Bitcoin Forum
April 30, 2024, 11:28:12 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Review van Bitpetite: rente op je crypto's  (Read 2493 times)
DeKoning93 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
October 02, 2017, 09:33:21 PM
Last edit: November 05, 2017, 06:18:01 PM by DeKoning93
 #1

Goedeavond allemaal,

Onlangs kwam ik op de website Bitpetite via Coinmarketcap: dit is een nieuw systeem waar je een flinke rente dagelijks krijgt uitgekeerd op een Bitcoin, Ethereum of Litecoin lening die je verstrekt. Het geld word vervolgens gebruikt om andere cryptocurrency transacties te vermengen met dit geld zodat de transacties niet meer te herleiden zijn. Cool

In eerste instantie had ik er niet zo'n vertrouwen in, maar ik begreep vandaag van een collega dat een vriend van hem dit ook gedaan heeft en met succes. Wellicht houd het op lange termijn geen stand, maar op korte termijn werkt het in ieder geval zoals men zegt. Ik heb het zelf dus ook onderzocht en hierover een korte review geschreven, welke ik graag met jullie wil delen:

Bitpetite review: dagelijks rente op cryptocurrency


Groet Davey


edit: Bitpetite is inmiddels al dagen offline, dus het lijkt er op dat dit toch te mooi was om waard te zijn. Sad
1714476492
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714476492

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714476492
Reply with quote  #2

1714476492
Report to moderator
BitcoinCleanup.com: Learn why Bitcoin isn't bad for the environment
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714476492
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714476492

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714476492
Reply with quote  #2

1714476492
Report to moderator
1714476492
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714476492

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714476492
Reply with quote  #2

1714476492
Report to moderator
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 03, 2017, 03:37:10 AM
 #2

Goedeavond allemaal,

Onlangs kwam ik op de website Bitpetite via Coinmarketcap: dit is een nieuw systeem waar je een flinke rente dagelijks krijgt uitgekeerd op een Bitcoin, Ethereum of Litecoin lening die je verstrekt. Het geld word vervolgens gebruikt om andere cryptocurrency transacties te vermengen met dit geld zodat de transacties niet meer te herleiden zijn. Cool

In eerste instantie had ik er niet zo'n vertrouwen in, maar ik begreep vandaag van een collega dat een vriend van hem dit ook gedaan heeft en met succes. Wellicht houd het op lange termijn geen stand, maar op korte termijn werkt het in ieder geval zoals men zegt. Ik heb het zelf dus ook onderzocht en hierover een korte review geschreven, welke ik graag met jullie wil delen:

Bitpetite review: dagelijks rente op cryptocurrency


Groet Davey

Met dat soort rente's weet je gewoon dat je in een ponzi (pyramidespel) stapt. Oftewel, jij wordt betaald door de inleg van nieuwe mensen.

Zoek maar eens op HYIP / Ponzi / pyramidespel. En hoe meer mensen gelokt worden (en straks slachtoffer worden) hoe langer het duurt. Maak dus alsjeblieft geen reclame voor dit soort criminele activiteiten!

Rentes die haalbaar zijn: ruim 4% bij freebitco.in -> zij hebben een echt verdienmodel Alleen de rente is per jaar, niet per dag.
En waar het wat hoger ligt: uitlenen op de exchanges aan margin-traders (risico wordt afgedekt door de altcoins die die trader bezit, dus redelijk safe) -> rente ligt momenteel rond de 0,02% per dag (!) maar dit percentage is nog meer volatiel als bitcoinprijs zelf. Oftewel, ik heb wel eens geld uitgeleend tegen bijna 4% (per dag!) maar dat was rond de 1 augustus-gekte. Voor 1 augustus lag het percentage rond de 0,1 - 0,2% (per dag). 

