi+Kurlarii

yani zaten beklenen bir artıştı. öyle rekor filan yok.

www.para.com.tr
Linux Sistem Yönetimi
Promox VE Danışmanlık
Kurumsal Web Hosting
Kurumsal E-posta Barındırma
Aqualung89
Hero Member
*****
Offline

Activity: 1680
Merit: 530


View Profile
December 04, 2016, 09:42:10 AM
 #32

Neden bu kadar tartışılıyor bu konu anlamadım ben.


2.ocak.2012 dolar kuru 1.8859 TL
2.ocak.2013 dolar kuru 1.7793 TL
2.ocak.2014 dolar kuru 2.1757 TL yıllık artış %22
2.ocak.2015 dolar kuru 2.3491 TL yıllık artış %8
2.ocak.2016 dolar kuru 2.9475 TL yıllık artış %25
2.ocak.2017 dolar kuru bu yılda %25 artarsa : 3,6983 TL

merkez bankası döviz satış kurlarından yararlanılmıştır.
bakınız : http://www.tcmb.gov.tr/wps/wcm/connect/TCMB+TR/TCMB+TR/Main+Menu/Istatistikler/Doviz+Kurlari/Gosterge+Niteligindeki+Merkez+Bankasi+Kurlarii

yani zaten beklenen bir artıştı. öyle rekor filan yok.

3.70 bu rakamı geçer euroda 4 olur sanırım yalnız bu seferde maaşda artık masraf kesintisi olayını çıkarmışlar buda kurlarla alaklımı bilemedim şahsen euro ile maaşı aldığımız içinde olabilir.
hero1111
Hero Member
*****
Offline

Activity: 1582
Merit: 520


View Profile
December 04, 2016, 02:01:23 PM
 #33

Neden bu kadar tartışılıyor bu konu anlamadım ben.


2.ocak.2012 dolar kuru 1.8859 TL
2.ocak.2013 dolar kuru 1.7793 TL
2.ocak.2014 dolar kuru 2.1757 TL yıllık artış %22
2.ocak.2015 dolar kuru 2.3491 TL yıllık artış %8
2.ocak.2016 dolar kuru 2.9475 TL yıllık artış %25
2.ocak.2017 dolar kuru bu yılda %25 artarsa : 3,6983 TL

merkez bankası döviz satış kurlarından yararlanılmıştır.
bakınız : http://www.tcmb.gov.tr/wps/wcm/connect/TCMB+TR/TCMB+TR/Main+Menu/Istatistikler/Doviz+Kurlari/Gosterge+Niteligindeki+Merkez+Bankasi+Kurlarii

yani zaten beklenen bir artıştı. öyle rekor filan yok.
Bu tahmin bence iyimser bir tahmin olmuş cuma günü gün içinde dolar 3 59 u gördü ver bir anda bu yaşandı güne 3.49 lardan başlamıştı , yani haberler geldikçe ve politik gaflar ve bilinçsiz restler devam ettiği sürece doların fiyatı 1 ocak da 4 ü bile görebilir sonra ertesi gün biz sadece bakmakla yetiniriz.
redhack
Legendary
*
Offline

Activity: 2069
Merit: 1045


View Profile
December 04, 2016, 05:00:53 PM
 #34

Bugün de ülkeyi yönetenler cahil cahil konuşmuşlar. Yarın 3.70'i görürüz artık. Smiley
Yandaş olmadığını iddia eden bir televizyon kanalının ana haber bültenini biraz izledim, halkla röportaj yapmışlar. Herkes yastık altındaki dolarını bozduruyormuş. Dolar bozduranlara yönelik yapılan kampanyaları tanıtıyorlardı. Bir nevi bu hareketin reklamını yapıyorlardı. Ne diyelim, durmak yok. Smiley
DeepCoin
Legendary
*
Offline

Activity: 1036
Merit: 1001


View Profile
December 04, 2016, 11:52:12 PM
 #35

Eksi sozlukten alinti: https://eksisozluk.com/entry/64151784

ekonomik kriz daima bankacılık krizidir.

küçük esnaf her zaman batabilir. ama makro anlamda ülkeyi sallayan bankaların devrilmesidir. 2000 krizinde 80 küsur bankanın neredeyse 60'nın anası ağladı.

bankalar aslında esnaf gibidirler, onlar da yurt dışından borçlanırlar ve uygun maliyetle aldıkları parayı içeriye satıp aradaki farktan kazanırlar. yurt dışından kredi alırken doğal olarak yabancı para borçlanırlar ve bu borç öyle üç beş lira değil, milyar dolarlık sendikasyonlardır.

