Bitcoin Forum
May 05, 2024, 05:54:38 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Da var en mBTC verdt mer en kronen  (Read 745 times)
Savior (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 176
Merit: 100


View Profile
April 08, 2013, 09:17:02 AM
 #1

Denne dagen trodde jeg ikke vi skulle se så raskt Smiley

Over 1000 kr for 1 btc

Er ikke noe tvil om at det er mer naturlig å oppgi i mBTC nå.

Parity med micro bitcoin neste  Grin
Even in the event that an attacker gains more than 50% of the network's computational power, only transactions sent by the attacker could be reversed or double-spent. The network would not be destroyed.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714888478
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714888478

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714888478
Reply with quote  #2

1714888478
Report to moderator
1714888478
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714888478

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714888478
Reply with quote  #2

1714888478
Report to moderator
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 08, 2013, 11:26:35 AM
 #2

Det kjekkeste nå ville være om dette aksellererte så hurtig at bankfolka ikke engang skjønte hva som traff dem. *drømme*
securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
April 08, 2013, 02:28:01 PM
 #3

Denne dagen trodde jeg ikke vi skulle se så raskt Smiley
Over 1000 kr for 1 btc

Milepæl! Cheesy

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
Ottoman1
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
April 08, 2013, 02:33:30 PM
 #4

Det är sannerligen en fantastisk resa so far:) är glad för de ynka mynten som jag växla till mig, om det går som jag filosofiskt planerat har jag en god start i en framtid. Börjar bli lite orolig för N. Korea dock.

Anyways, nu har jag letat baklänges och framlämges för att få ett uttömligt svar ang. mBTC och mindre enheter av BTC. Det jag fått reda på hitintills är att alla e-plånböcker är förbereda för att hantera mindre enheter av BTC, dock har jag inte fått reda på under vilka förutsättningar en sådan "konvertering" skulle ske. Kommer en sådan ske överhuvudtaget? Eller är det upp till individen som har BTC att göra konverteringen eller är det tex. en försäljare som begär ett pris i mBTC och därefter får köparen räkna om sina BTC?

Som ni ser har jag lite av Hönset och ägget problemet....vad sker först?

Tacksam för ett svar eller bekräftelse på att jag svara på min egen fråga;)

O-man




Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 08, 2013, 03:22:42 PM
 #5

Det är sannerligen en fantastisk resa so far:) är glad för de ynka mynten som jag växla till mig, om det går som jag filosofiskt planerat har jag en god start i en framtid. Börjar bli lite orolig för N. Korea dock.

Hvorfor det ? De er som den lille bølla på lekeplassen, stor i kjeften og skubber borti andre, men de representerer ikke noen virkelig fare. Selv om de liker å være store i munnen, og har et ego uten sammenligning forøvrig, så er de ikke dumme. De vet at om de skyter en rakett mot USA, og denne treffer USA og gjør skade, så får de 100 ganger retaliation tilbake. Ja, etter at USA er ferdig, vil det neppe være noe igjen av Nord Korea..
Ottoman1
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
April 08, 2013, 03:39:51 PM
 #6

Quote
Quote from: Ottoman1 on Today at 02:33:30 PM
Det är sannerligen en fantastisk resa so far:) är glad för de ynka mynten som jag växla till mig, om det går som jag filosofiskt planerat har jag en god start i en framtid. Börjar bli lite orolig för N. Korea dock.

Hvorfor det ? De er som den lille bølla på lekeplassen, stor i kjeften og skubber borti andre, men de representerer ikke noen virkelig fare. Selv om de liker å være store i munnen, og har et ego uten sammenligning forøvrig, så er de ikke dumme. De vet at om de skyter en rakett mot USA, og denne treffer USA og gjør skade, så får de 100 ganger retaliation tilbake. Ja, etter at USA er ferdig, vil det neppe være noe igjen av Nord Korea..

Jag tror inte det är så enkelt, skulle S. Korea eller någon US vänlig stat (läs Japan) gå in i i N. Korea av den ena eller andra anledningen så kommer Kina ingripa. De tillåter aboslut inte USA eller Japan för den delen ta sig friheter i "sin" del av världen. Det kommer säkert inte hända något men i ett område med redan mycket inter-stat problem (Japan-Kina) och även Intra-stat problem (japan) finns det all möjlighet för en rejäl överraskning. Frågan är kanske snarare hur mkt provokationer S.Korea tolererar.

Men som sagt det händer säkert inget Cool
   
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 08, 2013, 03:46:02 PM
 #7

Quote
Quote from: Ottoman1 on Today at 02:33:30 PM
Det är sannerligen en fantastisk resa so far:) är glad för de ynka mynten som jag växla till mig, om det går som jag filosofiskt planerat har jag en god start i en framtid. Börjar bli lite orolig för N. Korea dock.

Hvorfor det ? De er som den lille bølla på lekeplassen, stor i kjeften og skubber borti andre, men de representerer ikke noen virkelig fare. Selv om de liker å være store i munnen, og har et ego uten sammenligning forøvrig, så er de ikke dumme. De vet at om de skyter en rakett mot USA, og denne treffer USA og gjør skade, så får de 100 ganger retaliation tilbake. Ja, etter at USA er ferdig, vil det neppe være noe igjen av Nord Korea..

