Bitcoin Forum
May 07, 2024, 02:15:34 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Enkele beginnersvragen  (Read 1293 times)
remcoswienink (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 115
Merit: 10


View Profile
April 20, 2013, 01:48:36 PM
 #1

Goedemiddag,

Ik heb een tijdje geleden kort naar Bitcoins gekeken, de miner aangezet (BTC Guild) en er niet meer naar om gekeken.
Ondertussen zit ik op meer dan een halve bitcoin, wat toch veel geld blijkt te zijn!

- Gaat de waarde van de Bitcoin omlaag vanwege de nieuwe computers die ervoor gemaakt worden?
- Waar kan ik mijn Bitcoins makkelijk verkopen zonder allerlei papieren op te hoeven sturen?
- Is het rendabel om mijn 's nachts pc aan te laten staan om te minen (GTX 550 Ti op 45,1 Mhash/s tijdens gebruik)?
- Is het rendabel/aan te raden om een nieuwe pc samen te stellen/videokaart toe te voegen vanwege het minen?

Alvast bedankt!

Groet,
Remco
1715048134
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715048134

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715048134
Reply with quote  #2

1715048134
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715048134
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715048134

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715048134
Reply with quote  #2

1715048134
Report to moderator
Frequency
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
April 20, 2013, 02:02:07 PM
 #2

Goedemiddag,

Ik heb een tijdje geleden kort naar Bitcoins gekeken, de miner aangezet (BTC Guild) en er niet meer naar om gekeken.
Ondertussen zit ik op meer dan een halve bitcoin, wat toch veel geld blijkt te zijn!

- Gaat de waarde van de Bitcoin omlaag vanwege de nieuwe computers die ervoor gemaakt worden?
- Waar kan ik mijn Bitcoins makkelijk verkopen zonder allerlei papieren op te hoeven sturen?
- Is het rendabel om mijn 's nachts pc aan te laten staan om te minen (GTX 550 Ti op 45,1 Mhash/s tijdens gebruik)?
- Is het rendabel/aan te raden om een nieuwe pc samen te stellen/videokaart toe te voegen vanwege het minen?


Alvast bedankt!

Groet,
Remco

Hallo Remco,

-de waarde is een kwestie van vraag en aanbod en staat niet in relatie tot minen zelf, de nieuwe gen mining pc ( asics ) zorgen wel voor een beter beveiliging van het btc netwerk door de toegenomen hashrate ( 65th) ong op dit moment hoe hoger deze hashrate hoe moeilijker eventuele overname vh netwerk.
-kleine hoeveelheden btc kun je hier makkelijk verkopen: www.localbitcoins.com of ik koop ze van je tegen huidige koers pm me maar indien gewenst.
-een gtx kaart is denk ik nvidea die zijn minder geschikt dan bv amd ati kaarten bv hd5870, 5970, 6990, 7970 ect.
- antwoord op deze vraag is een kwestie van waarom je wilt minen, het is bijna niet rendabel meer met videokaarten, evt de LTC minen wel.

Verder goed lezen en zoeken, alles wat jij wilt weten is te vinden oa dit forum, goed zoeken..

Mvg frequency  Wink

COINDER
COINDER
remcoswienink (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 115
Merit: 10


View Profile
April 20, 2013, 02:21:07 PM
 #3

Hallo Remco,

-de waarde is een kwestie van vraag en aanbod en staat niet in relatie tot minen zelf, de nieuwe gen mining pc ( asics ) zorgen wel voor een beter beveiliging van het btc netwerk door de toegenomen hashrate ( 65th) ong op dit moment hoe hoger deze hashrate hoe moeilijker eventuele overname vh netwerk.
-kleine hoeveelheden btc kun je hier makkelijk verkopen: www.localbitcoins.com of ik koop ze van je tegen huidige koers pm me maar indien gewenst.
-een gtx kaart is denk ik nvidea die zijn minder geschikt dan bv amd ati kaarten bv hd5870, 5970, 6990, 7970 ect.
- antwoord op deze vraag is een kwestie van waarom je wilt minen, het is bijna niet rendabel meer met videokaarten, evt de LTC minen wel.

Verder goed lezen en zoeken, alles wat jij wilt weten is te vinden oa dit forum, goed zoeken..

Mvg frequency  Wink
Wat is het verschil van BTC en LTC minen? Is er meer vraag naar LTC? Waarom stappen de mining pc's niet over naar LTC mining?

Is het mogelijk om softwarematig het verbruik tijdens en voor mining te meten, om te kijken of het rendabel is?
Frequency
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
April 20, 2013, 02:45:09 PM
 #4

Hallo Remco,

-de waarde is een kwestie van vraag en aanbod en staat niet in relatie tot minen zelf, de nieuwe gen mining pc ( asics ) zorgen wel voor een beter beveiliging van het btc netwerk door de toegenomen hashrate ( 65th) ong op dit moment hoe hoger deze hashrate hoe moeilijker eventuele overname vh netwerk.
-kleine hoeveelheden btc kun je hier makkelijk verkopen: www.localbitcoins.com of ik koop ze van je tegen huidige koers pm me maar indien gewenst.
-een gtx kaart is denk ik nvidea die zijn minder geschikt dan bv amd ati kaarten bv hd5870, 5970, 6990, 7970 ect.
- antwoord op deze vraag is een kwestie van waarom je wilt minen, het is bijna niet rendabel meer met videokaarten, evt de LTC minen wel.

