Bitcoin Forum
May 04, 2024, 12:14:09 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hoe te handelen.  (Read 1788 times)
Ssjaak (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 19
Merit: 0


View Profile
April 01, 2017, 08:12:55 AM
 #1

Beste allemaal..

Ik ben sinds de gulden hype bezig met alt coins. Ik moet nog veel leren en het heeft me tot nu alleen maar geld gekost. Dit geeft niet want ik zie dit als leergeld.. Maar wat mij opvalt is dat winst maken knap lastig is omdat ik tegen de in mijn ogen hoge kosten aanloop om mijn coins te verzilveren.. Ten eerste gaan er aardig wat kosten af bij de aankoop waardoor je al in de min begin als je coins heb aangekocht. Als je eindelijk denk ca 25% winst te hebben zie je dit geheel verdampen bij de verkoop.
Wat mij ook opvalt is dat er schijnbaar restricties zijn aan max bedrag dat je kan kopen en verkopen. Bij aankoop kan ik me dat nog voorstellen omdat de coins wel beschikbaar moeten zijn maar als die er zijn loop ik ook tegen dit probleem aan.. Voorbeeld is de aankoop van elf gulden a 100 euro.. Dit bedrag was te hoog maar ik kon wel kleinere orders plaatsen van max 50 euro...
En dan het verkopen.. Ik wilde van de week mijn guldens verkopen maar ik kon echter max tot 1000 euro gaan. En ik maar denken dat ik met Tier 3 een bestedingslimiet heb van 35000 euro/dag.

Mijn vraag is dus hoe kan je de op deze manier adequaat handelen, winst maken en als het meezit een grote winst pakken?
Ik kan ook nergens vinden wat buiten de evt transactie kosten de fee is op het omwisselen. En ik kan nergens vinden wat de max is voor het uitbetalen van de coins. Want mocht je een mega winst maken zoals het met de gulden in oktober hoe krijg je het dan uitgekeerd?
1714824849
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714824849

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714824849
Reply with quote  #2

1714824849
Report to moderator
1714824849
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714824849

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714824849
Reply with quote  #2

1714824849
Report to moderator
1714824849
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714824849

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714824849
Reply with quote  #2

1714824849
Report to moderator
"Your bitcoin is secured in a way that is physically impossible for others to access, no matter for what reason, no matter how good the excuse, no matter a majority of miners, no matter what." -- Greg Maxwell
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
April 01, 2017, 12:18:36 PM
 #2

Hi,

Zelf heb ik geen guldens, en ben ook niet actief op exchanges die in gulden handelen. Wel weet ik dat elke (altcoin) exchange zijn eigen regeltjes en mogelijkheden heeft. Zelf doe ik redelijk wat bij Poloniex. Hier kan ik tot $25000 per dag opnemen, dus een aanzienlijk hoger bedrag dan dat jij noemt. Soortgelijke bedragen heb ik bij diverse bitcoin exchanges als limiet.

V.w.b. hoe te handelen heb ik veel gehad aan https://bitcointalk.org/index.php?topic=1715214.0
Dit is een stuk over een bot die je kunt gebruiken bij Poloniex (dat doe ik dus niet), maar hier staat ook uitgebreid uitgelegd hoe deze bot zijn werk doet. En dat kun je ook kopieren naar handwerk, alleen ben je natuurlijk minder snel dan de bot zou zijn, en ben je geen 24/7 actief. Tenminste, ik niet  Wink
Ssjaak (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 19
Merit: 0


View Profile
April 01, 2017, 01:01:49 PM
 #3

Bedankt voor je antwoord.. Ik ga dat topic eens doorlezen. Ik had al een idee dat er gebruik gemaakt werd van een bot gezien sommige vaste fluctuaties die je bij sommige coins ziet..
NLGer
Member
**
Offline Offline

Activity: 130
Merit: 10


View Profile
April 04, 2017, 05:10:39 AM
 #4

Bedankt voor je antwoord.. Ik ga dat topic eens doorlezen. Ik had al een idee dat er gebruik gemaakt werd van een bot gezien sommige vaste fluctuaties die je bij sommige coins ziet..

Hoi Ssjaak, ik doe even wat aannames, dus als ik het fout heb moet je het maar even laten weten.

