Bitcoin Forum
May 04, 2024, 12:57:20 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: zo wil ik bitcoin cash claimen  (Read 1582 times)
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
August 18, 2017, 12:41:23 PM
 #1

ik heb hier een paper wallet met 1 bitcoin erop plus 1 bitcoin cash

wat ik wil doen, is die bitcoin cash claimen en hiermee originele bitcoin kopen

eerst ga ik de private key van die paper wallet met die originele bitcoin importeren in mijn blockchain.info-wallet
daarna wil ik die ene bitcoin cash gaan plaatsen in mijn Bittrex.com-wallet, door in Bittrex.com voor Deposit (plusje) te kiezen
ik hoop dat ik daarna iets met die ene bitcoin cash kan gaan doen, bijvoorbeeld originele Bitcoin kopen


is dit een redelijk goed idee en is dit de juiste gang/volgorde van actie?
"This isn't the kind of software where we can leave so many unresolved bugs that we need a tracker for them." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714784240
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714784240

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714784240
Reply with quote  #2

1714784240
Report to moderator
1714784240
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714784240

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714784240
Reply with quote  #2

1714784240
Report to moderator
1714784240
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714784240

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714784240
Reply with quote  #2

1714784240
Report to moderator
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 18, 2017, 01:24:33 PM
 #2

ik heb hier een paper wallet met 1 bitcoin erop plus 1 bitcoin cash

wat ik wil doen, is die bitcoin cash claimen en hiermee originele bitcoin kopen

eerst ga ik de private key van die paper wallet met die originele bitcoin importeren in mijn blockchain.info-wallet
daarna wil ik die ene bitcoin cash gaan plaatsen in mijn Bittrex.com-wallet, door in Bittrex.com voor Deposit (plusje) te kiezen
ik hoop dat ik daarna iets met die ene bitcoin cash kan gaan doen, bijvoorbeeld originele Bitcoin kopen


is dit een redelijk goed idee en is dit de juiste gang/volgorde van actie?


Allereerst: blockchain.info verwerkt geen bitcoin cash, dus je zult een extra stap moeten nemen.

Wat jij beschrijft is de procedure om vanaf jouw papieren wallet je bitcoin te versturen naar een ander adres (bijv. een andere wallet van jezelf, of de wallet bij een exchange). Het is verstandig om dit als eerste stap te doen. Wanneer dat gebeurt is, staan er geen bitcoins meer op jouw papieren wallet, maar nog wel bitcoin cash.

De tweede stap is het importeren van jouw papieren wallet in een bitcoin-cash wallet, van waaruit je deze weer kunt versturen naar (opnieuw:) een eigen bitcoin-cash-wallet van jezelf of bij een exchange (dat kan heel goed bij Bittrex of Poloniex). Een mogelijkheid die je kunt gebruiken is deze : https://blog.btc.com/how-to-recover-your-trapped-bitcoin-cash-from-other-wallets-24b929543f26
Je moet dan de private key importeren in de BTC-wallet en van daaruit versturen naar -bijvoorbeeld- Bittrex.

Omdat jouw private key in beide gevallen via internet wordt verstuurd, is het verstandig dit kort achter elkaar te doen.
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
August 18, 2017, 01:41:29 PM
 #3

okee,

stap 1: ik ga dus de originele bitcoin van mijn paper wallet naar mijn Bittrex.com-wallet gooien, door voor Deposit te kiezen
stap 2: daarna de bitcoin cash van mijn paper wallet naar mijnn Bittrex.com-wallet zetten, ook door voor Deposit te kiezen

dit wel de juiste gang van zaak?
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 18, 2017, 01:51:03 PM
 #4

okee,

stap 1: ik ga dus de originele bitcoin van mijn paper wallet naar mijn Bittrex.com-wallet gooien, door voor Deposit te kiezen
stap 2: daarna de bitcoin cash van mijn paper wallet naar mijnn Bittrex.com-wallet zetten, ook door voor Deposit te kiezen

dit wel de juiste gang van zaak?

Ja.

LET OP!
Gebruik bij Bittrex wel de juiste wallet, dus de bitcoin-wallet voor je bitcoins en de bitcoincashwallet voor je bitcoin-cash. Anders ben je je coins kwijt...

