Bitcoin Forum
April 26, 2024, 01:24:10 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 3 »  All
  Print  
Author Topic: ANAMUR MINER --> SCAM  (Read 4646 times)
HerrPD (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 205
Merit: 100


View Profile
May 05, 2013, 08:55:56 AM
 #1

http://www.anamurminers.com

Hier will einer aus Tschechien eigene ASIC Miner verkaufen. Für mich sieht das nach SCAM aus. Kassieren und nix liefern? Oder baut da in echt einer mit ASIC-Chips Miner zusammen? Interessant wäre dann welche Chips er benutzt. Wer weiß genaueres?!
1714137850
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714137850

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714137850
Reply with quote  #2

1714137850
Report to moderator
1714137850
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714137850

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714137850
Reply with quote  #2

1714137850
Report to moderator
There are several different types of Bitcoin clients. The most secure are full nodes like Bitcoin Core, but full nodes are more resource-heavy, and they must do a lengthy initial syncing process. As a result, lightweight clients with somewhat less security are commonly used.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
Rave
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 336
Merit: 250



View Profile
May 05, 2013, 09:08:04 AM
Last edit: May 05, 2013, 09:24:18 AM by Rave
 #2

http://who.is/whois/anamurminers.com
http://rejstrik.penize.cz/24165280-anamur-silif-s-r-o
http://www.bizbiz.cz/v2/firmy/239749/anamur-silif-s-r-o

Das Gerät auf dem Bild ist ein Tyan -> http://www.heise.de/preisvergleich/tyan-b7015f72v2r-n1275-a826243.html
Vielleicht hat er die Dinger ja ausgeschlachtet und seine ASICs darin verbaut...

Ich find's dubios...aber wer weiss...

Wanna spend some Bitcoins with a prepaid Master Card? All you need is a VirWox Account and a Skrill Master Card Wink
lame.duck
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1270
Merit: 1000


View Profile
May 05, 2013, 10:59:10 AM
 #3

Frag doch einfach mal nach einem Datenblatt  für die ASICchips an und vergleiche das mit den AVALON Chips. Heißt natürlich nicht das die auch liefern aber ganz ausgeschlossen halte ich das nicht. Und umgelabelte Chips gibts anderswo auch.
pro
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 138
Merit: 100



View Profile
May 05, 2013, 02:00:45 PM
 #4

http://www.anamurminers.com

Hier will einer aus Tschechien eigene ASIC Miner verkaufen. Für mich sieht das nach SCAM aus. Kassieren und nix liefern? Oder baut da in echt einer mit ASIC-Chips Miner zusammen? Interessant wäre dann welche Chips er benutzt. Wer weiß genaueres?!


laut homepage kann man doch im paypal zahlen, probiers aus und berichte wenn nicht lass paypal dein geld zurück überweisen....

tips: LSQB6J4RRbjTptzFcCC4uU4yGsMUXGLgDQ
       1EPQq1uqo13LPG8BeHgCQcbE7pbujqnXrm
Bytekiller
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2450
Merit: 1004


View Profile
May 05, 2013, 05:31:37 PM
 #5

http://www.anamurminers.com

Hier will einer aus Tschechien eigene ASIC Miner verkaufen. Für mich sieht das nach SCAM aus. Kassieren und nix liefern? Oder baut da in echt einer mit ASIC-Chips Miner zusammen? Interessant wäre dann welche Chips er benutzt. Wer weiß genaueres?!


laut homepage kann man doch im paypal zahlen, probiers aus und berichte wenn nicht lass paypal dein geld zurück überweisen....

aber paypal geht nur bis 10.000$

Als ich jung war, waren alle Glieder gelenkig - bis auf eins. Als ich älter wurde, waren alle Glieder steif - bis auf eins.
HerrPD (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 205
Merit: 100


View Profile
May 05, 2013, 06:29:50 PM
 #6

Ich habe eine Anfrage verschickt. Wenn eine Abholung möglich ist fahre ich mit einem Umschlag Fiat Geld und einem VW T5 8 Sitzer voller Kumpels  Grin nach Tschechien.
candoo
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 602
Merit: 500


Vertrau in Gott


View Profile
May 05, 2013, 06:42:33 PM
 #7

Ich habe eine Anfrage verschickt. Wenn eine Abholung möglich ist fahre ich mit einem Umschlag Fiat Geld und einem VW T5 8 Sitzer voller Kumpels  Grin nach Tschechien.

Wie kann man so naiv sein? Das ist scam.

Einer trage des andern Last, so werdet ihr das Gesetz Christi erfüllen.
HerrPD (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 205
Merit: 100


View Profile
May 05, 2013, 07:23:49 PM
 #8

Geht das an meine "Naivität"?...

