Bitcoin Forum
April 26, 2024, 08:52:36 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: goede vps in nederland ???  (Read 844 times)
dirruk (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 382
Merit: 100


View Profile
August 11, 2017, 07:19:23 AM
 #1

voor het opzetten van een MN en graag wat details over waar je op moet letten
bv linda en crave,linda heeft een hoog aantal munten tov crave
 
- moet je dan meer schijfopslag hebben?
- meer processors sneller blocks gevonden of meer op een dag ?
- werkgeheugen hoeveel?
- dataverbruik voor transacties ?
- als je meerdere ip kan aanvragen voor een vps betekent dat ook dat je meerdere MN op 1 vps kan zetten indien de betreffende munt dat toelaat en is dat wel slim risico/kosten
- en is het slim of dom om evt nog wat pos munten op de server erbij te zetten icm MN

ben benieuwd of ik hier wat reacties op kan krijgen loop al een paar weken te spitten maar zou graag nog wat input van het forum krijgen alvast bedankt  Cheesy
1714121556
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714121556

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714121556
Reply with quote  #2

1714121556
Report to moderator
In order to get the maximum amount of activity points possible, you just need to post once per day on average. Skipping days is OK as long as you maintain the average.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714121556
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714121556

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714121556
Reply with quote  #2

1714121556
Report to moderator
mocacinno
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3374
Merit: 4917


https://merel.mobi => buy facemasks with BTC/LTC


View Profile WWW
August 11, 2017, 07:32:28 AM
 #2

voor het opzetten van een MN en graag wat details over waar je op moet letten
bv linda en crave,linda heeft een hoog aantal munten tov crave
 
- moet je dan meer schijfopslag hebben?
- meer processors sneller blocks gevonden of meer op een dag ?
- werkgeheugen hoeveel?
- dataverbruik voor transacties ?
- als je meerdere ip kan aanvragen voor een vps betekent dat ook dat je meerdere MN op 1 vps kan zetten indien de betreffende munt dat toelaat en is dat wel slim risico/kosten

ben benieuwd of ik hier wat reacties op kan krijgen loop al een paar weken te spitten maar zou graag nog wat input van het forum krijgen alvast bedankt  Cheesy

ik ben eigenlijk wat meer op de hoogte van het bitcoin protocol, en heb me eigenlijk niet zoveel bezig gehouden met altcoins. However... Ik heb in het verleden wel eens een dash masternode op het dash testnet opgezet omdat dit testnet toen stabieler was dan het bitcoin testnet, en ik een testnet nodig had om te developen....

Als ik het me goed herinner heb je helemaal geen meerdere ip's nodig om meerdere dash masternodes op te zetten, je hebt wel n keer 1000 tDASH nodig... Ik kan me enkel voorstellen dat die andere coins min of meer op dezelfde manier werken.

Betreft je schijfopslag: de diskspace die je gaat nodig hebben hangt volledig af van het aantal transacties, niet van de hoeveelheid munten in omloop... Een coin met een totale cap van 100 DEMOcoin maar met 10.000 transacties per dag zal meer ruimte nodig hebben dan TESTcoin met een cap van 1000.000.000.000 TESTcoin maar met maar 100 transacties per dag.

qua processorkracht: gaat het over minen of over het valideren van blocks? Als je spreekt over minen, besef dat de meeste coins ofwel best gemined worden met een ASIC, ofwel met een GPU... Het aantal algoritmes dat nog best met een CPU worden gemined is beperkt... Als het gaat over het valideren van transacties en blocks: de meeste VPS'en zullen voldoen

Het laatste wat ik nog wil melden: pas wel op waar je je VPS aankoopt. Ramnode, bijvoorbeeld, verkoopt je een VPS met 4 vCPU's, dus de maximum load is 4, maar als je VPS constant boven 1 load komt, schieten ze je gewoon af...