En: stap 1 kan je dus goed doen via blockchain.info en stap 2 via btc.com
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
August 18, 2017, 06:33:32 PM
 #5

oke thanks brob!


is nu helemaal duidelijk en ik ga snel aan de slag!
want die bitcoin cash is wel gestegen


peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
August 19, 2017, 09:39:23 AM
 #6

zojuist mijn btc in blockchain.info gegooid, door middel van private key te importeren
het eerste deel is gelukt, dus.


lukt alleen nog niet om bitcoin cash van die paper wallet in bittrex.com of in poloniex.com te stoppen


ik snap het niet, ik druk op het plusje (Deposit) en krijg dus een Bitcoin Cash adres
hoe moet ik nu die Bitcoin Cash van mijn paper wallet naar mijn Bitcoin Cash adres krijgen van Bittrex.com?




wellicht ten overvloede:
originele bitcoin staat nu op blockchain.info-wallet
en bitcoin cash staat nog op paper wallet, en ik wil die bitcoin cash dus op Bittrex zetten, desnoods op Poloniex
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 19, 2017, 09:43:10 AM
 #7

zojuist mijn btc in blockchain.info gegooid, door middel van private key te importeren
het eerste deel is gelukt, dus.


lukt alleen nog niet om bitcoin cash in bittrex.com of in poloniex.com te stoppen


ik snap het niet, ik druk op het plusje (Deposit) en krijg dus een Bitcoin Cash adres
hoe moet ik nu die Bitcoin Cash van mijn paper wallet naar mijn Bitcoin Cash adres krijgen van Bittrex.com?




wellicht ten overvloede:
originele bitcoin staat nu op blockchain.info-wallet
en bitcoin cash staat nog op paper wallet, en ik wil die bitcoin cash dus op Bittrex zetten, desnoods op Poloniex

Wanneer je de instructies op https://blog.btc.com/how-to-recover-your-trapped-bitcoin-cash-from-other-wallets-24b929543f26 hebt gevolgd, zou je je bitcoin cash in je BTC-bitcoincash wallet moeten hebben en van daaruit zou je die naar Bittrex (of Poloniex) kunnen sturen.
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
August 19, 2017, 09:48:57 AM
Last edit: August 19, 2017, 10:35:59 AM by peterspijzer
 #8

in die link stond iets moeilijks over viabtc.com

ik kom alleen maar in de poolwallet van viabtc.com, dus daarom vind ik viabtc.com een beetje moeilijk te begrijpen

daarom ben ik daar angstig voor


brobbel, wat is een andere manier om die bitcoin cash van mijn paper wallet te halen en in een bitcoin cash wallet te stoppen?
ik durf het niet door het viabtc.com te doen, dus ik wil het zo graag op mijn bestaande accounts zoals poloniex en bittrex zetten
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
August 19, 2017, 11:51:57 AM
 #9

dus, wat ik heb gedaan is het volgende:

ik heb de private key van mijn paper wallet in blockchain.info geïmporteerd, dus mijn btc staat nu op blockchain.info (wel nog onbevestigd, zie ik)

wat nu met mijn bitcoin cash? (en ik wil absoluut niet viabtc.com gebruiken)


dit is wat ik gedaan heb, simpel gezegd, got, wat zit ik toch te kloten
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 19, 2017, 01:14:24 PM
 #10

dus, wat ik heb gedaan is het volgende:

ik heb de private key van mijn paper wallet in blockchain.info geïmporteerd, dus mijn btc staat nu op blockchain.info (wel nog onbevestigd, zie ik)

wat nu met mijn bitcoin cash? (en ik wil absoluut niet viabtc.com gebruiken)


dit is wat ik gedaan heb, simpel gezegd, got, wat zit ik toch te kloten

Even een aanvulling:
Wanneer je het via BTC.com doet, dan heeft dat niets met viabtc.com te maken...
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
August 19, 2017, 05:49:57 PM
 #11

moet het bij btc.com door middel van
Import External Wallet?

dan vraagtie om een back up phrase.....


back up phrase van WAT?
van die paper wallet?

die is er niet
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 19, 2017, 06:05:31 PM
 #12

moet het bij btc.com door middel van
Import External Wallet?

dan vraagtie om een back up phrase.....


back up phrase van WAT?
van die paper wallet?

die is er niet

Sorry, je hebt gelijk, btc.com werkt niet met private key alleen met seeds.

Waarschijnlijk heb je hier meer aan: https://www.reddit.com/r/btc/comments/6r01m2/coinomi_supports_bitcoin_cash_how_to_import/
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
August 19, 2017, 06:12:31 PM
Last edit: August 20, 2017, 08:36:48 AM by peterspijzer
 #13

okee, dank, dan ga ik die vanavond proberen


zojuist geprobeerd!!

HET WERKT!!

(door middel van de 3 puntjes en dan kiezen voor Sweep Wallet




hartstikke bedankt, brobbel, en moge het voor de medeforummers ook een glorieus gevoel geven!!

nu nog even kieken of ik de BCC nog kan versturen naar een exchange ofzo

ik zal het hier neerpennen


DANK DANK DANK  Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy



ja hoor!! verzenden is ook gelukt, en ik hoop ook dat het aankomt bij bittrex,
ik zie in ieder geval dat ie aan het penden is, ik zal het neerpennen, als het aangekomen is

IS AANGEKOMEN alles klopt
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 09, 2017, 07:22:05 AM
 #14

[...] nu nog even kieken of ik de BCC nog kan versturen naar een exchange ofzo

ik zal het hier neerpennen [...]

