Bitcoin Forum
May 14, 2024, 05:23:57 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Welke Bitcoin website geeft de beste koers voor BTC uitbetaling in Euro op bank?  (Read 2374 times)
TeePee (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 183
Merit: 13


View Profile
June 05, 2017, 08:35:29 PM
 #1

Welke websites zijn het beste om mijn Bitcoins in Euro's op mijn bankrekening te ontvangen?

Ik weet al van Bitonic en Bitcoinweb maar die rekenen wel een erg nadelige koers vind ik. Het verschil tussen aankoop en verkoopprijs is mijn inziens te groot en als ik daar verkoop heb ik het gevoel dat ik genaaid word en dat er ergens beter te verkopen is.

Welke sites rekenen de minste provisie om in Euro (let op: geen USD want als het dan nog naar Euro om moet worden gezet door mijn bank zelf dan verlies ik heel veel aan omrekeningskosten) naar mijn Nederlandse bank uit te betalen?
1715664237
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715664237

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715664237
Reply with quote  #2

1715664237
Report to moderator
Bitcoin mining is now a specialized and very risky industry, just like gold mining. Amateur miners are unlikely to make much money, and may even lose money. Bitcoin is much more than just mining, though!
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715664237
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715664237

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715664237
Reply with quote  #2

1715664237
Report to moderator
1715664237
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715664237

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715664237
Reply with quote  #2

1715664237
Report to moderator
1715664237
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715664237

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715664237
Reply with quote  #2

1715664237
Report to moderator
simon149
Member
**
Offline Offline

Activity: 113
Merit: 10


View Profile WWW
June 05, 2017, 08:56:25 PM
 #2

Hoi TeePee,

de koers van de marketplaces en websites wisselt voordurig. Er is niet 1 site die duidelijk goedkoper is dan anderen.
Over het algemeen krijg je een beter koers op exchanges dan op sites als coinbase; omdat je handelt met andere personen en niet met een bedrijf. Coinbase heeft zijn eigen exchange op gdax.com.

Hier vind je nog wat meer informatie over Coinbase:
https://bitcoin-intro.blogspot.co.uk/p/bitcoin-wallet.html

Als je je hebt aangemeld kun je je vrij snel (en gratis) aanmelden voor hun gdax exchange. Vervolgens kun je je laten uitbetalen je EURO rekening. Hier betaal je 15 cent per transactie; maar je kunt je bitcoin wrs tegen een goede koers wisselen.

Volg mijn blog over Bitcoins voor uitleg, tips en nieuwtjes over Bitcoin.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
June 06, 2017, 05:09:40 AM
 #3

Wat al werd gezegd: er is geen site die per definitie goedkoper is. Wel is een exchange vrijwel altijd beter (zowel qua koers als qua kosten) als een handelaar. Sommige handelaren hebben zelf ook exchanges, dan is het helemaal voelbaar.

Genoemde prijzen zijn verkoop / inkoop

Een paar handelaren op een rij (prijs tijdens het maken van deze post):
Anycoin Direct 2572,21 / 2502,25
Bitmymoney 2578,20 / 2499,56
BTCDirect 2591,24 / 2459,46
Bitonic 2549,83 / 2480,67
Coinbase 2536,60 / 2506,87   (geen iDeal mogelijk, wel SEPA)

Een paar exchanges op een rij (prijs tijdens het maken van deze post):
GDAX.com 2523,73 / 2520,00        = van Coinbase
BL3P.eu 2510,00 / 2499,62       = van Bitonic
Kraken.com 2505,897 / 2501,598

Daarnaast zijn er omwisselkosten (varierend van 0% tot 1,49%) en overboekingskosten (varierend van 0,15 tot >10,00)

De beurskoersen (koersen op de exchanges) liggen nu dicht bij elkaar, soms zitten daar ook tientallen euro's verschil in. Dat verschilt continu, je moet dus kijken wie op dat moment het gunstigste is. Let niet alleen op de koers, maar ook op de bijkomende kosten.

En, dit is slechts een beperkt overzicht. Er zijn veel meer handelaren en exchanges.
 

TeePee (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 183
Merit: 13


View Profile
June 06, 2017, 03:47:26 PM
 #4

Wat al werd gezegd: er is geen site die per definitie goedkoper is. Wel is een exchange vrijwel altijd beter (zowel qua koers als qua kosten) als een handelaar. Sommige handelaren hebben zelf ook exchanges, dan is het helemaal voelbaar.