Handel kan winstgevend zijn, maar geeft geen garanties, zeker niet op ruim 4% per dag.
JessicaG
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 343
Merit: 252



View Profile
October 03, 2017, 01:07:50 PM
 #3

... maar op korte termijn werkt het in ieder geval zoals men zegt. Ik heb het zelf dus ook onderzocht en hierover een korte review geschreven, welke ik graag met jullie wil delen


I guess you still have a lot to learn about some very basic rules regarding HYIP's, Davey...  Wink




      ░▓██████████████░
    ░▒██            ▒██▒░         ▓█████▓                               ░█████▒               ███                   
█████▓░     ██████░   ▒▓████      ██░░░▓█▓                             ▒███▒▓███              ███                     
██        █▓▒▒▒▒▒▓▓█▓▒    ██     ▒█▓    ██                             ███   ▒██▒                                 
▓█      ░█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█░  █▓     ▓█▒   ▒█▓  ░████▓    █████   ░█████▓  ██▓    ██▓  ███████▓   ▓██   ▒█████▓   ███████▓
░█░    ░█▓▒▒░░░░░▒ ░▒██  ░█░     ██    ██░  ██  ▓█▒  ██░ ▒█▓  ▓█▓  ██  ██▓    ██▓  ███▒ ▓███  ███  ▒██▓ ▒██▒  ███▒ ▓███
 ██    ██▒░░░▒▒ ░░▒▒▓█▒  ██     ▒█▓    ██  ██   ▒█▒ ▓█░   █▓  ██   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ██▓  ███   ███
 ▒█░ ░▒█▒▒▒░░░░░▒▒▒▒▒▒█ ░█▒     ▓█░   ▒█▓  ███████  ███████░ ░█▓   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
  ██ ░██▓▒▒░░░▒▒▒▒░░░█░ ██      ██    ██░ ▒█▓░▒░░  ░█▓░▒░░░  ▓█░  ▒█▒  ██▓    ██▓  ███  ░███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
   ██  █▓██▓▒▒▒▒░▒▒▓█▒ ██      ▒█▓   ░██  ██       ▓█░       ██   ██   ███   ▒██▒  ███  ░███  ███  ▓██   ██▓  ███  ░███
    ██    ▒▓███████▓  ██       ██▒  ▒██   ██  ░██  ▓█░  ██░ ░██  ▓█▓   ▓██▓▒▒███   ███  ░███  ███  ░██▓░▓██▒  ███  ░███
     ██░       ░    ░██        ██████▓    ▒█████   ░█████░  ▓█████▓     ▒█████▓    ███  ░███  ███   ▒█████▒   ███  ░███
      ▒██          ██▒                                      ██                                                   
        ▒██░     ▓██                                       ▒█▓                                                         
          ▓██░ ▓██░                                        ██░                                                         
            ▒██▓
Tor Integrated & Secured
MoonIsBlue
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 406
Merit: 111



View Profile
October 03, 2017, 06:31:29 PM
 #4

Ja ik heb het ook zien langskomen dat Bitpetite, even contact opgenomen over de risico's en ze vertelden me dat die er niet waren (ja vast..).
Hebben ook een referal programma voor extra winsten..
De rente en referal programma deed me sterk denken aan bitconnect waar je je BTC's kunt ruilen voor poepcoin bitconnect.

Ja allemaal heel aantrekkelijk maar als je je dan bedenkt dat dit gewoon pyramide spelletjes zijn en de kans er dik inzit dat je de er de gedupeerde van word dan bouw ik toch liever gewoon een fatsoenlijke portofolio op. Rente zat in deze cryptowereld.

Kan zijn dat je er even lekker wat aan verdiend en dat is hartstikke mooi maar weet wanneer je moet stoppen want op de lange termijn ben je sowieso genaaid.

-Even ter herinnering er zijn grote investeerders eerder gevallen voor ponzi schemes, zelfs de beste kunnen hier nog fouten in maken. Dus ik zou ervan wegblijven.

Walker0118
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 347
Merit: 100

😶😶😶😶😶


View Profile
October 03, 2017, 08:23:07 PM
 #5

Ik zou sws niet uitlenen voor rente aan een website die hoge rentes belooft.
Beter koop je een heleboel coin die zelfs rente bieden door Pos
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
October 04, 2017, 05:18:08 PM
 #6

nou, ik wil het wel proberen....

gisteren een account aangemaakt bij bitpetite.com
vanuit litebit.eu heb ik 1 LTC overgemaakt en uitgeleend voor 9 weken

kijken wat het wordt....

ik zie nu dat ik geen 1 LTC heb overgemaakt, maar 0,97 LTC, vanwege de fee
maar ik houd het even op 1 LTC, want dat praat makkelijker

ik houd het forum op de hoogte, groetjes
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 05, 2017, 02:53:04 PM
 #7


Pay-day loans hebben toch ook gigantische interesten op korte termijn?

Dus, in principe zou het kunnen als het kortlopende leningen zijn.
Wat voor kapitaalgaranties krijg je?