Het klinkt voor mij alsof je gebruikt maakt van commerciële partijen bij de aanschaf van je munten, hierbij betaal je dus altijd een extra premie, omdat de bedrijven bij wie jij een dienst afneemt ook winst moeten maken natuurlijk. Op zich niet erg, want iedereen moet geld verdienen, maar bij cryptoinvesteringen kunnen die kosten je inderdaad al snel de das om doen.

Als je de laagste kosten wil hebben bij cryptohandel is het van belang dat je ook wat tijd investeert in registratie bij verschillende beurzen. Op die manier betaal je niet de kosten en winstopslag van je transactie, maar echt alleen de kosten die niet te vermeiden zijn, zoals de fee op beurzen, of de kosten van een fiat banktransactie.

Zelf handel ik bitcoin niet tegen fiat, omdat ik uit moreel oogpunt zo min mogelijk met fiat te doen wil hebben. Voor de onvermijdelijke handel tussen bitcoin en euro gebruik ik daarom altijd een handelsplatform, ik kies dan degene die het meest positieve uit bitcoinsvergelijken.nl komt. Vervolgens stort je die bitcoins op je bitcoinsportemonnee van de beurs en kan je zelf orders inzetten in de markt tegen een fee van tussen de 0,1% en 0,5% (afhankelijk van de beurs, bedragen kunnen ook afwijken)

Let er op dat je een extra risico loopt als je op deze manier handelt. In tegenstelling tot aankopen van een partij die ze direct doorstuurt naar je portemonnee blijven de munten op de beurs staan. Als je winst wil maken met je munten kan je die direct weer te koop aanbieden voor de prijs die jouw aanspreekt en waarvan jij denk dat iemand die order gaat invullen, op het moment dat er dan iemand gaat kopen realiseer je ook je winst, ipv dat je je rijk rekent zonder ooit een bitcoin terug te zien. Voor het verzilveren van die kans neem je dus ook het risico van je munten die op een internetwebsite staan. MtGox heb je vast al eens gehoord en ook cryptsy heeft een flinke portie uit mijn kapitaal gekost toen de lichten daar uitgingen . Vraag je dus altijd af welk risico je wil nemen om je winst te realiseren, want helaas is de cryptowereld nog steeds vol met wildwest verhalen en zijn die risico's, helaas, erg reële scenario's.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en mocht je het te veel gedoe vinden, via www.efl.nl is door de mensen achter eGulden een tool ontwikkeld die het mogelijk maakt om bitcoins te storten die in ongeveer 24 uur tegen de meest gunstige prijs worden omgezet naar eGulden. Dit gebeurt zonder winstoogmerk, dus behalve de netwerkfee van bitcoin en eGulden en de handelsfee van in dit geval bittrex (0,2%) houdt je  daarmee netto het meest over, zonder dat je tijd moet investeren in het doorgronden van de markt.


███████████████████████████████
          AmsterdamCoin     |                          Join us now 
█████████        x x x     .    ████████          AmsterdamCoin     |             █████████     x x x     ████████
███████████████████████████████          AmsterdamCoin     |       Masternodes- Encrypted messages - TOR   
Ssjaak (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 19
Merit: 0


View Profile
April 04, 2017, 04:05:47 PM
 #5

Kijk dank NLGer kraakhelder antwoord.. Hier kan ik wat mee.. Ik ben nog een groentje en heb Bittrex gebruikt en Nocks.. Nu gebruik ik Litebit puur voor het gemak en overzichtelijkheid.. Ik moet nog een hoop leren en realiseer mezelf dat dit in het begin geld kost.. De Gulden heeft me geld gekost en ben hier 2 dagen geleden bijna helemaal (90%) met 40% verlies uitgeatapt.. Dit verlies heb ik gelukkig in 2 dagen weer goedgemaakt doordat ik ben gaan switchen. De efl had ik trouwens ook afgesloten met winst maar ben te afwachtend geweest de afgelopen dagen om opnieuw weer in te stappen.. Maar alle begin is moeilijk en ben in elk geval blij dat ik mijn verlies heb weten terug te dringen naar 0...👍
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
April 04, 2017, 06:57:41 PM
 #6

Als je de laagste kosten wil hebben bij cryptohandel is het van belang dat je ook wat tijd investeert in registratie bij verschillende beurzen. Op die manier betaal je niet de kosten en winstopslag van je transactie, maar echt alleen de kosten die niet te vermeiden zijn, zoals de fee op beurzen, of de kosten van een fiat banktransactie.