Genoemde prijzen zijn verkoop / inkoop

Een paar handelaren op een rij (prijs tijdens het maken van deze post):
Anycoin Direct 2572,21 / 2502,25
Bitmymoney 2578,20 / 2499,56
BTCDirect 2591,24 / 2459,46
Bitonic 2549,83 / 2480,67
Coinbase 2536,60 / 2506,87   (geen iDeal mogelijk, wel SEPA)

Een paar exchanges op een rij (prijs tijdens het maken van deze post):
GDAX.com 2523,73 / 2520,00        = van Coinbase
BL3P.eu 2510,00 / 2499,62       = van Bitonic
Kraken.com 2505,897 / 2501,598

Daarnaast zijn er omwisselkosten (varierend van 0% tot 1,49%) en overboekingskosten (varierend van 0,15 tot >10,00)

De beurskoersen (koersen op de exchanges) liggen nu dicht bij elkaar, soms zitten daar ook tientallen euro's verschil in. Dat verschilt continu, je moet dus kijken wie op dat moment het gunstigste is. Let niet alleen op de koers, maar ook op de bijkomende kosten.

En, dit is slechts een beperkt overzicht. Er zijn veel meer handelaren en exchanges.
 



Wat moet ik me voorstellen bij omwisselkoersen?

En welke exchange gebruik je zelf het meeste?
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
June 06, 2017, 05:24:21 PM
 #5

Wat al werd gezegd: er is geen site die per definitie goedkoper is. Wel is een exchange vrijwel altijd beter (zowel qua koers als qua kosten) als een handelaar. Sommige handelaren hebben zelf ook exchanges, dan is het helemaal voelbaar.

Genoemde prijzen zijn verkoop / inkoop

Een paar handelaren op een rij (prijs tijdens het maken van deze post):
Anycoin Direct 2572,21 / 2502,25
Bitmymoney 2578,20 / 2499,56
BTCDirect 2591,24 / 2459,46
Bitonic 2549,83 / 2480,67
Coinbase 2536,60 / 2506,87   (geen iDeal mogelijk, wel SEPA)

Een paar exchanges op een rij (prijs tijdens het maken van deze post):
GDAX.com 2523,73 / 2520,00        = van Coinbase
BL3P.eu 2510,00 / 2499,62       = van Bitonic
Kraken.com 2505,897 / 2501,598

Daarnaast zijn er omwisselkosten (varierend van 0% tot 1,49%) en overboekingskosten (varierend van 0,15 tot >10,00)

De beurskoersen (koersen op de exchanges) liggen nu dicht bij elkaar, soms zitten daar ook tientallen euro's verschil in. Dat verschilt continu, je moet dus kijken wie op dat moment het gunstigste is. Let niet alleen op de koers, maar ook op de bijkomende kosten.

En, dit is slechts een beperkt overzicht. Er zijn veel meer handelaren en exchanges.

Wat moet ik me voorstellen bij omwisselkoersen?

En welke exchange gebruik je zelf het meeste?

Zelf gebruik ik meestal BL3P.eu om bitcoins te kopen en GDAX.com om bitcoins te verkopen. Waarom?

Aan- en verkoop via de handel is over het algemeen duurder, dus vandaar dat ik tegenwoordig vooral via exchanges omwissel. Overigens wissel ik steeds minder met euro's om, ik probeer mijn winsten met crypto zelf te behalen.

Maar als ik aankoop, doe ik dat meestal via BL3P.eu; dit is de enige exchange die iDeal ondersteunt, dus waar ik snel kan handelen. Bovendien is de koers hier vaak voordelig (vaak=niet altijd!)
Bitcoins verkopen doe ik via GDAX.com; deze heeft vaak de gunstigste koers om te verkopen (ook hier geldt: vaak=niet altijd!). Bovendien zijn de kosten hier het laagst. Bij handel via exchanges heb je makers en takers (in dit geval zet ik mijn bitcoins te koop voor een hogere prijs als de vraagprijs => dan ben ik de maker / Wanneer ik bitcoins verkoop voor de hoogste vraagprijs dan ben ik taker, ik neem (gebruik) de aankoopopdracht van iemand anders). Bij GDAX is het makertarief 0%. Overboeken via SEPA daarna kost 0,15 euro (dus 15 cent).

