Bitcoin Forum
July 05, 2024, 05:18:56 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: eigen Coin maken  (Read 1940 times)
jorisd (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 30
Merit: 0


View Profile
May 11, 2013, 08:02:23 PM
 #1

zoals titel al zegt wil ik een eigen bitcoin maken
ik heb de naam in de source van bitcoin al veranderd
maar wat moet je nog meer doen om een eigen coin te maken?


alvast ty,
Joris
pieppiep
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 502


View Profile
May 11, 2013, 08:07:02 PM
 #2

Ik denk dat je de eerste stap bent vergeten.

Wat wil je precies met je eigen coin?
Als het gewoon bekijken is hoe het werkt en wat testjes doen dan is er ook nog testnet. Dat is gewoon bitcoin, maar dan op een ander netwerk waar de difficulty een heel stuk lager is omdat het, zoals de naam al zegt, een netwerk is om te testen.

Verder zou ik als ik jou was niet alleen de naam veranderen, maar nog iets anders.
De aanpassing om een eigen coin te maken kan zijn dat je de difficulty anders berekend, of de reward, of de tijd voor een nieuw block, of ... etc...
Als je enkel wat simpele dingen aanpast, is het dan wel de moeite waard om een nieuwe coin te maken?
jorisd (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 30
Merit: 0


View Profile
May 11, 2013, 08:09:13 PM
 #3

naja kijk het is gewoon even om uit te proberen
en ik zou wel graag de diff kunnen instellen enzo maar het is niet om gelijk online te gooien
pieppiep
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 502


View Profile
May 11, 2013, 08:12:54 PM
 #4

Ik denk dat dan testnet wel een idee is om eens te bekijken.
Op https://en.bitcoin.it/wiki/Testnet staat al een beetje informatie.
Wellicht is dan "Testnet-In-A-Box self-contained testnet" (de eerste external link) dan iets voor je. Ik heb er zelf nog nooit wat mee gedaan, maar ik denk dat je hier wel iets kan testen.
skull88
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 683
Merit: 500



View Profile
May 11, 2013, 08:52:18 PM
 #5

https://bitcointalk.org/index.php?topic=193025.0

Volg die stappen en je komt al een heel eind.

Zelf eens naar gekeken na een grap over skullcoin, zal nooit gereleased worden maar wel leerzaam en leuk om eens te bekijken.
Een simpele coin is eigenlijk heel makkelijk om te maken, ik kan niet programmeren maar een alt coin copy met minimale aanpassingen is niet zo moeilijk te maken.
Kijk vooral naar wat andere alts hebben veranderd aan de code en pas dat wat aan.

Wil je een serieuze coin maken in 5 stappen:
1. Leer programmeren.
2. Leer er heel goed in te worden.
3. Word nog iets beter.
4. Bedenk wat er kan verbeteren aan bitcoin.
5. Maak het.

BTC: 1MifMqtqqwMMAbb6zr8u6qEzWqq3CQeGUr
LTC: LhvMYEngkKS2B8FAcbnzHb2dvW8n9eHkdp
litcoins.nl
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
May 11, 2013, 09:51:53 PM
 #6

Helaas heb ik wel visie voor een eigen coin, maar niet de capaciteiten om de btc of ltc client(s) te herprogrammeren. Ook heb ik ideeen over hoe je een nieuwe coin goed kan lanceren en denk nog over wat zo'n nieuwe coin kan toevoegen (zit nog te broeden). Tevens zou ik bereid zijn om de coin goed de wereld in te krijgen een aardig bedrag over hebben ... Iemand interesse om samen te werken ?
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
May 23, 2013, 04:57:01 PM
 #7

misschien dat ik deze zomer het eens uitprobeer. Ik kan redelijk programmeren, en lijkt me wel leuk een eigen coin te maken. Maar zal niet de ambitie hebben deze wereldwijd te lanceren. In het beste geval zal hij gebruikt worden tussen mn vrienden onderling (als wisselgeld bij het 'delen van de rekening, of voor te gokken bij offline poker ofzo Smiley )

Er zijn al genoeg altcoins Wink

Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!