Bitcoin Forum
May 05, 2024, 01:31:26 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 [47] 48 »
  Print  
Author Topic: groepsaankoop TechnoBit K1/K16 - [STATUS] De meeste pakketten zijn onderweg!  (Read 54784 times)
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
October 23, 2013, 03:35:18 PM
Last edit: October 23, 2013, 04:05:36 PM by dnaleor
 #921

Oké, ik ga hier even neerpennen wat het probleem is. Wou het eerst niet publiek doen (ik beschuldig niet graag iemand publiekelijk) maar deze keer lijkt het me wel aangewezen dit te doen:

NLCoin was de leider van de hub in Groningen en omgeving. Bobba en Arne hadden elk één miner besteld bij hem en deze zou dus bij hem geleverd worden. Hij leek me een zeer verantwoordelijk persoon, maar ik maakte de fout géén identiteitsgegevens te vragen.

Nu, sinds enkele weken hoorden we bijna niets meer van hem. Ik heb via het internet een hele speurtocht opgezet naar zijn identiteit en uiteindelijk heb ik zijn naam gevonden. Ik heb dan getracht hem op allerhande manieren te contacteren (zelfs via facebook) zonder resultaat.

En toen las ik dat er extra miners geleverd werden. Er zijn 3 mensen die een refund hebben aangevraagd en ik weet van 2 mensen (waaronder dus godofal) dat ze hun miners toch hebben ontvangen. Opdat moment moest ik toch wel denken aan die 2 stakkers in Groningen die voor hun miners betaald hebben en er nog altijd geen ontvangen hebben. Vandaar de oproep om er ééntje bij te houden (ik ga zo meteen de andere mensen van de refund contacteren). Het zou een mooi gebaar zijn als deze miners tegen een lage prijs kunnen doorverkocht worden aan Bobba en Arne, hiervoor zou bvb een donatieadres kunnen opgezet worden.

Maar... Toen kwam het volgende:
Uiteindelijk heb ik aan marto74 zijn adresgegevens gevraagd, en (tot mijn grote verbazing) gaf hij die zeer snel vrij. Ik heb bevestigung van marto dat de miners verzonden zijn.  Ik heb dus nu de adresgegevens van NLCoin en weet met zekerheid dat de miners deze week geleverd worden (misschien zijn ze dat wel al!). Ik heb aan Arne en Bibba voorgesteld samen naar hem toe te gaan en hun miners op te eisen. Dit is echter geen prettig werkje en als ze het niet zien zitten heb ik daar alle begrip voor.

Vandaar dat ik dus beroep zou willen doen op de welwillendheid van Godofal (en de andere mensen van de refund, die ik dus nu ga contacteren) om eventueel één miner even bij te houden als backupplan.

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.
1714915886
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714915886

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714915886
Reply with quote  #2

1714915886
Report to moderator
1714915886
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714915886

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714915886
Reply with quote  #2

1714915886
Report to moderator
1714915886
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714915886

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714915886
Reply with quote  #2

1714915886
Report to moderator
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714915886
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714915886

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714915886
Reply with quote  #2

1714915886
Report to moderator
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
October 23, 2013, 04:02:11 PM
 #922

Ik wil gerust nog een minertje kopen voor 0.40 BTC Wink
godofal
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 160
Merit: 100

TACNAYN - destroyer of worlds


View Profile
October 23, 2013, 07:42:18 PM
 #923

daarnet een mailtje terug gekregen van technobit, ze hebben mij de keus gegeven tussen de miners terug te sturen of de chipkosten alsnog te betalen
wie de miners dus wilt moet dus minimaal de chip prijs bieden. iets meer dan 1.36 BTC dus, exclusief eventuele verzendkosten
voor degenen in groningen is dat dus een mogelijkheid

dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
October 23, 2013, 07:50:43 PM
Last edit: October 23, 2013, 11:22:56 PM by dnaleor
 #924

daarnet een mailtje terug gekregen van technobit, ze hebben mij de keus gegeven tussen de miners terug te sturen of de chipkosten alsnog te betalen
wie de miners dus wilt moet dus minimaal de chip prijs bieden. iets meer dan 1.36 BTC dus, exclusief eventuele verzendkosten
voor degenen in groningen is dat dus een mogelijkheid

daar gaat plan B (al denk ik de anderen van de refund ondertussen hun miners aan het verkopen zijn...)
Dit is geen optie voor groningen... Veel te duur...

edit: toch bedankt voor de medewerking Smiley Jijkan hier ook neits aan doen... Marto74 verdient niet om "afgezet" te worden
kuusj98
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 812
Merit: 1000


I <3 VW Beetles


View Profile
October 24, 2013, 04:02:37 PM
 #925

Hoe werkt dit nu?
Ik snap er geen snars van, ik heb opzich wel intresse in 1 of 2 K1's, maar ik wordt hier een beetje gek van, wat krijg je nu waar je voor betaald?

