Bitcoin Forum
July 06, 2024, 03:22:36 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Is het nog rendabel?  (Read 2105 times)
Weavercollos (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
June 13, 2017, 03:21:52 PM
 #1

Hallo allemaal,

Ik zit mij al een tijdje te verdiepen in het bitcoin minen.
Nu heb ik alleen het idee dat het voor mij niet echt rendabel meer is om hiermee te beginnen. In het begin dacht ik dat ik met mijn aardig krachtige computer wel bitcoins kon minen en dat het rendabel zou zijn.

Nu heb ik een aantal calculators geprobeerd en daar lijkt het dan bij lange na niet rendabel, en dat ik dus een speciaal gebouwde miner moet hebben, zoiets als een antminer.

Iemand die me kan zeggen of het wel rendabel is om met mijn pc te minen, voordat ik me verder in verdiep.

Alvast bedankt!
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
June 13, 2017, 05:39:12 PM
 #2

Hallo allemaal,

Ik zit mij al een tijdje te verdiepen in het bitcoin minen.
Nu heb ik alleen het idee dat het voor mij niet echt rendabel meer is om hiermee te beginnen. In het begin dacht ik dat ik met mijn aardig krachtige computer wel bitcoins kon minen en dat het rendabel zou zijn.

Nu heb ik een aantal calculators geprobeerd en daar lijkt het dan bij lange na niet rendabel, en dat ik dus een speciaal gebouwde miner moet hebben, zoiets als een antminer.

Iemand die me kan zeggen of het wel rendabel is om met mijn pc te minen, voordat ik me verder in verdiep.

Alvast bedankt!

Bitcoins minen is alleen rendabel wanneer je daar speciale miners (ASIC) voor gebruikt EN nauwelijks kosten voor elektra hebt. Dus bitcoins minen met een PC is echt niet haalbaar - daar moet (heel veel) geld bij.

Er zijn diverse altcoins die je met grafische kaarten kunt minen, en sommigen volgens mij ook met een PC, alleen dan zou je eens moeten informeren in het altcoin gedeelte. Die weten daar veel meer van.
Weavercollos (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
June 13, 2017, 06:11:17 PM
 #3

Oke dankjewel, dan ga ik me daar eens in verdiepen!

Heb je misschien wat handige links voor me waar ik er het een en ander over kan lezen?
KoningSilk
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 139
Merit: 100


View Profile
June 14, 2017, 06:01:17 AM
 #4

Oke dankjewel, dan ga ik me daar eens in verdiepen!

Heb je misschien wat handige links voor me waar ik er het een en ander over kan lezen?

Toen ik een paar jaar geleden begon was er een mooi topic over op Tweakers. Ik zou eens kijken of dat er nog steeds is.
vincentvincent
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 285
Merit: 251


View Profile
June 17, 2017, 11:43:38 AM
 #5

bitcoin minen is volgens mij NIET rendabel.

je moet vooral goedkope stroom hebben: dus gratis stroom van een windmolen, een stuwmeer met een generator of een overschot op je zonnepanelen.
veel minen gebeurt in landen waar de overheid de stroom subsidieert en daardoor zijn de kosten van minen daar lager.
simon149
Member
**
Offline Offline

Activity: 113
Merit: 10


View Profile WWW
June 17, 2017, 01:34:22 PM
 #6

Wellicht is het artikel Hoe kan ik geld verdienen met Bitcoin voor jouw interessant:

Als je naar onder scrollt zie je ook een stuk over mining en cloud mining.

Volg mijn blog over Bitcoins voor uitleg, tips en nieuwtjes over Bitcoin.
Weavercollos (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
June 17, 2017, 03:10:42 PM
 #7

Dankjewel voor de reacties ! Ik ga het artikel nog even doorlezen.

Verder heb ik mijn besluit wel kunnen maken en ga ik dus voor Ethereum.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
June 17, 2017, 04:16:09 PM
 #8

Dankjewel voor de reacties ! Ik ga het artikel nog even doorlezen.

Verder heb ik mijn besluit wel kunnen maken en ga ik dus voor Ethereum.

Prima keuze, alleen hou er rekening mee dat die binnenkort van POW overgaat op POS.
Weavercollos (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
June 17, 2017, 08:15:20 PM
 #9

Dankjewel voor de reacties ! Ik ga het artikel nog even doorlezen.

Verder heb ik mijn besluit wel kunnen maken en ga ik dus voor Ethereum.

Prima keuze, alleen hou er rekening mee dat die binnenkort van POW overgaat op POS.

Dat heb ik inderdaad vanavond wat over gelezen alleen snap ik het nog niet echt. Komt het erop neer dat met proof of stake dat je het niet meer kan minen? En ik dus eigenlijk niks heb aan een mining rig die ik dan gekocht zou hebben.

Of heeft er iemand een duidelijk artikel waarin het goed wordt uitgelegd.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
June 18, 2017, 07:05:09 AM
 #10

Dankjewel voor de reacties ! Ik ga het artikel nog even doorlezen.

Verder heb ik mijn besluit wel kunnen maken en ga ik dus voor Ethereum.

