Bitcoin Forum
May 05, 2024, 11:57:16 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Realistische voorspelling  (Read 3617 times)
nedix (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
April 09, 2013, 04:07:38 PM
 #1

OK, ik ben hier om te vragen of er iemand enig idéé heeft wat bitcoin het komende jaar gaat doen. Heeft het zin om nu een 50GH/s machine te kopen voor €2000 euro en die pas over 4 maanden in te zetten of is het weggegooid geld?

Wat is de verwachting van de toename in difficulty het komende jaar en zijn er realistische voorspellingen over de inflatie op de bitcoin?
1714910236
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714910236

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714910236
Reply with quote  #2

1714910236
Report to moderator
1714910236
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714910236

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714910236
Reply with quote  #2

1714910236
Report to moderator
"Bitcoin: the cutting edge of begging technology." -- Giraffe.BTC
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714910236
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714910236

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714910236
Reply with quote  #2

1714910236
Report to moderator
1714910236
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714910236

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714910236
Reply with quote  #2

1714910236
Report to moderator
BTstarter
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 55
Merit: 0


View Profile
April 09, 2013, 06:29:08 PM
Last edit: April 09, 2013, 07:41:27 PM by BTstarter
 #2

De gemiddelde calculator die er rondzweeft op i-net kan je vertellen dat je terugverdientijd bij 50 Gh/s ergens rond de 4 dagen (!!) zou liggen.
Enige probleem is dat de leverbaarheid van de verschillende ASIC's dusdanig beroerd is dat ze nog alleen per pre-order te bestellen zijn.
Er zijn mensen die er al meer dan 7 maanden op wachten.
Bereikbaarheid van de bedrijven is ronduit .....
En als ze wat laten horen is het "we just started with snedig out de boxes" of  "we're doing more testing" maar het lijkt er op dat er nog niemand gevonden is die er ook daadwerkelijk eentje heeft binnen gekregen.
Als je 'm nu in pre-order (en dus ook gelijk al moet betalen) zou bestellen loopt de wachttijd nu al snel op tot Juli 2013. (claimen ze)
Ze gaan eerst alle backorders op volgorde van binnenkomst verwerken.

Ik zou er ook graag eentje willen bestellen, maar op dit moment gaan er teveel stemmen op dat het om scam zou gaan.
Ik wacht nog even af tot er werkelijke ervaringen binnen zijn.

[update]
nu ik wat verder door de verschillende forums aan het lezen ben blijkt het dat er toch wel degelijk BFL's zijn uitgeleverd.
Op dit moment lijkt het er op dat iedereen niet echt meer kan leveren.
Avalon heeft pas zijn 3e batch op uitverkocht gezet. (ze zijn nog niet gebouwd en uitgeleverd)
nedix (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
April 09, 2013, 09:07:01 PM
 #3

Die terugverdientijd slaat op nu, maar BFL heeft al 15000 orders open staan (ik schat gemiddeld 200Ghash/s). 15000x.2=3000Thash/s erbij, dan zitten we op een 80000Thash/s netwerk. BFL is nog maar 1 bedrijf, is het t nog wel waard om pas over vier maanden aan de slag te kunnen?
BTstarter
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 55
Merit: 0


View Profile
April 10, 2013, 10:49:59 AM
Last edit: April 10, 2013, 12:00:19 PM by BTstarter
 #4

Iedere 210.000 blocks die gehashed zijn halveert de BTC mining waarde.
Ze zitten nu op 25,- per block, dat wordt dus (vanaf 420.000 blocks) 12,50 per block, en de difficulty neemt ergens iedere 1 á 2 weken toe! (heb ik ergens gelezen binnen dit forum)
Ergo, het aantal blocks wat gemined kan worden binnen dezelfde tijd neemt door de difficulty af, en de uitbetaling wordt ook telkens minder.

Als je dan ook nog in je achterhoofd houdt dat de koers (BTC/EUR) kan fluctueren naar boven, maar ook naar beneden... Tja, dat is dan een gevalletje risico's afwegen.
Volgens de huidige berekeningen ligt de verwachting dat men klaar is met mining omdat het max aantal hashes is gevonden ergens in 2016.
Vanuit dat perspectief kan je dus nog wel een paar jaar vooruit.
Maarja... door de (massale) komst van ASIC's die straks online komen kan dit ook wel eens korter zijn.
Aan de andere kant... doordat de difficulty toeneemt zou dit ook weer langer kunnen zijn / compenseren van de massale rekenkracht van de ASIC's.

Gebruik je GPU's heb je het nadeel dat je minder Gh/s kan maken en meer stroomverbruik per Mh/s.
Voordeel is wel dat als je de miningactie is afgelopen, dat je nog wel werkbare/verkoopbare hardware heb.