1: Complete K1
2: een PCB en de benodigde chips en zoek het maar uit
3: je koopt hier bijv. 1 chip en laat die hier door iemand in elkaar zetten
4: Anders?

Sorrie, maar ik vind het onduidelijk.

Op de OP staat 17 euro voor 1 K1, en op de Technobit site staat 52! euro, nu ben ik het dus echt kwijt...
Even een snelle berekening op TheGenisisBlock laat me zien dat deze zonder stroomverbruik in totaal 53 $ opleveren, wat die 52 EURO niet kan rechtvaardigen.
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
October 24, 2013, 04:27:31 PM
 #926

Hoe werkt dit nu?
Ik snap er geen snars van, ik heb opzich wel intresse in 1 of 2 K1's, maar ik wordt hier een beetje gek van, wat krijg je nu waar je voor betaald?

1: Complete K1
2: een PCB en de benodigde chips en zoek het maar uit
3: je koopt hier bijv. 1 chip en laat die hier door iemand in elkaar zetten
4: Anders?

Sorrie, maar ik vind het onduidelijk.

Op de OP staat 17 euro voor 1 K1, en op de Technobit site staat 52! euro, nu ben ik het dus echt kwijt...
Even een snelle berekening op TheGenisisBlock laat me zien dat deze zonder stroomverbruik in totaal 53 $ opleveren, wat die 52 EURO niet kan rechtvaardigen.

de openingspost is verouderd, en deze groepsaankoop loopt al op zijn einde (alles wordt momenteel geleverd)
De K1 is nooit verkocht door marto74 en ik heb met hem een regeling uitgewerkt om 2 K1s te wisselen voor 1 nanofury.
En best mogelijk dat je er nooit winst in BTC mee kan maken, maar dat is tegenwoordig de norm voor zowat élke ASICminer...
kuusj98
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 812
Merit: 1000


I <3 VW Beetles


View Profile
October 24, 2013, 06:25:25 PM
 #927

Hoe werkt dit nu?
Ik snap er geen snars van, ik heb opzich wel intresse in 1 of 2 K1's, maar ik wordt hier een beetje gek van, wat krijg je nu waar je voor betaald?

1: Complete K1
2: een PCB en de benodigde chips en zoek het maar uit
3: je koopt hier bijv. 1 chip en laat die hier door iemand in elkaar zetten
4: Anders?

Sorrie, maar ik vind het onduidelijk.

Op de OP staat 17 euro voor 1 K1, en op de Technobit site staat 52! euro, nu ben ik het dus echt kwijt...
Even een snelle berekening op TheGenisisBlock laat me zien dat deze zonder stroomverbruik in totaal 53 $ opleveren, wat die 52 EURO niet kan rechtvaardigen.

de openingspost is verouderd, en deze groepsaankoop loopt al op zijn einde (alles wordt momenteel geleverd)
De K1 is nooit verkocht door marto74 en ik heb met hem een regeling uitgewerkt om 2 K1s te wisselen voor 1 nanofury.
En best mogelijk dat je er nooit winst in BTC mee kan maken, maar dat is tegenwoordig de norm voor zowat élke ASICminer...
Dat we nergens meer winst mee maken is onderhand wel duidelijk, het is ook duidelijk dat je goud in handen hebt met solderen en kennis waarmee je custom PCB's kunt maken, dan zou ik ook nog wel wat willen braggelen.

Die difficulty bubbel zal knappen, als iedereen zijn hardware krijgt die ze in 2012 hebben bestelt.
Jamievs
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250


View Profile
October 25, 2013, 03:05:58 PM
 #928

Uiteindelijk heb ik aan marto74 zijn adresgegevens gevraagd, en (tot mijn grote verbazing) gaf hij die zeer snel vrij. Ik heb bevestigung van marto dat de miners verzonden zijn.  Ik heb dus nu de adresgegevens van NLCoin en weet met zekerheid dat de miners deze week geleverd worden (misschien zijn ze dat wel al!). Ik heb aan Arne en Bibba voorgesteld samen naar hem toe te gaan en hun miners op te eisen. Dit is echter geen prettig werkje en als ze het niet zien zitten heb ik daar alle begrip voor.