"Wenn eine Abholung möglich ist fahre ich mit einem Umschlag Fiat Geld und einem VW T5 8 Sitzer voller Kumpels nach Tschechien."

So eine Aussage zeigt doch gerade keine Naivität! Was bedeuten wohl die 7 Kumpels? Das die nur zum Spaß mitfahren?!? Diese Aussage sollte nur meine Vorsicht vor diesen Dingen ausdrücken!


Anamur Miners
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
May 06, 2013, 07:53:38 AM
 #9

Hello guys,

we are sorry, but we don't speak Deutsch, although we reside nearly the Deutschland boarder in Liberec.

We aren't happy, that you think, that our company is a scam, so we would like to explain you a few things.

-  The miners are compiled by czech company with our 250 Mh/s chips and boxed to Tyan-Server cases. We are sorry, but we don't want to tell other informations about our hardware.

-  We are not against personal pick-up in our office, so if you come, you can check and discuss everything about our hardware.

-  We do accept escrow payments via www.moneybookers.com, escrow means, that you pay and moneybookers will give us money only if you tell them, that you have received your postage.

-  Due to Czech law, we MUST, give you back your money even after 14 days, if you are not satisfied with the product.

If you have any questions, feel free to ask at info@anamurminers.com


Thanks,
Anamur Miners.
Rave
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 336
Merit: 250



View Profile
May 06, 2013, 07:58:14 AM
 #10

@Anamur Miners: Thanks for your statement.

@HerrPD: Na wie sieht's aus? Fährst du wirklich dahin?

Wanna spend some Bitcoins with a prepaid Master Card? All you need is a VirWox Account and a Skrill Master Card Wink
HerrPD (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 205
Merit: 100


View Profile
May 06, 2013, 08:08:29 AM
 #11

Die Anfrage habe ich wirklich geschickt. Der Rest war nicht sooo ernst gemeint  Grin . Bin fest davon ausgegangen dass es SCAM war (oder immer noch ist).
lame.duck
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1270
Merit: 1000


View Profile
May 06, 2013, 10:02:20 AM
 #12

-  The miners are compiled by czech company with our 250 Mh/s chips and boxed to Tyan-Server cases. We are sorry, but we don't want to tell other informations about our hardware.

Why this, here you write

http://www.anamurminers.com/www-barretobitcoingold-com/eshop/6-1-Anamur-ASIC-CHIPS/0/5/11-Anamur-ASIC-CHIP-1000-pcs

Quote
Full specifications

- the chips being sold are packaged and tested
- the chips are identical to those in Anamur miners, clocking 250 Mh/s per chip (guaranteed hash rate)
- everything will be open source from FPGA to PCB design.
- we do not offer technical support of any kind, this is final.
- if you do not know what to do with the packaged chips, please do not purchase.

Technology Summary:

130-nm, 7-Layer Metal (6 Copper), Flash-Based CMOS Process
Core Voltage: 1.2 V
I/O Voltage: 3.3 V
Core Frequency: 256+ MHz
Number of Pads: 48
Package Type: QFN48 - 0.4 Pitch
Packaged Chip Size: 6 mm x 6 mm

Power
Chip power efficienty: 7.5 W/GHs

frankly i do not understand how one should be able to assemle boards with chips without a datasheet ...
HerrPD (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 205
Merit: 100


View Profile
May 06, 2013, 10:36:29 AM
 #13

@Anamur Miners: Could you show some real life pictures of the ready miner and the chips?
Freedom24
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 535
Merit: 500



View Profile
May 12, 2013, 05:50:12 PM
 #14

Immerhin kann man es jetzt direkt über Amazon kaufen. Ist so doch viel sicherer oder?
Wenn ich jetzt 8 K Euro hätte.

Mit wie viel Ghash kann er den minen?
5120-01-518-6126
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 174
Merit: 100


< My mining rig >


View Profile
May 13, 2013, 02:23:21 AM
 #15

Hello guys,

we are sorry, but we don't speak Deutsch, although we reside nearly the Deutschland boarder in Liberec.

We aren't happy, that you think, that our company is a scam, so we would like to explain you a few things.

-  The miners are compiled by czech company with our 250 Mh/s chips and boxed to Tyan-Server cases. We are sorry, but we don't want to tell other informations about our hardware.

-  We are not against personal pick-up in our office, so if you come, you can check and discuss everything about our hardware.

-  We do accept escrow payments via www.moneybookers.com, escrow means, that you pay and moneybookers will give us money only if you tell them, that you have received your postage.

-  Due to Czech law, we MUST, give you back your money even after 14 days, if you are not satisfied with the product.

If you have any questions, feel free to ask at info@anamurminers.com


Thanks,
Anamur Miners.