Gebruik je ASIC's... meer Gh/s met minder stroomverbruik. (hoger rendement)
Nadeel: als de miningactie klaar is heb je een leuke prijs per kg ijzer staan waar je niets meer mee kan.

Tja.... Waar ligt het omslagpunt / hoeveel risico wil cq. kan je nemen?
BTstarter
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 55
Merit: 0


View Profile
April 10, 2013, 12:43:48 PM
 #5

Wat je ook nog in overweging kan nemen is ipv BTC ook LTC (Litecoin) of NMC's (Namecoin) te gaan minen.

Met je GPU's is dat ook goed te doen, maar door de hoge koers van BTC is BTC nu verreweg de meest lucratieve weg.

Ik weet echter niet of je met de ASIC's ook LTC of NMC kan minen.
Als ik er achter ben laat ik je dit nog wel ff weten.

[update]
NEE dus.
Je kan met de huidige BTC ASIC's géén LTC of NMC minen.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=116987.0
Miz4r
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1246
Merit: 1000


View Profile
April 10, 2013, 03:35:28 PM
 #6

Ik heb ook even getwijfeld of ik een ASIC minder wilde aanschaffen, maar aangezien BFL nog niks geleverd heeft en mensen al meer dan 6 maanden wachten op hun order vind ik het het risico persoonlijk niet waard. De bitcoin kan van alles doen, het kan nog 10 of 20x meer waard worden de komende maanden maar er kan ook een flinke correctie komen waardoor de waarde gehalveerd wordt of zelfs erger. Niemand kan dit met zekerheid zeggen, het blijft een gok. Daarnaast heb je natuurlijk de toename in difficulty en als heel veel mensen eenmaal een 50 Gh/s miner hebben dan kan het wel eens heel lang duren voor je je investering eruit hebt. Persoonlijk vind ik bitcoins kopen op dit moment een betere investering, ik denk dat met alle aandacht de koers nog wel een paar weken blijft stijgen en op langere termijn geloof ik echt wel dat de bitcoin het gaat maken. Maar goed dit is mijn eigen inschatting, uiteindelijk investeer ik mijn geld in bitcoin omdat ik erin geloof en hoop dat het een succes wordt. Mag de koers inzakken of flink corrigeren dan zij dat zo, ik probeer altijd in het oog te houden dat snel en makkelijk geld verdienen niet het doel mag zijn. Het is een leuke bijkomstigheid, maar als je alleen daarop focust sla je de plank volgens mij mis. Smiley

Bitcoin = Gold on steroids
Xeon
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 101


View Profile
April 11, 2013, 04:22:58 AM
 #7

Ik heb zelf 4x 60 gh/s bitcoin miners besteld en een 5 gh/s in November zit steeds te wachten en gisteren zei josh op het forum van butterfly gaat nog 25 + dagen duren tot verzending. Vind erg jammer dat het zo lang duurt.. Sad

Mijn advies zou zijn even wachten met kopen van butterfly products.
JWR
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
April 11, 2013, 09:20:47 AM
 #8

4 stuks, holy!

Xeon heb je een linkje naar zijn uitspraak? Ik zoek me altijd rot op het BFL forum voor een last-update-4-news

Deze hou ik zelf in de gaten:
https://forums.butterflylabs.com/showwiki.php?title=FAQ:Real+Shipping+Estimate&highlight=real+shipping+estimates

Hoop dat het nog wat wordt met ze :-/

JWR
Xeon
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 239
Merit: 101


View Profile
April 11, 2013, 10:32:42 PM
 #9

Een update van Josh : https://forums.butterflylabs.com/announcements/251-more-jalapeno-pictures-shipping-update.html

We expect the final chip versions to be in our hands in ~25 days, with final assembly and shipping to begin a few days after that.

Ik denk echter dat volgende maand word plus bitcoin zijn zo gezak krijg nooit mijn inverstering meer terug.

Xeon.

4 stuks, holy!

Xeon heb je een linkje naar zijn uitspraak? Ik zoek me altijd rot op het BFL forum voor een last-update-4-news

Deze hou ik zelf in de gaten:
https://forums.butterflylabs.com/showwiki.php?title=FAQ:Real+Shipping+Estimate&highlight=real+shipping+estimates

Hoop dat het nog wat wordt met ze :-/

JWR
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
April 12, 2013, 10:38:13 AM
 #10

Ik hoef geen foto`s meer te zien, ik wil mijn BFL ASIC hardware Tongue
BTstarter
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 55
Merit: 0


