Bitcoin Forum
April 25, 2024, 02:09:02 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Norske bedrifter med blockchain-teknologi/crypto  (Read 1833 times)
BasedCoin (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 49
Merit: 0


View Profile
August 31, 2017, 07:33:39 PM
 #1

Finnes det noen norske bedrifter som driver med crypto og/eller blockchain-teknologi?
Hadde vært spennende å sett om det var nordmenn som driver forretning med dette  Cool

Selv er jeg på vei ut i jobbmarkedet, så hadde vært kult å sett hvilke muligheter som var der ute.
"With e-currency based on cryptographic proof, without the need to trust a third party middleman, money can be secure and transactions effortless." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714054142
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714054142

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714054142
Reply with quote  #2

1714054142
Report to moderator
Radientgurkin
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 182
Merit: 108



View Profile
September 21, 2017, 09:42:11 AM
 #2

Finnes det noen norske bedrifter som driver med crypto og/eller blockchain-teknologi?
Hadde vært spennende å sett om det var nordmenn som driver forretning med dette  Cool

Selv er jeg på vei ut i jobbmarkedet, så hadde vært kult å sett hvilke muligheter som var der ute.

Har selv tidligere vært nyskjerrig på det samme. Har sett de eneste som ansetter i dette feltet har vært i Oslo.

Er fortsatt tidlig i denne teknologien, spørs om bedrifter vet helt hva de er ute etter i dette feltet. Vil sterkt anbefale da å ta turen til teknologi expo i ditt område. Det er en god arena for å treffe aktørene som kan være interessert.

Dersom du tilfeldigvis bor på vestlandet ser jeg det skal være noe som heter Nordic Edge neste uke (fra 26 sept)

Lykke til
amado88
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 59
Merit: 0


View Profile WWW
September 27, 2017, 07:55:20 PM
 #3

White rabbit, Friend OS, Hubii, Artplant, IOTA. Så har du masse konsulentselskaper. Bankene og andre aktører i finansnæringen har også ulike blockchain-prosjekter, men jeg har inntrykk av at det meste der er på prøvestadiet for å få erfaring og henge med i utviklingen. Teknologien er jo egentlig en trussel for den næringen.
Kimarild1
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 12
Merit: 0


View Profile
October 08, 2017, 09:39:11 PM
 #4

Den Nordic Edge expo som var her i Stavanger, omhandlet ikke crypto/blockchain. (jeg fikk ikke med meg noe av det).

Jeg vil tippe at veldig mange firma jobber med crypto/blockchain nå, eller i det minste snakker om det på et nivå. De fleste vil nok ikke ansette nye folk for dette, de bruker nok folk som de allerede har i starten, til de vet hva de vil.
Jeg jobber i et oljefirma, men jeg er helt sikker på, at på et eller annet nivå så diskuteres dette.

Dersom du er student/søker jobb, så er nok det beste alternativet å starte noe selv, evt. via Inovation dock. (Innovasjon Norge).
Synes det begynner å bygge seg et miljø her i Stavanger.
Radientgurkin
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 182
Merit: 108



View Profile
October 10, 2017, 01:43:33 PM
 #5

Dersom du er student/søker jobb, så er nok det beste alternativet å starte noe selv, evt. via Inovation dock. (Innovasjon Norge).
Synes det begynner å bygge seg et miljø her i Stavanger.

Veldig bra tips!

Var forresten på Nordic Expo, forhørte meg litt om blockchain, ser ut til å være veldig lite aktivitet foreløpig. Noen har hørt om det,men lite planer om utvikling.
BasedCoin (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 49
Merit: 0


View Profile
October 10, 2017, 11:15:14 PM
 #6

Mange gode tips i tråden!
Noen som har peiling på om det holdes noen relevante expoer i Oslo-området i nærmeste framtid?
Radientgurkin
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 182
Merit: 108



View Profile
October 20, 2017, 08:46:49 AM
 #7

Mange gode tips i tråden!
Noen som har peiling på om det holdes noen relevante expoer i Oslo-området i nærmeste framtid?

Uff, dette hjelper kanskje lite.men der var visst en igår
https://bitspace.no/event/cryptofinance-2017/

Noen som var tilstede og kan fortelle hvordan det var?
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!