De omwisselkosten zijn dus maker- en takertarieven  en daarna de overboekingskosten. Bovengenoemd voorbeeld:
BL3P: ik betaal via iDeal (0,80 euro), daarna wissel ik om (0,25%) en daarna schrijf ik de bitcoins naar mijn eigen account (0,0001 BTC voor een normale transactie of 0,0005 BTC voor een snelle transactie).    (Ze hebben nu tijdelijk een actie: geen kosten voor iDeal betalingen en 0,125% ipv 0,25%)
GDAX: ik ontvang de bitcoins (0,00), daarna plaats ik een verkoopopdracht (0,00) en daarna boek ik het geld naar mijn rekening (0,15 euro)

Zou ik het andersom doen:
GDAX: ik betaal via SEPA (0,00 euro), daarna plaats ik een aankoopopdracht (0,00) en daarna schrijf ik de bitcoins naar mijn eigen account (0,00 wanneer het een Coinbase account is, anders de standaard bitcoinfee)
BL3P: ik ontvang de bitcoins (0,00), daarna wissel ik om (0,25%-tijdelijk de helft:0,125%) en daarna boek ik het geld naar mijn rekening (1,00 euro of tegen meerprijs spoedbetaling)

Niet veel verschil, behalve de snelheid (SEPA duurt minimaal 1 dag, soms enkele dagen) en overboekingskosten.

Dus bij GDAX kun je bijna zonder kosten traden, terwijl je bij BL3P (en Kraken etc.) altijd een percentage moet betalen. Bij BL3P is dat een vast percentage, bij Kraken zit er weer een verschil tussen maker en takertarief.

Het klinkt heel ingewikkeld, maar als je het een paar keer gedaan hebt, valt het reuze mee.
TeePee (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 183
Merit: 13


View Profile
June 06, 2017, 11:15:00 PM
 #6

Wat al werd gezegd: er is geen site die per definitie goedkoper is. Wel is een exchange vrijwel altijd beter (zowel qua koers als qua kosten) als een handelaar. Sommige handelaren hebben zelf ook exchanges, dan is het helemaal voelbaar.

Genoemde prijzen zijn verkoop / inkoop

Een paar handelaren op een rij (prijs tijdens het maken van deze post):
Anycoin Direct 2572,21 / 2502,25
Bitmymoney 2578,20 / 2499,56
BTCDirect 2591,24 / 2459,46
Bitonic 2549,83 / 2480,67
Coinbase 2536,60 / 2506,87   (geen iDeal mogelijk, wel SEPA)

Een paar exchanges op een rij (prijs tijdens het maken van deze post):
GDAX.com 2523,73 / 2520,00        = van Coinbase
BL3P.eu 2510,00 / 2499,62       = van Bitonic
Kraken.com 2505,897 / 2501,598

Daarnaast zijn er omwisselkosten (varierend van 0% tot 1,49%) en overboekingskosten (varierend van 0,15 tot >10,00)

De beurskoersen (koersen op de exchanges) liggen nu dicht bij elkaar, soms zitten daar ook tientallen euro's verschil in. Dat verschilt continu, je moet dus kijken wie op dat moment het gunstigste is. Let niet alleen op de koers, maar ook op de bijkomende kosten.

En, dit is slechts een beperkt overzicht. Er zijn veel meer handelaren en exchanges.

Wat moet ik me voorstellen bij omwisselkoersen?

En welke exchange gebruik je zelf het meeste?

Zelf gebruik ik meestal BL3P.eu om bitcoins te kopen en GDAX.com om bitcoins te verkopen. Waarom?

Aan- en verkoop via de handel is over het algemeen duurder, dus vandaar dat ik tegenwoordig vooral via exchanges omwissel. Overigens wissel ik steeds minder met euro's om, ik probeer mijn winsten met crypto zelf te behalen.

Maar als ik aankoop, doe ik dat meestal via BL3P.eu; dit is de enige exchange die iDeal ondersteunt, dus waar ik snel kan handelen. Bovendien is de koers hier vaak voordelig (vaak=niet altijd!)
Bitcoins verkopen doe ik via GDAX.com; deze heeft vaak de gunstigste koers om te verkopen (ook hier geldt: vaak=niet altijd!). Bovendien zijn de kosten hier het laagst. Bij handel via exchanges heb je makers en takers (in dit geval zet ik mijn bitcoins te koop voor een hogere prijs als de vraagprijs => dan ben ik de maker / Wanneer ik bitcoins verkoop voor de hoogste vraagprijs dan ben ik taker, ik neem (gebruik) de aankoopopdracht van iemand anders). Bij GDAX is het makertarief 0%. Overboeken via SEPA daarna kost 0,15 euro (dus 15 cent).