View Profile
April 12, 2013, 08:28:08 PM
 #11

[...] gisteren zei josh op het forum van butterfly gaat nog 25 + dagen duren tot verzending.
Hmmmm... Als we het mogen geloven ja....
Was er een tijdje geleden niet ergens een uitspraak dat ie ze al in hun handen hadden?
Er zijn zo langzamerhand al zoveel toezeggingen gedaan dat ze wat ongeloofwaardig worden.
25+ .... Dan ben je dus minimaal weer een maand verder!
Als die 25 dagen "waar" zijn snap ik niet dat ze die rommel niet gewoon met UPS of DHL versturen.
Dan hebben ze die dingen met een paar dagen binnen! Als ik al zo lang zit te k...... om die chips hier te krijgen, en er zoveel klanten op zitten te wachten al voor zo'n lange tijd...
Dan ga je die rommel toch niet per schip laten komen?
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
April 22, 2013, 05:46:22 PM
 #12

Nogmaals voor de mensen die de geschiedenis van Butterfly Labs niet kennen:

Butterfly Labs heeft in het verleden FPGA miners geleverd, namelijk de Butterfly Labs Single @ 832Mh/s aka Bitforce sha256 en hun Mini Rig niet te vergeten @ 25Gh/s, deze zijn sinds hun ASIC preorder actie niet meer te koop.

Dus ik zou Butterfly Labs geen scam noemen, dat ze hun beloftes niet nakomen is wat anders.
pieppiep
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 502


View Profile
April 22, 2013, 08:45:00 PM
 #13

de difficulty neemt ergens iedere 1 á 2 weken toe! (heb ik ergens gelezen binnen dit forum)
De difficulty wordt elke 2016 (6 per uur * 24 uur * 14 dagen = 2016) blokken aangepast naar de netwerksnelheid.
Als ze 10% te snel worden gevonden wordt de difficulty 10% hoger, worden ze te langzaam gevonden dan wordt het makkelijker gemaakt.
skull88
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 683
Merit: 500



View Profile
April 22, 2013, 08:53:33 PM
 #14

Nogmaals voor de mensen die de geschiedenis van Butterfly Labs niet kennen:

Butterfly Labs heeft in het verleden FPGA miners geleverd, namelijk de Butterfly Labs Single @ 832Mh/s aka Bitforce sha256 en hun Mini Rig niet te vergeten @ 25Gh/s, deze zijn sinds hun ASIC preorder actie niet meer te koop.

Dus ik zou Butterfly Labs geen scam noemen, dat ze hun beloftes niet nakomen is wat anders.
Het zou niet de eerste keer zijn dat scammers eerst leveren tot het grote geld binnen komt en ze met de noorderzon vertrekken, vind ik dus geen reden.

Al denk ik niet dat het echt een scam is, of ik geloof dat ze ooit gaan leveren in de nabije toekomst is een tweede.

BTC: 1MifMqtqqwMMAbb6zr8u6qEzWqq3CQeGUr
LTC: LhvMYEngkKS2B8FAcbnzHb2dvW8n9eHkdp
BTstarter
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 55
Merit: 0


View Profile
May 10, 2013, 11:38:10 AM
 #15

Xeon of PsychoticBoy,

Is er inmiddels al iets meer bekend over BFL-leveringen?
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
May 10, 2013, 01:21:46 PM
 #16

Xeon of PsychoticBoy,

Is er inmiddels al iets meer bekend over BFL-leveringen?

Ja, iedereen die een bestelling heeft lopen bij BFL heeft een email gehad:


Ze zijn begonnen met shippen van de 5Gh/s Bitcoin Miner maar hoelang we moeten wachten op de 25/30 Gh/s versie en de 50/60Gh/s versie is onbekend atm.
Coinmining
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 34
Merit: 0


View Profile
May 10, 2013, 05:41:17 PM
 #17

Website BFL:

Pre-order Terms: Bitforce SC (ASIC) products are shipped according to placement in the order queue, and delivery may take 2 months or more after order. All sales are final.

Komaan seg! Wie gelooft die kerels nog...'or more' is dan wel weer spot on :-)

Als je nu een bestelling plaatst, zie ik ze zeker niet voor september leveren. Tegen dan is de difficulty al +200 miljoen of maw je kunt je investering recuperen vergeten.

Wat een onbekwaam managment! (of zakkevullers)
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
May 10, 2013, 05:50:35 PM
 #18

Nooit gehoord van: When Everyone is Digging for Gold, Be the One Selling Shovels!

BTstarter
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 55
Merit: 0


View Profile
June 13, 2013, 06:51:57 AM
 #19

Nog iemand iets gehoord?
Het blijft akelig stil....
Dat zegt ook wel wat denk ik.
Grouver (BtcBalance)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 530
Merit: 500



View Profile WWW
June 13, 2013, 09:09:29 AM
 #20

1) https://forums.butterflylabs.com/announcements/3214-first-single-sc-60gh-s-has-left-building.html

2) http://s1284.photobucket.com/user/Lab__Rat/library/?sort=3&src=wap&page=1

Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!