En?

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 09, 2017, 07:59:39 AM
 #15

[...] nu nog even kieken of ik de BCC nog kan versturen naar een exchange ofzo

ik zal het hier neerpennen [...]

En?

.....

ja hoor!! verzenden is ook gelukt, en ik hoop ook dat het aankomt bij bittrex,
ik zie in ieder geval dat ie aan het penden is, ik zal het neerpennen, als het aangekomen is

IS AANGEKOMEN alles klopt

Highlightning is mine...
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 09, 2017, 09:29:21 AM
 #16

[...] nu nog even kieken of ik de BCC nog kan versturen naar een exchange ofzo

ik zal het hier neerpennen [...]

En?

.....

ja hoor!! verzenden is ook gelukt, en ik hoop ook dat het aankomt bij bittrex,
ik zie in ieder geval dat ie aan het penden is, ik zal het neerpennen, als het aangekomen is

IS AANGEKOMEN alles klopt

Highlightning is mine...

Ik ben meer benieuwd hoe het een en ander bij die exchange is afgelopen. Bittrex, OK... maar dan...? Ik heb ze zelf op Bitstamp staan. Ook een exchange, maar ik kan er vervolgens helemaal niets mee daar (behalve verzenden)... Dus hoe is het bij Bittrex afgelopen/gesteld? Dat is een beetje meer mijn vraag. Excuses voor't misverstand!

PS/EDIT: even voor de zekerheid (gezien het hoge aantal scams met lijkende URL's et cetera), deze Bittrex.com bedoelen jullie?

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 09, 2017, 09:45:39 AM
 #17

...

Ik ben meer benieuwd hoe het een en ander bij die exchange is afgelopen. Bittrex, OK... maar dan...? Ik heb ze zelf op Bitstamp staan. Ook een exchange, maar ik kan er vervolgens helemaal niets mee daar (behalve verzenden)... Dus hoe is het bij Bittrex afgelopen/gesteld? Dat is een beetje meer mijn vraag. Excuses voor't misverstand!

PS/EDIT: even voor de zekerheid (gezien het hoge aantal scams met lijkende URL's et cetera), deze Bittrex.com bedoelen jullie?

Hoewel ik niet weet hoe het met Peter zijn bitcoincash is gegaan daar, ik heb ze al redelijk snel via deze exchange verkocht.
Daarnaast heb ik nog wat nagekomen bictcoincash via Poloniex verkocht, dus beide exchanges hebben deze beschikbaar.
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
October 09, 2017, 09:58:51 AM
 #18

sbo!

ik heb ze nu in een van mijn wallets op bittrex.com, is dat het antwoord op je vraag?



en ja, net als brobbel heeft gedaan, ga ik waarschijnlijk ook die kolere-dingen verkopen (voor btc)
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 09, 2017, 12:22:59 PM
 #19

...

Ik ben meer benieuwd hoe het een en ander bij die exchange is afgelopen. Bittrex, OK... maar dan...? Ik heb ze zelf op Bitstamp staan. Ook een exchange, maar ik kan er vervolgens helemaal niets mee daar (behalve verzenden)... Dus hoe is het bij Bittrex afgelopen/gesteld? Dat is een beetje meer mijn vraag. Excuses voor't misverstand!

PS/EDIT: even voor de zekerheid (gezien het hoge aantal scams met lijkende URL's et cetera), deze Bittrex.com bedoelen jullie?

Hoewel ik niet weet hoe het met Peter zijn bitcoincash is gegaan daar, ik heb ze al redelijk snel via deze exchange verkocht.
Daarnaast heb ik nog wat nagekomen bictcoincash via Poloniex verkocht, dus beide exchanges hebben deze beschikbaar.
sbo!

ik heb ze nu in een van mijn wallets op bittrex.com, is dat het antwoord op je vraag?



en ja, net als brobbel heeft gedaan, ga ik waarschijnlijk ook die kolere-dingen verkopen (voor btc)

Yup, da'bedoelde ik... heb nu toch ook maar de moeite genomen om m'n bitcoincash "op te zoeken".... ga't maar's omzetten (nu ze nog iets waard zijn). Dank!

PS ben geen fan van Polo dus even check-dubbel-check t.a.v. Bittrex.com...  Grin

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
October 09, 2017, 07:12:22 PM
 #20

bij mij duurde het 7 uurtjes, voordat Bitcoin Cash (BCH) op bittrex.com stond, sbogovac

ik had ook wat op Polo gezet, duurde 9 of 10 uur.....
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!