Prima keuze, alleen hou er rekening mee dat die binnenkort van POW overgaat op POS.

Dat heb ik inderdaad vanavond wat over gelezen alleen snap ik het nog niet echt. Komt het erop neer dat met proof of stake dat je het niet meer kan minen? En ik dus eigenlijk niks heb aan een mining rig die ik dan gekocht zou hebben.

Of heeft er iemand een duidelijk artikel waarin het goed wordt uitgelegd.

Een paar artikelen, maar zoals je ziet is nog niet alles definitief - en dus nog niet alles duidelijk - helaas.


https://cointelegraph.com/news/what-to-mine-after-ethereums-pos-worlds-first-bitcoin-mining-pool-adds-zcash-support

https://cointelegraph.com/news/ethereums-2017-roadmap-flexibility-pow-to-pos-improving-ecosystem
steamon
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 404
Merit: 252



View Profile
June 19, 2017, 09:51:10 AM
 #11

Als ik heel eerlijk moet zijn stap nu niet meer in. http://cryptomining-blog.com/8822-ethereum-hashrate-drop-for-radeon-rx400rx500-gpus-is-incoming/. Ook zijn er duizende van de nieuwe mining gpus al direct uit de fabriek bestelt door mensen hier kan ik geen bronnen van delen vanwege privacy, maar ik laat alleen zien er gaat dadelijk zo veel hash rate op de markt komen dat het alleen profitabel als je nu draait. Zoon gekke huis is dit aan het worden. Koop gewoon muntjes die je wilt bezitten en kijk over een paar jaar terug dat is mijn tip.

Dus als ETH - pos wordt en iedereen naar de andere mijnen munten gaat krijgen die hetzelfde probleem daarom. Investeer slim en investeer vooruit op de ontwikkelingen maak je meer mee. Tenzij je het leuk vind om hobby te mijnen zoals ik dan houd ik je niet tegen.
klaaas
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1568
Merit: 544



View Profile
June 19, 2017, 11:01:47 AM
 #12

Koop gewoon muntjes die je wilt bezitten

Huren van hashrate op bijv. nicehash/miningrigrentals kan ook een optie zijn.

Shopping online and sats back as a discount! (satsback) + LightningNetwork
simon149
Member
**
Offline Offline

Activity: 113
Merit: 10


View Profile WWW
June 19, 2017, 03:37:03 PM
 #13

Koop gewoon muntjes die je wilt bezitten

Huren van hashrate op bijv. nicehash/miningrigrentals kan ook een optie zijn.

Bedoel je Cloud mining? Ik ken degene die jij noemt niet maar zelf ben ik aardig tevreden over Genesis mining.

Volg mijn blog over Bitcoins voor uitleg, tips en nieuwtjes over Bitcoin.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
June 19, 2017, 04:13:20 PM
 #14

Koop gewoon muntjes die je wilt bezitten

Huren van hashrate op bijv. nicehash/miningrigrentals kan ook een optie zijn.

Bedoel je Cloud mining? Ik ken degene die jij noemt niet maar zelf ben ik aardig tevreden over Genesis mining.

Nicehash/miningrigrentals is geen cloudmining, maar het (ver)huren van hashrate.

Heb jij dus thuis bijvoorbeeld een aantal miners staan, maar hebt niet zoveel zin om steeds maar te kijken welke coins je op dat moment het gunstigste kunt minen, verhuur je jouw miners aan iemand anders, die daar dus (op afstand) mee aan de slag gaat.
Omgekeerd kun je dus ook miners huren van anderen zonder dat je zelf die investering moet doen.

Cloud mining: ik weet 4 verschillende cloudminers waarvan ik weet dat ze legitiem zij, echter ga niet uit van hoge opbrengsten, het duurt over het algemeen lang voordat je je inleg hebt terugverdiend (soms lukt dat zelfs niet eens). Op dit moment is een "gouden tijd" voor cloud mining -en mining in het algemeen- omdat de koersen heel snel zijn gestegen. Daalt de koers, daalt de winst sneller (omdat de kosten in euro/dollar worden gerekend en de opbrengst in bitcoin/altcoin).

Deze cloudminers zijn Genesis Mining, HashFlare, ViaBTC en Hashnest. Voor GM kan ik (en ieder ander die een GM account heeft) je een code geven voor 3% korting, HashFlare heeft regelmatig kortingsacties, de anderen heb ik wel een account, maar geen hashrate.
simon149
Member
**
Offline Offline

Activity: 113
Merit: 10


View Profile WWW
June 19, 2017, 10:30:28 PM
 #15

Ah bedankt voor de toelichting! Dat haalde ik door elkaar.
Je bent dan een beetje als een cloud mining aanbieder eigenlijk?
Hashrate aan anderen aanbieden.

Volg mijn blog over Bitcoins voor uitleg, tips en nieuwtjes over Bitcoin.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
June 20, 2017, 03:37:54 AM
 #16

Ah bedankt voor de toelichting! Dat haalde ik door elkaar.
Je bent dan een beetje als een cloud mining aanbieder eigenlijk?
Hashrate aan anderen aanbieden.

Een flexibele mini cloudmining aanbieder Wink
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!