Bitcoin Forum
May 07, 2024, 08:49:03 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Ønsker hjelp til bygging av seriøs rigg!  (Read 847 times)
Andcat (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 12
Merit: 0


View Profile
April 08, 2013, 12:56:39 PM
 #1

Heisann

Jeg har da bestemt meg for og investere en litt større sum penger i en mining rigg.
Nå miner jeg på min gamle gamer med 200mh/s, men lyst på noe større nå.

Jeg trenger noe som er stabilt, relativt høy mh/s og takler varme duganes!

Hvordan burde jeg gå fram? Burde jeg bygge 1-2 3xskjermkort, eller andre oppsett?

Jeg har bygget min egen pc flere ganger, men dette begynner og bli noen år siden, så har et spørsmål!
Jeg ser at jeg kan ha en kabel fra hovedkortet og inn i skjermkortet, er dette noe jeg bør kjøpe for og redusere temp og få plass til flere skjermkort?

Håper noen kan hjelpe en giret miner Smiley


1715114943
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715114943

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715114943
Reply with quote  #2

1715114943
Report to moderator
1715114943
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715114943

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715114943
Reply with quote  #2

1715114943
Report to moderator
1715114943
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715114943

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715114943
Reply with quote  #2

1715114943
Report to moderator
According to NIST and ECRYPT II, the cryptographic algorithms used in Bitcoin are expected to be strong until at least 2030. (After that, it will not be too difficult to transition to different algorithms.)
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715114943
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715114943

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715114943
Reply with quote  #2

1715114943
Report to moderator
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 08, 2013, 01:03:57 PM
 #2

GPU mining er ikke noe å satse på, medmindre du ser på det som et hobbyprosjekt.
ASICS er det som er greien nå, men her er det vanskelig å få tak i hardware.

Her kan du gjøre noen utregninger:
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator

Når du trekker fra strøm og arbeidskostnader, er det ikke mye du sitter igjen med pr. time. Så de store investeringene ville jeg personlig holdt meg unna nå.
Andcat (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 12
Merit: 0


View Profile
April 08, 2013, 01:28:39 PM
 #3

GPU mining er ikke noe å satse på, medmindre du ser på det som et hobbyprosjekt.
ASICS er det som er greien nå, men her er det vanskelig å få tak i hardware.

Her kan du gjøre noen utregninger:
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator

Når du trekker fra strøm og arbeidskostnader, er det ikke mye du sitter igjen med pr. time. Så de store investeringene ville jeg personlig holdt meg unna nå.

Jeg glemte og legge til at jeg har gratis strøm. Jeg har siklet over BFL sine produkter, men frykter det bare er tull hele greiene.
Hvilken andre alternativer har jeg da til mining?

Om BFL er legit, så bestiller jeg en med en gang, men må vel vente en stund da Tongue
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 08, 2013, 01:33:42 PM
 #4

Avalon tror jeg er legit, BFL er jeg ganske sikker på at er å kaste penger i toalettet. Se på mining forumet, de har ikke en høg stjerne rundtomkring der.

Men om du får tak i noen greie GPU'er, så er det bare å sette igang. Akkurat nå kan du jo tjene noen slanter på det.
Andcat (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 12
Merit: 0


View Profile
April 08, 2013, 01:41:26 PM
 #5

Avalon tror jeg er legit, BFL er jeg ganske sikker på at er å kaste penger i toalettet. Se på mining forumet, de har ikke en høg stjerne rundtomkring der.

Men om du får tak i noen greie GPU'er, så er det bare å sette igang. Akkurat nå kan du jo tjene noen slanter på det.

Ja, Avalon ser meget bra ut. Hadde jeg vært sikker på at BFL var legit, så har jeg muligheten til og bestille 2x 50gh/s.

Hva tror du hadde skjedd om de blir shippet? Vil jo bli dramatiske endringer.
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 08, 2013, 01:42:43 PM
 #6

Avalon tror jeg er legit, BFL er jeg ganske sikker på at er å kaste penger i toalettet. Se på mining forumet, de har ikke en høg stjerne rundtomkring der.

Men om du får tak i noen greie GPU'er, så er det bare å sette igang. Akkurat nå kan du jo tjene noen slanter på det.

Ja, Avalon ser meget bra ut. Hadde jeg vært sikker på at BFL var legit, så har jeg muligheten til og bestille 2x 50gh/s.

Hva tror du hadde skjedd om de blir shippet? Vil jo bli dramatiske endringer.

