Bitcoin Forum
June 25, 2024, 02:02:41 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: In Paper Wallet Nu.... Even uitrusten!  (Read 1807 times)
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
July 30, 2017, 09:20:49 AM
 #1

Heerlijk!

Mijn BTC staat nu in paper wallet en de gegevens van de paper wallet zijn nu in bezit van de boekhouder
Tijd om achteruit te zitten en de Fork-zaak te bekijken

Gewoon afwachten nu...... Wat een Rust !!!


Er is iets met bitcoin cash en wellicht nog een andere Fork, maar ik laat het even, ik zie wel
Wellicht is er een site waar op staat wat het verstandigste is om te doen, in deze situatie


En jullie?
JorisK
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 199
Merit: 128



View Profile
July 30, 2017, 10:52:49 AM
 #2

Move vandaag je assets van Exchanges als je ze daar hebt staan, dan is er nog tijd genoeg voor een berg confirmations.

Morgen alles gewoon lekker laten zitten in een cold wallet en wacht dan de aankomende dagen af of de community positief reageert en replay-attacks geen issue zijn. (wat ik niet verwacht)

peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
July 30, 2017, 01:44:09 PM
 #3

Move vandaag je assets van Exchanges als je ze daar hebt staan, dan is er nog tijd genoeg voor een berg confirmations.

Morgen alles gewoon lekker laten zitten in een cold wallet en wacht dan de aankomende dagen af of de community positief reageert en replay-attacks geen issue zijn. (wat ik niet verwacht)




precies! jorisk...

en dat geeft een redelijk comfortabel gevoel
daarna even kieken wat te doen, maar er zal wel wat verschijnen hierover, op het net

maar dit, (het "terughalen" van je bitcoins van uit exchanges naar eigen wallet), was in ieder een goede stap één !!!
thang long
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 294
Merit: 100


View Profile
July 30, 2017, 06:52:40 PM
 #4

Zo snel mogelijk van exchange halen en keys uit je, in mijn geval, electrum exporteren. Of zijn er nog meer aan te raden stappen?
JorisK
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 199
Merit: 128



View Profile
July 30, 2017, 07:53:08 PM
 #5

Zo snel mogelijk van exchange halen en keys uit je, in mijn geval, electrum exporteren. Of zijn er nog meer aan te raden stappen?

That's it.

Gewoon even hodlen, en over een paar dagen kan je je BTC  weer gebruiken.

Mijn gok is dat Bitcash heel snel crashed. Ik denk dat het zelfs niet eens de moeite is te verkopen, tenzij je een whale bent Smiley
Crytpozer0
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 148
Merit: 100



View Profile
August 16, 2017, 09:38:38 AM
 #6

Dat is inderdaad even achteruit leunen.

meteor99
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile
November 02, 2017, 06:10:26 PM
 #7

Geef je Private key nooit aan een ander ook niet aan je boekhouder, bewaar je Private Key ook niet thuis. Lees hoofdstuk 9 van http://bitcoininstructie.nl/
MoonIsBlue
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 406
Merit: 111



View Profile
November 03, 2017, 02:22:42 AM
 #8

Zo snel mogelijk van exchange halen en keys uit je, in mijn geval, electrum exporteren. Of zijn er nog meer aan te raden stappen?

That's it.

Gewoon even hodlen, en over een paar dagen kan je je BTC  weer gebruiken.

Mijn gok is dat Bitcash heel snel crashed. Ik denk dat het zelfs niet eens de moeite is te verkopen, tenzij je een whale bent Smiley

Ja crash in de zin van toedeloe of crash zoals in ''wanneer een aandeel 20% of meer zakt'' want ik denk dat BCH niet ff verdwijnt, het heeft opzich best wel wat support en ik hoor dat Roger Ver zijn eigen land wil beginnen. Vind eigenlijk zelf ook wel dat Roger wat punten maakt. Iedereen is in trance van de BTC prijs terwijl het eigenlijk gewoon overgenomen word en meer gecentraliseerd.

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 03, 2017, 09:01:38 AM
 #9

Zo snel mogelijk van exchange halen en keys uit je, in mijn geval, electrum exporteren. Of zijn er nog meer aan te raden stappen?

That's it.

Gewoon even hodlen, en over een paar dagen kan je je BTC  weer gebruiken.

Mijn gok is dat Bitcash heel snel crashed. Ik denk dat het zelfs niet eens de moeite is te verkopen, tenzij je een whale bent Smiley

Ja crash in de zin van toedeloe of crash zoals in ''wanneer een aandeel 20% of meer zakt'' want ik denk dat BCH niet ff verdwijnt, het heeft opzich best wel wat support en ik hoor dat Roger Ver zijn eigen land wil beginnen. Vind eigenlijk zelf ook wel dat Roger wat punten maakt. Iedereen is in trance van de BTC prijs terwijl het eigenlijk gewoon overgenomen word en meer gecentraliseerd.