Ik kan wellicht wel helpen. Ik heb een eigen incassobureau, en was sowieso al aan het overwegen om betaling (door debiteuren dus) met BTC te gaan aanbieden.  Per PM even contact hebben?
demzie
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250



View Profile
October 26, 2013, 07:03:29 AM
 #929

Uhhh, je hebt ze adres en je bent met 3 man.. Ik wil ook wel meegaan..
Maar zou hij de boel oplichten voor twee van die extra dingen; wel apart..??

alwind
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 155
Merit: 100


View Profile
October 26, 2013, 01:29:26 PM
 #930

Gewoon eerst langsgaan en als dat niet werkt dan zou ik aangifte van diefstal doen. En als dat niet werkt gewoon name and shame toepassen :p

Rep thread: https://bitcointalk.org/index.php?topic=208568.0
LTC LeboFnm6UvSmVHSstgJighbJR35omAqwpU
BTC 1CNHhHJ36uApsjB9gMCKw3eYaGKw9qRgqS
demzie
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250



View Profile
October 26, 2013, 02:45:14 PM
 #931

Als dat niet werkt? Waarom zou langs gaan niet werken? Of beeld ik me iets anders in met langsgaan?
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
October 26, 2013, 02:49:37 PM
 #932

Als dat niet werkt? Waarom zou langs gaan niet werken? Of beeld ik me iets anders in met langsgaan?

langsgaan kan niet werken als hij de miners niet wil afgeven of als hij ze al verkocht zou hebben.
In ieder geval, er zal langsgegaan worden ergens volgende week. Als het probleem is opgelost, laat ik wel iets weten.
demzie
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250



View Profile
October 26, 2013, 02:53:25 PM
 #933

Hmmz, dus als hij ze niet wilt geven ga je zomaar weg? Zal je hem dan niet een paar stompen verkopen? Oh ze voordeur eruit trappen?
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
October 26, 2013, 03:10:30 PM
 #934

Hmmz, dus als hij ze niet wilt geven ga je zomaar weg? Zal je hem dan niet een paar stompen verkopen? Oh ze voordeur eruit trappen?

ik ga er niet bijzijn. Groningen is 350 km verwijderd van mn deur... wat er zal gebeuren hangt af van de benadeelden...
boombes
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
October 26, 2013, 05:29:53 PM
 #935

Ik heb er zojuist 1 van mijn 2 op ebay gezet.

Ik zag dat aanbiedingen van marto zelf zo rond de 225 tot 275 euro ophalen voor 1 hex-16.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=181247509619

Heb hem op 10 dagen gezet zodat ik er nog even rustig mee door kan mijnen.
BTstarter
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 55
Merit: 0


View Profile
October 27, 2013, 10:33:32 AM
 #936

Je hebt zijn naam...
Zijn adres...
Een aangifte wegens ontvreemding doet wonderen...

Probleem is, dat als je voor zijn deur staat en met geweld dreigt / gebruikt, en HIJ belt de politie dat JIJ dan een probleem hebt.

Een aangifte is makkelijk gemaakt, en daar komt ie vervolgens NIET zomaar meer vanaf.
Dat is iets wat altijd op zijn strafblad zal blijven staan tot ie dood gaat.

Neem contact met hem op, en geef hem eenmalig de keuze, OF hij geeft NU de miners al OF je gaat naar de politie voor een aanklacht wegen ontvreemding.
Vergeet bij de geleden schade ook niet de verloren inkomsten uit de mining mee te nemen!
Je weet wat de datum van levering is, en daarmee kan je ook uitrekenen wat jij al die tijd hebt gemist aan inkomsten.
demzie
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250



View Profile
October 27, 2013, 11:28:44 AM
 #937

Je hebt zijn naam...
Zijn adres...
Een aangifte wegens ontvreemding doet wonderen...

Probleem is, dat als je voor zijn deur staat en met geweld dreigt / gebruikt, en HIJ belt de politie dat JIJ dan een probleem hebt.

