Bitcoin Forum
April 24, 2024, 02:46:18 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: * Een startende miner *  (Read 1703 times)
jakoes (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0


View Profile
April 13, 2013, 08:29:33 PM
Last edit: April 13, 2013, 09:03:23 PM by jakoes
 #1

Hallo allemaal,


Sinds enkele dagen ben ik ook begonnen in het wereldje van bitcoins, heb alleen wat vragen.

- Waar kan je bitcoins verkopen? (welke site raden jullie aan)

- Hoe zit het met de belasting?

- Weet er iemand waar je een showcase online kan bestellen? Oftewel een ijzeren frame waar je een videokaart, moederbord en werkgeheugen in vast kan zetten.


Is het waard om een bitcoin miner aan te schaffen? Bijvoorbeeld die van Butterflylabs, want had gelezen dat er veel mensen op hun bestelling zitten te wachten.

mvg,


Jakoes
BitcoinCleanup.com: Learn why Bitcoin isn't bad for the environment
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
jakoes (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0


View Profile
April 14, 2013, 11:47:25 AM
 #2

Mensen die mij mischien kunnen helpen?

mvg
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
April 14, 2013, 12:05:35 PM
 #3

Hallo allemaal,


Sinds enkele dagen ben ik ook begonnen in het wereldje van bitcoins, heb alleen wat vragen.

- Waar kan je bitcoins verkopen? (welke site raden jullie aan)

- Hoe zit het met de belasting?

- Weet er iemand waar je een showcase online kan bestellen? Oftewel een ijzeren frame waar je een videokaart, moederbord en werkgeheugen in vast kan zetten.


Is het waard om een bitcoin miner aan te schaffen? Bijvoorbeeld die van Butterflylabs, want had gelezen dat er veel mensen op hun bestelling zitten te wachten.

mvg,


Jakoes

Bitcoins kan je naar mijn mening het beste verkopen op Bitstamp.net of als je gelijk je geld wilt op bitonic.nl

Als je mined en ze niet verkoopt hoef je uiteraard geen belasting te betalen, verkoop je ze wel dan moet je dit aangeven in Box 3.

Koop een gewone midi tower of maak zelf een frame van metaal/hout


- Ik ga het hele ASIc, FPGA, GPU verhaal niet weer uitleggen, er is genoeg te vindne op het forum Wink
jakoes (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0


View Profile
April 14, 2013, 12:10:39 PM
 #4

Oke hartstikke bedankt voor de informatie! Ik zoek zelf nog wel verder over ASIC en FPGA.

Dorpsgek
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 49
Merit: 0


View Profile
April 16, 2013, 07:32:31 AM
 #5

Ten opzichte van de belastingen:

Volgens mij heft box 3 op vermogen en niet op inkomen. Dus in principe ben je verplicht om de waarde van al je bezittingen inclusief bitcoins e.d. aan te geven. Bezittingen voor persoonlijk gebruik en een aantal kleinere categorieën vallen hier buiten.

Het ligt er natuurlijk ook wel aan om wat voor bedragen het gaat.
Mevius
Member
**
Offline Offline

Activity: 99
Merit: 10



View Profile
April 16, 2013, 09:06:51 AM
 #6

Beetje lullig als je op 1 april de waarde van je 20 Bitcoins hebt aangegeven als zijnde 3846 euro terwijl ze nu maar 876 euro waard zijn.

Een goeie tukker is geen motherfucker!
jakoes (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0


View Profile
April 16, 2013, 08:33:41 PM
 #7

En welke pool raden jullie aan? Ik zelf gebruik nu BTCguild.

mvg
whydifficult
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 287
Merit: 250



View Profile WWW
April 16, 2013, 10:20:47 PM
 #8

Ik zou aanraden om op dit moment zelf geen bitcoin te minen ivm. alle ASICs ed. Je kan nu beters iets anders zoals litecoin minen en die in wisselen tegen bitcoin.