Verder goed lezen en zoeken, alles wat jij wilt weten is te vinden oa dit forum, goed zoeken..

Mvg frequency  Wink
Wat is het verschil van BTC en LTC minen? Is er meer vraag naar LTC? Waarom stappen de mining pc's niet over naar LTC mining?

Is het mogelijk om softwarematig het verbruik tijdens en voor mining te meten, om te kijken of het rendabel is?

Het verschil zul je zelf even kunnen nazoeken genoeg info op dit forum zie engels talig gedeelte en de zoekfunctie.

Het berekenen kan op diverse websites middels een miningcalculator bv deze http://bitclockers.com/miningcalculator


COINDER
COINDER
skull88
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 683
Merit: 500



View Profile
April 20, 2013, 04:03:27 PM
 #5

Kort gezegt Litecoin maakt gebruik van scrypt ipv SHA2, hierdoor is het tot nu toe enkel te minen met cpu's en gpu's, wanneer asics meer gebruikt worden zullen de meeste gpu miners wel overstappen. Tot nu toe word het beschouwd als asics proof, zelf sta ik niet volledig achter die uitspraak want in begin werd het nog beschouwd als gpu proof en dat bleek ook niet zo te zijn. Waarschijnlijk zullen er als meeste gpu miners overgestapt zijn ook wel asics opduiken voor Litecoin, al zal bij Litecoin nooit zo'n prestatieverschil komen dat gpu minen niet meer te doen is. Maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Verder gaan er uiteindelijk 4x meer Litecoins als Bitcoins in omloop zijn en kan je het zien als het zilver in de cryptocurency wereld. De community lijkt er ook redelijk achter te staan ivg met de vele pump and dump alt coins die als paddestoelen uit de grond lijken te schieten. Dus het is een redelijk veilige alt-coin om achter te staan (let wel op dat veilig hier altijd met een goeie schep zout genomen moet worden en dit nog altijd een persoonlijke mening is).

Wat de vraag naar Litecoin betreft, dit kan je makkelijk afleiden aan de prijs, als er meer vraag was naar litecoin was de prijs niet 0,0224 ltc per btc maar zou de waarde van ltc hoger zijn dan btc. Dit zie ik eigenlijk ook nooit veranderen, litecoin zal altijd wel onder de prijs van btc blijven. Ook word litecoin op veel minder plaatsen geaccepteerd als bitcoin wat natuurlijk ook de vraag beduidend minder maakt.
De waarde wordt bepaald door wat men er voor over heeft en niet door het aantal miners, de waarde heeft meer invloed op het aantal miners dan andersom.

Het verbruik meten softwarematig is niet betrouwbaar mogelijk, hiervoor moet je een vermogensmeter plaatsen tussen je systeem en het stopcontact.

bitcoins verkopen kan eventueel hier: https://bitonic.nl/sell

BTC: 1MifMqtqqwMMAbb6zr8u6qEzWqq3CQeGUr
LTC: LhvMYEngkKS2B8FAcbnzHb2dvW8n9eHkdp
OneDesire
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
April 20, 2013, 04:07:01 PM
 #6

De reden dat de mining machines nog niet overstappen naar Litecoin is omdat Bitcoin voor hen wel heel winstgevend is. Ze minen tientallen coins per dag terwijl jouw GPU nog niet eens een fractie daarvan haalt. Dat is niet winstgevend voor jou op de lange termijn. De difficulty gaat heel gauw omhoog en dan is het lastiger om met je 45mhash/s te minen. Litecoins zijn redelijk populair, en tot een week of twee geleden waren ze rond de 5 dollar waard (terwijl ze eerst nog niet eens 1$ waard waren). Op dit moment trade het rond de 2,50$. Ik mine rond de 380Khash/s , dat komt neer op:

1.05 LTC / Day
31.47 LTC / Month
383.15 LTC / Year

Die berekening kan je hier maken: http://litecoinminingcalculator.com/index.php?khs=380&diff=364.36008253&cdiff=364.36008253&fee=0

Litecoin minen is een heel ander beestje. Dus verdiep je er even in. Het beste kan je hier even kijken: http://cryptojunky.com/blog/2013/03/12/absolute-beginners-guide-to-litecoin-mining/

Als je vragen hebt dan hoor ik het graag.
remcoswienink (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 115
Merit: 10


View Profile
April 29, 2013, 11:17:49 AM
 #7

Ik heb nu cgminer geïnstalleerd op ubuntu 12.04. Echter krijg ik met ./cgminer --benchmark te zien dat alle devices disabled zijn. Ik had cpumining al aangezet (http://pfigue.github.io/blog/2013/03/01/installing-cgminer-on-ubuntu/). Wat moet ik doen om CPU aan te zetten?
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!