şimdi dolar 2 tl iken bir bankanın yurt dışı kredi borcu 1 milyar dolar olsun. kur 4 olursa, yani iki katına çıkarsa bankanın yurt dışı borcu (faiz hariç), bunu aldığı ana göre tam iki katına çıkmış ve 2 milyar dolar olmuştur.

açık pozisyon riski denilen bu hikaye herhalde sözlükte de defa defa anlatılmıştır.

dolar on yıl sabit giderken bankalar, içeriye verdikleri krediden iyi kazanırlar. zira kobinin ödediği faiz bankanın kredi kuruluşlarına ödediklerinden çok fazladır. yani atıyorum, içerideki kobiden yıllık % 20 kazanır, dış piyasaya % 5 verir eh kur yıllık % 3 artarsa banka bu farktan yüksek kar elde eder.

gelecek kriz ve geçmişteki tüm krizler, bu mekanizmanın terse dönmesinden ve dominoyu başlatmasıdır.

garanti bankası mesela kur yüzde elli artarsa yurt dışına yıllık yüzde beş planladığı maliyet yüzünden batma riskine gelir. bunu kapatmak için piyasadan para toplaması lazım olur. yani kendi dış borç maliyetini, kredi verdiği kobiye yansıtır. kobinin kredisi yıllık yüzde on ise bir gecede bunu yirmiye çeker.

kobi ne yapacak? o da haciz gelmesin diye piyasadaki alacaklarını ertelemeye başlar ve sadece bankaya çalışır. önce maaşları geciktirir. ardından sgk primlerini, vergiyi, muhtasarı sallamaya başlar.

vergiler sallanınca artık devlet de zorlanmaya başlamış ve bütçe açığına girmiştir. o da tekel nitelikli herşeye (benzin, cigara, köprü geçiş ücreti) basar zammı.

bu arada zavallı kobi ham maddeyi dolar üzerinden almakta ama ürettiği pet şişeyi tl satmaktadır. mecbur zam yapacaktır. ama yapamaz zira talep daralmıştır ve sipariş iptalleri gelmektedir.

kobi batar, bankanın elinde de kimseye satamayacağı boktan makina parkı kalır.

bu arada bankanın yurt dışı riski kuzu gibi durmaktadır. o da beyaz yakalıları çıkarmaya başlar.

beyaz yakalı migrosu keser, gündelikçiyi kovar, çocuğu özelden alıp mahalle mektebine gönderme planlarına koyulur, barı, restoranı, bahşişi, seyahati unutur.

çok özetle:

sadece bankaları gözleyin.

reis dediğiniz kişi bunları ne sıklıkta toplayıp fırça atıyor. bu ilk kriter. krizin dayandığını gösterir.

banka müdürleri bu talebe yani kredi faizlerini arttırmayın taleplerine ne zaman isyan ediyor. bu ikinci kriter. çünkü ekonomi matematiktir, fırça ile yalamalıkla tadil olmaz. bilanço patlıyorsa söz dinlenmez.

yabancı bankalar ne zaman çekiliyorlar ? çünkü merkez bankası memzuç listlerini yani piyasa borç kapasitesini görme durumları ve dahası manevra kabiliyetleri var. türk bankası piyasadan çekilemez, yabancı kaçabilir.

son kriter: basında "panik yapmayın, bankalardan paranızı çekmeyin" yazılarının girmesi. bizde tüm basın banka sahipleri ile iç içe olduğundan, bu propaganda başladığında zemberek artık boşalmış demektir.

tabii bu durumda hiç sektirmeyin, hemen gidip paranızı çekin. sonra meraklıysanız pringles'i alıp iktidarın üç gecede nasıl değiştiğini seyredebilirsiniz.

ve bence: henüz birbuçukuncu kriterdeyiz.
cabsav
Legendary
*
Offline

Activity: 2912
Merit: 1150


View Profile
December 05, 2016, 04:49:24 AM
 #36

Bugün de ülkeyi yönetenler cahil cahil konuşmuşlar. Yarın 3.70'i görürüz artık. Smiley
Yandaş olmadığını iddia eden bir televizyon kanalının ana haber bültenini biraz izledim, halkla röportaj yapmışlar. Herkes yastık altındaki dolarını bozduruyormuş. Dolar bozduranlara yönelik yapılan kampanyaları tanıtıyorlardı. Bir nevi bu hareketin reklamını yapıyorlardı. Ne diyelim, durmak yok. Smiley
Vatandaşın dolar bozdurmasının etkisi dolar 3.59 yerine 3.57 olmasını sağlar ötesine gecemez.tum halk 1 dolar bozdursa 70milyon dolar yapar buda piyasa icin hiçbirseydir. tum halk 10 dolar bozdursa 700milyon dolar yapar buda anca kuru 2 kurus oynatır. tum halk 100 dolar bozdursa 7mılyar dolar yapar bu kuru biraz yıpratabilir ama ertesi gün kaldığı yerden devam edebilir.bu kadar acıkken hersey yalakalık yapmakta ayrı bir olay.Halk cahil yapacak birsey yok. ha sunu deseler bakın gelin dolarları bozduralım bu evet buyuk etki yapmaz ama bir hareket başlatır.bizde halkı arkamızda hisseder su reformları yaparız deseler yine anlıcamda suanki durum gercekten komik. bu baskı 1-2 ay daha devam ederse merkez bankası mudahale bile edecek sansı kalmaz.
ozgr
Legendary
*
Offline