Sorry, pay-day loans? En waarom zouden die in bitcoin worden gedaan? Dit is echt gewoon een HYIP/Ponzi/Pyramideconstructie.

En kapitaalgarantie: natuurlijk "garanderen" ze dat je je uitkeringen krijgt. Totdat ze gevlogen zijn.
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
October 06, 2017, 12:29:14 PM
Last edit: October 07, 2017, 09:52:15 AM by peterspijzer
 #8

hoi sleeping mouse,


inderdaad, op korte termijn levert het gigantische rendementen op, hoewel je natuurlijk nooit zekerheid hebt over de integriteits-aspecten, dat weet je..

maar omdat dit risico bestaat, is er dan ook die hoge beloning, kijk maar naar roulette, je zet 10 euro op 1 nummer, en als-ie valt, dan 36 keer, dus bingo
maar als je 10 euro op 30 verschillende nummers zet, en een van die 30 nummers valt, dan is er ineens minder beloning...

daarom zeg ik: hoe hoger het risico, hoe hoger de beloning, NO PAIN, NO GAIN


over kapitaalgaranties wordt misschien wel gesproken, maar ik heb de voorwaarden allemaal heus niet gelezen,
ik ga ervan uit dat het inderdaad een PONZI is, maar eentje die nog wel een paar maanden aanhoudt...



en brob:

ja inderdaad, totdat ze gevlogen zijn gaan ze allerlei garanties garanderen, tuurlijk, zou ik ook doen (als deugniet zijnde),
maar zolang de winsten elke week oplopen, is het moeilijk een moment te kiezen voor liquidatie, gezien vanuit het perspectief van bitpetite.com
want: je kan nu de zaak ontvluchten met 150K, maar als je het volgende week doet, dan is de buit 250K...   ja, ik noem maar een bedrag.....



daarom denk ik dat het wel een gokje waard is...... je vraagt het me niet, maar ik denk dat het wel een jaartje kan duren


zojuist even gekeken, inleg 50 blikken
rendement na 2 dagen: 3 blikken

ik vind het lekker.....



peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
October 12, 2017, 08:02:00 AM
Last edit: October 12, 2017, 11:08:37 AM by peterspijzer
 #9

update, de stand na één week van investering

inleg: 1 Litecoin (ca. USD 50)
rente: 0,2 Litecoin (ca. USD 10)




mmmm.... verrukkelijk (voor hoe lang het duurt, natuurlijk)
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 12, 2017, 07:26:11 PM
 #10

update, de stand na één week van investering

inleg: 1 Litecoin (ca. USD 50)
rente: 0,2 Litecoin (ca. USD 10)




mmmm.... verrukkelijk (voor hoe lang het duurt, natuurlijk)


En je hebt er dus überhaupt geen moeite mee dat je weet dat het een ponzi is en dat de mensen die na jou komen er dus op achteruit gaan (omdat er aan het eind van de rit altijd gedupeerden achter blijven)...  Huh

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
October 12, 2017, 11:39:53 PM
 #11

nee, sbo


want ik kan nu ook de pineut zijn, en mijn geld kwijt zijn....
want die site bestaat pas een paar maand, ofzo

misschien duurt het nog een jaartje...... ik weet het ook niet
en ik vind het een leuk avontuur


is toch mijn eigen verantwoording?
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 13, 2017, 08:18:26 AM
 #12

update, de stand na één week van investering

inleg: 1 Litecoin (ca. USD 50)
rente: 0,2 Litecoin (ca. USD 10)

mmmm.... verrukkelijk (voor hoe lang het duurt, natuurlijk)
En je hebt er dus überhaupt geen moeite mee dat je weet dat het een ponzi is en dat de mensen die na jou komen er dus op achteruit gaan (omdat er aan het eind van de rit altijd gedupeerden achter blijven)...  Huh
nee, sbo


want ik kan nu ook de pineut zijn, en mijn geld kwijt zijn....
want die site bestaat pas een paar maand, ofzo

misschien duurt het nog een jaartje...... ik weet het ook niet
en ik vind het een leuk avontuur


is toch mijn eigen verantwoording?

Ja, van jou wel... jij bent slim genoeg en neemt een weloverwogen keus. Maar je sleept daardoor dus wel mensen met een lager IQ (die kunnen daar dus zelf ook niets aan doen) in mee... En ikzelf zou daar "last" van hebben. Gewetensbezwaren enzo....