█▀▀▀











█▄▄▄
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
e
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
█████████████
████████████▄███
██▐███████▄█████▀
█████████▄████▀
███▐████▄███▀
████▐██████▀
█████▀█████
███████████▄
████████████▄
██▄█████▀█████▄
▄█████████▀█████▀
███████████▀██▀
████▀█████████
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
c.h.
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▀▀▀█











▄▄▄█
▄██████▄▄▄
█████████████▄▄
███████████████
███████████████
███████████████
███████████████
███░░█████████
███▌▐█████████
█████████████
███████████▀
██████████▀
████████▀
▀██▀▀
dirruk (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 382
Merit: 100


View Profile
August 11, 2017, 08:49:59 AM
 #3

bedankt voor je reactie mocacinno
daarvoor heb ik deze post aangemaakt
- er zijn verschillende methodes bv chaincoin kon je meerdere MN op een server zetten deze munt gaat als het goed is dat wijzigen naar dat elke MN een eigen ip moet hebben
- crave kun je geloof ik wel net als dash meerdere MN op 1 ip zetten
- transacties van munten waar kun je terugvinden hoeveel transacties een munt doet je kan wel volume zien op coinmarketcap maar niet aantallen {neem aan dat je aantallen bedoelt}
- en wat betreft het laatst wat je aangaf dat is precies waarom ik deze post aangemaakt heb wil graag alles in 1 keer goed regelen en niet dat ik dadelijk aan een abbo vastzit waar ik niks aan heb Cool

ps wat me wel opvalt sinds ik van de week wat munten in pos heb staan heb ik al 2 keer een melding van de virusscanner gehad {malicious scan request} is dit iets waar ik me zorgen over moet maken las ook ergens dat dev dat ook wel is doen om munten te checken
dirruk (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 382
Merit: 100


View Profile
August 12, 2017, 02:05:01 PM
 #4

iemand nog goede vps provider gezien in nederland geschikt voor masternodes
mocacinno
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3374
Merit: 4917


https://merel.mobi => buy facemasks with BTC/LTC


View Profile WWW
August 14, 2017, 07:09:40 AM
 #5

--snip
- transacties van munten waar kun je terugvinden hoeveel transacties een munt doet je kan wel volume zien op coinmarketcap maar niet aantallen {neem aan dat je aantallen bedoelt}
- en wat betreft het laatst wat je aangaf dat is precies waarom ik deze post aangemaakt heb wil graag alles in 1 keer goed regelen en niet dat ik dadelijk aan een abbo vastzit waar ik niks aan heb Cool
--snip--

Ik heb de stukken weggeknipt waar ik toch niks nuttig over kan zeggen... De andere twee vragen:
De marketcap geeft al een redelijke indicatie over het aantal transacties. Je kan ook op een block explorer van de desbetreffende munt gaan kijken, of tenslotte kan je gewoon de daemon downloaden, installeren, en eens gaan kijken hoeveel blokken er in de ~/.[coinname]/blocks directory staan Wink

Wat betreft je tweede vraag: al eens gedacht aan soyoustart? Een dedicated box met 2x2Tb HD, unmetered traffic, 16 of 32 Gb memory,... Meestal rond de 40 euro's per maand...
16 extra ip's, eenmalige kost een 2.5€/ip (moet niet maandelijks betaald worden).
Zet op zo'n box gewoon proxmox, maak 15 openVZ containers, elk met hun eigen ip, en installeer een node op elk van die containers... Voor een 40-tal euro's per maand heb je 15 masternode's, volledig op je eigen systeem Wink

█▀▀▀











█▄▄▄
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
e
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
█████████████
████████████▄███
██▐███████▄█████▀
█████████▄████▀
███▐████▄███▀
████▐██████▀
█████▀█████
███████████▄
████████████▄
██▄█████▀█████▄
▄█████████▀█████▀
███████████▀██▀
████▀█████████
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
c.h.
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▀▀▀█