Activity: 1946
Merit: 1071


View Profile
December 05, 2016, 05:51:05 AM
 #37

Bugün de ülkeyi yönetenler cahil cahil konuşmuşlar. Yarın 3.70'i görürüz artık. Smiley
Yandaş olmadığını iddia eden bir televizyon kanalının ana haber bültenini biraz izledim, halkla röportaj yapmışlar. Herkes yastık altındaki dolarını bozduruyormuş. Dolar bozduranlara yönelik yapılan kampanyaları tanıtıyorlardı. Bir nevi bu hareketin reklamını yapıyorlardı. Ne diyelim, durmak yok. Smiley
Vatandaşın dolar bozdurmasının etkisi dolar 3.59 yerine 3.57 olmasını sağlar ötesine gecemez.tum halk 1 dolar bozdursa 70milyon dolar yapar buda piyasa icin hiçbirseydir. tum halk 10 dolar bozdursa 700milyon dolar yapar buda anca kuru 2 kurus oynatır. tum halk 100 dolar bozdursa 7mılyar dolar yapar bu kuru biraz yıpratabilir ama ertesi gün kaldığı yerden devam edebilir.bu kadar acıkken hersey yalakalık yapmakta ayrı bir olay.Halk cahil yapacak birsey yok. ha sunu deseler bakın gelin dolarları bozduralım bu evet buyuk etki yapmaz ama bir hareket başlatır.bizde halkı arkamızda hisseder su reformları yaparız deseler yine anlıcamda suanki durum gercekten komik. bu baskı 1-2 ay daha devam ederse merkez bankası mudahale bile edecek sansı kalmaz.
Tam tersi 3.79 yapar krizdeyiz doları bozdurun diye yaygara yapmak dışarda böyle bir izlenim bırakmak çok tehlikeli ama buna kafaları basmıyor işte.
arancra
Sr. Member
****
Offline

Activity: 448
Merit: 250



View Profile WWW
December 05, 2016, 09:34:36 AM
 #38

Eksi sozlukten alinti: https://eksisozluk.com/entry/64151784
... ... ...

(Sayfa uzamasın diye kestim)

Vatandaş çok güzel özetlemiş. "Bir krizin anatomisi" desek yeri var. Fakat bakıyorum da, bizi yönetenler (şimdikiler ve öncekiler, hepsi aynı mokun laciverti bence), bunları bilmiyor mu? Göremiyor mu? Bu güne kadar hep mi maydanozlar yönetmiş bizi arkadaş?



                         ▄▄▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄▄▄
                     ▄▄▀▀ ▄▄▄█▀▀▀▀▀█▄▄▄ ▀▀▄▄
                   ▄▀ ▄▄▀▀             ▀▀▄▄ ▀▄

                 ▄▀          ██  ██       ▀█▄ ▀▄
    ▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄     ▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄██▄▄██▄▄▄▄▄   ▄▄▄▄▄▄▄▄▄ ▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
  ▄█████████████▄▄███████▀███████████████▄ █████████ ███████████████
▄████████▀█████████████▀  █████    ▀██████   █████        █████
    █████  ▀██████████▀   █████    ▄█████▀   █████        █████
    █████    ██████████   ██████████████▄    █████        █████
    █████  ▄██████████▄   █████    ▀██████   █████        █████
    █████▄█████████████▄  █████    ▄██████   █████        █████
    ████████████▀▀███████▄███████████████▀ █████████      █████
    ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀     ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀██▀▀██▀▀▀▀▀   ▀▀▀▀▀▀▀▀▀      ▀▀▀▀▀
                             ██  ██       ▄█▀ ▄▀
                       ▀▄▄             ▄▄▀▀ ▄▀
                          ▀▀▀█▄▄▄▄▄█▀▀▀ ▄▄▀▀
                                ▄▄▄▄▄▀▀▀


│█│
│█│
│█│


│█│
│█│
│█│


│█│
│█│
│█│


│█│
│█│
│█│


│█│
│█│
│█│


│█│
│█│
│█│
Pumpsx
Sr. Member
****
Offline

Activity: 280
Merit: 250


View Profile
December 06, 2016, 03:20:47 PM
 #39

Dolar dusuyor.
bobmarley650
Legendary
*
Offline

Activity: 1232
Merit: 1001


View Profile
December 06, 2016, 03:44:18 PM
 #40

Dolar dusuyor.

Yurtdışından birkaç milyar dolar para geldi, sunidir.

bobbtc@protonmail.com / Working day and night
Pages: « 1 [2] 3 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!