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
JessicaG
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 343
Merit: 252



View Profile
October 13, 2017, 12:26:17 PM
 #13

update, de stand na één week van investering

inleg: 1 Litecoin (ca. USD 50)
rente: 0,2 Litecoin (ca. USD 10)

mmmm.... verrukkelijk (voor hoe lang het duurt, natuurlijk)
En je hebt er dus überhaupt geen moeite mee dat je weet dat het een ponzi is en dat de mensen die na jou komen er dus op achteruit gaan (omdat er aan het eind van de rit altijd gedupeerden achter blijven)...  Huh
nee, sbo


want ik kan nu ook de pineut zijn, en mijn geld kwijt zijn....
want die site bestaat pas een paar maand, ofzo

misschien duurt het nog een jaartje...... ik weet het ook niet
en ik vind het een leuk avontuur


is toch mijn eigen verantwoording?

Ja, van jou wel... jij bent slim genoeg en neemt een weloverwogen keus. Maar je sleept daardoor dus wel mensen met een lager IQ (die kunnen daar dus zelf ook niets aan doen) in mee... En ikzelf zou daar "last" van hebben. Gewetensbezwaren enzo....

Interesting thought; wouldn't those lesser smart people be dragged into it anyway, despite if Peter or whomever would participate or not?

      ░▓██████████████░
    ░▒██            ▒██▒░         ▓█████▓                               ░█████▒               ███                   
█████▓░     ██████░   ▒▓████      ██░░░▓█▓                             ▒███▒▓███              ███                     
██        █▓▒▒▒▒▒▓▓█▓▒    ██     ▒█▓    ██                             ███   ▒██▒                                 
▓█      ░█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█░  █▓     ▓█▒   ▒█▓  ░████▓    █████   ░█████▓  ██▓    ██▓  ███████▓   ▓██   ▒█████▓   ███████▓
░█░    ░█▓▒▒░░░░░▒ ░▒██  ░█░     ██    ██░  ██  ▓█▒  ██░ ▒█▓  ▓█▓  ██  ██▓    ██▓  ███▒ ▓███  ███  ▒██▓ ▒██▒  ███▒ ▓███
 ██    ██▒░░░▒▒ ░░▒▒▓█▒  ██     ▒█▓    ██  ██   ▒█▒ ▓█░   █▓  ██   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ██▓  ███   ███
 ▒█░ ░▒█▒▒▒░░░░░▒▒▒▒▒▒█ ░█▒     ▓█░   ▒█▓  ███████  ███████░ ░█▓   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
  ██ ░██▓▒▒░░░▒▒▒▒░░░█░ ██      ██    ██░ ▒█▓░▒░░  ░█▓░▒░░░  ▓█░  ▒█▒  ██▓    ██▓  ███  ░███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
   ██  █▓██▓▒▒▒▒░▒▒▓█▒ ██      ▒█▓   ░██  ██       ▓█░       ██   ██   ███   ▒██▒  ███  ░███  ███  ▓██   ██▓  ███  ░███
    ██    ▒▓███████▓  ██       ██▒  ▒██   ██  ░██  ▓█░  ██░ ░██  ▓█▓   ▓██▓▒▒███   ███  ░███  ███  ░██▓░▓██▒  ███  ░███
     ██░       ░    ░██        ██████▓    ▒█████   ░█████░  ▓█████▓     ▒█████▓    ███  ░███  ███   ▒█████▒   ███  ░███
      ▒██          ██▒                                      ██                                                   
        ▒██░     ▓██                                       ▒█▓                                                         
          ▓██░ ▓██░                                        ██░                                                         
            ▒██▓
Tor Integrated & Secured
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 13, 2017, 12:37:48 PM
 #14

update, de stand na één week van investering

inleg: 1 Litecoin (ca. USD 50)
rente: 0,2 Litecoin (ca. USD 10)

mmmm.... verrukkelijk (voor hoe lang het duurt, natuurlijk)
En je hebt er dus überhaupt geen moeite mee dat je weet dat het een ponzi is en dat de mensen die na jou komen er dus op achteruit gaan (omdat er aan het eind van de rit altijd gedupeerden achter blijven)...  Huh
nee, sbo


want ik kan nu ook de pineut zijn, en mijn geld kwijt zijn....
want die site bestaat pas een paar maand, ofzo

misschien duurt het nog een jaartje...... ik weet het ook niet
en ik vind het een leuk avontuur


is toch mijn eigen verantwoording?