...

Zelf handel ik bitcoin niet tegen fiat, omdat ik uit moreel oogpunt zo min mogelijk met fiat te doen wil hebben. Voor de onvermijdelijke handel tussen bitcoin en euro gebruik ik daarom altijd een handelsplatform, ik kies dan degene die het meest positieve uit bitcoinsvergelijken.nl komt. Vervolgens stort je die bitcoins op je bitcoinsportemonnee van de beurs en kan je zelf orders inzetten in de markt tegen een fee van tussen de 0,1% en 0,5% (afhankelijk van de beurs, bedragen kunnen ook afwijken)

Je geeft al aan dat handel tussen bitcoin en euro onvermijdelijk is, alleen dan negeer je je eigen (goede!) advies om je te registreren bij verschillende beurzen.

Voorbeeld:
Bitcoinsvergelijken.nl geeft nu aan voor de aankoop van 1 bitcoin:
1) Satos 1084,21
2) Bitonic 1086,70
3) Bitmymoney 1087,17

Ter vergelijking:
1) Kraken 1066,00
2) BL3P (van Bitonic...) 1067,59
3) GDAX (van Coinbase) 1070,80

Dit zijn momentopnamen, dus de aanbieders bij bitcoinsvergelijken varieren onderling, net zoals de verschillende bitcoin exchanges onderling varieren. Het is dus zeker niet zo dat Satos en Kraken altijd de goedkoopsten zijn, vergelijken kan veel opleveren! (Het is regelmatig winstgevend om bitcoins bij de ene exchange te kopen en op de andere op hetzelfde moment te verkopen. Enige nadeel is dan dat je op beide exchanges euro's en/of bitcoins moet hebben)
HanscoLeek
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
May 26, 2017, 06:29:04 PM
 #7

Als je de laagste kosten wil hebben bij cryptohandel is het van belang dat je ook wat tijd investeert in registratie bij verschillende beurzen. Op die manier betaal je niet de kosten en winstopslag van je transactie, maar echt alleen de kosten die niet te vermeiden zijn, zoals de fee op beurzen, of de kosten van een fiat banktransactie.

...

Zelf handel ik bitcoin niet tegen fiat, omdat ik uit moreel oogpunt zo min mogelijk met fiat te doen wil hebben. Voor de onvermijdelijke handel tussen bitcoin en euro gebruik ik daarom altijd een handelsplatform, ik kies dan degene die het meest positieve uit bitcoinsvergelijken.nl komt. Vervolgens stort je die bitcoins op je bitcoinsportemonnee van de beurs en kan je zelf orders inzetten in de markt tegen een fee van tussen de 0,1% en 0,5% (afhankelijk van de beurs, bedragen kunnen ook afwijken)

Je geeft al aan dat handel tussen bitcoin en euro onvermijdelijk is, alleen dan negeer je je eigen (goede!) advies om je te registreren bij verschillende beurzen.

Voorbeeld:
Bitcoinsvergelijken.nl geeft nu aan voor de aankoop van 1 bitcoin:
1) Satos 1084,21
2) Bitonic 1086,70
3) Bitmymoney 1087,17

Ter vergelijking:
1) Kraken 1066,00
2) BL3P (van Bitonic...) 1067,59
3) GDAX (van Coinbase) 1070,80

Dit zijn momentopnamen, dus de aanbieders bij bitcoinsvergelijken varieren onderling, net zoals de verschillende bitcoin exchanges onderling varieren. Het is dus zeker niet zo dat Satos en Kraken altijd de goedkoopsten zijn, vergelijken kan veel opleveren! (Het is regelmatig winstgevend om bitcoins bij de ene exchange te kopen en op de andere op hetzelfde moment te verkopen. Enige nadeel is dan dat je op beide exchanges euro's en/of bitcoins moet hebben)


Hoe komt het eigenlijk dat de coins in Korea veel hoger verhandeld worden dan hier...?
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
May 26, 2017, 08:13:49 PM
 #8

Hoe komt het eigenlijk dat de coins in Korea veel hoger verhandeld worden dan hier...?

Vraag en aanbod. Dat verschilt per land, per beurs en per tijdvak.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!