Bitcoin Forum
May 24, 2024, 05:59:38 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Svenskt företag lanserar Facebook-liknande sida  (Read 1100 times)
Brushan (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 10



View Profile
May 08, 2013, 10:12:53 AM
 #1

Ett svenskt företag har lanserat en global växande facebook-liknande sida som heter Trig.com. Det jag gillar med deras idé och som skiljer sig från Facebooks är att användare kan ladda upp musik, videor, e-böcker och liknande och sälja det. Man kan även distribuera andra artisters låtar genom sin profil och få en andel av vinsten. Har läst att denna tjänsten betalar ut mycket mer till artisten än t ex Spotify vilket har gjort att många artister är intresserade. Affärsidén är fortfarande ny men den växer varje dag.

Varför postar jag då detta här?
Jo, jag tänkte att en ung sida som denna är mycket beroende av marknadsföring. Samtidigt har vi alla sett hur mycket plats i media man får av att bara acceptera Bitcoin som betalningsmedel. Samtidigt så kommer det göra att man kan köpa musik, filmer, böcker o s v med bitcoins, vilket är en win-win situation.
Jag har redan mailat denna sida två gånger men inte fått ett svar. De kanske inte vet vad Bitcoin är, eller kanske de har fördomar mot det. Så jag tänkte om fler Bitcoin-användare mailar dem och berättar om fördelarna med Bitcoin och exempel som Bitpay så kommer de nog bli intresserade. Jag tror det är lättare att få en mindre hemsida som denna att acceptera bitcoins än t ex Facebook. Men vem vet, blir det känt och Facebook gillar deras idé så kanske de köper upp hela sidan och puff så har vi automatiskt Bitcoin som möjligt betalningsmedel på Facebook.

Men kanske är det bara jag som missbedömer potentialen i detta. Säg gärna vad ni tycker  Grin
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!