De omwisselkosten zijn dus maker- en takertarieven  en daarna de overboekingskosten. Bovengenoemd voorbeeld:
BL3P: ik betaal via iDeal (0,80 euro), daarna wissel ik om (0,25%) en daarna schrijf ik de bitcoins naar mijn eigen account (0,0001 BTC voor een normale transactie of 0,0005 BTC voor een snelle transactie).    (Ze hebben nu tijdelijk een actie: geen kosten voor iDeal betalingen en 0,125% ipv 0,25%)
GDAX: ik ontvang de bitcoins (0,00), daarna plaats ik een verkoopopdracht (0,00) en daarna boek ik het geld naar mijn rekening (0,15 euro)

Zou ik het andersom doen:
GDAX: ik betaal via SEPA (0,00 euro), daarna plaats ik een aankoopopdracht (0,00) en daarna schrijf ik de bitcoins naar mijn eigen account (0,00 wanneer het een Coinbase account is, anders de standaard bitcoinfee)
BL3P: ik ontvang de bitcoins (0,00), daarna wissel ik om (0,25%-tijdelijk de helft:0,125%) en daarna boek ik het geld naar mijn rekening (1,00 euro of tegen meerprijs spoedbetaling)

Niet veel verschil, behalve de snelheid (SEPA duurt minimaal 1 dag, soms enkele dagen) en overboekingskosten.

Dus bij GDAX kun je bijna zonder kosten traden, terwijl je bij BL3P (en Kraken etc.) altijd een percentage moet betalen. Bij BL3P is dat een vast percentage, bij Kraken zit er weer een verschil tussen maker en takertarief.

Het klinkt heel ingewikkeld, maar als je het een paar keer gedaan hebt, valt het reuze mee.

Dank voor deze uitgebreide uitleg!
emreisik
Member
**
Offline Offline

Activity: 97
Merit: 10


View Profile
June 07, 2017, 08:47:54 AM
 #7

kraken is eigenlijk beter, je kan het direct wisselen
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
June 07, 2017, 09:53:50 AM
 #8

kraken is eigenlijk beter, je kan het direct wisselen

Kraken vind ik juist niet beter. Koersen vaak niet gunstig, en altijd een fee. Waarom vind jij het beter dan?

Makerfee 0,16% (GDAX: gratis / BL3P 0,25%-tijdelijk 0,125%)
Takerfee 0,26% (GDAX: 0,25% / BL3P: 0,25%-tijdelijk 0,125%)
SEPA opname: 0,09 (GDAX: 0,15 / BL3P: 1,00)

Tja, het scheelt 6 cent bij de opnamekosten t.o.v. GDAX, maar je  betaalt wel meer fee, in het geval van makerfee zelfs 0,16% over het totaalbedrag meer.
simon149
Member
**
Offline Offline

Activity: 113
Merit: 10


View Profile WWW
June 07, 2017, 07:00:40 PM
 #9

Maar als de koers 0.16% eronder ligt is het voordeliger.
Maar het schommelt een hoopt dus het kan varieren (zoals al aangegeven).

Overigens vind ik Kraken zelf ook nog het fijnste platform, maar dat kan ook gewenning zijn.
Voor mij steekt alles super strak in elkaar en kun je ook makkelijk margin traden etc.

Volg mijn blog over Bitcoins voor uitleg, tips en nieuwtjes over Bitcoin.
MartinMonero
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
June 07, 2017, 07:47:50 PM
 #10

Maar hoe doen jullie dit met de belastingdienst dan? Of zijn het kleine getallen? Ik heb "helaas" redelijk goede zaken gedaan online, maar heb nu geen idee hoe ik het het slimste kan laten storten op mijn rekening.  Huh
Proxik
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 146
Merit: 100


View Profile
June 07, 2017, 08:17:51 PM
 #11

Maar hoe doen jullie dit met de belastingdienst dan? Of zijn het kleine getallen? Ik heb "helaas" redelijk goede zaken gedaan online, maar heb nu geen idee hoe ik het het slimste kan laten storten op mijn rekening.  Huh

Gewoon laten storten en wanneer er vragen komen aangeven dat je dit met bitcoins hebt verdient. Je betaald dan 1.2 % belasting (box 3, vermogensbelasting), dat is te doen lijkt mij.
Probeer zoveel mogelijk gegevens te verkrijgen waarmee het geld te herleiden is alhoewel ik mij afvraag in hoeverre de belastingdienst dit gaat checken sinds je er verstand van crypto moet hebben om het te begrijpen.
mortare
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 765
Merit: 283



View Profile WWW
June 07, 2017, 09:40:34 PM
 #12

Iemand hier een idee hoe heel het belasting gegeven in Belgie werkt?

