Bitcoin Forum
May 14, 2024, 02:04:29 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Wie kan me helpen om toegang te krijgen tot mijn bitcoin cash valuta?  (Read 1098 times)
Eram (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
August 19, 2017, 09:22:10 AM
Last edit: August 19, 2017, 09:32:38 AM by Eram
 #1

Hallo,

Ik ben bijna een digibeet een heb het toch voor elkaar gekregen om wat bitcoin valuta te kopen een paar maanden terug.
Een online wallet bij blockchain.info.

Zij ondersteunen de bitcoin cash munt nog niet, dus ik kan die ook niet verkopen, of versturen voor het moment.

Zijn er al nederlandse bezitters van bitcoin die uitgedokterd hebben je vanuit je blockchain.info wallet toch toegang kan krijgen tot de bitcoin cash?

Mijn probleem is vooral dat het me snel duizelt als ik de online uitleggen lees die vertellen hoe je dat kan doen.
Ik lees dan over "logical wallet"  en mnemonic etc...  termen die ik niet of nauwelijks ken en dan ben ik bang dat ik iets verkeerds doe en alles verspeel.

Wat ik nodig heb is dat iemand me stap voor stap uitlegt wat ik moet doen.
Een beetje zoals je dat aan een kind van 10 jaar zou uitleggen.    Grin
1715695469
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715695469

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715695469
Reply with quote  #2

1715695469
Report to moderator
1715695469
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715695469

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715695469
Reply with quote  #2

1715695469
Report to moderator
1715695469
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715695469

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715695469
Reply with quote  #2

1715695469
Report to moderator
Even in the event that an attacker gains more than 50% of the network's computational power, only transactions sent by the attacker could be reversed or double-spent. The network would not be destroyed.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715695469
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715695469

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715695469
Reply with quote  #2

1715695469
Report to moderator
1715695469
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715695469

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715695469
Reply with quote  #2

1715695469
Report to moderator
1715695469
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715695469

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715695469
Reply with quote  #2

1715695469
Report to moderator
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 19, 2017, 09:32:24 AM
 #2

Tja, er is al heel veel te lezen over het hoe en wat.

Hoe is jouw Engels? De links die ik je geef zijn namelijk in het Engels.

1) Je moet je private key exporteren uit Blockchain.info.
Volg hiervoor de instructies uit https://bitcointalk.org/index.php?topic=2063572.0
tot aan de regel:
Quote
~ First off, make a phrase backup (exists of 12 words) --> Video on how to do it: https://www.youtube.com/watch?v=P8rCsj1D3r4

2) Daarna moet je de gegevens die je gekregen hebt weer importeren in een bitcoincash-wallet:
https://blog.btc.com/how-to-recover-your-trapped-bitcoin-cash-from-other-wallets-24b929543f26

Je kunt natuurlijk ook de eerste link helemaal volgen, maar dit is een snellere en eenvoudigere manier.

Lukt het zo?
Eram (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
August 19, 2017, 10:01:37 AM
 #3



Hoe is jouw Engels? De links die ik je geef zijn namelijk in het Engels.


Hoi Brobbel,

Aan mijn Engels schort het niet.

Waar ik op vast loop zijn dat soort uitleggen, waar ik dan al snel stappen worden beschreven die ik probeer op te volgen waarbij ik dan iets anders tegenkom als dat de uitleg beschrijft. Of er in ieder geval een scherm voor mijn ogen komt waar ik niet goed wijs uit wordt.
Ik raak dan onzeker en weet gewoon niet hoe verder te gaan.

Bijvoorbeeld:
In de uitleg van je eerste link staat beschreven bij stap 2 hoe je het adres van je blockchain wallet moet vinden.
Er staat dan: "go to your wallet -> addresses --> if you have one address, than it's number 1, if you have your bitcoins on your 5th address on your list than it's number 5"

Als ik dat probeer op te volgen doe ik: inloggen op mijn portemonnee op blockchain.info ---> instellingen ---> adressen --->   .....   en dan kom ik op een scherm waar "mijn bitcoin portemonnee" staat en "geïmporteerde adressen",  maar niet iets waarvan ik kan zien dat dit mijn wallet adres is.
Daar loop ik dus al vast.


