Bitcoin Forum
May 14, 2024, 03:49:05 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hur funkar det med NMC ? Samma som BTC?  (Read 836 times)
XeptiQ (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
April 12, 2013, 03:40:36 PM
 #1

Är ny ang detta så kanske inte förstår allt ni skriver Smiley

Har kört bitminer client nu i snart ett dygn och ser aktivitet på mitt bitminer konto.. Sen ser jag att jag får något som heter namecoins NMC, kan jag skicka detta till samma adress som jag har till BTC ? Eller är detta två helt olika " valutor " ?
Rockefoten
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 134
Merit: 100


View Profile
April 12, 2013, 07:59:38 PM
 #2

Är ny ang detta så kanske inte förstår allt ni skriver Smiley

Har kört bitminer client nu i snart ett dygn och ser aktivitet på mitt bitminer konto.. Sen ser jag att jag får något som heter namecoins NMC, kan jag skicka detta till samma adress som jag har till BTC ? Eller är detta två helt olika " valutor " ?

Dette kan jeg ikke mye om, men NMC bygger vel på Bitcoin, men i stedet for en monetær valuta er det vel heller et desentralisert DNS system. Man kan bruke NMC for å "registrere" .bit nettsider (a'la .com og .no osv).
Et problem er vel at man må bruker spesiell programvare eller proxyer for å kunne se på disse nettsidene i browseren sin, så det er vel ganske laber aktivitet rundt dette.
Men hvis du allikevel mergeminer NMC kan du jo alltids se om det går an å selge dem. For nesten et år siden lastet jeg ned en namecoin walletklient og solgte alle mine namecoins for kanskje 0.1 Btc eller noe (kanskje det var på btc-e?) . Vet dog ikke hvordan situasjonen er i dag.
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 12, 2013, 09:42:43 PM
 #3

Om du ikke vil ha NMC men bare selge det for BTC, så kan du overføre det til btc-e.com og selge det der. Da får du BTC og kan overføre BTC dit du vil.

XeptiQ (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
April 12, 2013, 11:11:54 PM
 #4

Okej okej, har kikat runt lite och försökt läsa mig till hur jag kan flytta min MNC till en plånkbok eller liknande ? Så jag kan växla om till BTC eller sälja .

Har ni så ni kan länka något bra. ?
Herodes
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 868
Merit: 1000


View Profile
April 12, 2013, 11:19:18 PM
 #5

Okej okej, har kikat runt lite och försökt läsa mig till hur jag kan flytta min MNC till en plånkbok eller liknande ? Så jag kan växla om till BTC eller sälja .

Har ni så ni kan länka något bra. ?

btc-e.com
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!