I'm not saying your company is a scam, but I do wonder about the pricing of your 50GH/s miner for $1400 more than your 63GH/s miner and the very spotty connection to your Web site.  Further, there are several Skrill (Moneybookers) scams floating around, not to mention some weirdness in trying to set up a Skrill account.  If you're legit, why not accept Amex -- with your 5-digit pricing, you could certainly afford their fees.
HerrPD (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 205
Merit: 100


View Profile
May 13, 2013, 07:17:57 AM
 #16

IT IS SCAM!
daweller
Member
**
Offline Offline

Activity: 68
Merit: 10


View Profile
May 13, 2013, 07:41:31 AM
 #17

IT IS SCAM!

Did you find proof?
I just saw their auction on Ebay... seems too good to be true...
Red_Evil
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1484
Merit: 500


Across The Universe


View Profile
May 13, 2013, 09:32:52 AM
Last edit: May 13, 2013, 09:47:12 AM by Red_Evil
 #18

Intressant ist es schon preislich wohl ein wenig abgehoben mit 13 k aber wenn er auf vorrat ist ok ... O.o why not

mir wäre aber neu das moneybooker`s treuhand übernimmt .... aber ich frag mal nach Smiley

Quote
Kann ich einen Zahlungsauftrag wieder rückgängig machen?
Sie können Ihren Zahlungsauftrag noch rückgängig machen, solange die Transaktion den Status 'offen' hat - die Stornierung lässt sich wie folgt vornehmen:

Gehen Sie zu: 'Mein Konto' > 'Kontoauszug' > wählen Sie die Stornierungsfunktion neben dem gewünschten offenen Transfer.

Ist die Transaktion einmal abgeschlossen, kann sie nicht mehr storniert werden. In diesem Fall empfehlen wir, den Empfänger direkt zu kontaktieren, um den entsprechenden Betrag zurückzuerhalten.

Quote
Ich habe per Skrill (Moneybookers) bezahlt, aber meine Ware nicht erhalten - bekomme ich mein Geld zurück?
Bitte beachten Sie, dass E-Geld wie Bargeld funktioniert. Ist es einmal ausgetauscht, kann dieser Vorgang nur vom neuen Besitzer rückgäng gemacht werden. Skrill (Moneybookers) ist lediglich für die Transaktionsabwicklung verantwortlich und kann nicht für Betrugsversuche zur Verantwortung gezogen werden. Benutzern, die ein Problem mit dem Verkäufer einer Ware haben, sollten sich direkt mit diesem in Verbindung setzen, um die Sache zu klären. Wir werden der Polizei auf Anfrage sämtliche Informationen bereitstellen, damit Betrugsfälle aufgeklärt werden können. Leider können wir keine Personaldaten über unsere Kunden mitteilen, wenn die Forderung nicht von einer zuständigen Behörde gemacht wird. Wenn Sie auf Nummer sicher gehen wollen, um einen Betrug zu vermeiden, empfehlen wir Ihnen unseren Treuhandservice. Klicken Sie hier, um mehr über unseren Treuhandservice zu erfahren.

Quote
Wie tätige ich eine Treuhandzahlung?
Nur dem Käufer ist es möglich, die Treuhandzahlungsoption zu wählen. Dazu benötigt er nur die E-Mail Adresse des Verkäufers und los gehts:
1) Wählen Sie 'Geld Senden',
2) klicken Sie auf das 'Treuhandzahlung'-Kästchen und
3) folgen Sie den Anweisungen.


Jemand lust auf eine sammel bestellung ?

Ich würde den kauf dann innitieren habe ein monat limit bei MB von 30k


PS: wollte gerade einen bestellen leider werden ich direkt nach MB weitergeleitet wo ich den kauf innitieren muss ohne die möglichkeit zu haben des treuhandservices in anspurch zu nehmen... ich habe MB angeschrieben wie man das innitieren kann und warte auf antwort.
 
Anamur Miners
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
May 13, 2013, 11:14:37 AM
 #19

To 5120-01-518-6126:
We have changed our supplier and got our price lower with same quality, also we have made some changes in our company so we can carry more orders with same service, because we want to keep good service and fast shipping. We have been changing our website design, so it had some problems at the end of last week. Thank you for your post.

To HerrPD:
We don't know what are your problems with our company, but you don't have and you won't have any proof of us beeing scam because we are shipping orders and our Miners are working. This week we will post videos and live photos of our Miners. If you dont believe, you can come to our office and see it yourself.



Rave
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 336
Merit: 250



View Profile
May 13, 2013, 11:40:06 AM
 #20

Now you use a Fractal Design Node 304 Mini-ITX for the faster miner?
50 Ghash/s in a Tyan and 63 Ghash/s in a Mini-ITX chassis? Are you kidding?

Wanna spend some Bitcoins with a prepaid Master Card? All you need is a VirWox Account and a Skrill Master Card Wink
Pages: [1] 2 3 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!