Bitcoin Forum
May 06, 2024, 01:02:02 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Nederlandse bitcoin wallet  (Read 1190 times)
OneDesire (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
April 09, 2013, 12:03:08 PM
 #1

Beste forum leden en bitcoin liefhebbers,

Ik ben benieuwd naar jullie mening over dit onderwerp. Ik heb mijn bitcoins of wel in een wallet op mijn pc opgeslagen, maar ook een deel in de wallets die men online aanbied.
De wallet service van deze personen zijn uiteraard vaak in het Engels, de eigenaar blijft anoniem en er is naar mijn idee weinig openheid. Ik had het idee om te onderzoeken hoe
veel mensen interesse hebben in een Nederlandse wallet service en of dit te doen is. Je hebt een Nederlands aanspreekpunt, livechat, wellicht telefonisch bereikbaar voor vragen etc.

Wat zien jullie graag beter in een online wallet service? En ziet men er heil in om een Nederlandse wallet service te starten? Ik hoor graag jullie meningen.
1714957322
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714957322

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714957322
Reply with quote  #2

1714957322
Report to moderator
1714957322
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714957322

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714957322
Reply with quote  #2

1714957322
Report to moderator
"Governments are good at cutting off the heads of a centrally controlled networks like Napster, but pure P2P networks like Gnutella and Tor seem to be holding their own." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714957322
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714957322

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714957322
Reply with quote  #2

1714957322
Report to moderator
1714957322
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714957322

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714957322
Reply with quote  #2

1714957322
Report to moderator
bitcoinspot.nl
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 300
Merit: 250



View Profile WWW
April 09, 2013, 03:25:54 PM
 #2

bitonic.nl is hier al mee bezig.

- bitcoinspot.nl - Alles over bitcoin! -
OneDesire (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
April 09, 2013, 09:31:34 PM
 #3

Inderdaad, dat had ik al door. Maar ze laten er nog vrij weinig over los. En dat vind ik persoonlijk jammer
bitcoinspot.nl
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 300
Merit: 250



View Profile WWW
April 10, 2013, 01:10:34 AM
 #4

Ze zijn er gewoon nog heel druk mee bezig Smiley

- bitcoinspot.nl - Alles over bitcoin! -
skull88
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 683
Merit: 500



View Profile
April 10, 2013, 09:55:07 AM
 #5

Zelf heb ik hier geen interesse in nee, Engels of Nederlandstalig, ik zie er mij niet zo snel gebruik van maken.

Zie wel het voordeel van deze diensten in, zie mijn ouders bv al niet met wallet bestanden in de weer, laat staan dat ze deze kunnen beveiligen.
Voor mensen als hun is zo'n dienst dan weer ideaal en dan zou ik wel eerder een account voor hun maken bij een Nederlandse dienst waarvan de gegevens bekend zijn ja. Ideaal zou zijn als ze dan ook gelijk via die site hun bitcointegoed kunnen aanvullen met hun bankkaart, vermoed dat dit de opzet wel zal zijn van bitonic.nl.

BTC: 1MifMqtqqwMMAbb6zr8u6qEzWqq3CQeGUr
LTC: LhvMYEngkKS2B8FAcbnzHb2dvW8n9eHkdp
wumpus
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 812
Merit: 1022

No Maps for These Territories


View Profile
April 11, 2013, 06:04:07 AM
 #6

Heb je ook een unieke Nederlandse manier om de site tegen hacken te beschermen?

Dat is namelijk het grote gevaar met wat voor online wallet dan ook. In een decentralized systeem maak je dan single points of failure...

Bitcoin Core developer [PGP] Warning: For most, coin loss is a larger risk than coin theft. A disk can die any time. Regularly back up your wallet through FileBackup Wallet to an external storage or the (encrypted!) cloud. Use a separate offline wallet for storing larger amounts.
pvtbrutus
Member
**
Offline Offline

Activity: 98
Merit: 10



View Profile
June 05, 2013, 08:15:14 AM
 #7

Kzit zelf bij blockchain en hun systeem is zeer goed. Ten eerste is het wachtwoord niet bij hun bekend, is dus ook niet te hacken. En ten tweede kun je gebruik maken van twee-traps authenticatie. Dus al zouden kwaadwillende je wachtwoord weten via spyware/malware/keyloggers ze kunnen er nog niet aankomen want je hebt nog een code nodig die om de zoveel seconde veranderd.

Of dit voor jan met pet geschikt, waarschijnlijk niet. Werk zelf in een computershop en de hoeveelheid mensen die niet eens wachtwoorden van hun mail weten ("zit gene op") is echt hoog....

Het beste wat kan gebeuren is dat de bestaande banken iets ontwikkelen in hun eigen vertrouwde systemen. Denk bijv aan een bitcoin betaalrekening (geen rente nodig) openen met zijn eigen saldo. Slim zou dan zijn vanuit de bank zijn standpunt om het niet mogelijk te maken geld om te zetten naar BTC en dit puur seperaat te houden. Hierdoor voorkom je problemen en ben je niet afhankelijk als bank van de snelle koerswisselingen.

Dit soort constructie helpt om de normale mens over de streep te trekken aangezien je al het vertrouwen van de bank naam hebt en je bestaande bewezen systemen kunt gebruiken. Lijkt me heel simpel op te zetten aangezien het meeste bankieren toch al gaat via internet, de valuta wijzigt alleen.
tinus42
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 784
Merit: 501



View Profile
June 05, 2013, 12:28:47 PM
 #8

Het beste wat kan gebeuren is dat de bestaande banken iets ontwikkelen in hun eigen vertrouwde systemen. Denk bijv aan een bitcoin betaalrekening (geen rente nodig) openen met zijn eigen saldo. Slim zou dan zijn vanuit de bank zijn standpunt om het niet mogelijk te maken geld om te zetten naar BTC en dit puur seperaat te houden. Hierdoor voorkom je problemen en ben je niet afhankelijk als bank van de snelle koerswisselingen.

Dit soort constructie helpt om de normale mens over de streep te trekken aangezien je al het vertrouwen van de bank naam hebt en je bestaande bewezen systemen kunt gebruiken. Lijkt me heel simpel op te zetten aangezien het meeste bankieren toch al gaat via internet, de valuta wijzigt alleen.

Fantastisch, ben je eindelijk los van de banken, ga je je Bitcointjes op een bankrekening stallen.  Tongue
pvtbrutus
Member
**
Offline Offline

Activity: 98
Merit: 10



View Profile
June 05, 2013, 06:13:36 PM
 #9

Fantastisch, ben je eindelijk los van de banken, ga je je Bitcointjes op een bankrekening stallen.  Tongue
Kzie niet waarom je totaal van een bank afwilt. Ik zie persoonlijk zeker wel redenen om geen spaarrekening meer te hebben bij een bank. Vooral omdat de rente zo laag staat. Maar een betaalrekening zul je altijd nodig hebben.

Een BTC rekening bij een bekende bank is puur om acceptatie hoger te krijgen. Ik neem aan dat jij toch ook BTC uit de "nerd/hacker/criminele" sfeer wilt zien? Je zult jan-met-de-pet echt niet zo ver krijgen om een wallet thuis te installeren op zn pc of een online wallet te gebruiken.

Of we moeten inzetten op de hardware wallets:
https://en.bitcoin.it/wiki/Hardware_wallet
http://www.bitcoinspot.nl/trezor-bitcoin-hardware-wallet.html
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!