Bitcoin Forum
April 27, 2024, 02:56:23 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: bitcoin cash  (Read 1356 times)
dirruk (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 382
Merit: 100


View Profile
August 02, 2017, 10:01:42 AM
 #1

is het een pump en dump scam op hoog niveau ?
iemand enig idee waar deze waarde op gebaseerd is behalve dat de eerste coins gratis waren
dit is geen negatieve post alleen een poging om de marktstategie een beetje te begrijpen
1714186583
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714186583

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714186583
Reply with quote  #2

1714186583
Report to moderator
Once a transaction has 6 confirmations, it is extremely unlikely that an attacker without at least 50% of the network's computation power would be able to reverse it.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714186583
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714186583

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714186583
Reply with quote  #2

1714186583
Report to moderator
1714186583
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714186583

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714186583
Reply with quote  #2

1714186583
Report to moderator
JorisK
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 199
Merit: 128



View Profile
August 02, 2017, 10:26:16 AM
 #2

IMHO,

De enige reden dat die prijs nu zo hoog is, is omdat niet 1 Exchange op dit moment inkomende BCH transacties accepteerd. Ik gok zodra dat wel mogelijk is, dat iedereen zijn BCH gelijk begint te dumpen.
dirruk (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 382
Merit: 100


View Profile
August 02, 2017, 10:46:42 AM
 #3

pump en dump dus Wink
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 02, 2017, 03:33:14 PM
 #4

En zelfs al kun je ze versturen, er zijn nog maar 12 blokken gemined - de laatste is al weer ongeveer 12 uur geleden. Dat "snelle" netwerk werkt nog niet zo snel.

Op zich logisch: weinig miners (ik begreep dat er al een aantal hebben afgehaakt) met een hoge moeilijkheid (nog gebaseerd op het bitcoinnetwerk); over 2 weken kan het wel heel anders zijn.
JorisK
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 199
Merit: 128



View Profile
August 02, 2017, 04:43:27 PM
 #5

En zelfs al kun je ze versturen, er zijn nog maar 12 blokken gemined - de laatste is al weer ongeveer 12 uur geleden. Dat "snelle" netwerk werkt nog niet zo snel.

Op zich logisch: weinig miners (ik begreep dat er al een aantal hebben afgehaakt) met een hoge moeilijkheid (nog gebaseerd op het bitcoinnetwerk); over 2 weken kan het wel heel anders zijn.

Ik zie maar 4 blokken gemined?

https://pool.viabtc.com/pool/BCC/state/

Het gaat inderdaad tergend langzaam zo, zo weinig minekracht, tegen zo'n moeilijkheidsgraad.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 02, 2017, 05:25:50 PM
 #6

ViaBTC heeft zelf 4 blokken gemined, maar ze zijn niet de enige miningpool voor bitcoin cash.

Het aantal blokken is inmiddels 14.

https://cash.coin.dance/blocks
http://blockdozer.com/insight/blocks
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
August 02, 2017, 09:21:08 PM
 #7

Hmm, ik geloof niet dat ik dit Bitcoin cash gebeuren nu echt helemaal snap.

Heb ik als persoon met Bitcoins nu ook automatisch Bitcoin cash?

En heb ik nu dan evenveel Bitcoins als Bitcoin cash en kan ik deze onafhankelijk van elkaar uitgeven, of ben ik als ik 1 BCC/BCH uitgeef ook 1 BTC kwijt?

Ik denk dat ik mijn BTC de komende tijd maar in mijn wallet laat zitten, en wacht totdat dit hele gebeuren is overgewaaid. Of is dat niet verstandig en loop ik dan wellicht iets mis?
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 03, 2017, 05:23:16 AM
 #8

Hmm, ik geloof niet dat ik dit Bitcoin cash gebeuren nu echt helemaal snap.

Heb ik als persoon met Bitcoins nu ook automatisch Bitcoin cash?

En heb ik nu dan evenveel Bitcoins als Bitcoin cash en kan ik deze onafhankelijk van elkaar uitgeven, of ben ik als ik 1 BCC/BCH uitgeef ook 1 BTC kwijt?