.
.
.
▬◇
▬◇▬◆
▬◇▬◇▬◆
.
.







███
███░░░███
███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░███░░░░░░░░░░░░░░░███░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░███░░░░░░░░░░░░░░░███░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░███░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░░░░░░░███
███░░░░░░░░░███
███░░░███
███
.
.
.
◇▬
◆▬◇▬
◆▬◇▬◇▬
.
.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
June 08, 2017, 04:22:49 AM
 #13

Maar hoe doen jullie dit met de belastingdienst dan? Of zijn het kleine getallen? Ik heb "helaas" redelijk goede zaken gedaan online, maar heb nu geen idee hoe ik het het slimste kan laten storten op mijn rekening.  Huh

Gewoon laten storten en wanneer er vragen komen aangeven dat je dit met bitcoins hebt verdient. Je betaald dan 1.2 % belasting (box 3, vermogensbelasting), dat is te doen lijkt mij.
Probeer zoveel mogelijk gegevens te verkrijgen waarmee het geld te herleiden is alhoewel ik mij afvraag in hoeverre de belastingdienst dit gaat checken sinds je er verstand van crypto moet hebben om het te begrijpen.

Het is al vaker genoemd: probeer voor jezelf zoveel mogelijk gegevens bij te houden. Je activiteiten op exchanges (aan-, verkoop en handel) zijn gewoon te downloaden, als je die af en toe download en bewaard kun je al aardig wat aantonen.

Wanneer je heel actief bent, dan kan het als inkomen gezien worden, dan betaal je de hoofdprijs (max 52%) maar wanneer je gewoon af en toe wat koopt/verkoopt en een goed salaris elders hebt, valt dat risico wel mee.

En wat je altijd moet betalen is die vermogensrendementsheffing. Tegenwoordig niet meer 1,2%, maar een percentage afhankelijk van de hoogte van je bezit (wel rond die 1,2%, maar het kan iets hoger of iets lager liggen)




Iemand hier een idee hoe heel het belasting gegeven in Belgie werkt?

Helaas, ik niet.
MartinMonero
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
June 08, 2017, 02:20:20 PM
 #14

Maar hoe doen jullie dit met de belastingdienst dan? Of zijn het kleine getallen? Ik heb "helaas" redelijk goede zaken gedaan online, maar heb nu geen idee hoe ik het het slimste kan laten storten op mijn rekening.  Huh

Gewoon laten storten en wanneer er vragen komen aangeven dat je dit met bitcoins hebt verdient. Je betaald dan 1.2 % belasting (box 3, vermogensbelasting), dat is te doen lijkt mij.
Probeer zoveel mogelijk gegevens te verkrijgen waarmee het geld te herleiden is alhoewel ik mij afvraag in hoeverre de belastingdienst dit gaat checken sinds je er verstand van crypto moet hebben om het te begrijpen.

Het is al vaker genoemd: probeer voor jezelf zoveel mogelijk gegevens bij te houden. Je activiteiten op exchanges (aan-, verkoop en handel) zijn gewoon te downloaden, als je die af en toe download en bewaard kun je al aardig wat aantonen.

Wanneer je heel actief bent, dan kan het als inkomen gezien worden, dan betaal je de hoofdprijs (max 52%) maar wanneer je gewoon af en toe wat koopt/verkoopt en een goed salaris elders hebt, valt dat risico wel mee.

En wat je altijd moet betalen is die vermogensrendementsheffing. Tegenwoordig niet meer 1,2%, maar een percentage afhankelijk van de hoogte van je bezit (wel rond die 1,2%, maar het kan iets hoger of iets lager liggen)

Oké! Dan zal het bij mij meer als vermogen gezien kunnen worden dus. Aangezien ik alles longterm heb. Gewoon kopen en laten staan en daarbij geluk hebben.

Dus dan zou het slechts 1,2% +/- zijn? Dat is een meevaller!




Iemand hier een idee hoe heel het belasting gegeven in Belgie werkt?

Helaas, ik niet.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
June 08, 2017, 02:38:56 PM
 #15

Oké! Dan zal het bij mij meer als vermogen gezien kunnen worden dus. Aangezien ik alles longterm heb. Gewoon kopen en laten staan en daarbij geluk hebben.

Dus dan zou het slechts 1,2% +/- zijn? Dat is een meevaller!

Inderdaad. Hou wel de gegevens bij van wanneer en waar je het gekocht hebt (dat is gewoon verstandig) maar dit is inderdaad onbelast. Alleen de vermogensrendementsheffing is dan van toepassing.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!