Check hier wat op dit moment het meest efficient is om te minen:

http://dustcoin.com/mining

Gekko a nodejs bitcoin trading bot!
Realtime Bitcoin Globe - visualizing all transactions and blocks
Tip jar (BTC): 1KyQdQ9ctjCrGjGRCWSBhPKcj5omy4gv5S
jakoes (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 5
Merit: 0


View Profile
April 17, 2013, 06:50:02 AM
 #9

Oke bedankt dan ga ik litecoins doen Smiley
elg
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 104



View Profile WWW
April 19, 2013, 12:52:47 PM
 #10

Quote
Beetje lullig als je op 1 april de waarde van je 20 Bitcoins hebt aangegeven als zijnde 3846 euro terwijl ze nu maar 876 euro waard zijn.

Volgens mij moet je de waarde opgeven zoals die was op 1 januari van het jaar waarover je aangifte doet
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belastingtarieven/inkomstenbelasting/box-3

skull88
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 683
Merit: 500



View Profile
April 19, 2013, 01:15:30 PM
 #11

Volgens mij kan je beter gewoon je mond houden, uiteindelijk kunnen ze zo hard in waarde dalen dat je meer belastingen komt te betalen dan de waarde van je bitcoins. Tongue

Zolang je ze niet verkoopt gewoon zo laten, de belastingsdienst gaat echt geen controleur sturen om te kijken of je nergens in huis een hdd, usb stick of iets anders hebt liggen met een wallet.dat bestandje op.  Cheesy


BTC: 1MifMqtqqwMMAbb6zr8u6qEzWqq3CQeGUr
LTC: LhvMYEngkKS2B8FAcbnzHb2dvW8n9eHkdp
skull88
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 683
Merit: 500



View Profile
April 19, 2013, 01:25:04 PM
 #12

Uit het topic wat hier iets onder staat:

Quote
Update (11 december) Folkert van Heusden zocht uit wat je moet doen als je factureert in Bitcoins:

“In dit geval betekent dit dat als u wegens een levering of een dienst een factuur moet uitreiken, de wisselkoers moet worden genomen die geldt op de dag waarop de factuur is uitgereikt of uiterlijk uitgereikt had moeten worden. Als er gen verplichting tot het uitreiken van een factuur is, dan wordt de omzetbelasting verschuldigd op het tijdstip waarop de ondernemer de vergoeding ontvangt.”

Als je dat doortrekt zou je de koers moeten nemen wanneer je de bitcoins ontvangen hebt.
Voor miners die iedere dag bitcoins bijkrijgen word dit een leuke boekhouding.


BTC: 1MifMqtqqwMMAbb6zr8u6qEzWqq3CQeGUr
LTC: LhvMYEngkKS2B8FAcbnzHb2dvW8n9eHkdp
elg
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 104



View Profile WWW
April 19, 2013, 01:33:04 PM
 #13

idd, niet opgeven kan ook natuurlijk...

maar in theorie is het ook voor miners de stand per 1 januari, als je een fabriek hebt die schroefjes produceert, moet je de (onverkochte) voorraad gewoon boeken tegen de waarde van 1 januari

PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
April 19, 2013, 02:08:41 PM
Last edit: April 19, 2013, 02:32:13 PM by PsychoticBoy
 #14

idd, niet opgeven kan ook natuurlijk...

maar in theorie is het ook voor miners de stand per 1 januari, als je een fabriek hebt die schroefjes produceert, moet je de (onverkochte) voorraad gewoon boeken tegen de waarde van 1 januari

Je hoeft GEEN belasting te betalen over coins die je zelf hebt gemined en nog niet hebt verkocht!

Je hebt er nooit fiat voor betaald en je hebt er (nog) geen fiat voor gehad, dus is het geen inkomsten.

Hoe zou een miner zijn inkomsten nou op Kunnen geven?
Miner inkomsten fluctueren en je kan zelf bepalen wanneer je de geminde coins naar jou wallet laat sturen.

Je hoeft geminde coins niet op te geven, pas als je ze verkoopt.
skull88
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 683
Merit: 500



View Profile
April 19, 2013, 03:03:34 PM
 #15

idd, niet opgeven kan ook natuurlijk...

maar in theorie is het ook voor miners de stand per 1 januari, als je een fabriek hebt die schroefjes produceert, moet je de (onverkochte) voorraad gewoon boeken tegen de waarde van 1 januari

Je hoeft GEEN belasting te betalen over coins die je zelf hebt gemined en nog niet hebt verkocht!

Je hebt er nooit fiat voor betaald en je hebt er (nog) geen fiat voor gehad, dus is het geen inkomsten.