En Bitcoin Cash is minder gecentraliseerd wou je zeggen? Roger Ver en Jihan Wu hebben het zo ongeveer samen opgezet - daarnaast bezitten zij de meeste mining capaciteit en bouwen ze ook nog eens de miners.
JorisK
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 199
Merit: 128



View Profile
November 03, 2017, 11:15:31 AM
 #10

Zo snel mogelijk van exchange halen en keys uit je, in mijn geval, electrum exporteren. Of zijn er nog meer aan te raden stappen?

That's it.

Gewoon even hodlen, en over een paar dagen kan je je BTC  weer gebruiken.

Mijn gok is dat Bitcash heel snel crashed. Ik denk dat het zelfs niet eens de moeite is te verkopen, tenzij je een whale bent Smiley

Ja crash in de zin van toedeloe of crash zoals in ''wanneer een aandeel 20% of meer zakt'' want ik denk dat BCH niet ff verdwijnt, het heeft opzich best wel wat support en ik hoor dat Roger Ver zijn eigen land wil beginnen. Vind eigenlijk zelf ook wel dat Roger wat punten maakt. Iedereen is in trance van de BTC prijs terwijl het eigenlijk gewoon overgenomen word en meer gecentraliseerd.

Waar haal je vandaan dat het best support heeft? Ze minen daar met grote regelmaat empty blocks, er gebeurd op die chain zo goed als niks. En Twitter zit propvol met trollen die nonstop Wu en Ver zitten te liken, meer niet.

Er word niks overgenomen, er worden enkel altcoins bijgemaakt, that's it. En wat betreft centralisatie: GMO in Japan staat al in de startblokken om te beginnen met minen en er zijn nu ook al geluiden vanuit Rusland. Ik denk dat binnen afzienbare tijd het zo'n vaart gaat nemen Bitmain nog maar een fractie uitmaakt van alle hashrate.



tinus42
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 784
Merit: 501



View Profile
November 03, 2017, 02:10:27 PM
 #11

Geef je Private key nooit aan een ander ook niet aan je boekhouder, bewaar je Private Key ook niet thuis. Lees hoofdstuk 9 van http://bitcoininstructie.nl/

In een bank stoppen. Het hele idee van Bitcoin was toch dat je geen banken hoefde te vertrouwen?
tinus42
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 784
Merit: 501



View Profile
November 03, 2017, 02:17:52 PM
 #12

Mijn gok is dat Bitcash heel snel crashed. Ik denk dat het zelfs niet eens de moeite is te verkopen, tenzij je een whale bent Smiley

Vandaag 522 euro per stuk. Dat is voor de meeste mensen geen kattepis (kun je een midweekje voor 2 voor boeken).

Ja tenzij je BTC0.01 hebt dan is het een vijfje.

Tis alleen dat je dan ook de private keys van je reguliere bitcoins moet gebruiken met risico om gehackt te worden.

Dilemma dilemma..
JorisK
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 199
Merit: 128



View Profile
November 03, 2017, 05:41:13 PM
 #13

Mijn gok is dat Bitcash heel snel crashed. Ik denk dat het zelfs niet eens de moeite is te verkopen, tenzij je een whale bent Smiley

Vandaag 522 euro per stuk. Dat is voor de meeste mensen geen kattepis (kun je een midweekje voor 2 voor boeken).

Ja tenzij je BTC0.01 hebt dan is het een vijfje.

Tis alleen dat je dan ook de private keys van je reguliere bitcoins moet gebruiken met risico om gehackt te worden.

Dilemma dilemma..


Exodus heeft een optie om ze te 'extracten'.

Dus beide munten te scheiden, vanuit de wallet.
zenchi8
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 78
Merit: 0


View Profile
November 06, 2017, 06:44:13 PM
 #14

Waarom is het geen goed idee om geld in exchanges te laten staan?
Ik vind dat wel handig juist.

Wat is anders een goede wallet? Die van blockchain.info?

Noob vragen misschien, maarja..
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 07, 2017, 05:15:49 AM
 #15

Waarom is het geen goed idee om geld in exchanges te laten staan?
Ik vind dat wel handig juist.

Wat is anders een goede wallet? Die van blockchain.info?

Noob vragen misschien, maarja..

Samen te vatten in 1 woord: risico.

- door het grote bedrag dat er dagelijks wordt verhandelt, is het een gewild doel voor niet-goed-willende hackers.
- ook een van de medewerkers zou er met het geld vandoor kunnen gaan
- of de eigenaar gaat er met het geld van door
- of een bepaalde overheid besluit dat de zaak gesloten moet worden omdat er geld wordt witgewassen of iets dergelijks
Bijkomend risico: zij beschikken over de private key en kunnen dus over jouw geld beschikken. Jij alleen wanneer zij dat toestaan.

Om maar een paar te noemen.

Van minst veilig naar veiligst:
- exchanges in China / USA
- Coinbase/GDAX.com  (ik zet deze even apart - Coinbase heeft -voor zover ik weet als enige- een verzekering tegen verlies door hacken)
- BL3P.eu / Bitstamp.com (exchanges zitten in de EU)

- online wallets (zoals blockchain.info) - denk weer aan hacken
- wallets op je smartphone - hoe goed heb je die beveiligd? wat gebeurt er als je hem verliest? etc.
- wallets op je computer - denk aan virussen/trojans/hacken etc.