Eram (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
August 19, 2017, 10:51:57 AM
Last edit: August 19, 2017, 11:22:50 AM by Eram
 #4

Bij de website van die bip39 generator snap ik niet wat er precies van me verwacht wordt bij het invullen van het adres bij stap 5 van je eerste link.

Quote
5. Go down to the Bip39 generator page till you see the text "Account" (you can find it under the title of Derivation Path).
Put into the textbox next to the "Account" text your address number (see step 2)
~ address number --> "Account"  text box (for example number 5, just fill in: "5")

Als ik daar die balk ga, onder het kopje: Derivation Path en dan bij de balk: account, zie ik al een cijfer 0 in die balk staan.
Als ik daar een adres bij plak, blijft die 0 ervoor staan.  Is dat de bedoeling, of moet ik die 0 eerst deleten?

Of moet ik daar het adres niet plakken,  maar het nummer van de portemonnee?
Als ik maar 1 portemonnee heb, vul ik dan 1 of 0 in?
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 19, 2017, 01:12:13 PM
 #5

Bij de website van die bip39 generator snap ik niet wat er precies van me verwacht wordt bij het invullen van het adres bij stap 5 van je eerste link.

Quote
5. Go down to the Bip39 generator page till you see the text "Account" (you can find it under the title of Derivation Path).
Put into the textbox next to the "Account" text your address number (see step 2)
~ address number --> "Account"  text box (for example number 5, just fill in: "5")

Als ik daar die balk ga, onder het kopje: Derivation Path en dan bij de balk: account, zie ik al een cijfer 0 in die balk staan.
Als ik daar een adres bij plak, blijft die 0 ervoor staan.  Is dat de bedoeling, of moet ik die 0 eerst deleten?

Of moet ik daar het adres niet plakken,  maar het nummer van de portemonnee?
Als ik maar 1 portemonnee heb, vul ik dan 1 of 0 in?

In principe heb je dat niet nodig. In punt 1. heb je al de gegevens gevonden die nodig zijn voor het importeren in de andere wallet.
Eram (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
August 19, 2017, 03:26:36 PM
 #6


In principe heb je dat niet nodig. In punt 1. heb je al de gegevens gevonden die nodig zijn voor het importeren in de andere wallet.


Ik weet nu nog steeds niet wat ik wel of niet in moet vullen bij "account" op de bip39 generator website.
Er staat vanzelf al een 0, maar als ik dat verander in een 1, dan krijg ik een heel andere private key.

Als ik er van uit ga dat ik maar 1 portemonnee adres heb (hoe kom ik daar achter?) dan weet ik dus niet of dat dan een 1 of een 0 geeft op de bip39 generator.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 19, 2017, 04:46:47 PM
 #7


In principe heb je dat niet nodig. In punt 1. heb je al de gegevens gevonden die nodig zijn voor het importeren in de andere wallet.


Ik weet nu nog steeds niet wat ik wel of niet in moet vullen bij "account" op de bip39 generator website.
Er staat vanzelf al een 0, maar als ik dat verander in een 1, dan krijg ik een heel andere private key.

Als ik er van uit ga dat ik maar 1 portemonnee adres heb (hoe kom ik daar achter?) dan weet ik dus niet of dat dan een 1 of een 0 geeft op de bip39 generator.

Wanneer je inlogt bij blockchain.info kies je links voor "Instellingen".
Hier heb je de keuze "Adressen"

Dan krijg je de keuze "Managen" rechts naast "Mijn bitcoin portemonnee"
Onderaan staat "Gebruikte adressen"  met daarnaast de keuze "Tonen"

Je krijgt dan een overzicht van alle door Blockchain.info voor jou gebruikte adressen. Dat kan er 1 zijn, maar dat kunnen er ook tientallen zijn.


ALLEEN:
Wanneer je bij de import in de wallet bij BTC de seeds invoert van blockchain.info horen automatisch alle keys te worden geimporteerd, en maakt het aantal niet uit. Vandaar dat je uit mijn eerste link alleen de eerste opdracht hoeft uit te voeren, en de rest van dat hele stuk eigenlijk kunt overslaan en verder kunt gaan met de informatie uit de tweede link.
Eram (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
August 19, 2017, 06:04:46 PM
 #8

Ok, ik zie het nu.
Bij BTC.com is het voldoende om die 12 woorden in te vullen.  Je hoeft geen private key te genereren.
Dat doen zij daar automatisch.

