Bitcoin Forum
May 01, 2024, 09:42:58 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Mining is toch wel degelijk profitabel?  (Read 2008 times)
Insanityzed (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
May 04, 2017, 01:34:17 PM
 #1

Ik ben totaal nieuw op dit gebied, dus excuses als ik mis zit.

Maar... is het niet zo dat wanneer de energiekosten weggelaten kunnen worden mining 100% rendabel is?

Tevens ben ik opzoek naar iemand die hier verstand van heeft, iemand die zich momenteel bezighoudt met het minen van altcoins? (ETH, Monero, ZCash).
Every time a block is mined, a certain amount of BTC (called the subsidy) is created out of thin air and given to the miner. The subsidy halves every four years and will reach 0 in about 130 years.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714599778
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714599778

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714599778
Reply with quote  #2

1714599778
Report to moderator
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
May 04, 2017, 02:15:10 PM
 #2

Ik ben totaal nieuw op dit gebied, dus excuses als ik mis zit.

Maar... is het niet zo dat wanneer de energiekosten weggelaten kunnen worden mining 100% rendabel is?

Tevens ben ik opzoek naar iemand die hier verstand van heeft, iemand die zich momenteel bezighoudt met het minen van altcoins? (ETH, Monero, ZCash).


Wanneer je ook de kosten van aanschaf en onderhoud weglaat, dat klopt. Dan is het altijd rendabel.

Maar de praktijk is dat je normaliter deze kosten wel hebt, dus dan moet je een berekening gaan maken. En welke altcoin momenteel wel of niet aantrekkelijk is voor het mijnen, daar wordt verschillend over gedacht. Daarnaast is het ook zo dat de ene altcoin vandaag veel zal opleveren, terwijl dat morgen wel weer een andere kan zijn, immers:
- de moeilijkheid wordt vaak aangepast aan de totaal beschikbare rekenkracht.
- de waarde van de altcoin is zeer volatiel (veranderlijk)

sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
May 04, 2017, 02:48:25 PM
 #3

[...] is het niet zo dat wanneer de energiekosten weggelaten kunnen worden mining 100% rendabel is? [...]

Ik vraag me dan ook altijd af hoe die kosten "weggelaten" kunnen worden. Zelfs al zou je ze op zonnepanelen laten draaien dan zijn daar de kosten (en bijbehorende afschrijvingen) van dat materiaal. Of heeft iemand dan geen geweten wanneer die kosten worden afgewenteld op - bijvoorbeeld - ouders/huisbaas/werkgever. Wordt dat dan niet als diefstal gezien?

Zeg maar, dat soort vragen...  Grin

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
klaaas
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1568
Merit: 544



View Profile
May 05, 2017, 09:39:32 AM
 #4

Je zou de calculator van nicehash kunnen gebruiken voor een indicatie.

Shopping online and sats back as a discount! (satsback) + LightningNetwork
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!