Ik denk dat ik mijn BTC de komende tijd maar in mijn wallet laat zitten, en wacht totdat dit hele gebeuren is overgewaaid. Of is dat niet verstandig en loop ik dan wellicht iets mis?

In jouw BTC-wallet zitten je BTC-s die je veilig naar andere BTC-adressen kunt sturen.

Wanneer je je private key importeert in een van de BCC-wallets, dan zie je dat je hetzelfde aantal wat je in je BTC-wallet had/hebt zitten (tenminste het aantal op het moment van de split) ook in je  BCC-wallet hebt. Bij het overmaken van BCC worden bepaalde extra informatie meegestuurd, zodat deze op het BTC netwerk niet gebruikt wordt, terwijl omgekeerd wanneer je BTC verstuurd deze informatie juist ontbreekt, zodat die opdrachten op het BCC netwerk niet worden gebruikt. Anders had je inderdaad het risico van "replay attack", maar dat schijnt goed afgeschermd te zijn.

En ja, of het verstandig is nu te verkopen of juist niet, dat is iets wat de toekomst alleen duidelijk zal maken.
dirruk (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 382
Merit: 100


View Profile
August 03, 2017, 06:55:40 AM
 #9

ik snap jansen227 wel ik had ook al berichten gelezen van mensen die bitcoin cash kwijt waren geraakt omdat ze ze verkeerd hadden verzonden gezien de prijs is dat natuurlijk eeuwig zonde zeker omdat het gratis geld is
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 03, 2017, 08:22:48 AM
 #10

ik snap jansen227 wel ik had ook al berichten gelezen van mensen die bitcoin cash kwijt waren geraakt omdat ze ze verkeerd hadden verzonden gezien de prijs is dat natuurlijk eeuwig zonde zeker omdat het gratis geld is

Tja, je moet natuurlijk wel opletten naar welk adres je het stuurt! En ook met welke wallet: er zullen ongetwijfeld wallets zijn/komen die er alleen maar op uit zijn om je private key te achterhalen, zodat zij de beschikking over jouw bitcoins/bitcoin cash krijgen.

Gebruik dus alleen de wallets die staan op de site van bitcoin cash of een bekend alternatief (hoewel er diverse nog bezig zijn met de implementatie ervan). Je kunt dus bijv. straks probleemloos Jaxx.io gebruiken (om maar een voorbeeld te noemen), maar Freewallet zou ik absoluut niet gebruiken. Alleen: naar wie wil je het sturen? De exchanges (voor zover ik gezien heb) kunnen nog geen bitcoin cash deposits afhandelen.
dirruk (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 382
Merit: 100


View Profile
August 03, 2017, 12:01:06 PM
 #11

En zelfs al kun je ze versturen, er zijn nog maar 12 blokken gemined - de laatste is al weer ongeveer 12 uur geleden. Dat "snelle" netwerk werkt nog niet zo snel.

Op zich logisch: weinig miners (ik begreep dat er al een aantal hebben afgehaakt) met een hoge moeilijkheid (nog gebaseerd op het bitcoinnetwerk); over 2 weken kan het wel heel anders zijn.

Ik zie maar 4 blokken gemined?

https://pool.viabtc.com/pool/BCC/state/

Het gaat inderdaad tergend langzaam zo, zo weinig minekracht, tegen zo'n moeilijkheidsgraad.

inmiddels hebben ze de moeilijkheidsgraad aangepast zag ik op trustnodes.com
EDOMAJKA11
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 208
Merit: 100


View Profile
August 09, 2017, 11:07:53 AM
 #12

Hey

Hey jongens hoe zit t nu met die Bitcoin cash…. Het is eigenlijk Bitcoin zelf.
het loop op de eerste echt  btc programma het heeft ook effen veel  coins als
btc, Ik begreep dat t is gemaakt omdat die transacties van btc te groot waren
en t telang duurde voor dat ze verwerkt werden…….