Een aangifte is makkelijk gemaakt, en daar komt ie vervolgens NIET zomaar meer vanaf.
Dat is iets wat altijd op zijn strafblad zal blijven staan tot ie dood gaat.

Neem contact met hem op, en geef hem eenmalig de keuze, OF hij geeft NU de miners al OF je gaat naar de politie voor een aanklacht wegen ontvreemding.
Vergeet bij de geleden schade ook niet de verloren inkomsten uit de mining mee te nemen!
Je weet wat de datum van levering is, en daarmee kan je ook uitrekenen wat jij al die tijd hebt gemist aan inkomsten.


Klinkt echt als een ik ben klein en heb een dikke bril / nerd oplossing; gaat in de realiteit dus niet werken; als je zo al denkt kunnen ze beter stoppen met klagen en het geld afschrijven.

Heb je ooit aangifte gedaan voor internet fraude? hahaha gebeurd helemaal niets mee tenzij hij nog 1000 gedupeerde heeft die hij opgelicht heeft via bijvoorbeeld: marktplaats (playstations -> baksteen)..
En dan nog zal het onderzoek maanden duren. Je hebt er dus niets aan.

Strafblad? Serieus..? En dan krijgt hij een vermelding dat hij verdacht werd; betekend nog niet dat hij schuldig is bevonden; bovendien wat als hij minderjarig is en hij wordt schuldig bevonden? 80% geen vermelding van schuld.

Maar goed, ze moeten het zelf weten; ze kunnen beter voor ze deur gaan staan en dan zelf de politie bellen en de politie voor de keuze zetten.
Zo moet je dat met aanrijdingen ook doen tegenwoordig.. Hier in de haaglanden komen ze niet eens meer voor aanrijdingen (zelf uitzoeken), totdat je belt van beter komen jullie anders trek ik ze kop van ze romp.. dan komen ze ineens wel..

Maar goed! Succes!




godofal
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 160
Merit: 100

TACNAYN - destroyer of worlds


View Profile
October 28, 2013, 10:55:17 PM
 #938

ervaringsdeskundige hier Smiley

tijd terug (~2 jaar?) van iemand een HD5970 over willen nemen, ook voor BTC mining destijds, maar toen ook opgelicht
via via het adres weten te achterhalen samen met verhalen dat die gozer dat soort dingen wel vaker deed
met 2 man langs geweest, zonder problemen het geld teruggekregen
ook aangifte gedaan, maar idd niks mee gebeurt (hij was al tig keer aangegeven trouwens, daar doet de politie inderdaad zo goed als niks mee)

oplichters zoeken echt geen gezeik op. als je langs komt is het gewoon "voordeliger" voor ze om of het geld terug te geven of de goederen te overhandigen; vechten levert ze niks op en zelf de politie erbij betrekken levert ze aandacht op die ze niet willen (politie reageert namelijk veel sneller op bedreiging/fysiek geweld)

tenzij het een heel dom figuur is die niet/geen ervaring heeft met wat hij doet gaat hij dus echt geen moeilijkheden veroorzaken en waarschijnlijk dus gewoon de miners overhandigen
verloren minetijd verhalen kan lastiger worden, maar dat is niet echt de focus lijkt me

dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
December 12, 2013, 09:11:54 AM
 #939

Uiteindelijk zijn ze deze week aan hun miners geraakt via NLCoin. Wat de oorzaak van de latere levering betreft tasten we nog in het duister, maar het feit blijft dat ze elk ongeveer 0.30 BTC mining inkomsten verloren hebben.

Daarom doe ik een oproep om naar hen een paar mBTC te sturen Smiley

Arne: 1ArneR3iuAp6f48QUDJ5ZSgqJN9pP6qPB6
bobba: 1DX5gJNVjWWuWSJPJFizv5A4hstBpfPSby

In naam van Arne en bobba,
dank bij voorbaat!

Ik stuur vanavond naar elk 5 mBTC (nu geen toegang tot wallet)
Bobba
Member
**
Offline Offline

Activity: 97
Merit: 10


View Profile
December 14, 2013, 09:17:07 PM
 #940

nogmaals mijn dank hiervoor heb jou donatie ontvangen net als van nog 1 weet naam zo niet staat in een ander thread.

bij volgende groeps aankoop laat ik mijn ding gewoon thuis sturen xd

Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 [47] 48 »
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!