Die voorkom je niet, tenzij je je winst uitkeert naar fiat (geld) dus direct nadat je je winst opgezet hebt naar bitcoins, je bitcoins weer om te zetten naar geld op je rekening.
Dat helpt niet ... ja, voor het bitcoin saldo ... maar voor hetgeen in andere crypto's zit helpt dat niks.
Overigens kan ik je als enige tip meegeven: Heb geduld, de bitcoinkoers gaat weer herstellen en daarmee je gemaakte altcoin winst ook.
Dat sowieso, ik heb die crypto's voor lange termijn ... maar wil dus eigenlijk niet ook nog afhankelijk zijn van BTC of ETH ... maar dat wordt moeilijk dus. Wellicht wachten op een Europese beurs ? ... want ik neem aan dat meerderen dit issue zien en hebben.
Dan heb ik je vraag verkeerd begrepen. In pricipe alsj e winst maakt op je altcoins, wordt alleen je koers weergegeven in bitcoins. Het kan bij een flucturerende bitcoinkoers dus lijken alsof je winst of verlies draait, terwijl dit in werkelijkheid (als je het omzet naar fiat) niet zo is. Als je je aankopen en verkopen om gaat rekenen naar USD (die een stuk minder fluctureert dan btc) dan krijg je een reeel inzicht in je portfolio.
Probeer de app Blockfolio eens, hier wordt je portfolio ook in USD weergegeven.