- hardware wallets als Trezor en Ledger
- papieren wallet

Je ziet: zoveel te minder contact er is met internet, zoveel te veiliger is de opslag. Alles valt en staat natuurlijk wel hoe je er mee omgaat. Wanneer je je papieren wallet inscant en op de Google Drive of iCloud opslaat is het weer zeer onveilig, want die kan ook weer gehacked worden.

En inderdaad: als het gaat om handig in gebruik is de volgorde bijna omgekeerd. Het algemene advies is dus om alleen geld waar je snel mee wilt kunnen handelen kun je op de exchange laten, waar je mee wilt betalen laat je op een wallet op je telefoon of computer, en wat je echt als belegging ziet zet je op je hardware wallet.

zenchi8
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 78
Merit: 0


View Profile
November 07, 2017, 05:52:13 PM
 #16

Ok thx voor de info.

Wat kost zo'n hardware wallet dan?

Ik vind bitstamp.net veilig genoeg. Ze bestaan ook al sinds het begin. En mt.gox (ofzoiets) is toen gestopt, maar dat zie ik bij bitstamp niet gebeuren.

Blockchain en hacken... dan moeten het wel knappe hackers zijn. 2FA als beveiliging naast wachtwoord is toch wel aardig veilig lijkt me?


Op een smartphone lijkt mij dan weer onveilig. Stel je telefoon wordt gejat/je raakt heb kwijt. Dan ben je ook je geld kwijt.

Ik denk dat ik het maar op bitstamp laat staan. Betalen met bitcoin per telefoon kan hier niet echt zover ik weet, op 1 winkel na. Maar ik betaal liever met euro's omdat die qua waarde niet stijgt  Grin
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
November 11, 2017, 06:20:34 PM
 #17

hardware wallet:

je hebt er grofweg eigenlijk 2 à 3, de trezor en de ledger nano (en zijn opvolger, legder nano s)



kosten:
trezor is ongeveer 110 euro (je hebt dan een koppeling met een pc nodig, via een website)
ledger is ongeveer 85 euro (je hebt dan een koppeling met een pc nodig, via de ledger app)






en een paper wallet kost niets, want dat is gewoon een (zwart-wit printje op A4 formaat)
misschien is een paper wallet nog wel het beste, hoewel je moet zorgen dat je op een bepaald moment niet on-line bent

je moet als het ware, voordat je nieuwe adressen genereert, zorgen dat je off line bent, en dan dat A4-tje printen
(ach... opschrijven kan eigenlijk ook)
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 12, 2017, 06:33:21 AM
 #18

... En mt.gox (ofzoiets) is toen gestopt, maar dat zie ik bij bitstamp niet gebeuren.

Blockchain en hacken... dan moeten het wel knappe hackers zijn. 2FA als beveiliging naast wachtwoord is toch wel aardig veilig lijkt me?


Op een smartphone lijkt mij dan weer onveilig. Stel je telefoon wordt gejat/je raakt heb kwijt. Dan ben je ook je geld kwijt.

...

Ik zag dat je al antwoord hebt gekregen op de andere vragen, dus ik zal me beperken tot deze vraag.

Destijds is MtGox gehackt - toen zijn er bij die exchange heel veel bitcoins gestolen met een totale waarde van vele miljoenen (waarde van toen!).
Daarnaast zijn inmiddels diverse andere exchange gehackt, denk aan Bitfinex en een Zuid-Koreaanse exchange waarvan me de naam is ontschoten. Ook daar ging het om miljoenen dollars, alleen ging het om minder bitcoins (exchanges zijn nu veel beter beveiligd als destijds - veel bitcoins zijn bijv. veilig gezet in hardware en andere offline wallets, zodat bij een hack slechts een beperkt deel gestolen kan worden - terwijl er veel meer bitcoins in omloop zijn dus de impact is ook veel kleiner geweest.

Let op: de exchanges waren gehackt, en 2FA is alleen maar een beveiliging voor jouw account, maar dat wil natuurlijk niets zeggen over de achterkant van de exchanges - en ook niets over de betrouwbaarheid van de medewerkers en/of eigenaars van die exchange. Daarom blijft een exchange toch echt een risico - waarbij bitstamp.net inmiddels wel veel vertrouwen heeft opgebouwd - waarmee je dus rekening moet houden. Wat je er mee doet, is uiteraard geheel eigen keuze.

Blockchain en hacken - daar ga je de fout in (net zoals veel media trouwens). Bitcoin is nooit gehackt (anders hadden we uberhaupt geen bitcoins meer, want dat zou niet veilig genoeg zijn); blockchain is nooit gehackt (je kunt nooit alle nodes in korte tijd tegelijkertijd hacken). Het gaat puur om de wijze van opslag van gegevens - en thuis heb je dat zelf in de hand, bij een exchange ben je altijd afhankelijk van anderen.
zenchi8
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 78
Merit: 0


View Profile
November 12, 2017, 01:20:52 PM
 #19

Thx voor de info
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!