Ja, van jou wel... jij bent slim genoeg en neemt een weloverwogen keus. Maar je sleept daardoor dus wel mensen met een lager IQ (die kunnen daar dus zelf ook niets aan doen) in mee... En ikzelf zou daar "last" van hebben. Gewetensbezwaren enzo....

Interesting thought; wouldn't those lesser smart people be dragged into it anyway, despite if Peter or whomever would participate or not?

Probably, but when Peter (and people like Peter) didn't invest, they will end this sooner, because it is less profitable. No investors, no gain.
JessicaG
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 343
Merit: 252



View Profile
October 13, 2017, 01:07:29 PM
 #15

Ja, van jou wel... jij bent slim genoeg en neemt een weloverwogen keus. Maar je sleept daardoor dus wel mensen met een lager IQ (die kunnen daar dus zelf ook niets aan doen) in mee... En ikzelf zou daar "last" van hebben. Gewetensbezwaren enzo....

Interesting thought; wouldn't those lesser smart people be dragged into it anyway, despite if Peter or whomever would participate or not?

Probably, but when Peter (and people like Peter) didn't invest, they will end this sooner, because it is less profitable. No investors, no gain.


Exactly, and that's what I found so interesting: When those with no clue getting dragged into a HYIP, wouldn't they be helped a bit by guys like Peter? I mean, if people knowingly enter into a HYIP, and thus prolong their lifespan due to more assets coming into the system, wouldn't that be somewhat "beneficial" for the ones that have no clue, as they could "lose less"?

Don't get me wrong on this, because I'm not talking about everything else that is bad about HYIP's and the havoc they can wreak, especially among those that have no clue; it's just that that thought, is one I find interesting  Wink

      ░▓██████████████░
    ░▒██            ▒██▒░         ▓█████▓                               ░█████▒               ███                   
█████▓░     ██████░   ▒▓████      ██░░░▓█▓                             ▒███▒▓███              ███                     
██        █▓▒▒▒▒▒▓▓█▓▒    ██     ▒█▓    ██                             ███   ▒██▒                                 
▓█      ░█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█░  █▓     ▓█▒   ▒█▓  ░████▓    █████   ░█████▓  ██▓    ██▓  ███████▓   ▓██   ▒█████▓   ███████▓
░█░    ░█▓▒▒░░░░░▒ ░▒██  ░█░     ██    ██░  ██  ▓█▒  ██░ ▒█▓  ▓█▓  ██  ██▓    ██▓  ███▒ ▓███  ███  ▒██▓ ▒██▒  ███▒ ▓███
 ██    ██▒░░░▒▒ ░░▒▒▓█▒  ██     ▒█▓    ██  ██   ▒█▒ ▓█░   █▓  ██   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ██▓  ███   ███
 ▒█░ ░▒█▒▒▒░░░░░▒▒▒▒▒▒█ ░█▒     ▓█░   ▒█▓  ███████  ███████░ ░█▓   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
  ██ ░██▓▒▒░░░▒▒▒▒░░░█░ ██      ██    ██░ ▒█▓░▒░░  ░█▓░▒░░░  ▓█░  ▒█▒  ██▓    ██▓  ███  ░███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
   ██  █▓██▓▒▒▒▒░▒▒▓█▒ ██      ▒█▓   ░██  ██       ▓█░       ██   ██   ███   ▒██▒  ███  ░███  ███  ▓██   ██▓  ███  ░███
    ██    ▒▓███████▓  ██       ██▒  ▒██   ██  ░██  ▓█░  ██░ ░██  ▓█▓   ▓██▓▒▒███   ███  ░███  ███  ░██▓░▓██▒  ███  ░███
     ██░       ░    ░██        ██████▓    ▒█████   ░█████░  ▓█████▓     ▒█████▓    ███  ░███  ███   ▒█████▒   ███  ░███
      ▒██          ██▒                                      ██                                                   
        ▒██░     ▓██                                       ▒█▓                                                         
          ▓██░ ▓██░                                        ██░                                                         
            ▒██▓
Tor Integrated & Secured
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 13, 2017, 06:19:29 PM
 #16

Ja, van jou wel... jij bent slim genoeg en neemt een weloverwogen keus. Maar je sleept daardoor dus wel mensen met een lager IQ (die kunnen daar dus zelf ook niets aan doen) in mee... En ikzelf zou daar "last" van hebben. Gewetensbezwaren enzo....