Bijna zover om de externe wallet daar te importeren....   Smiley
Eram (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
August 19, 2017, 06:13:01 PM
 #9

Did it.

Bitcoincash is overgeheveld naar de BTC.com wallet.


many thanks brobbel! 
Eram (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
August 19, 2017, 07:07:24 PM
Last edit: August 19, 2017, 07:19:24 PM by Eram
 #10

Het lukt me nu alleen niet meer om op mijn blockchain.info wallet in te loggen.

Ik krijg eerst de normale melding om via mijn mail de inlogpoging te confirmeren en als dat geslaagd is krijg ik deze melding: "Error decrypting wallet, please check that your password is correct"

Ook met andere browsers krijg ik dezelfde melding.


Iemand een idee wat dit kan betekenen?
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 19, 2017, 07:23:37 PM
 #11

Het lukt me nu alleen niet meer om op mijn blockchain.info wallet in te loggen.

Ik krijg eerst de normale melding om via mijn mail de inlogpoging te confirmeren en als dat geslaagd is krijg ik deze melding: "Error decrypting wallet, please check that your password is correct"

Ook met andere browsers krijg ik dezelfde melding.


Iemand een idee wat dit kan betekenen?

Geen ervaring mee, maar als ik google op deze melding vind ik wel diverse resultaten.

Heb jij van je originele blockchain.info wallet wel een backup gemaakt van de seeds (de 12 woorden)? Daarmee kun je namelijk altijd je wallet herstellen, desnoods met een andere wallet.
Eram (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 31
Merit: 0


View Profile
August 19, 2017, 07:52:12 PM
 #12


Heb jij van je originele blockchain.info wallet wel een backup gemaakt van de seeds (de 12 woorden)? Daarmee kun je namelijk altijd je wallet herstellen, desnoods met een andere wallet.

Yep.

Ik heb nu op BTC.com ook een wallet aangemaakt voor bitcoin en daar die de seeds ingevoerd en nu staat mijn bedrag aan bitcoin daar, al staat het nog als onbevestigd.

Niet goed voor mijn hart hoor.
Moet er niet aan denken dat ik dit met serieuze bedragen doe  Tongue
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
August 20, 2017, 05:10:23 AM
 #13

Nog even een "algemene" opmerking:

Je weet dat als het om veiligheid gaat, het altijd veiliger is om je coins niet op een internet-wallet te hebben staan?

Om het rijtje compleet te maken:
* het minst veilig is op een exchange
* daarna een online wallet
* daarna een wallet op je computer
* daarna een papieren of hardware wallet

Waarom?

* bij een exchange ben je volledig afhankelijk van dat bedrijf; die heeft de volledige beschikking over jouw geld
* bij een online wallet heb je weliswaar zelf de beschikking over je seeds / private key, maar deze heb je wel via internet verstuurd. Dus wanneer de beveiliging onvoldoende was/is, kan een hacker hebben meegelezen, of alsnog bekijken
* bij een computerwallet zijn de gegevens niet over internet verstuurd (dus dat scheelt) maar een hacker kan -wanneer je computer niet voldoende beveiligd is- inbreken op je computer om daar alsnog de seeds/keys te stelen
* bij een papieren of hardware wallet staan de keys alleen op papier

Natuurlijk geldt in alle gevallen dat alles valt of staat hoe goed jij je eigen spullen beveiligd. Want wanneer je alleen een papieren wallet hebt, maar je deze per ongeluk met het oud papier meegeeft....

Tonnes
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 51
Merit: 0


View Profile
August 20, 2017, 04:13:14 PM
 #14

Heey Eram, ik had de tutorial geschreven, als je hulp nodig hebt, let me know!
rataplannetje69
Member
**
Offline Offline

Activity: 205
Merit: 10

🔴 IRONX - Best in Crypto 🔴


View Profile
August 22, 2017, 10:53:22 PM
 #15

Duidelijke tutorial! weet er iemand of je binnenkort bij Litebit.eu ook bitcoin cash kan claimen?

Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!