Jeg vil anbefale deg å gjøre litt undersøkelser i mining forumet her, så kan du danne deg en egen mening om saken. Men vær forsiktig, ikke hiv mye penger inn i noe akkurat nå fordi du har dollartegn i øya, det kan gå galt. Ikke sats mer enn du har råd til å tape.
Andcat (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 12
Merit: 0


View Profile
April 08, 2013, 01:52:04 PM
 #7

Vel, det var rett før jeg skulle investere penger i coins juli 2012, jeg hadde over 30.000kr jeg ville investere. Jeg reiste heller vekk for og studere....
Nå sitter jeg med en litt sånn små sur følelse i kroppen... Jeg vil hoppe på toget mens jeg fortsatt kan Tongue
Ottoman1
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
April 08, 2013, 02:41:29 PM
 #8

Jag satt och passade Avalons hemsida dagen då 'batch 2' släpptes, de försvann snabbare än de kom ut. Så hade jag varit du hade jag satsat på starta ngn business istället och försöka få ut lite btc genom affärer ist. Mining e nog bland de mest konkurrens utsatta områden på jorden idag:)

Har f.ö hört läskiga stories om folk som investerat i dedikerad 'mining' utrustning och blivit betalda tillbaka en spottstyver pga prisökningen i btc. Alltså de köpte för tex 10 btc vid tidpunkt 1 och blev betalda tillbaka samma dollarvärde som BTC var värt vid tidpunkt 1.

Inget för mig - jag satsar på mining av LTC istället, BTC behöver konkurrens som allt annat.

Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 08, 2013, 03:20:45 PM
 #9

Jag satt och passade Avalons hemsida dagen då 'batch 2' släpptes, de försvann snabbare än de kom ut. Så hade jag varit du hade jag satsat på starta ngn business istället och försöka få ut lite btc genom affärer ist. Mining e nog bland de mest konkurrens utsatta områden på jorden idag:)

Har f.ö hört läskiga stories om folk som investerat i dedikerad 'mining' utrustning och blivit betalda tillbaka en spottstyver pga prisökningen i btc. Alltså de köpte för tex 10 btc vid tidpunkt 1 och blev betalda tillbaka samma dollarvärde som BTC var värt vid tidpunkt 1.

Inget för mig - jag satsar på mining av LTC istället, BTC behöver konkurrens som allt annat.

Kanskje også en direkte investering i bitcoins kan være mer lønnsomt enn å kjøpe rigger ?
Ottoman1
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
April 08, 2013, 03:25:01 PM
 #10

Quote
Quote from: Ottoman1 on Today at 02:41:29 PM
Jag satt och passade Avalons hemsida dagen då 'batch 2' släpptes, de försvann snabbare än de kom ut. Så hade jag varit du hade jag satsat på starta ngn business istället och försöka få ut lite btc genom affärer ist. Mining e nog bland de mest konkurrens utsatta områden på jorden idag:)

Har f.ö hört läskiga stories om folk som investerat i dedikerad 'mining' utrustning och blivit betalda tillbaka en spottstyver pga prisökningen i btc. Alltså de köpte för tex 10 btc vid tidpunkt 1 och blev betalda tillbaka samma dollarvärde som BTC var värt vid tidpunkt 1.

Inget för mig - jag satsar på mining av LTC istället, BTC behöver konkurrens som allt annat.

Kanskje også en direkte investering i bitcoins kan være mer lønnsomt enn å kjøpe rigger ?

självfallet,  men man ska inte göra det för lätt för sig:)
MaTachi
Member
**
Offline Offline

Activity: 98
Merit: 10


Hack the planet!


View Profile WWW
April 08, 2013, 06:13:06 PM
 #11

Är det ens värt att bygga egna riggar idag? ASIC-riggarna står ju runt hörnet. Det är inte heller speciellt bra avkastning på en vanlig rigg, när man räknar med energiförbrukningen.

@DanielJonss. On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 08, 2013, 06:54:47 PM
 #12

Är det ens värt att bygga egna riggar idag? ASIC-riggarna står ju runt hörnet. Det är inte heller speciellt bra avkastning på en vanlig rigg, när man räknar med energiförbrukningen.

Det kunne jo være at man evt. hadde interesse av selve prosjektet utover det rent monetære også. En ekte nerd liker å fikle.
MaTachi
Member
**
Offline Offline

Activity: 98
Merit: 10


Hack the planet!


View Profile WWW
April 08, 2013, 08:20:41 PM
 #13

Är det ens värt att bygga egna riggar idag? ASIC-riggarna står ju runt hörnet. Det är inte heller speciellt bra avkastning på en vanlig rigg, när man räknar med energiförbrukningen.

Det kunne jo være at man evt. hadde interesse av selve prosjektet utover det rent monetære også. En ekte nerd liker å fikle.
Bara man är medveten om att man potentiellt blir helt utklassad när ASIC-riggarna kommer.

@DanielJonss. On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
Malawi
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100


One bitcoin to rule them all!


View Profile
April 11, 2013, 07:57:37 PM
 #14

Är det ens värt att bygga egna riggar idag? ASIC-riggarna står ju runt hörnet. Det är inte heller speciellt bra avkastning på en vanlig rigg, när man räknar med energiförbrukningen.

Det kunne jo være at man evt. hadde interesse av selve prosjektet utover det rent monetære også. En ekte nerd liker å fikle.
Bara man är medveten om att man potentiellt blir helt utklassad när ASIC-riggarna kommer.

Men da kan man jo enten bytte til LiteCoin eller selge utstyret.

BitCoin is NOT a pyramid - it's a pagoda.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!