Interesting thought; wouldn't those lesser smart people be dragged into it anyway, despite if Peter or whomever would participate or not?

Probably, but when Peter (and people like Peter) didn't invest, they will end this sooner, because it is less profitable. No investors, no gain.


Exactly, and that's what I found so interesting: When those with no clue getting dragged into a HYIP, wouldn't they be helped a bit by guys like Peter? I mean, if people knowingly enter into a HYIP, and thus prolong their lifespan due to more assets coming into the system, wouldn't that be somewhat "beneficial" for the ones that have no clue, as they could "lose less"?

Don't get me wrong on this, because I'm not talking about everything else that is bad about HYIP's and the havoc they can wreak, especially among those that have no clue; it's just that that thought, is one I find interesting  Wink

No, it's the other way around; the ponzi gets prolonged (and legitimised), therefore dragging more people into it and making more victims.

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
October 13, 2017, 09:18:26 PM
 #17

okee, dus als je aan een ponzi avontuur meedoed, moet je je dus een beetje schuldig voelen, omdat er wellicht nog grotere sukkels "na jou" komen?

nou, sorry, ik zal het nooit meer doen....

maar ik zal wel neerpennen hoe het allemaal gaat

MoonIsBlue
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 406
Merit: 111



View Profile
October 14, 2017, 09:35:37 AM
 #18

Is er ook zo'n iemand die vorige maand zijn baan heeft opgegeven om aan een boel ponzi's mee te doen. Liet die zijn ''passieve'' ''inkomens'' ''bronnen'' zien. 3 daarvan waren al gestopt en ervandoor gegaan met investeerders geld. En iedereen moedigde die jongen ook nog aan en zeiden dat die echt ''geslaagd'' is in het leven.

Probleem vaak met die ponzi's is dat je geld krijgt anderen er in te sleuren en die beloningen zijn best wel hoog. En dan kan je wel zeggen 't is een ponzi, maar zolang zij zien dat ze geld krijgen (die ze vaak gewoon weer terugpompen in die ponzi) zeggen ze ''ja maar zoveel en zoveel geld al verdient en jij dan!?''

Ja goed, je weet zelf waar je aan begint, beste manier om mensen van scams te laten leren is door ze gewoon zelf verantwoordelijk te stellen want dan proeven ze wel een keer hoe bitter het kan zijn. Doen ze op veel games ook, i.p.v. super hard te gaan optreden en moderaten, gewoon mensen zelf (waarvan het toch al duidelijk is dat het oplichting is) laten ervaren dat het oplichting is. Nu weten ze dat ook wel maar ja.. gokje wagen toch? Daarna blijven ze er ook wel van weg wanneer ze een keer een flinke hap verloren hebben.

Kun je nog wat vraagtekens bij zetten, maar het werkt wel.

JessicaG
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 343
Merit: 252



View Profile
October 14, 2017, 02:12:49 PM
 #19

okee, dus als je aan een ponzi avontuur meedoed, moet je je dus een beetje schuldig voelen, omdat er wellicht nog grotere sukkels "na jou" komen?

nou, sorry, ik zal het nooit meer doen....

maar ik zal wel neerpennen hoe het allemaal gaat

Nah, I don't think you have to feel guitly. That's a mere personal choice, which works out differently for everyone. Personally, I do pity the ones who want to enter into a HYIP under the assumption that it is a legit thingy, but I don't feel any guilt whatsoever when they burn their ass... Stupidity and reasoning are two totally different things, whereas one will always have the potential to overcome the other one; reasoning has boundaries, whilst stupidity has not...




Is er ook zo'n iemand die vorige maand zijn baan heeft opgegeven om aan een boel ponzi's mee te doen. Liet die zijn ''passieve'' ''inkomens'' ''bronnen'' zien. 3 daarvan waren al gestopt en ervandoor gegaan met investeerders geld. En iedereen moedigde die jongen ook nog aan en zeiden dat die echt ''geslaagd'' is in het leven.

Probleem vaak met die ponzi's is dat je geld krijgt anderen er in te sleuren en die beloningen zijn best wel hoog. En dan kan je wel zeggen 't is een ponzi, maar zolang zij zien dat ze geld krijgen (die ze vaak gewoon weer terugpompen in die ponzi) zeggen ze ''ja maar zoveel en zoveel geld al verdient en jij dan!?''