▄▄▄█
▄██████▄▄▄
█████████████▄▄
███████████████
███████████████
███████████████
███████████████
███░░█████████
███▌▐█████████
█████████████
███████████▀
██████████▀
████████▀
▀██▀▀
dirruk (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 382
Merit: 100


View Profile
August 14, 2017, 08:51:51 AM
 #6

ik zal vanmiddag is ff kijken klinkt wel intressant bedankt voor je input
klaaas
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1568
Merit: 544



View Profile
August 14, 2017, 09:10:56 AM
 #7

De hoeveelheid munten staat niet in verhouding met het aantal gig opslag of vermogen of hoeveelheid van de cpu/ram dat nodig is voor een masternode.
Bij sommige crypto kan je meerdere MasterNodes onder 1 ip zette bij andere niet.

iemand nog goede vps provider gezien in nederland geschikt voor masternodes
Bij Vultr.com kan je de VPS in nederland laten hosten.

Shopping online and sats back as a discount! (satsback) + LightningNetwork
dirruk (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 382
Merit: 100


View Profile
August 14, 2017, 02:27:29 PM
Last edit: August 14, 2017, 04:13:10 PM by dirruk
 #8

ik denk dat moccacinno een globaal antwoord gaf ik denk dat als hij in details zou treden hij nu nog zat te schrijven Grin Grin Grin zo "makkelijk" is het allemaal daarom ben ik deze post gestart om wat meer duidelijkheid te krijgen in de manieren om een masternode op te zetten en de beveiliging ervan
er zijn weinig goede handleidingen te vinden van hoe dit te doen meestal is dit 1 a 4 tje en gaan de opstellers ervan ervanuit dat je net als hun met deze dingen bent opgegroeid en dat je hoogbegaafd bent
klaaas
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1568
Merit: 544



View Profile
August 16, 2017, 08:32:59 AM
 #9


Het opzetten van een masternode moet zeker lukken.
Geef youtube een search en er zullen tuts te vinden zijn. Deze bijv. Masternode : Transfercoin (TX) Install a Controller and Remote Masternode on a VPS (revised version)
Er zijn ook services die het opzetten voor hun rekening nemen. http://nodeshare.in bijvoorbeeld.

beveiliging van de server is een bijkomende noodzaak.

Shopping online and sats back as a discount! (satsback) + LightningNetwork
dirruk (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 382
Merit: 100


View Profile
August 16, 2017, 12:36:46 PM
Last edit: August 18, 2017, 09:09:13 AM by dirruk
 #10

ben voor dit soort dingen niet echt een fan van u tube klaaas dan krijg je een onduidelijk filmpje waar ze in 10 minuten de masternode opzetten en geen tekstuitleg met stap voor stap uitleg dan wil ik het nog helemaal niet hebben over als je iets verkeerd invoerd en je hebt geen Linux ervaring heb gisteren mijn eerste masternode opgezet van linda met 6 uur ondersteuning van lyndacoin van de linda slack zo simpel was het allemaal ja als je 100 keer gedaan hebt zo niet ben je maar wat blij als iemand je een helpende hand toereikt  maar naar die andere url zal ik is even kijken of dat wat is voor in de toekomst heb ook nog wat crave munten

ja ja 1 dag draaide de server en inmiddels ben ik bestolen dus iedereen kan nu reageren zoals altijd maar het zou leuk zijn als de forumleden wat ondersteuning zouden bieden in gedetailleerde beschrijvingen qua aanpak om een masternode te installeren stap voor stap zodat als ik weer geld bijelkaar heb gesprokkeld ik het nog een keer zou kunnen proberen als je het leuker vind om me de grond in te trappen kun je op lindaslack gedetailleerd terugvinden wat ik gedaan heb en hoe ik genaaid ben heb daar het hele stappenplan gepost onder dezelfde postnaam dirruk

maar dat is mosterd na de maaltijd ik hoop op wat leerzame reacties bvd dirruk
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!