Bitcoin Forum
July 31, 2024, 07:22:12 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Idee nieuwe altcoin  (Read 310 times)
Auralea (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 81
Merit: 1


View Profile
August 25, 2017, 02:00:38 PM
 #1

Beste Medelanders en cryptospherians,

Ik heb een origineel en toekomstbestendig idee voor een nieuwe altcoin. Het gebruik van blockchain komt compleet tot zijn recht bij dit idee, het is dus geen buzzword blockchain app. Graag geef ik meer informatie maar ik bekijk eerst of er iemand reageert op deze thread. Het idee betreft iets waardoor het concept van timestamps en de moeite die Satoshi hierin gestoken heeft om het bijna perfect te krijgen naar voren komen als kernprincipes van de nieuwe munt.

Mvg,

Auralea
thang long
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 294
Merit: 100


View Profile
August 25, 2017, 06:12:13 PM
 #2

Okay, vertel me meer.
Ben wel benieuwd naar je idee. Te meer daar je het nu al omhulst in geheimzinnigheid Wink
Edit: timestamps; dus geen timeshares he?
Auralea (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 81
Merit: 1


View Profile
August 25, 2017, 06:38:50 PM
 #3

Haha nee geen timeshares  Wink

Waar ik mee bezig ben is om te proberen een patentsysteem voor creatieve concepten in een blockchain te maken. Door de controleerbare chain te gebruiken om te kijken wanneer iets gepost is kan je precies zien wie er eerder was. De data zou dan pseudoniem en encypted op de chain staan, maar met een publiek beschikbare timestamp. Op het moment dat iemand dit met zijn private key ontsluit zou iedereen kunnen zien wat erin stond, met een hash om te controleren of het hetzelfde bestand is natuurlijk. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, ik dacht eerst even de aandacht peilen.


Groetjes,

Auralea
thang long
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 294
Merit: 100


View Profile
August 25, 2017, 07:20:23 PM
 #4

Patentsysteem voor creatieve concepten?

Klinkt interessant, met evt info over open source erbij?

Zou het ook wat zijn om een rating systeem te maken? Ik bedoel; waar "blockchain" tegenwoordig allemaal voor gemaakt wordt... Ik zie de meest grote onzin voorbij komen. Bijvoorbeeld een ICO voor flexwerkplekken om er 1 te noemen (deze staat me nog bij uit een recentelijk BNR radio interview).
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!