Jag tror inte det är så enkelt, skulle S. Korea eller någon US vänlig stat (läs Japan) gå in i i N. Korea av den ena eller andra anledningen så kommer Kina ingripa. De tillåter aboslut inte USA eller Japan för den delen ta sig friheter i "sin" del av världen. Det kommer säkert inte hända något men i ett område med redan mycket inter-stat problem (Japan-Kina) och även Intra-stat problem (japan) finns det all möjlighet för en rejäl överraskning. Frågan är kanske snarare hur mkt provokationer S.Korea tolererar.

Men som sagt det händer säkert inget Cool
   

Ja, du har rett i dette. Selvsagt er det ikke så enkelt som det jeg sa, da USA helt sikkert har mange ting å overveie, som f.eks. sitt forhold til Kina. Men jeg tviler på at USA ville sitte stille og se de bli angrepet. Du ser hva som skjedde etter at twin-towers falt. Jeg tror USA har drept flere i ettertid en hva som ble drept den gangen.

Men USA har potensialet til å bombe NK tilbake til steinalderen, om de kommer til å gjøre det er en annen sak. Men de har allerede fløyet bombefly over NK for å demonstrere styrke, så NK er klar over at de kan bli bombet.

Om USA hodeløst hadde bombet NK tilbake til steinalderen, og russland og kina hadde blitt misfornøyde, så kunne vi jo snakket 3rd world war ? Men jeg håper det aldri kommer så langt. Er det ikke slik at NK mottar økonomisk støtte fra usa også ? Kanskje det hele er et større spill resissert av våpenindustrien ? Bakke til luft vern i usa koster jo ikke lite, og det er en del folk som sitter og håver inn penger på de kontraktene der, og penger til sånt blir ikke gitt fra kongressen uten at de tror at det er nødvendig. Trusler fra NK kan jo hjelpe til med at de tror dette er nødvendig.

Jeg tipper at dersom du hadde nok penger og tok kontakt med NK, så ville det kunnet komme trusler mot et hvilket som helst land fra den kanten (skjønt sikker kan jeg ikke være), men det foregår veldig mye bak kulissene som vi vet lite om.
Ottoman1
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
April 08, 2013, 04:05:58 PM
 #8

Quote
Ja, du har rett i dette. Selvsagt er det ikke så enkelt som det jeg sa, da USA helt sikkert har mange ting å overveie, som f.eks. sitt forhold til Kina. Men jeg tviler på at USA ville sitte stille og se de bli angrepet. Du ser hva som skjedde etter at twin-towers falt. Jeg tror USA har drept flere i ettertid en hva som ble drept den gangen.

Men USA har potensialet til å bombe NK tilbake til steinalderen, om de kommer til å gjøre det er en annen sak. Men de har allerede fløyet bombefly over NK for å demonstrere styrke, så NK er klar over at de kan bli bombet.

Om USA hodeløst hadde bombet NK tilbake til steinalderen, og russland og kina hadde blitt misfornøyde, så kunne vi jo snakket 3rd world war ? Men jeg håper det aldri kommer så langt. Er det ikke slik at NK mottar økonomisk støtte fra usa også ? Kanskje det hele er et større spill resissert av våpenindustrien ? Bakke til luft vern i usa koster jo ikke lite, og det er en del folk som sitter og håver inn penger på de kontraktene der, og penger til sånt blir ikke gitt fra kongressen uten at de tror at det er nødvendig. Trusler fra NK kan jo hjelpe til med at de tror dette er nødvendig.

Jeg tipper at dersom du hadde nok penger og tok kontakt med NK, så ville det kunnet komme trusler mot et hvilket som helst land fra den kanten (skjønt sikker kan jeg ikke være), men det foregår veldig mye bak kulissene som vi vet lite om.

Vill väldigt gärna fortsätta den här disskussionen men får återkomma senare då man måste ta vara på tiden utanför Bitcoin Talk ibland:) men det är en oerhört intressant disskusion och enligt min uppfattning kan BTC bli en tillräckligt stark kraft att utmana de riktiga starka krafterna i världen.

Föresten, om någon sett min första fråga längre upp i chat-tråden så letar jag fortfarande efter svar. Tack för nya uppslag.
Natanael
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 27
Merit: 0


View Profile WWW
April 09, 2013, 06:49:03 PM
 #9

Vissa klienter låter en redan välja om man vill visa det i BTC eller mBTC.
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 09, 2013, 06:51:29 PM
 #10

Det är sannerligen en fantastisk resa so far:) är glad för de ynka mynten som jag växla till mig, om det går som jag filosofiskt planerat har jag en god start i en framtid. Börjar bli lite orolig för N. Korea dock.

Anyways, nu har jag letat baklänges och framlämges för att få ett uttömligt svar ang. mBTC och mindre enheter av BTC. Det jag fått reda på hitintills är att alla e-plånböcker är förbereda för att hantera mindre enheter av BTC, dock har jag inte fått reda på under vilka förutsättningar en sådan "konvertering" skulle ske. Kommer en sådan ske överhuvudtaget? Eller är det upp till individen som har BTC att göra konverteringen eller är det tex. en försäljare som begär ett pris i mBTC och därefter får köparen räkna om sina BTC?

Som ni ser har jag lite av Hönset och ägget problemet....vad sker först?

Tacksam för ett svar eller bekräftelse på att jag svara på min egen fråga;)

O-man






Du har 8 desimaler i bitcoin - så dette er ikke noe problem. Blir vel en blanding. Litt som 0.1 Mill er det samme som 100000kroner. Så lenge både mottaker og sender skjønner hva det dreier seg om, er det jo greit.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!