Ja goed, je weet zelf waar je aan begint, beste manier om mensen van scams te laten leren is door ze gewoon zelf verantwoordelijk te stellen want dan proeven ze wel een keer hoe bitter het kan zijn. Doen ze op veel games ook, i.p.v. super hard te gaan optreden en moderaten, gewoon mensen zelf (waarvan het toch al duidelijk is dat het oplichting is) laten ervaren dat het oplichting is. Nu weten ze dat ook wel maar ja.. gokje wagen toch? Daarna blijven ze er ook wel van weg wanneer ze een keer een flinke hap verloren hebben.

Kun je nog wat vraagtekens bij zetten, maar het werkt wel.

Exactly. Sometimes one have to get burned, as it is sometimes the only way to get them to listen/understand...

I once knew a guy who was also 'possessed' about a HYIP he had found on the net, and was asking around for some info on in. He was not the smartest cookie, yet his interest was genuine, so me and a couple of others helped him by 'teaching' him the nature of such programs, and spelled it out for him in details, multiple times... He said he'd understood, also multiple times, and then after a few days, he still went all-in... Needless to say, he burned his ass pretty quick. Yet what struck me the most, was that he was pissed off about that...  Huh   People can be so weird...  Grin

      ░▓██████████████░
    ░▒██            ▒██▒░         ▓█████▓                               ░█████▒               ███                   
█████▓░     ██████░   ▒▓████      ██░░░▓█▓                             ▒███▒▓███              ███                     
██        █▓▒▒▒▒▒▓▓█▓▒    ██     ▒█▓    ██                             ███   ▒██▒                                 
▓█      ░█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█░  █▓     ▓█▒   ▒█▓  ░████▓    █████   ░█████▓  ██▓    ██▓  ███████▓   ▓██   ▒█████▓   ███████▓
░█░    ░█▓▒▒░░░░░▒ ░▒██  ░█░     ██    ██░  ██  ▓█▒  ██░ ▒█▓  ▓█▓  ██  ██▓    ██▓  ███▒ ▓███  ███  ▒██▓ ▒██▒  ███▒ ▓███
 ██    ██▒░░░▒▒ ░░▒▒▓█▒  ██     ▒█▓    ██  ██   ▒█▒ ▓█░   █▓  ██   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ██▓  ███   ███
 ▒█░ ░▒█▒▒▒░░░░░▒▒▒▒▒▒█ ░█▒     ▓█░   ▒█▓  ███████  ███████░ ░█▓   ██  ██▓    ██▓  ███   ███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
  ██ ░██▓▒▒░░░▒▒▒▒░░░█░ ██      ██    ██░ ▒█▓░▒░░  ░█▓░▒░░░  ▓█░  ▒█▒  ██▓    ██▓  ███  ░███  ███  ▓██   ███  ███  ░███
   ██  █▓██▓▒▒▒▒░▒▒▓█▒ ██      ▒█▓   ░██  ██       ▓█░       ██   ██   ███   ▒██▒  ███  ░███  ███  ▓██   ██▓  ███  ░███
    ██    ▒▓███████▓  ██       ██▒  ▒██   ██  ░██  ▓█░  ██░ ░██  ▓█▓   ▓██▓▒▒███   ███  ░███  ███  ░██▓░▓██▒  ███  ░███
     ██░       ░    ░██        ██████▓    ▒█████   ░█████░  ▓█████▓     ▒█████▓    ███  ░███  ███   ▒█████▒   ███  ░███
      ▒██          ██▒                                      ██                                                   
        ▒██░     ▓██                                       ▒█▓                                                         
          ▓██░ ▓██░                                        ██░                                                         
            ▒██▓
Tor Integrated & Secured
Jopie
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0


View Profile
October 14, 2017, 02:24:40 PM
 #20

Ik heb een paar dagen geleden 36 euro aan litecoin ingezet op
Bitpetite
en tot zover ziet het er goed uit. Elk uur zie ik in mijn account hoeveel "rente" ik krijg. Dus per uur komt er steeds wat bij. Als het goed is kan ik morgen mijn eerste opbrengst terug laten sturen naar mijn litecoin wallet (minimal uitbetaling is 0,1 litecoin).

Ik ben benieuwd. Zolang deze site bestaat, ze echt uitkeren en het wat extra coins oplevert blijf ik er gebruik van maken.

Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!