Hoe zou een miner zijn inkomsten nou op Kunnen geven?
Miner inkomsten fluctueren en je kan zelf bepalen wanneer je de geminde coins naar jou wallet laat sturen.

Je hoeft geminde coins niet op te geven, pas als je ze verkoopt.
Je hebt miningapparatuur gekocht dus een investering en die heb je toch met fiat betaald. Verder heb je werk verricht door de apparatuur en software te installeren.
Fluctuerende inkomsten zijn ook niet echt een reden om niet aan te geven anders is elke zelfstandige vrij van belastingen, die inkomsten willen nl ook nog wel eens verschillen per maand. Enige verschil is als je ze niet verkoopt dat je dan geen inkomsten hebt, maar dan valt het dus onder vermogen.

BTC: 1MifMqtqqwMMAbb6zr8u6qEzWqq3CQeGUr
LTC: LhvMYEngkKS2B8FAcbnzHb2dvW8n9eHkdp
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
April 19, 2013, 03:20:03 PM
 #16

idd, niet opgeven kan ook natuurlijk...

maar in theorie is het ook voor miners de stand per 1 januari, als je een fabriek hebt die schroefjes produceert, moet je de (onverkochte) voorraad gewoon boeken tegen de waarde van 1 januari

Je hoeft GEEN belasting te betalen over coins die je zelf hebt gemined en nog niet hebt verkocht!

Je hebt er nooit fiat voor betaald en je hebt er (nog) geen fiat voor gehad, dus is het geen inkomsten.

Hoe zou een miner zijn inkomsten nou op Kunnen geven?
Miner inkomsten fluctueren en je kan zelf bepalen wanneer je de geminde coins naar jou wallet laat sturen.

Je hoeft geminde coins niet op te geven, pas als je ze verkoopt.
Je hebt miningapparatuur gekocht dus een investering en die heb je toch met fiat betaald. Verder heb je werk verricht door de apparatuur en software te installeren.
Fluctuerende inkomsten zijn ook niet echt een reden om niet aan te geven anders is elke zelfstandige vrij van belastingen, die inkomsten willen nl ook nog wel eens verschillen per maand. Enige verschil is als je ze niet verkoopt dat je dan geen inkomsten hebt, maar dan valt het dus onder vermogen.
Je hebt apparatuur gekocht en....
ik heb dit uit laten zoeken door mijn belasting adviseur, en dit is wat hij zei.

Dus IK ga ervan uit dat dat zo is, ik zal hem wel om een schriftelijke verklaring vragen.
elg
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 104



View Profile WWW
April 19, 2013, 03:47:46 PM
 #17

De belastingdienst:

"Omdat u deze bitcoins kunt inwisselen tegen geld en de bitcoins daarom een bepaalde waarde vertegenwoordigen vormen deze bitcoins een onderdeel van uw vermogensbestanddelen. De waarde dient dan ook aangegeven te worden in box 3."

http://www.markajansen.nl/index.php/bitcoin/bitcoins-zijn-vermogensbestanddelen-volgens-belastingdienst/

PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
April 19, 2013, 03:59:42 PM
 #18

De belastingdienst:

"Omdat u deze bitcoins kunt inwisselen tegen geld en de bitcoins daarom een bepaalde waarde vertegenwoordigen vormen deze bitcoins een onderdeel van uw vermogensbestanddelen. De waarde dient dan ook aangegeven te worden in box 3."

http://www.markajansen.nl/index.php/bitcoin/bitcoins-zijn-vermogensbestanddelen-volgens-belastingdienst/


Ik zal die brief eens overleggen aan mijn adviseur en hem het een en ander uit laten zoeken.

Ik kom hier zeker op terug.

Btw, hoe bewijst de belastingdienst dat ik uberhaupt bitcoins bezit Wink
elg
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 104



View Profile WWW
April 19, 2013, 04:05:47 PM
 #19

Het lijkt me dat iedereen zelf de keuze heeft hoe hij aangifte doet.

E.e.a. gaat alleen over hoe de belastingdienst er tegen aan kijkt.

elg
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 104



View Profile WWW
May 03, 2013, 07:41:41 PM
 #20

Nog nieuws hierover Psycho?

Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!