Dus daarom hebben we nu die bitcoin cash in ons leven Tongue
dirruk (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 382
Merit: 100


View Profile
August 09, 2017, 12:10:13 PM
 #13

vraag me alleen af als elke keer als bitcoin een vork maakt en je krijgt gratis geld erbij of het nog wel geloofwaardig is en dat het vertrouwen erin gaat afnemen???
het zou ook zomaar kunnen juist doordat een vork gratis geld meebrengt dat de bitcoin juist een boost krijgt in ieder geval ben benieuwd hoe dit plaatje er over een maand of 2 uitziet
DutchTradersCoin
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 0


View Profile WWW
August 09, 2017, 12:17:47 PM
 #14

vraag me alleen af als elke keer als bitcoin een vork maakt en je krijgt gratis geld erbij of het nog wel geloofwaardig is en dat het vertrouwen erin gaat afnemen???
het zou ook zomaar kunnen juist doordat een vork gratis geld meebrengt dat de bitcoin juist een boost krijgt in ieder geval ben benieuwd hoe dit plaatje er over een maand of 2 uitziet
Is niet veel anders dan we in het dagelijks leven al hebben en keurt ook iedereen goed van de ECB met SUPER MARIO DRAGHI en QE.

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 09, 2017, 12:43:58 PM
 #15

vraag me alleen af als elke keer als bitcoin een vork maakt en je krijgt gratis geld erbij of het nog wel geloofwaardig is en dat het vertrouwen erin gaat afnemen???
het zou ook zomaar kunnen juist doordat een vork gratis geld meebrengt dat de bitcoin juist een boost krijgt in ieder geval ben benieuwd hoe dit plaatje er over een maand of 2 uitziet

Meestal is bij een fork de ene kant niet levensvatbaar (en dus waardeloos). Dit keer heeft de kleinste fork een redelijke ondersteuning, en is ook bewust gebeurd, waardoor de situatie iets anders ligt dan anders.

Om een voorbeeld te noemen: wanneer Segwit2X doorgang vind, zal er na activering van Segwit (softfork) een verdubbeling van de blokgrootte plaatsvinden (hardfork). In beide gevallen zullen miners die niet meedoen met deze acties dus ook van de huidige chain afwijken middels een fork. Alleen de kans dat iemand belangstelling heeft voor hun blokken is vooralsnog niet waarschijnlijk, dus wanneer een miner niet op tijd overgaat, zal hij
(letterlijk) voor niets minen.
dirruk (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 382
Merit: 100


View Profile
August 09, 2017, 02:23:56 PM
 #16

even nog wat anders als bitcoin blijft splitsen om de markt bij te houden neemt de kans op foutieve code dan ook toe
ik bedoel hoe ingewikkelder het word hoe groter de kans op foutjes of begrijp ik het niet goed
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 09, 2017, 07:18:50 PM
 #17

even nog wat anders als bitcoin blijft splitsen om de markt bij te houden neemt de kans op foutieve code dan ook toe
ik bedoel hoe ingewikkelder het word hoe groter de kans op foutjes of begrijp ik het niet goed

Tja, de code for SegWit is natuurlijk een behoorlijk grote wijziging (met daardoor een wat grotere foutkans). Het "simpelweg" vergroten van de blokgrootte alleen valt wel mee. Maar natuurlijk blijft alles in ontwikkeling.
EDOMAJKA11
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 208
Merit: 100


View Profile
August 10, 2017, 05:40:50 PM
 #18

even nog wat anders als bitcoin blijft splitsen om de markt bij te houden neemt de kans op foutieve code dan ook toe
ik bedoel hoe ingewikkelder het word hoe groter de kans op foutjes of begrijp ik het niet goed

Hey,

Ja zo denk ik er ook soms over maar ja ze kunnen het  wel oplossen elke keer weer.
Er zouden vast wel meer dan 10 20 mensen mee hebben gewerkt aan die nieuwe fork
met Bitcoin Cash, om die block size beetje kleiner te maken.

Dus ja ik zou  niet zo bang zijn dat ze er fout mee maken ze weten wel wat ze doen.


gr
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!