Bitcoin Forum
May 09, 2024, 09:00:23 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: waarom zakt die bitcoin zo?  (Read 5703 times)
TeePee
Member
**
Offline Offline

Activity: 183
Merit: 13


View Profile
July 17, 2017, 08:39:38 PM
 #21

Kan iemand mij uitleggen wat voor een effect die splitsing in hashrate heeft op een beginnende belegger als ik? Heeft er al eens eerder zo'n splitsing plaatsgevonden?

Zo'n splitsing heeft al eens eerder plaatsgevonden; de reden/oorzaak van een splitsing is het wijzigen van de afspraken, bijv. het vergroten van de blokgrootte. Vooral dat laatste heeft al een paar keer plaatsgevonden. In deze gevallen is (vrijwel) iedereen gewoon overgegaan naar de nieuwe versie, oftewel de nieuwe blokgrootte.

Echter, wat er nu gebeurt is zo'n politiek spel geworden, dat het de vraag is hoe groot de splitsing is. 95%/5% wint de ene kant; er is dan weinig aan de hand. 5%/95% dan wint de andere kant, nog steeds weinig aan de hand. Maar als het meer richting 50%/50% gaat, dan wordt het spannend. Zo'n soort splitsing is een keer eerder geweest bij Ether; de koers van Ether is toen inelkaar geklapt. Echter, na enige tijd heeft ETH (de grootste kant) weer heel veel in waarde teruggewonnen, na een jaar ongeveer op het oude niveau. ETC (de kleinere kant) heeft wat langer geduurd, maar ook die is redelijk populair.

Of en hoe dat ook met de bitcoin splitsing gebeurt is koffiedik kijken. Niemand die het weet; wel kan er zelfs nog een derde variant worden gevormd, wat het helemaal gecompliceerd maakt.

Even een vraagje, ik lees allemaal dingen over "voorbereiden op 1 Augustus"....maar als ik gewoon mijn BTC in mijn Electrum wallet laat staan dan kan er niks fout gaan toch? Of wat voor maatregelen raad je mij aan te nemen?
1715288423
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715288423

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715288423
Reply with quote  #2

1715288423
Report to moderator
1715288423
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715288423

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715288423
Reply with quote  #2

1715288423
Report to moderator
1715288423
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715288423

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715288423
Reply with quote  #2

1715288423
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715288423
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715288423

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715288423
Reply with quote  #2

1715288423
Report to moderator
1715288423
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715288423

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715288423
Reply with quote  #2

1715288423
Report to moderator
kaijser
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 53
Merit: 0


View Profile
July 18, 2017, 03:37:22 AM
 #22

Kan iemand mij uitleggen wat voor een effect die splitsing in hashrate heeft op een beginnende belegger als ik? Heeft er al eens eerder zo'n splitsing plaatsgevonden?

Zo'n splitsing heeft al eens eerder plaatsgevonden; de reden/oorzaak van een splitsing is het wijzigen van de afspraken, bijv. het vergroten van de blokgrootte. Vooral dat laatste heeft al een paar keer plaatsgevonden. In deze gevallen is (vrijwel) iedereen gewoon overgegaan naar de nieuwe versie, oftewel de nieuwe blokgrootte.

Echter, wat er nu gebeurt is zo'n politiek spel geworden, dat het de vraag is hoe groot de splitsing is. 95%/5% wint de ene kant; er is dan weinig aan de hand. 5%/95% dan wint de andere kant, nog steeds weinig aan de hand. Maar als het meer richting 50%/50% gaat, dan wordt het spannend. Zo'n soort splitsing is een keer eerder geweest bij Ether; de koers van Ether is toen inelkaar geklapt. Echter, na enige tijd heeft ETH (de grootste kant) weer heel veel in waarde teruggewonnen, na een jaar ongeveer op het oude niveau. ETC (de kleinere kant) heeft wat langer geduurd, maar ook die is redelijk populair.

Of en hoe dat ook met de bitcoin splitsing gebeurt is koffiedik kijken. Niemand die het weet; wel kan er zelfs nog een derde variant worden gevormd, wat het helemaal gecompliceerd maakt.

Even een vraagje, ik lees allemaal dingen over "voorbereiden op 1 Augustus"....maar als ik gewoon mijn BTC in mijn Electrum wallet laat staan dan kan er niks fout gaan toch? Of wat voor maatregelen raad je mij aan te nemen?
Er kan inderdaad helemaal niks fout gaan. Overigens ziet het er naar uit dat er geen hard fork zal komen en dat alle paniek en angst niet nodig is.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
July 18, 2017, 05:07:40 AM
 #23

Even een vraagje, ik lees allemaal dingen over "voorbereiden op 1 Augustus"....maar als ik gewoon mijn BTC in mijn Electrum wallet laat staan dan kan er niks fout gaan toch? Of wat voor maatregelen raad je mij aan te nemen?
Er kan inderdaad helemaal niks fout gaan. Overigens ziet het er naar uit dat er geen hard fork zal komen en dat alle paniek en angst niet nodig is.

Mee eens: met Electrum beschik je over je eigen private key en dat is een voorwaarde om alles goed te laten verlopen.

Overigens ziet het er naar uit dat er geen hard fork zal komen en dat alle paniek en angst niet nodig is.

Tja, daarover zijn nog steeds wisselende berichten, en als ik kijk naar de periode voordat Litecoin Segwit accepteerde was dat net zo wisselend.

Dit is overigens -voor zover ik weet- wel de eerste keer dat er een harde datum is waarop iets zou kunnen gebeuren. Meestal is dat een langere periode.
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
November 24, 2017, 04:22:54 PM
 #24

verdomme!!

1980 euro per bitcoin....
je zou zeggen dat het een mooi aankoopmomentje is.







tjees... stonden we nog geen half jaar geleden op een kleine 2K...

en dan zoeken wij hier aan tafel nu oorzaken waarom de koers al 3 dagen op 6800 blijft hangen


ik lijk wel mesjogge!


brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 24, 2017, 04:57:44 PM
 #25

verdomme!!

1980 euro per bitcoin....
je zou zeggen dat het een mooi aankoopmomentje is.







tjees... stonden we nog geen half jaar geleden op een kleine 2K...

en dan zoeken wij hier aan tafel nu oorzaken waarom de koers al 3 dagen op 6800 blijft hangen


ik lijk wel mesjogge!




Vlak voor 1 augustus had ik me voorgenomen om de helft van mijn bitcoins te verzilveren mits de koers dan minimaal op 2500 zou staan (ivm de onzekerheid die er toen heerste). Ik ben blij dat de koers toen net daar beneden is blijven hangen...
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
November 24, 2017, 10:17:16 PM
 #26

 Smiley Smiley

onversaagd en gestaag!

hijs de vlaggen, recht zo die gaat

 Smiley
Cryptalking
Member
**
Offline Offline

Activity: 120
Merit: 10

Riding Whales to the Moon!


View Profile WWW
November 26, 2017, 01:01:56 PM
 #27

Volgens mij heeft het er ook een beetje mee te maken dat veel mensen hun BTC winst uitgeven aan verschillende Altcoins zoals DeepOnion etc. Maakt dit BTC een gateway coin?  Roll Eyes

DeepOnion    ▬▬  Anonymous and Untraceable  ▬▬    ENJOY YOUR PRIVACY  •  JOIN DEEPONION
▐▐▐▐▐▐▐▐   ANN  Whitepaper  Facebook  Twitter  Telegram  Discord   ▌▌▌▌▌▌▌▌
Get $ONION  (✔Cryptopia  ✔KuCoin)  |  VoteCentral  Register NOW!  |  Download DeepOnion
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!